Daca piata masinilor second-hand a crescut puternic in primul trimestru ca urmare a eliminarii timbrului de mediu, pe piata masinilor noi evolutiile au fost mult mai moderate. Piata a crescut cu 27%, insa ca volum inseamna aproape 5.000 de masini in plus fata de primul sfert din 2016. Dacia a ramas lider de piata, insa cota i-a scazut fiindca inmatricularile au avansat cu numai 11%. Marci de volum precum Ford, Opel si Citroen au crescut cu peste 60%, iar Peugeot si Fiat au scazut puternic.

-Foto: Fiat

Piata masinilor noi nu a afisat variatii mari in primele trei luni, arata datele DRPCIV. In ianuarie s-a trecut de 7.000 de unitati, in februarie (prima luna de dupa scoaterea timbrului de mediu) s-au depasit 8.000 de unitati, iar in martie au fost aproape 7.000. Per total s-au inmatriculat aproape 22.300 masini noi, cifra care suna bine comparand cu ce a fost in Q1 2016, dar nu suna grozav daca tinem cont ca in primele trei luni din 2017 au fost aduse peste 128.000 de masini second-hand din import.

Dacia ramane lider la masini noi, cu o cota de 26% din piata, insa marca romaneasca a pierdut cateva puncte procentuale fiindca cifrele au crescut cu 11%. In martie, cand piata totala a crescut cu 5%, inmatricularile Dacia au scazut cu 20%, insa in februarie, cand piata masinilor noi a avansat cu 62% fata de a doua luna din 2016, Dacia a crescut cu un solid 50%.

Pe locul doi a fost trimestrul trecut Ford, cu 2.129 unitati, avans de 63%. Volkswagen a fost aproape, crescand cu 44%, iar Skoda a avansat cu 23%. Dintre marcile de volum, cel mai mult a crescut Opel (avans de 69%), Citroen (67%) si Renault (59%).

Dintre marcile germane premium, Mercedes a mers cel mai bine (986 unitati), BMW a vandut 586 de masini, iar Audi, 400. Mercedes a mers atat de bine datorita modelelor GLC si GLE care cumulate s-au apropiat de 40% din vanzarile marcii.

Cateva marci au inregistrat scaderi, cea mai importanta fiind la Fiat, 55%. Mitsubishi a scazut cu 27%, iar Peugeot cu 24%, in timp ce Land Rover a avut cifre cu 8% mai mici, iar la Jeep si Mazda scaderea a fost de sub 1%.

Nu au lipsit masinile super-scumpe: in primele trei luni s-au inmatriculat sapte Bentley-uri, doua Ferrari si un Lamborghini