Germania blocheaza reforma propusa de CE pentru testele de emisii ale masinilor - Reuters

de Vlad Barza     HotNews.ro
Marţi, 25 aprilie 2017, 22:40 Economie | Auto

-
Foto: Bosch
​Germania este impotriva unor elemente cheie ale reformarii modului in care se efectueaza testele pentru emisiile automobilelor, arata documente citate de Reuters. Uniunea Europeana a propus schimbari care sa faca mult mai veridice testele de poluare pentru masini, astfel incat un scandal de tipul Dieselgate sa nu se mai repete. Un raport al Parlamentului European arata la inceput de martie ca sase tari au blocat adoptarea unor reguli mai realiste de testare a emisiilor autoturismelor, intre ele fiind si Romania

Dupa uriasul scandal Volkswagen, Comisia Europeana a propus masuri mai dure care sa permita amendarea constructorilor auto care triseaza la teste si care sa faciliteze testarea in laboratoare independente, astfel ca rezultatele sa nu fie la discretia constructorilor auto.

Reuters, care a obtinut documente ale autoritatilor germane, spune ca acestea se opun propunerii ca fiecare constructor auto sa poata fi amendat de autoritatile europene cu 30.000 de euro pentru fiecare masina la care s-au folosit metode de trisare la testele auto.

Germania vrea ca testarea si omologarea diverselor modele sa se faca in continuare la nivel national, iar modul in care testele sunt finantate trebuie sa fie decis in continuare de autoritatile din fiecare tara, spun nemtii.

Comisia propune ca guvernele sa plateasca pentru testele de emisii, si nu constructorii, autoritatile trebuind sa finanteze crearea unor centre independente de testare a emisiilor poluante. Propunerea permite insa guvernelor sa impuna constructorilor auto taxe pentru a finanta crearea acestor centre de testare.

Germanii propun ca autoritatile nationale de profil sa primeasca puteri mai mari pentru a imbunatati eficienta controalelor in trafic ale masinilor poluante. Germanii spun ca masinile ar trebui testate in laboratoare care sa apartina doar autoritatilor insarcinate cu omologarea si nu la centre de test ale constructorilor.

Guvernele europene au amanat cu sase ani aplicarea unor teste stricte de emisii pentru automobile si nu au facut destul pentru a scoate la iveala metodele prin care producatorii auto au pacalit testele, arata un raport din martie al Parlamentului European. Deputatii europeni cer o adoptare rapida a procedurii de testare a emisiilor in timp real, care asigura reducerea discrepantelor dintre emisiile NOX masurate in laborator si pe strada.

Investigatia PE arata cu degetul si Comisia Europeana care nu a presat suficient guvernele europene pentru a aplica interdictiile legale care ar trebui sa se aplice mecanismelor utilizate pentru a pacali testele de emisii.

Autoritatile de reglementare din tarile UE au fost criticate din momentul aparitiei scandalului Volkswagen, in septembrie 2015, pe motiv ca nu au facut mai nimic pentru a implementa teste stricte si relevante pentru detectarea emisiilor poluante/ Diverse teste au aratat ca in trafic unele modele emit si de 15 ori mai multe noxe decat au aratat testele de laborator.

Deputatii europeni cereau o adoptare rapida a procedurii de testare a emisiilor in timp real, care asigura reducerea discrepantelor dintre emisiile NOX masurate in laborator si pe strada.

"Testele vechi se efectuau intr-un laborator, durau 20 de minute si aveau loc in conditii artificiale. Industria automobilelor stia ce trebuia sa faca masina. De aceea, au dezvoltat echipamente de protectie", spunea Gerben-Jan Gerbrandy (ALDE, Olanda).

Deputatii europeni cereau un control mai strict la nivel UE si o implementare mai stricta si mai eficienta a regulilor privind masurarea emisiilor de la masini in UE.


Citeste mai multe despre   






















2131 vizualizari

  • +4 (4 voturi)    
    pai cum sa plateasca (Marţi, 25 aprilie 2017, 22:48)

    MoemBius [utilizator]

    GERMANIA?
    platesc doar fraierii
    :(

    In EU?
    niciodata
    doar fraierii pot plati
    • +1 (1 vot)    
      nu e vorba de asta (Miercuri, 26 aprilie 2017, 10:11)

      Motanul_incaltat [utilizator] i-a raspuns lui MoemBius

      Germania are autostrazi fara plata si fara limita de viteza pentru ca producatorii de masini sa poata vinde Diesel de 4 litri.
      Plus, aduc si catralioane de eur si usd din afara tarii, contribuind decisiv la balanta comerciala pozitiva.
      Nu poti sa le strici modelul de business fara sa incerce si ei ceva sa contracareze. E normal. Fiecare cu interesul lui.
  • +6 (6 voturi)    
    No shit, chiar asa? Cine ar fi crezut ! (Marţi, 25 aprilie 2017, 23:13)

    newlook [utilizator]

    "Germania blocheaza reforma propusa de CE pentru testele de emisii ale masinilor "

    ===========================

    Vai, vai, vai, tocmai icoana Jarmanika?

    ============

    PS: nu-i dati articolul asta lui Mme Hildegard (senatoare PNL, parca) sa-l citeasca. La cat am vazut ca a pricepul din emisiunea la care a fost invitata, mi-e teama ca, citind articolul, ne va povesti intr-o romana aproximativa cat de mult se ocupa Bundestagul pentru salvarea balenelor!
  • 0 (2 voturi)    
    Euro 4 era OK, Euro 6 are cerințe exagerate (Marţi, 25 aprilie 2017, 23:52)

    Harald [utilizator]

    Asta e de fapt adevărata problemă, isteria și ipocrzia ecologistă au dus la norme antipoluare excesiv de severe. Respectarea lor efectivă ar fi scumpit mașinile, ar fi redus vânzările și producția, iar UE ar fi intrat în recesiune.

    UE și Germania au nevoie de un Trump care să spună lucrurile astea deschis. Normele excesiv de severe, dacă ar fi respectate ad litteram, ar duce de fapt la menținerea pe stradă a unor mașini vechi de 15-20 ani.
  • +1 (1 vot)    
    poza e gresita (Miercuri, 26 aprilie 2017, 9:28)

    John7ro [utilizator]

    Domnule Vlad Barza...poza e de la un aparat de verificare a presiunii in roti, nu analizeaza emisii :)

    Revenind la subiect, la ce va asteptati,ca unul din motoarele economiei europene (industria auto din Ger) sa fie oprit pt ca scoate fum intr-un an mai putin totusi decat scoate China intr-o zi?
    Sau credeati ca poluarea sta la ea acasa?
    Voi ce-ati fi facut?
  • 0 (0 voturi)    
    Schimbati va rog poza! (Miercuri, 26 aprilie 2017, 9:52)

    exilat [utilizator]

    poza arata un test de presiune la roti nu un test de emisii.
  • 0 (0 voturi)    
    Si evident (Miercuri, 26 aprilie 2017, 9:56)

    alunescu [utilizator]

    Ai gasit tapul ispasitor, ca de fiecare data, pentru orice: ECOLOGISTII! Nu lacomia si lipsa de principii a Marelui Volkswagen. Nu lobby- ul VW pe langa oficialii europeni pentru blocarea legislatiei legate de imbunatatirea calitatii aerului, nu aberatia "diesel pentru toti europenii", nu domnule, nu astea sunt de vina ci... Ecologistii, adica aia care le atrageau atentia de acum 20 de ani ca nu e bine ce fac. E ca si cum ai spune ca avocatul victimei e de vina, nu criminalul.
    • 0 (0 voturi)    
      Nu poți distruge economia de dragul ecologiei (Miercuri, 26 aprilie 2017, 16:01)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui alunescu

      Ecologia e bună în orașe, la scară planetară devine ideologie lipsită de conținut.

      La scară planetară, China și India or să ardă cât cărbune le trebuie, exact cum făcea și Germania în 1955. Și nu ai nicio calitate pentru a interzice europeanului mediu să aibă o mașină Euro 4, care e perfect fezabilă dpdv tehnic.

      Vrei să trăiești în pădure? Du-te într-un sat din Maramureș, adu lemne de la pădure cu căruța și lasă oamenii să-și vadă de viața lor, nu stabili pentru ei norme bazate pe idiosincraziile tale.
  • 0 (0 voturi)    
    CUM AR PUTEA (Miercuri, 26 aprilie 2017, 12:11)

    jidanul [utilizator]

    Cum ar mai traii nemtii asa de bine fara ciordeala, ca doar asta fac de cand a inceput al doilea razboi mondial si pana in prezent. Si cand te gandesti ca ne acuza pe noi ca suntem corupti.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică