Dacia a depasit pentru prima oara pragul de 20 miliarde lei cifra de afaceri. Profitul a fost de 532 milioane lei

de Vlad Barza     HotNews.ro
Miercuri, 26 aprilie 2017, 15:29 Economie | Auto

Uzina Dacia Mioveni
Foto: Dacia
Automobile Dacia a avut anul trecut o cifra de afaceri de 20,2 miliarde lei, cu 8% mai mult decat in 2015, in timp ce proftul din exploatare a urcat cu peste 15%, spre 532 milioane lei, arata datele financiare ale companiei. Productia a scazut anul trecut cu aproape 20.000 de unitati, insa a crescut productia de sasiuri, motoare si vehicule CKD. Numarul de angajati a scazut cu 193 de persoane anul trecut, pana la 14.000.

Cifra de afaceri a urcat de la 4,2 miliarde euro in 2015, la 4,6 miliarde euro anul trecut, in timp ce profitul din exploatare a urcat de la 102 milioane euro, la 117 milioane euro.

Productia de masini a scazut de la 339.000 unitati in 2015, la 320.000 anul trecut, pe fondul cresterii cu 20.000 de unitatii a productiei de Duster si a diminuarii cu 33.000 de unitati a productiei de Logan.

Au fost o serie de indicatori care au crescut. S-a dublat numarul de vehicule CKD produse, pana spre 40.000 unitati, productia de motoare a ajuns la 448.000 de motoare, iar cea de sasiuri a urcat cu aproape 10%, spre 860.000 unitati.

Numarul de angajati a scazut in 2016 de la 14.194 persoane, la 14.001.

"Anul trecut, a fost unul important pentru investiţii : aproape 200 de milioane de euro la nivelul Grupului Renault România, din care 175 de milioane de euro, la Dacia. E vorba de proiecte industriale (modernizarea liniilor de fabricaţie, condiţii de muncă, creştere capacitară de producţie), dar cel mai important a fost lansarea de la sfârşitul anului 2016 a noilor Logan, Logan MCV şi Sandero", spune Liviu Bocsaru, director financiar la Dacia.

În cumul, din 2000, investiţiile realizate de către Grupul Renault România se ridică la 2,5 miliarde de euro.

In 2016 cifra totala de afaceri a grupului Renault in tara a fost de 5,1 miliarde euro.


Citeste mai multe despre   






















2035 vizualizari

  • +3 (5 voturi)    
    2.6% este profit din 20 mld? (Miercuri, 26 aprilie 2017, 16:13)

    jackalphonse [utilizator]

    Dintr-o cifra de afaceri de 20 de miliarde, doar 0.53 miliarde reprezinta profitul. Sper sa mearga in continuare.
    As fi curios care sunt cifrele la o banca. Una din bancile care se vaita ca are pierderi daca se suprima un comision de smecher, dar raporteaza profit la sfarsitul anului. Ce profit are ea?
    • -2 (2 voturi)    
      mic profitul (Joi, 27 aprilie 2017, 14:02)

      tudor1234 [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

      Asta e si observatia mea. 2.6% e mic. E usor mai mult decat decat niste obligatiuni de stat, cu riscuri mult mai mari. Daca acest profit nu creste, Renault va pleca din Romania. De asta au nevoie de autostrazi, sa-si scada din costuri.
  • -2 (6 voturi)    
    Cantecul lebedei calatoare ? (Miercuri, 26 aprilie 2017, 18:52)

    Plagarus [utilizator]

    Maroc mon amour ! Nu ati facut autostrada ,adio RO .
    • +3 (7 voturi)    
      n-are treaba cu autostrada (Joi, 27 aprilie 2017, 1:10)

      un.om [utilizator] i-a raspuns lui Plagarus

      ci cu salariile (mult mai mici in Maroc)

      The Economist - iunie 2016: "By one estimate monthly labour costs for Renault workers in Romania or Turkey are around €950, compared with €350 in Morocco."

      "Salariul mediu brut realizat la sfârşitul anului 2015 a fost de 4.700 lei" notează compania Dacia.

      Pe de alta parte: din 584.139 "dacii" produse in 2016 - 320.239 sunt facute la Mioveni. Din restul de 264mii majoritatea sunt facute cu piese tot din Romania (vehicule CKD, motoare, sasiuri, etc).
      • -1 (5 voturi)    
        Renault mai multe masini in Maroc decat in RO ! (Joi, 27 aprilie 2017, 8:46)

        Plagarus [utilizator] i-a raspuns lui un.om

        Marocul are vreo 8 autostrăzi, una merge mai departe către Algeria, vreo două merg pe marginea Atlanticului.( конец фильма! )

        + Marea problema a costurilor si marja de profit, este normal ca investitorii sa ceara din ce in ce mai mult pt a putea fi mai competitivi pe o piata auto care oricand poate sa scada.
        Autostrazi si infrastructura rutiera niet, infrastructura feroviara proasta, salariile au inceput sa creasca mult, greve prea dese si pretentii uneori nerealiste din partea angajatilor, costuri mari de productie, forta de munca din ce in ce mai slab calificata, stat imprevizibil, taxe & birocratie, haos legislativ, etc ...
        Uzina din Tanger este in continua crestere si va depasi 300.000 de unitati in 2017.
        Capacitatea maxima a uzinei din Tanger este de 340.000 unitati/an, insa este suficient loc pentru a fi extinsa, mai ales daca si Nissan va fi inclusa in proiect. La Tanger ar mai fi loc pentru un al cincelea model si intrebarea este daca nu va fi adaugat micul SUV Kwid.
        Uzina din Tanger, deschisa in 2012, a produs in 2016 ,273.176 masini, dintre care 93% au mers la export. Uzina SOMACA din Casablanca a produs 71.824 masini anul trecut, 71% dintre ele ajungand la export. Cele mai importante destinatii pentru cele doua uzine au fost Franta, Turcia si Spania.
        Furnizorii de piese auto marocani si-au crescut activitatea, ajungand sa trimita componente chiar si in Romania, alaturi de tari precum Brazilia, India, Columbia sau Argentina.
        In 2016 au mers la export 52.000 metri cubi de piese auto catre destinatii precum Brazilia, India, Columbia, Romania si Argentina.
  • -3 (5 voturi)    
    nr de angajati a scazut (Miercuri, 26 aprilie 2017, 18:54)

    Snitzelvienez [utilizator]

    sau a crescut nr de roboti?
  • +1 (3 voturi)    
    inca o victorie... (Miercuri, 26 aprilie 2017, 23:16)

    liviu_ [utilizator]

    a psd si a politici de dezcurahjare a multinationalelor si de incurajare a firmelor autohtone si de stat... oh... wait...


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri