Un studiu arata cat de dezastruos a devenit traficul intr-unul dintre cele mai mari orase ale lumii dupa suspendarea masurii gandite sa reduca aglomeratia

de Vlad Barza     HotNews.ro
Vineri, 7 iulie 2017, 16:56 Economie | Auto

Jakarta
Foto: Hotnews
Jakarta are 9 milioane de locuitori si figureaza mereu in topul oraselor in care soferii stau cel mai mult in trafic. Lucrurile s-au inrautatit anul trecut cand municipalitatea a anulat politica ce prevedea ca pe anumite strazi pot intra doar masinile in care sunt cel putin trei persoane. Un studiu realizat de cercetatori de la MIT si Harvard arata ca eliminarea masurii de "carpooling" a facut ca traficul sa fie in medie cu 80% mai lent seara si cu peste 40% mai rau dimineata. Despre concluzii, dar si despre cum pacaleau indonezienii sistemul puteti citi pe larg in articol. Printre autorii studiului se numara Gabriel Kreindler, doctorand la MIT (Department of Economics).

Inn 1992 Jakarta a introdus sistemul de "carpooling" pe unele bulevarde, asta insemnand ca intre anumite ore nu puteau circula pe ele decat masini in care erau cel putin trei persoane. Intervalele orare erau 7.00-10.00 si 16.30-19.00. Gandirea din spatele regulilor era ca aglomeratia va scadea atat pe strazile principale, cat si pe cele adiacente. Amenda maxima pentru cei care incalcau regulile era de 37 dolari.

Dupa 24 de ani autoritatile din capitala Indoneziei au decis sa renunte la obligativitatea ca pe anumite strazi sa circule vehicule cu cel putin trei oameni, un motiv fiind ca sistemul era pacalit printr-o practica foarte raspandita: angajarea unor "jockeys", psageri "de inchiriat" care nu aveau drum nicaieri, dar umpleau masinile pentru a primi niste bani si pentru ca cei de la volan sa intre pe strazi unde altfel nu aveau voie.

Studiul publicat in revista Science arata ca efectele eliminarii carpooling-ului au fost dure. Suspendarea bruscă a acestui regulament a avut un efect negativ deosebit de pronunțat asupra aglomerației rutiere (viteze mult mai mici), nu numai pe rutele direct vizate și în timpul vehiclor ore de funcționare, dar în tot orașul și de-a lungul întregii zile.

Viteza medie la orele de varf a scazut puternic: seara de la 20 kmh, la 11 km/h, iar dimineata, de la 28 km/h, la 19 km/h.

Cercetatorii de la MIT si Harvard au colectat date de pe Google Maps pentru a face comparatiile intre momentul cand regulile existau si cel in care au disparut. Autoritatile au suspendat prima oara politica de carpooling in martie 2016 timp de o saptamana, apoi o luna si apoi definitiv. Analizand datele, concluziile au aratat ca traficul a devenit si mai greoi nu doar pe bulevardele mari, ci si pe strazile laterale.

Practic studiul dovedeste cat de eficienta este politica de carpooling in orasele super-aglomerate, fiindca dupa eliminarea ei lucrurile s-au inrautatit. Datele arata ca dupa martie 2016 traficul a devenit si mai aglomerat nu doar pe strazile laterale, ci si la intervalele din mijlocul zilei, nu doar la orele de varf.

Echipa care a realizat studiul a prezentat concluziile studiului si autoritatilor din Jakarta care nu au reintrodus regulile, ci au decis sa aplice un sistem folosit in trecut si la noi: in unele zile circula masinile cu numere pare, in altele, cele cu numere impare.

Studiul se numeste Citywide effects of high-occupancy vehicle restrictions: Evidence from ‘three-in-one’ in Jakarta,” iar autorii sai sunt Ben Olken, profesor de economie la MIT, Gabriel Kreindler, doctorand la MIT (Department of Economics) si Rema Hanna, profesor la Harvard Kennedy School.


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU ​Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe: Timpul mediu de productie pentru un film documentar HBO este de patru ani, dar am avut si cazuri in care totul s-a intins pe o perioada de 10-14 ani

Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe, discuta in cadrul unui interviu despre implicarea HBO in productia de filme documentare si numarul mic de cinematografe din Romania: "De exemplu, filmul Lumea Vazuta de Ion B., regizat de Alexandru Nanau, a primit un premiu Emmy. Am continuat cu Alexandru si am produs filmul Toto si surorile lui, film care a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, echivalentul Oscarului european".
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Hanka Kastelicova

4550 vizualizari

  • +4 (8 voturi)    
    . (Vineri, 7 iulie 2017, 17:20)

    I [utilizator]

    Din pacate multe orase fac orice pentru masini si foarte putine pentru locuitori. Dupa cum se vede si in poza sunt foarte putini cei care sunt in masini dar ocupa la fel de mult loc ca si restul. Astfel de strategii" parcari, mai multe benzi pentru masini, nu fac decat sa faca orasul mai poluat si mai putin atractiv pentru oameni.
    • +1 (3 voturi)    
      Comparatia este prost aleasa (Sâmbătă, 8 iulie 2017, 11:15)

      ABetterWorldWithoutVladimir [utilizator] i-a raspuns lui I

      E ca si cum am compara doua grupuri de maimute: niste giboni multi si prosti cu niste babuini agresivi.
      Romania pica mai degraba in a doua categorie, de vina fiind comportamentul rusesc al soferilor in trafic si goana spre nu imi dau seama ce, pentru ca oricat de tare s-ar grabi, tot in Romania ar ajunge. Am fost trasi inapoi 100 ani pe scara evolutiei din cauza influentelor acestei populatii inutile din URSS, dar vom recupera si vom deveni la fel de domni si civilizati ca in perioada interbelica.
      Morala: fii civilizat, nu conduce ca un rus.
  • +2 (2 voturi)    
    Deci masura avea efecte puternice (Vineri, 7 iulie 2017, 18:07)

    banel [utilizator]

    Chiar daca era pacalita de multi. Ceea ce inseamna ca e de preferat o lege care e usor ocolita, decat lipsa ei.

    Ar trebui sa invete si municipalitatea din acest exemplu. Niste legi bien gandite vor avea efecte asupra traficului, chiara daca, din varii motive, autoritatile nu ii vor putea sanctiona pe toti care le incalca.
    • +5 (7 voturi)    
      Exemplu (Vineri, 7 iulie 2017, 19:02)

      tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui banel

      Spune-mi ce efect au semnele de oprire interzisa in Bucuresti cand pe politisti ii doare la basca si sansa sa primesti amenda e de 0.1% ?

      Degeaba ai legi daca politia nu le aplica ! E ca si cum nu le ai.
    • +2 (2 voturi)    
      nu era o incalcare a legii in sine, ... (Sâmbătă, 8 iulie 2017, 16:13)

      xtraterestrul_roman [utilizator] i-a raspuns lui banel

      nici macar a spiritului ei, pentru ca in masina erau trei ocupanti, iar daca unul sau doi erau platiti sa ocupe locul, ei se deplasau in baza "fisei postului". Iar daca soferul isi permitea sa-i plateasca, inseamna ca avea o motivatie puternica si un castig corespunzator sa foloseasca fluxul de deplasare respectiv, sau doar bani si orgoliu. Un system de privilegii nu este nociv daca acestea sunt platite corespunzator si societatea pe ansamblu are de castigat. Problema este cand acestea sunt "platite" prin mita, relatii, tupeu, si societatea este astfel parazitata, iar cei corecti sunt frustrati.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri