O prabusire rapida a pietei masinilor diesel ar impiedica producatorii auto sa investeasca in vehicule cu emisii poluante zero, avertizeaza comisarul european pentru industrie

de Vlad Barza     HotNews.ro
Duminică, 23 iulie 2017, 8:44 Economie | Auto

Motor diesel
Foto: Toyota
​Interzicerea pe scara larga a masinilor diesel in Europa va impiedica constructorii auto sa investeasca in vehicule cu emisii poluante zero, spune Elzbieta Bienkowska, comisarul european pentru industrie, intr-o scrisoare obtinuta de Reuters. Comisarul se refera mai ales la planurile de interzicere a masinilor diesel in marile orase si spune ca nu ar fi in interesul nimanui o prabusire rapida a pietei masinilor diesel.

"Chiar daca sunt convinsa ca trebuie sa ne indreptam rapid spre o Europa cu vehicule cu zero emisii poluante, autoritatile si industria nu au niciun interes sa vada prabusirea pietei masinilor diesel ca urmare a diverselor interdictii pe plan local", spune comisarul.

Industria ar fi lipsita de fondurile de a dezvolta vehicule fara emisii poluante daca piata masinilor diesel se va prabusi, mai spune comisarul european.

Cei trei mari producatori germani premium au investit mult in masinile diesel in ultimii 20 de ani, dat fiind ca emisiile de CO2 erau mai reduse decat la masinile pe benzina, iar consumul de carburant este mai mic. Problema cea mare este insa legata de emisiile mari de oxizi de azot ale acestor masini, aceste substante fiind raspunzatoare pentru bolile respiratorii.

Masinile diesel s-au dovedit a fi foarte populare in randul clientilor, mai ales ca si taxele pentru aceste masini erau mai mici. Insa de cand a izbucnit scandalul Volkswagen, autoritatile au pornit ofensiva impotriva masinilor diesel, fiind anuntate numeroase planuri pentru a le interzice treptat in marile orase.

Comisarul pentru Industrie spune ca masinile cu emisii mari de oxizi de azot trebuie scoase din circulatie si a lasat de inteles ca ar fi o idee buna sa existe o agentie a UE care sa faca testele de emisii, din moment ce autoritatile nationale nu au fost in stare sa depisteze numeroasele pacaliri ale testelor.

Sunt insa experti care spun ca scrisoarea comisarului european arata ca a cedat lobby-ului agresiv al industriei auto care a sustinut intens in ultimii ani ca punerea la zid a vehiculelor diesel si interzicerea lor va duce la concedieri masive, nu va ajuta la scaderea nivelului de poluare si nici nu va fi de vreun folos posesorilor de masini.


Citeste mai multe despre   






















12297 vizualizari

  • +9 (29 voturi)    
    Comisarul mituit? (Duminică, 23 iulie 2017, 9:16)

    Petre Cusuru zis si Barba Trista [utilizator]

    Comisarul probabil a primit o mita sa faca gargara. Ia sa vezi ce repede se vor adapta constructorii auto. Cand foamea te apasa, nu mai esti om. Apoi, daca nu se adapteaza, sa vina altii mai buni.
  • +8 (20 voturi)    
    Bineinteles (Duminică, 23 iulie 2017, 9:19)

    Zummm [utilizator]

    Nu i-au salvat tot ei pe Volswagen ?
  • +13 (17 voturi)    
    Preturi la combustibil (Duminică, 23 iulie 2017, 9:25)

    Andra99 [utilizator]

    Preturile la combustibil (scaderea accizelor la benzina) ar putea regla piata motoarelor. Atata timp cat in Germania exista o diferenta de cca 30 de eurocenti in favoarea motorinei (15 euro in plus de plata la un plin de 50l), motoarele diesel vor fi preferate. In plus, randamentul acestor motoare este mai mare decat la cele pe benzina si in consecinta si consumul este mai mic.
  • +6 (20 voturi)    
    da (Duminică, 23 iulie 2017, 9:28)

    Her [utilizator]

    Cum zice la sfarsitul articolului asta nu numai ca miroase a lobby ... pute de-a dreptul... baietii aia care au parcuri auto cu masini diesel nevandute de ani de zile sunt disperati ca banii sunt pierduti si incearca sa faca cumva sa scape de ele chiar daca productia efectiva este stopata...
    • +11 (15 voturi)    
      Nu guvernele au încurajat mașinile diesel? (Duminică, 23 iulie 2017, 12:03)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui Her

      Cred că era în 1996 când am aflat prima dată în Germania că o mașină diesel avea mai puține taxe decât una pe benzină ”fiindcă e nepoluantă”.

      Direcția pe care a luat-o piața auto de-atunci încoace se datorează strict guvernelor europene, interesate de emisiile de CO2. Astăzi, mașinile diesel pot fi interzise de pe o zi pe alta, dar ești convins că recesiunea cruntă care urmează e gestionabilă?

      Pe lângă asta, camioanele și autobuzele au motoare diesel de 12 - 13.000 cmc. Cu ele ce faci, transporți marfă și pasageri cu autoturisme? Asta se întâmplă când guvernele socialiste manipulează piața, realitatea vine întodeauna din urmă.
  • +6 (28 voturi)    
    Si probusirea pietei tigarilor... (Duminică, 23 iulie 2017, 9:33)

    Alui [utilizator]

    Producatorii pot sa vanda in continuare masini cu motoare pe benzina sau hibride.
    Declaratia doamnei comisar (polonez dupa nume) e facuta la "stimulii" lobby-ului industriei diesel.
    Hai sa lasam masinile diesel sa ne dea cancer cu emisii de noxe falsificate de producatori, cu valori reale de 30 de ori mai mari decat cele declarate sau decat cele emise la testele standard.
    Apropo, grupul Volkswagen a platit 17 miliarde de dolari despagubiri in SUA in urma Dieselgate. In Europa au platit (in Germania) 1.1 milioane de Euro!
    • -1 (9 voturi)    
      Și șomerii îi angajezi tu? (Duminică, 23 iulie 2017, 12:07)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui Alui

      Producătorii or să trmită acasă jumătate din angajați, iar prețul mașinilor pe benzină se va dubla instantaneu.

      În ultimii 20 de ani unde ai fost, când guvernele europene promovau isteria împotriva emisiilor de CO2 și tratau cu îngăduință NOx ?

      La câte articole ai comentat sub nick-name-ul ăsta împotriva emisiilor de CO2, mai țiii minte? :)
      • +1 (7 voturi)    
        Care someri? (Duminică, 23 iulie 2017, 13:39)

        Alui [utilizator] i-a raspuns lui Harald

        Nu iti trebuie fabrica separata sa faci masini cu motoare pe motorina!
        Tu chiar esti credul!
      • +5 (7 voturi)    
        Apropo, VW a concediat 3000 de angajati (Duminică, 23 iulie 2017, 14:11)

        Alui [utilizator] i-a raspuns lui Harald

        După scandalul dieselgate pentru ca le-au scăzut vânzările de mașini. In SUA sunt practic terminati.
        In plus au trebuit sa plătească 17 miliarde despăgubiri și sa-și răscumpere mașinile diesel din SUA. Așa ca nu au putut tine oameni care sa nu aibă de lucru.
        Oricum, și-au făcut-o cu mâna lor. In Europa la multe modele ale lor nici nu ai opțiunea cu motor pe benzina. Și acum lumea fuge de motoare diesel ca de Dracu dacă nu pot intra cu ele in orașe. Modele respective o sa aibă vânzări zero, deci o sa mai urmeze concedieri la VW, din moment ce lumea se va îndrepta spre alți producători care ofere modele similare cu motoare pe benzina.
      • +3 (5 voturi)    
        Răspuns la ultim întrebare (Duminică, 23 iulie 2017, 14:14)

        Alui [utilizator] i-a raspuns lui Harald

        Nu.
        Nu țin minte sa fi promovat motoarele diesel. Dacă oi fi făcut-o acum mulți, mulți ani, oi fi făcut-o bazat pe informațiile pe care le aveam la momentul respectiv. Dacă. Dar bazat pe informațiile de acum, Dieselul e mort!
        • -1 (9 voturi)    
          Informațiile de-acum sunt la fel de false (Duminică, 23 iulie 2017, 14:49)

          Harald [utilizator] i-a raspuns lui Alui

          Diesel-ul e mort doar pentru politrucii de la Paris, Berlin și Bruxelles.

          Eficiența unui motor diesel e incomparabilă cu a celui pe benzină, iar consumul depinde masiv de turație și sarcină.

          Iar faptul că într-un litru de motorină se află mai multă energie decât într-un litru de benizină nu poate fi schimbat nici de tine, nici de politrucii de la Paris, Berlin și Bruxellles.

          Sunt pur și simplu realități tehnice și adevăruri științifice pe care niciun regim ideologic nu le poate schimba, indiferent câți cetățeni spală pe creier regimul respectiv.
          • +5 (9 voturi)    
            E mort pentru ca producătorii au mintit (Duminică, 23 iulie 2017, 14:58)

            Alui [utilizator] i-a raspuns lui Harald

            Au promis marea cu sarea, când n-au putut obține emisiile promise, au trișat pur și simplu la teste. Asa i-au scos de pe piața pe competitorii care nu au putut obține emisiile impuse practic de industria auto germana. Pana la urma, au fost prinși când aparatura necesară testării emisiilor a fost miniaturizate destul de mult încât sa poată fi pusă pe mașini și testata pe trasee reale.
            • +1 (1 vot)    
              Corect (Luni, 24 iulie 2017, 6:47)

              redy [utilizator] i-a raspuns lui Alui

              Daca normele antipoluare sint adevarate problema poluari se pune intre norme.
              O masina pe benizina EURO 3,4,5 at trebui sa fie mai poluata decat un disel EURO 6.
              Sau toate normele sint doar pe hartie si atunci articolul pare sa aiba sens.
            • 0 (0 voturi)    
              au fost promise pt. ca li sau cerut (Marţi, 25 iulie 2017, 10:52)

              kkciosuldelahamangia [utilizator] i-a raspuns lui Alui

              de catre politicieni.
          • +2 (4 voturi)    
            Pur și și simplu e o realitate (Duminică, 23 iulie 2017, 16:23)

            Alui [utilizator] i-a raspuns lui Harald

            Ca folosirea ureei a fost o păcăleala de la bun început!
            https://www.dieselnet.com/tech/cat_scr_mobile_urea_dosing.php
            • 0 (0 voturi)    
              Unde (Luni, 24 iulie 2017, 9:26)

              Encounter [utilizator] i-a raspuns lui Alui

              În articolul la care ai făcut referire nu scrie nicăieri de vreo păcăleală. Scrie că nu e ușor de realizat, dar nu scrie nicăieri că nu funcționează!
          • 0 (0 voturi)    
            Gicuta (Luni, 24 iulie 2017, 8:48)

            Zummm [utilizator] i-a raspuns lui Harald

            Iar nu ti-ai luat pastilele ? Mai lasa internetul ca s-a inrosit firul ala cu tampeniile pe care le debitezi
  • +9 (19 voturi)    
    Elzbieta Bienkowska (Duminică, 23 iulie 2017, 10:56)

    JohnnyBGoode [utilizator]

    Doamna comisar e cea care se declara infranta cand a fost vorba de aplicarea unor amenzi VW dupa scandalul emisiilor trucate. In SUA s-a putut, in Europa sunt intangibili. Pentru ca se poate...
    • -1 (9 voturi)    
      Știi cine sunt acționari la VW ? (Duminică, 23 iulie 2017, 12:15)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui JohnnyBGoode

      Ce sens are să dai amenzi la o firmă unde acționar e statul german sau landurile?

      În Statele Unite puțin îi pasă cuiva dacă VW dă faliment. Dar ești convins că Germania poate fi la fel de indiferentă? Cine va trebuie să se ocupe de șomeri?
      • +4 (10 voturi)    
        /// (Duminică, 23 iulie 2017, 13:44)

        Alui [utilizator] i-a raspuns lui Harald

        Scuza-ma dar vad ca o tot dai cu somerii. Care someri? Liniile de asamblare sunt aceleasi pentru masinile cu motoare diesel si pentru cele cu motoare cu benzina. Si chair fabricile de motoare sunt aceleasi. Iar preturile la masini sunt similare.
        In america un inginer de la VW va sta 5 ani in inchisoare (federala) pentru dieselgate.
        In Europa de ca nu se aplica macar chestia asta?
        • 0 (0 voturi)    
          Care șomeri??? (Luni, 24 iulie 2017, 14:56)

          Encounter [utilizator] i-a raspuns lui Alui

          Cei care lucrează pentru furnizorii OEM-urilor. Pentru că la ei specializarea e mare, nu e chiar așa de ușor să renunți la o gamă de produse și să schimbi cu altceva. Ei sunt victimele colaterale pe care refuzi să le vezi. Și e vorba de mulți angajați!
          Sau tu crezi că mașinile pe motorină nu diferă decât prin carburant de cele pe benzină? Dacă carcasa e la fel, pe dinăuntru sunt niște diferențe. Și dacă înmulțești diferența cu numărul mașinilor vei vedea că vorbim de mii de angajați doar în Europa dedicați motorinei.
  • -5 (7 voturi)    
    Gresit (Duminică, 23 iulie 2017, 11:29)

    jeanvaljeanro [utilizator]

    Komisar, nu comisar.
  • +2 (8 voturi)    
    ipocrizie (Duminică, 23 iulie 2017, 11:55)

    kkciosuldelahamangia [utilizator]

    sa fie interzise si motoarele disel de pe vase si locomotive, de ce doar auto ?
    de ce dubla masura ?
    • -6 (8 voturi)    
      Poate nu crezi (Duminică, 23 iulie 2017, 13:47)

      Alui [utilizator] i-a raspuns lui kkciosuldelahamangia

      Dar vapoarele nu sunt inmatriculate in Europa, deci legile europene nu li se aplica. Dar sunt atat de economice incat transportul din China in portul Rotterdam e mai ieftin decat transportul aceluiasi produs din Rotterdam in Haga la 11 km.
    • +1 (7 voturi)    
      Locomotive diesel? (Duminică, 23 iulie 2017, 14:04)

      Alui [utilizator] i-a raspuns lui kkciosuldelahamangia

      Unde? In România poate, dar acum sunt electrificate majoritatea liniilor.
      • +7 (7 voturi)    
        Majoritatea NU sunt electrificate (Duminică, 23 iulie 2017, 14:57)

        Harald [utilizator] i-a raspuns lui Alui

        Caută harta CFR și te lămurești imediat că majoritatea căilor ferate românești NU sunt electrificate. Sunt electrificate doar M300, M400, M500, M800 și M900, iar M200 doar parțial.

        În toată Transilvania, la nord de Arad și la vest de Cluj, liniile ferate sunt complet neelectrificate. Oradea, Satu-Mare, Baia-Mare etc. nu au și nu au avur niciodată linii ferate electrificate.

        Nici măcar linia ferată spre aeroportul Otopeni nu e electrificată, te crezi în Germania?
    • +1 (3 voturi)    
      Diesel. (Duminică, 23 iulie 2017, 16:39)

      kkciosuldelahamangia [utilizator] i-a raspuns lui kkciosuldelahamangia

      .
  • +1 (13 voturi)    
    "O prăbușire RAPIDA" (Duminică, 23 iulie 2017, 14:03)

    Alui [utilizator]

    Cred ca și respectiva știe ca mașinile cu motoare diesel sunt terminate. Grija ei, cred e pentru piața mașinilor second hand care nu vor mai valora nimic dacă nu poți sa circuli cu ele in orașe.
    Retardații de la Volkswagen (Skoda, VW, Audi) încă promovează motoarele diesel, la multe modele nu ai opțiunea cu motor de benzina.
    Doar ca acum Audi a anunțat un recall voluntar la 800.000 de mașini cu motoare diesel ca sa le facă un upgrade software.
    Dacă dau faliment, e din vina lor. VW are motoare pe benzina excelente (TSI) dar probabil profitul e mai mai mare la vânzare la motoare diesel.
  • +4 (4 voturi)    
    Decizii politice (Duminică, 23 iulie 2017, 20:19)

    Razvan_M [utilizator]

    In urma cu 20-30 de ani, in urma mitului promovat de mass-media, diversi "specialisti" si politicieni din Vest ca petrolul este pe terminate, investitiile masive in tehnologii diesel au fost facute ca urmare a unor decizii politice luate de autoritatile din Germania in special (ceea ce a dus la subventii pentru motoarele diesel "mai eficiente").
    Pana la accidentul nuclear de la Fukushima, energia nucleara era considerata "curata", visul oricarui aparator al mediului. A fost insa de ajuns o catastrofa (previzibila de altfel) ca sa iasa la iveala alte realitati. Parisul, de exemplu, a comandat refacerea unor studii din care a reiesit ca o catastrofa la una din centralele din apropierea Parisului ar face capitala Frantei de nelocuit.

    Acum, aceiasi indivizi care se autointituleaza "lideri", ne vorbesc despre energie "curata", obtinuta cu panouri solare venite din China. Problemele sunt 2 aici, dar despre ele ni se va vorbi cu sinceritate mai tarziu:
    1. Pamanturile rare din care se fac panouri solare si baterii electrice se extrag cu poluare enorma. In China. Si, contrar mentalului colectiv care spune ca poluarea din China ramane in China, Planeta Pamant este una singura, deci poluarea se petrece tot pe planeta noastra.
    2. Cantitatea de energie consumata pentru producerea panourilor solare si bateriilor electrice adiacente este cel mai probabil mai mare decat cea produsa in *intreaga durata de viata a panourilor solare si bateriilor*.

    PS. in timp ce pe planul acordurilor se vorbeste despre CO2 cand ne referim la poluare, nu am auzit in contra-partida vorbindu-se despre plantarea masiva de copaci (care sa depaseasca net defrisarile) a.i. suprafata ocupata de paduri sa creasca net, in loc sa scada ca in prezent - http://www.fao.org/news/story/en/item/326911/icode/.
    PS2. Poluarea cu CO2 (gaz cu efect de sera) este doar o componenta a poluarii ce ne distruge mediul. Despre celelalte componente se va vorbi probabil in acorduri ulterioare, cand va fi politically correct.
    • +2 (2 voturi)    
      Euro (Luni, 24 iulie 2017, 6:36)

      redy [utilizator] i-a raspuns lui Razvan_M

      Totusi normele antipoluare EURO 3,4,5 ce fac, nu ar trebuie sa conteze ce motor este, normele respective at trebui sa opresca poluarea.
      Putem vorbi in termeni de benzina sau motorina daca aceste norme de fapt sint doar pe hartie si nu fac defapt nimic.
      Co2 nu este poluant ai oxizi de sulf care dau mirosul specific si cei de azot care intra la poluare iar normele EURO tocmai de eliminarea sau reducera lor se ocupa.
      Daca nomele europene EURO 5 si cele americane TIER 4 sint reale problema se poate pune intre ele sau pe versiunele lor dar nu pe tip de motor.
  • 0 (0 voturi)    
    Motive (Luni, 24 iulie 2017, 9:34)

    Encounter [utilizator]

    Motivul pentru care industria auto ar fi lovită de criză la interzicerea dieselului ar fi banii investiți în linii noi pentru producerea componentelor pentru diesel, bani care nu ar mai fi recuperați niciodată. Ori discutăm aici de multe sute de milioane de euro. Iar cei mai afectați ar fi de fapt furnizori de componente. Să nu credeți că e chiar atât de simplu iar tranzitția pe benzină e ca apăsarea unui buton! Astea-s teorii conspiraționiste ridicole! Use that f***ing brain, people!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version