Ancheta lansata in aprilie de statul francez in posibilul scandal Dieselgate la PSA Peugeot-Citroen a descoperit ca s-a montat soft suspect pe mai bine de 1,9 milioane de masini, iar grupul risca o amenda de maxim 5 miliarde euro. Grupul a negat vehement cele sustinute de publicatie. Le Monde scrie ca PSA a avut o strategie globala de fabricare a unor motoare frauduloase.

Peugeot 208Foto: Peugeot

In februarie PSA a devenit al patrulea producator auto luat in colimator de autoritatile franceze pentru posibile fraude pentru pacalirea testelor de emisii, primii trei fiind Volkswagen, Renault si Fiat-Chrysler.

Dosarul ar contine si discutii in interiorul PSA intre directori care spuneau ca mecanismele de pacalire a testelor de emisii trebuie sa fie cat mai putin evidente, arata datele citate de Le Monde din actele intocmite de autoritatea Direction générale de la concurrence, de la consommation et de la répression des fraudes (DGCCRF).

Ar fi vizate 1,9 milioane de vehicule Euro 5 pe care PSA le-a vandut in Franta intre 1 septembrie 2009 si 1 septembrie 2015.

Amenda maxima pe care o risca PSA este de 5 miliarde euro, ceea ce reprezinta 10% din cifra de afaceri anuala (media intre rezultatele din 2013, 2014 si 2015).