​ANALIZA Romanii, rablele si masinile noi – Cateva cifre care descriu o situatie deloc simpla

de Vlad Barza     HotNews.ro
Vineri, 29 septembrie 2017, 9:59 Economie | Auto

Ford Escort Ghia
Foto: Ford
​Parcul auto din Romania va trece de sase milioane de masini in acest an si este cu patru ani mai „batran” decat intreg parcul auto al UE. Nu este de mirare ca se intampla asta, dat fiind ca anul acesta sase din zece masini inmatriculate au mai mult de zece ani vechime. Insa cifrele arata ca Romania este cu 40% sub media UE la capitolul numar de masini inmatriculate raportat la numarul de locuitori. Daca ar fi sa egalam media UE, parcul auto national ar trebui sa ajunga la 9 milioane de masini, fata de sase milioane in prezent.

Piata auto romaneasca s-a schimbat enorm fata de acum zece ani. In 2007 masinile noi reprezentau 72% din totalul inmatricuarilor, iar cele vechi, doar 28%, iar anul acesta estimarile arata ca masinile noi vor avea 17% din total si SH-urile, 83%. Daca in 2011 erau inscrise in circulatie sub 100.000 de masini SH, anul acesta se va trece de 500.000, iar din 2014 si pana in prezent au intrat in tara peste 1,1 milioane de masini SH.

Anul acesta este cu totul special din cauza eliminarii timbrului de mediu. In primele luni ale anului au fost inmatriculate aproape 400.000 de masini SH, raportul noi: SH fiind de 1:4.

Efectele eliminarii timbrului de mediu s-au vazut clar la ponderea masinilor mai vechi de 10 ani inscrise in circulatie. Daca anul trecut acestea au reprezentat 45% din totalul inmatricularilor, anul acesta au depasit 60%, semn ca multi romani au profitat si au adus masini vechi, dar ieftine, din Occident. Cifrele arata clar acest lucru: in februarie, prima luna de dupa disparitie taxei auto, 67% dintre masinile inmatriculate erau mai vechi de 10 ani, iar in martie ponderea a fost de 66%.

Citeste articolul complet pe 0-100.ro


Citeste mai multe despre   






















VIDEO Economistii-sefi ai primelor 3 banci comerciale, despre evolutia economiei romanesti. Ce proiecte mari de investitii finanteaza bancile la ora actuala?

Economistii sefi ai primelor 3 banci comerciale, Horia Braun (BCR), Florian Libocor (BRD-GSG) si Andrei Radulescu (BT) au discutat luni dimineata, in cadrul unei mesei rotunde organizate de HotNews.ro si Startup Cafe, despre investitiile bancilor in economie romaneasca si starea actuala a economiei, precum si despre fluctuatiile care au tinut prima pagina in ultima perioada.
  • A. Radulescu: Daca statul nu investeste, atunci de ce sa isi asume sectorul privat riscuri?
  • F. Libocor: Banii se duc acolo unde exista certitudini, predictibilitate, stabilitate. Lipsa acestor caracteristici loveste in mai multe zone, cu precadere in investitii.
  • H. Braun: Speram la o dinamica pozitiva, insa trebuie sa puna umarulul statul,bancile, si managementul companiilor.

3526 vizualizari

  • -2 (10 voturi)    
    Romania a putut deveni... (Vineri, 29 septembrie 2017, 10:24)

    dekar [utilizator]

    ...desigur,cu motivatii diverse, si cimitirul de masini uzate ale UE .Cancerul tonelor de noxe s-a mutat in Iasi,in Brasov,in Bucuresti,ca sa reprezinte in statistici harta completa a celor trei provincii romanesti "istorice".Si furia "importului" continua.Va doresc inhalare lina.
    • 0 (2 voturi)    
      3 provincii? (Vineri, 29 septembrie 2017, 11:08)

      UnBanatean [utilizator] i-a raspuns lui dekar

      Din comentariul tau inteleg ca Banatul nu prea e in Romania...
    • +12 (12 voturi)    
      Ar mai putea fi si alte "motivatii" (Vineri, 29 septembrie 2017, 11:36)

      GCI [utilizator] i-a raspuns lui dekar

      De exemplu:

      1. Scoti timbrul de mediu sa intre multe masini vechi in tara. Stii ca asa se va intampla. Dupa ce intra cateva sute de mii de masini, pui o taxa si gata, ai sute de mii de fraie... aaa... soferi responsabili care-si platesc taxa de mediu

      2. Scoti timbrul de mediu sa dai bine pentru votanti, apoi iti dai seama ca nu e bine, faci o noua taxa. Va fi urat pentru votanti dar tot timpul va fi o scuza de partea ta: "nu stiu domnule cat de mare e taxa, n-am masina. Cred ca e doar o fluctuatie de pret"

      Cred ca mai bine ne-am gandi nu la o teorie a conspiratiei din partea UE ci mai degraba la o teorie a incompetentiei sau smecheriei de la noi...
  • +3 (3 voturi)    
    Exista o explicatie! (Vineri, 29 septembrie 2017, 11:48)

    Geo6101 [utilizator]

    Guvernantii si-au spus ca daca ei iau salarii asa de mari fara sa faca nimic, probabil ca cei care muncesc cu adevarat au salarii si mai mari, asa ca hai cu taxele pe ei!...
  • +1 (3 voturi)    
    In numele ecologiei si al orgoliului national (Vineri, 29 septembrie 2017, 12:19)

    C.K. [utilizator]

    Se inmultesc articolele pe acest subiect, ni se pregateste ceva. Citind articolul sursa, veti afla ca datele provin dintr-o conferinta de presa a PwC. De cand poarta PricewaterhouseCoopers grija parcului auto romanesc? De cand cineva i-i plateste pentru "consultanta".
    Dupa ce ne-au varat pe gat obligativitatea cauciucurilor de iarna fara ca cineva sa cracneasca, urmeaza (parca vad) ITP anual pentru masinile mai vechi, si eventual o noua taxa de "mediu". Fingers crossed.
  • +4 (4 voturi)    
    aiurea (Vineri, 29 septembrie 2017, 12:47)

    gelu antigelu [utilizator]

    Ca sa lasi piata auto sa se aseze si sa se maturizeze este esential sa reduci reglementarile abuzive si limitative.
    Piata auto reala din Romania este asta de anul asta si nu cea din 2007, care era supusa restrictiilor si a entuziasmului cresterii continue a veniturilor care s-a dovedit dupa numai un an ca era fortat.
    Asta isi permit romanii, masini SH de peste 10 ani in covarsitoare majoritate. Astea sunt veniturile. asta e nivelul.
    Si asta in conditiile in care, tipic balcanic, sunt foarte multi care se sparg in figuri cumparandu-si masini cu mult peste posibilitatile lor.
    Trebuie sa luam tara asa cum e, nu sa ne ascundem dupa deget.
    E aglomeratie in tara?
    Nu e vina oamenilor ca infrastructura e la pamant. Nu poti sa limitezi cumpararea de masini SH doar pentru ca clasa politica nu isi face treaba.
    E aglomeratie in oras?
    Pune taxe de acces in centru, marcheaza si taxeaza toate locurile de parcare disponibile si impiedica prin contraventii parcarea in alte locuri. Si nu in ultimul rand investeste in transportul in comun.
    Nu trebuie sa inventam nimic,. Suntem atat de in urma ca nu trebuie decat sa luam ce au incercat si testat ceilalti. daca functioneaza peste tot o sa mearga si la noi.
  • +1 (1 vot)    
    Care e alternativa?! (Vineri, 29 septembrie 2017, 15:27)

    Sorin-Cj [utilizator]

    Fapte:
    - avem venituri mici
    - trasport in comun prost si scump
    Ca sa mergi in vacanta, dintr-un oras in altul ai nevoie de masina, trenul e incet si scump, sunt ceva transportatori dar doar pe principalele rute, oricum dureaza (autostrada s-a spaguit)
    De avion nu vorbim ca e la pret European.
    Concluzie, ai nevoie de masina si-ti ei ce-ti permiti, cine nu-si doreste masina noua?
    Un logan ~ 8.000 Euro (incepand de la ...) asta la un salar mediue de 1200Ron (250 Euro) este 32 de salarii. romanesti, in europa salarul e de 2500 euro deci 3,2 salarii
    Faceti masini de 800 euro si o sa vedeti ca tot romanul o sa vrea masina noua.
  • -1 (3 voturi)    
    sustin impozite cat de mari pt auto (Vineri, 29 septembrie 2017, 15:51)

    Andrei3Bunescu [utilizator]

    Impozite mari si pt cele vechi, si pt cele noi cu motoare puternice.

    M-am saturat de masini pe trotuare, pe trecerile de pietoni, pe spatiile verzi, si in principiu oriunde e un mic spatiu liber, m-am saturat sa inhalez, eu si copiii mei, tone de noxe in Bucuresti.

    "cifrele arata ca Romania este cu 40% sub media UE la capitolul numar de masini inmatriculate raportat la numarul de locuitori. Daca ar fi sa egalam media UE, parcul auto national ar trebui sa ajunga la 9 milioane de masini, fata de sase milioane in prezent"

    In primul rand care este sursa acestor cifre? Apoi, sa vedem structura populatiei, pe grupe de varsta, si dispersia in teritoriu, comparativ cu tarile comparate?

    Pentru ca nu stiu unde s-ar mai putea adauga, fizic, atatea milioane de masini in orasele mari, pe cat sustine autorul. Ni le punem in cap?
    Eu cred ca ceva nu se leaga, orasele civilizate din vest pe care le-am vazut cu ochii mei nu au atatea masini, ci, transport in comun civilizat. Deci, ce este cu aceste date?
    • +2 (2 voturi)    
      Ce orase? (Vineri, 29 septembrie 2017, 16:18)

      ACP [utilizator] i-a raspuns lui Andrei3Bunescu

      Cred ca nu ai fost in Germania...
      • 0 (2 voturi)    
        Io am fost. (Vineri, 29 septembrie 2017, 18:43)

        Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui ACP

        In Muenchen in centru parcarea in timpul zilei e limitata la doua ore pe locurile cu plata. Locurile fara plata sunt foarte putine, si pe alea se parcheaza cam ca la noi. Doar ca daca parchezi cu nesimtire unde chiar nu e voie - de exemplu pe benzi de bicicleta sau pe cai de acces pentru salvare sau pompieri - iute si degraba ti se ridica masina. Si doar s-o iei de unde ti-o depoziteaza - undeva la zeci de km de Muenchen - te costa cateva sute bune de EUR, amenda vine peste.
  • 0 (0 voturi)    
    Hai sa nu... (Duminică, 1 octombrie 2017, 18:45)

    boda [utilizator]

    Cand ma uit la sitirle astea cu cate masini noi s-au vandut si cate masini SH s-au inmatriculat... imi dau seama ca producatorii auto nu prea mai au ce manca.
    Am citit multe comentarii unele (majoritatea) sunt din partea producatorilor... la fel ca si aceste stiri... tot de ei sunt comandate.
    Poate ar trebui sa ne punem cateva intrebari?
    1. Cati romani isi pot permite o masina noua?
    2. O masina noua o iei cu 10000 de euro... de cele mai multe ori in leasing ca... nu ai bani... si asta te imprutui pe 5 ani. In 5 ani ajungi sa dai pe o masina de 10000... 20000 de euro (comisioane, asigurari, dobanzi, revizii...etc) toate obligatorii. Iar dupa 5 ani masina ta de 20000 nu valoreaza nici macar 10000. Merita?
    3. Oare avem noi infrastructura de transport incat sa poti spune... Da frate ma duc cu trenu pana la Timisoara si ajung in 8 ore... hai 10?
    4. Cati delari auto ai producatorilor vand si masini SH?
    5. Care producator vestic de auto imi poate garanta mie ca masina lui, care nu e fabricata in Romania, este fabricata la standardele vestice? Exemplu... o masina frantuzeasca vanduta in Romania nu are aceeasi calitate ca cele vandute in Germania (oricum nu prea le cumpara nemtii de bune ce sunt) sau ca cele din Franta.
    Am mai citit aici pe hotnews pe un anume individ care sustinea ca cine da dreptul celor cu masini mai vechi sa circule .. ca el nu vrea sa respire aerul poluat de ei.
    Pai amice... hai sa mergem din casa in casa si cine arde lemne sau are soba care polueaza sa le inchidem sobele si sa ii lasam sa moara de frig ca sa respiri tu un aer mai curat.
    Sunt de accord ca masinile polueaza. Si eu vreau sa respir un aer mai curat dar solutia nu este sa calci in picioare pe cei saraci.
    Nu numai masinile vechi sh polueaza. Nu e zi sa nu vad in trafic trecand pe langa mine cate o masina noua urmata de un nor de fum negru. Pe aia nu ii taxam ca sunt masini pana in 10 ani si alea nu au cum sa polueze.
  • 0 (0 voturi)    
    Hai sa nu ..2.. (Duminică, 1 octombrie 2017, 18:50)

    boda [utilizator]

    Hai sa nu zicem ca altii ca nu vedem ca s-a scumpit carburantul si sa zicem ca nu vedem ca in Romania puterea de cumpararea a romanului nu este asa de mare.
    Sunt impotriva masinilor care sunt urmate de nori de fum si ale celor care se destrama mergand.
    Asta nu inseamna ca toate masinile SH sunt asa.
    Daca gandim ca toate masinile SH sunt niste gunoaie... pai atunci meritam sa ni se spuna ca in Romania traiesc doar tigani.
    Cand am aderat la UE am acceptat libera circulatie a marfurilor. Acum... cu taxe, suprataxe si etc... o ingradim.
    Haideti sa vedem si ce alte produse SH vin din restul europei si sa le suprataxam si pe alea...
    La ce economie avem.. industrie... ne putem permite sa spunem pa la UE.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi