Ministrul Mediului: Gandim o taxa de poluare pentru masinile cu norma de poluare mica si emisii mari de bioxid de carbon / Ce criterii sunt avute in vedere: capacitatea cilindrica, norma de poluare si emisiile

de R.M.     HotNews.ro
Marţi, 3 octombrie 2017, 14:58 Economie | Auto

Gratiela Gavrilescu
Foto: Facebook
Ministrul Mediului, Gratiela Gavrilescu, a anuntat marti ca se lucreaza la stabilirea unei taxe de poluare pentru masinile cu norma de poluare mica si emisii mari de bioxid de carbon, avand in vedere ca numarul inmatricularilor de astfel de autoturisme s-a dublat fata de anul trecut, potrivit Agerpres.

"Anul acesta, in Romania, comparativ cu 2016, aceeasi perioada de timp, au intrat masini cu norme de poluare intre Euro 2 si Euro 4, aproximativ 350.000 de masini, comparativ cu 146.000 de masini in 2016. La Ministerul Mediului, impreuna cu Administratia Fondului de Mediu, ANAF, RAR, cu producatorii de autovehicule din Romania, cu toate asociatiile care sunt implicate in acest proces si, nu in ultimul rand, si cu societatea civila, s-a constituit un grup de lucru in vederea calculului si gandirii corecte, nu asa cum s-a intamplat in perioada precedenta, incat sa gasim o metoda prin care masinile care polueaza, care au o norma de poluare mica si care au emisii de bioxid de carbon mari, sa plateasca o taxa de poluare", a spus ministrul, in cadrul unei vizite la depozitul ecologic de deseuri din judetul Bistrita-Nasaud.

Gratiela Gavrilescu a spus ca la stabilirea cuantumului acestei taxe se va tine cont de capacitatea cilindrica a autovehiculului, de norma de poluare si de emisiile de bioxid de carbon.

"Consider ca nu trebuie sa punem o taxa la taxa de prima inmatriculare, adica este ca si cum gandim inainte, in viitor, punem caruta inaintea boilor, in sensul ca noi trebuie sa stim, in momentul in care gandesti o astfel de taxa, sa te gandesti cat circula ea (masina n.r.), deci care este rulajul ei intr-o anumita perioada de timp, astfel incat sa poti sa-i faci determinarea de astfel de emisii. Si atunci o sa tinem cont de trei criterii: de capacitatea cilindrica, cea la care astazi de fapt este impozitata orice masina si este un impozit la taxe si impozite locale, norma de poluare - al doilea criteriu, si al treilea, emisiile pe care le da fiecare autovehicul", a afirmat ministrul.

Ministrul Mediului a precizat ca nu exista inca o forma finala a acestei taxe de poluare si ca nu poate avansa o data de la care aceasta va fi aplicata, avand in vedere ca se doreste ca masura sa fie dezbatuta cu toti factorii implicati.

"Sa mai avem un pic de rabdare, pentru ca emiterea unui act normativ, din punctul meu de vedere, trebuie facuta din toate punctele de vedere legal si cu dezbatere din timp cu toti cei care sunt implicati, astfel incat sa nu existe disfunctionalitati in sistem din toate punctele de vedere", a mai spus Gratiela Gavrilescu.





















Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

8923 vizualizari

  • +26 (32 voturi)    
    cine (Marţi, 3 octombrie 2017, 15:05)

    zigot [utilizator]

    a incurajat aceste inmatriculari?
    tot tehnocratii sau ipocritii?
    • +11 (19 voturi)    
      PSD a scos taxa auto...ca sa respiram noxe (Marţi, 3 octombrie 2017, 15:47)

      Gryphus [utilizator] i-a raspuns lui zigot

      PSD-ul a scos taxa auto ca romanii sa aduca din vest toate masinile aruncate la GUNOI de vestici, toate masinile care polueaza ca sa respiram noxe


      iar acum acelasi PSD vrea sa taxeze masinile vechi aduse din vest. astia sunt ticalosi cu diploma
      • +20 (20 voturi)    
        au largit baza de impozitare (Marţi, 3 octombrie 2017, 16:34)

        jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

        Au convins pe cat mai multi sa-si cumpere masini, apoi au reintrodus acciza, apoi reintroduc si taxa de mediu ... acum anuala
  • +24 (30 voturi)    
    stan si bran (Marţi, 3 octombrie 2017, 15:07)

    bogdan1477 [utilizator]

    Pai normal ca au intrat toate hirburile euro2 si euro3 daca ati scos taxa de mediu. Si acu, dupa e tot romanul mindru ca e roman si-a luat bmw de 10-15 ani vechime, ca de, loganu' e pentru fraieri, acu ii dati in cap cu taxa. Misto miscare. Sa invete tot romanul ca pomenile de la ciuma rosiesunt ca darurile grecesti. Te bucuri de ele aproape un an, dupa care iti explodeaza in fata.
    • +1 (13 voturi)    
      Alegere logica: (Marţi, 3 octombrie 2017, 16:23)

      Andor74 [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

      Loganul e minim 6000 euro, chiar in rate ai nevoie de un avans minim (pentru o rata acceptabila).
      O masina veche de 10-15 ani nu depaseste 3000 euro.
      Ghici ce vor alege cei care vor neaparat masina !
      Si mie mi se pare normal sa se plateasca taxa de poluare anual, pe baza emisiilor de la test. La RAR se fac masuratorile respective, chiar daca masina e euro 5, sa platesti taxa de euro 3, daca asa iese la noxe...

      P.S. Si ar trebui simplificata mult procedura de radiere a unui autovehicul!
      • +9 (9 voturi)    
        pe bune? (Marţi, 3 octombrie 2017, 16:36)

        jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui Andor74

        cu 200 de lei, poti sa inmatriculezi la RAR/ITP si un tanc ca euro 5
      • -6 (8 voturi)    
        De acord (Marţi, 3 octombrie 2017, 17:27)

        aladdin [utilizator] i-a raspuns lui Andor74

        Pare cel mai corect asa. Cu o singura observatie: vor fi taxati la fel si cei care fac 5000 km/an, si cei care fac 100.000 km/an. O solutie ideala nu pare sa existe sau e mult prea greu de pus in practica.
        • 0 (2 voturi)    
          taxa pe codoi = acciza (Marţi, 3 octombrie 2017, 18:58)

          jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui aladdin

          exista deja, oricum se ia din niste cataloage masurate in conditii ideale, nu in Bucuresti in ora de varf si nu are relevanta daca mergi mult mai sportiv
      • +3 (9 voturi)    
        3000 de euro initial (Marţi, 3 octombrie 2017, 17:31)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Andor74

        Dupa care urmeaza vizitele la service si peticelile.
        O masina de 10-15 ani, luata cu 3000 de euro, are mari sanse sa necesite vizite regulate la service care in citiva ani sa se apropie de cei 3000 de euro economisiti intial. Da' nu asta e discutia aici, ci pe de o parte credulitatea cumparatorului de hirb din vest si pe de alta parte mirlania ciumei rosii care dupa ce a scos taxa de mediu acu moare de grija hirburilor.
        • +6 (10 voturi)    
          vezi sa nu (Marţi, 3 octombrie 2017, 17:45)

          Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

          Depinde de masina. Ce-mi plac generalizarile astea, facute de femei ca ministresa sau de barbati care nu stiu sa schimbe o bujie.

          Ai idee in ce stare e un "harb" din germania, euro 4, la 3000 eur? Unul vazut, nu primul pe dreapta, ales de mimisoara sau mimisorul mentionati mai devreme.
          • 0 (0 voturi)    
            pai despre generalizare vorbeam (Miercuri, 4 octombrie 2017, 9:52)

            bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

            Nu spun ca nu sunt citiva priceputi la masini care stiu sa-si aleaga o masina buna din categoria hirb euro4 si pentru care e justificat sa-si ia asha ceva.
            Eu vorbesc de marea masa de cumparatori de masini de 3000 de euro, care dupa prima luna incep sa constate ca motorul e cam dus, ambreajul cam trebuie schimbat, suspensiile sunt cam pe final, etc, etc.
            • 0 (0 voturi)    
              simplu (Miercuri, 4 octombrie 2017, 11:05)

              Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

              Eu merg pe principiul ca daca esti prost, ti-o meriti. Ce ai spus tu se aplica si la masinile noi, unde la aceiasi bani poti lua una mai buna. La fel putem discuta de apartamente, credite, etc. Ce facem, dam legi pentru orice dobitoc, restrangand astfel libertatile celorlalti?

              ITP pe bune este solutia, nu aberatiile astea ligislative.
              • 0 (0 voturi)    
                legea nu e despre prostie (Miercuri, 4 octombrie 2017, 15:22)

                bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

                1. Un hirb, oricit de bine intretinut ar fi, polueaza si reduce siguranta pe sosele, si prin usura fizica si prin tehnologiile vechi pe sistemele de frina, directie, etc. Deci nu e de dorit sa incurajezi importul de hirburi. ca or fi 5% dintre cumparatori care stiu sa si le aleaga, aia e irelevant. Relevant e faptul ca majoritatea lor nu-s de dorit pe sosele. De aia si renunta nemtii la ele.
                2. Legea nu e pentru protejarea umparatorului ci pentru protejarea celorlalti de efectele hirbului aflat in circulatie.
                3. ITP nu-ti garanteaza ca peste 2 luni vrun furtun vechi de 10 ani sau vro busca de aceeasi virsta nu crapa. Cum nu-ti garanteaza nici ca peste 6 luni motorul ala nu se busheste si nu scoate nori de fum.
                4. Aberati legislative gen impozit proportional cu vechimea si gradul de poluare sunt in toate tarile cu apa calda, alea spre care vrem noi sa tindem, dar doar copiind de acolo salariile si civilizatia, nu si modul in care s-a ajuns la ele.
      • +1 (1 vot)    
        ihi, la rar... (Miercuri, 4 octombrie 2017, 9:48)

        thebblack [utilizator] i-a raspuns lui Andor74

        pentru bancnota potrivita dieselul tau vechi de 15 ani care merge in 3 cilindri o sa iasa in teste ca emite ozon si apa de izvor.
  • +23 (29 voturi)    
    Cucoana asta este praf. (Marţi, 3 octombrie 2017, 15:08)

    Ponta [utilizator]

    Vorbeste de zici ca a facut scoala cu sobolanii in beci.
    Multumim retarzilor care au votat PSD.
  • +20 (20 voturi)    
    Capacitatea cilindrica ce relevanta are? (Marţi, 3 octombrie 2017, 15:12)

    banel [utilizator]

    Nu e o corelare directa intre cilindree si gradul de poluare. La locale se impoziteaza diferit din cu totul alte considerente, dar si acelea sunt depasite.
    • -1 (3 voturi)    
      compromis consumerist (Marţi, 3 octombrie 2017, 16:43)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui banel

      un motor cu cilindree mica, dar din care se cere multa putere va avea viata ceva mai scurta
    • -1 (5 voturi)    
      americanii (Marţi, 3 octombrie 2017, 23:17)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui banel

      or fi ei tampiti, dar totusi au mirosit marlania VW cu dieseluirile puturoase. Si nu degeaba ei au motoarele alea mari si nefortate - 6 litri si 300 de cai.
    • +1 (1 vot)    
      din punctul de vedere al (Miercuri, 4 octombrie 2017, 8:50)

      pb80tm [utilizator] i-a raspuns lui banel

      bugetarului mereu dornic de bani nemunciti, prime si bonusuri de vacanta cilindreea e un factor aditivat in calculul oricarei taxe. marimea tobei de esapament radiatorului si a porbagajului pot fi introduse in calculul taxei. de asemenea polueaza semnificativ mai mult autovehicolele cu garda la sol intre 15 si 95 de cm, masinile cu lungimea cuprinsa intre 0,9 si 5,16 m, latimea de minm 0,462 m. sunt multi factori care pot imbunatatii calculul unei taxe auto cum ar fi pi, sirul lui fibonacii, constanta gravitationala, numarl lui avogadro si slagarul lui mirabel dauer. e chestie de timp pana cand un pensionar nespalat utilizator de transport in comun gratuit aderent la psd sa gaseasca inca un indice de calcul. pui pariu?
  • +14 (18 voturi)    
    o alta taxa. (Marţi, 3 octombrie 2017, 15:15)

    uzu [utilizator]

    o taxa care-i arde pe cei care nu isi permit sa-si schmbe masina cu una mai noua. cine-s aia ? pai in majoritate votanti PSD ... ma rog, aceia dintre ei care n-au masina, ca cei mai multi votanti psd merg cu caruta oricum.
  • +20 (22 voturi)    
    ce treaba are capacitatea cilindrica?? (Marţi, 3 octombrie 2017, 15:24)

    vali2 [utilizator]

    Eu ceva tot nu inteleg: ce treaba are capacitatea cilindrica cu taxa de poluare?
    Adica daca ai o masina de 3000 cm3 de ce sa platesti mai mult decat unul cu motor de 2000 cm3 daca ar avea aceleasi emisii?
    Taxa de poluare trebuie sa se refere pur la poluare.. nu la capacitatea cilindrica. Capacitatea cilindrica este doar unul din multele criterii care impreuna determina cat de poluanta este masina.
    Crieteriul unic ar trebui sa fie emisiile masinii. Nu capacitatea cilindrica, teava de esapament, filtrul de aer, modulul turbo sau alte chestii
    • -11 (19 voturi)    
      pentru ca, cu cat e mai mare motorul, (Marţi, 3 octombrie 2017, 15:41)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui vali2

      cu atat polueaza mai mult.
      • +7 (11 voturi)    
        rosii sunt anchilozati in antichitate (Marţi, 3 octombrie 2017, 16:46)

        jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        Se fac ca nu au auzit de turbo, de hibride etc.
        Un hibrid submotorizat pe autostrada, oare cat consuma? O fi producand si miros de tradafiri?
        • +6 (8 voturi)    
          :)) (Marţi, 3 octombrie 2017, 17:47)

          Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui jorj_bv

          Relax... unii nu o sa priceapa niciodata ca e foarte posibil ca o masina de 2000 sa consume/polueze mai putin ca una cu motor de 1000 de care se trage pentru a merge la fel
      • 0 (6 voturi)    
        esti (Marţi, 3 octombrie 2017, 19:15)

        nahir [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        lemne paralele cu sinele de cale ferata.
    • +2 (6 voturi)    
      e na, si tu acu... (Marţi, 3 octombrie 2017, 15:42)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui vali2

      Asha a auzit ea ca se face. In mod logic nu are sens sa fie si in functie de CC si in functie de poluare. Da' la duamna sinistra ce poti cere? Plus ca electoratul PSD care a depasit nivelul caruta si are Dacia 1300 trebuie protejat. Asha ca tot ce e sub 1400 cmc va fi scutit, ca aia "e " saraci.
      • -1 (1 vot)    
        consum turbo benzina (Marţi, 3 octombrie 2017, 17:20)

        jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        in acte orice turbo consuma putin cand conduci ca un pensionar din anii '70, dar la 1.4 deja poti avea linistit 170 cp din fabrica si consum/emisii co2 triplu
        • 0 (0 voturi)    
          Si la motorina e la fel (Miercuri, 4 octombrie 2017, 9:55)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui jorj_bv

          CC nu e un criteriu care zice ceva despre poluare, nu cu foarte mare acuratete, dar zice.
          pe de alta parte motoarele de 1.4 cu 170 de cai sunt noi, cu nivel de poluare mic, si pot fi diferentiate prin asta de motoarele euro4 care la 1.4 au 90 de cai.
    • +5 (9 voturi)    
      corect (Marţi, 3 octombrie 2017, 15:43)

      hollow [utilizator] i-a raspuns lui vali2

      si poluarea sa nu fie CO2, ca nu aia ne doare pe noi in oras, chiar daca e gaz de sera, ci noxele, ca alea ne omoara.
    • +4 (4 voturi)    
      e o taxa si atat (Marţi, 3 octombrie 2017, 16:32)

      Francisc 1 [utilizator] i-a raspuns lui vali2

      nu-i doare pe stimabili capul de plamanii tai ! se gandesc ca daca ai bani de v6 v8 ai si bani de taxa mai mare asta e calculul!
    • +2 (2 voturi)    
      ce (Marţi, 3 octombrie 2017, 19:14)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui vali2

      mai conteaza cilindreea.
      iti place coafura babetei? leana lui ceausescu e invidioasa de acolo, din mormant.
      asta-i aia cu aprobarea cotei ridicate la impuscatul ursilor, in loc sa caute sa-i exporte prin padurile din occident, unde au disparut.
      • +2 (2 voturi)    
        Să-i exporte pe ăia care mănâncă oameni (Marţi, 3 octombrie 2017, 22:18)

        nick24 [utilizator] i-a raspuns lui nahir

        ca să-i mănânce pe ei, ăștia care vor să ne facă piață de desfacere pt fiarele lor vechi, euro2 și 3.
  • +11 (13 voturi)    
    astia e (Marţi, 3 octombrie 2017, 15:27)

    nahir [utilizator]

    destepti domle.
    deci ei stie cat circula gogu cu secondul si cata poluare face emisiile alea, altele decat e cele din norma de poluare.
    ca sa nu mai vorbim de capacitatea cilindrica, aia care este, care va sa zica.
    ca daca are capacitate mare, norma mica si emisii ioc, plateste mai mult sau mai putin.
    da' eu tot nu pricep. cum afla ei cate emisii face o masina? in timp real. fuge dupa ea cu detectorul bagat pe teava? in panta sau in rampa? la drum intins sau in depasire ori la demaraj de la semafor.
    e destepti bre. intai lasam bamblecii sa-si bage secondul in tara, ca le-am promis in campanie. p-orma le bagam taxe ca sa avem bani sa le marim lefurile, ca le-am promis in campanie. las ca e prosti astia si ne mai voteaza o data, macar in 2020.
    • +6 (8 voturi)    
      na, daca nu stii programu' de guvernare... (Marţi, 3 octombrie 2017, 15:47)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui nahir

      .... din scoarta-n scoarta, ce sa-ti fac. daca mergeai la toate mitingurile PSD si ascultai ce zice Dragnea, poate aflai si chestia asta. Asha, ai chiulit, acu cotizezi :)).

      Serios acu, era previzibil ca dupa ce trece euforia electorala se va reveni intr-un fel sau altul la stopat aducerea de hirburi din vest. problema e ca totul se modifica cu 2 saptamini notificare si anunturile se fac inainte de a avea habar ce se vrea, de aici impresia de degringolada generala. Probabil capacitatea cilindrica e gabata pentru segmentul de electorat PSD care a depasit stadiul de dezvoltare cu atelaje cu tractiune animala (carute) si au ajuns la dacia 1300. Aia trebuie scutiti, dimpreuna cu toate basculantele de pe vremea comunismului care scot fum de nu se vede nimic 10 metri in jur. Restul, sa plateasca. Ca doar trebuie finaintat de undeva programul de guvernare.
  • +15 (17 voturi)    
    Auzi, coana? (Marţi, 3 octombrie 2017, 15:28)

    BokassaOficial [utilizator]

    Poti s-o gandesti cat vrei si cu cine vrei. Poti s-o numesti cum vrei, e inca un bir in plus adus de ciuma rosie. Cand va veni momentul, oricum o sa va explodeze in moaca.
    • +4 (4 voturi)    
      ei na. (Marţi, 3 octombrie 2017, 19:23)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui BokassaOficial

      sa vezi tu cum cu un an inainte de alegerile din 2020 baga o smecherie care sa duca la demiterea
      propiului guvern psd si inlocuirea cu unul tehnocrat.
      ca le-a placut in 2016 si au invatat ce sa faca sa nu miste in front prea mult guvernul asta de un an.
      un an in care tanti Aglaie si mos Belereaga or sa uite si ce n-au stiut si iar o sa-i voteze, iar nesimtitii care au absentat in 2016 or sa o faca si in 2020 si uite-asa se vor alege cu inca un mandat in Parlament si la guvernare si-or sa extermine tot.
  • +9 (9 voturi)    
    Exista deja taxa de pluare (Marţi, 3 octombrie 2017, 15:30)

    sorin3 [utilizator]

    Taxa de mediu se plateste deja la benzinarii, e proportionala cu consumul de carburant (implicit cu poluarea). Masina care sta nu plateste.
  • +6 (6 voturi)    
    Inca o teapa (Marţi, 3 octombrie 2017, 15:31)

    Soro [utilizator]

    Au scos taxa de prima inmatriculare ca sa bage acum una de mediu. Au creat ”oportunitatea” de a mai jecmani populatia printr-o taxa.... inca o teapa.
  • +15 (17 voturi)    
    Din ciclul: apa are 66% hidrogen si 33% oxigen (Marţi, 3 octombrie 2017, 15:40)

    denvarel [utilizator]

    Sa-i explice cineva cu 10 clase doamnei ministru ca:
    dioxidul de carbon este acel gaz, relativ inert(stabil chimic), rezultat in urma arderii oricarui combustibil format din carbon. Nu are absolut nici o legatura cu normele de poluare pentru simplul motiv ca absolut toate motoarele cu ardere interna au ca efect eliminarea lui pe teava de esapament. Daca arde carbonul, produce dioxid de carbon. Simplu.

    Randamentul arderii este relativ egal la motoarele moderne (20-25% benzina si 40% motorina), adica pentru tine, fa Doino, toate motoarele au cam aceeasi productie de dioxid de carbon pe litru de combustibil ars, absolut indiferent de norma de poluare.

    Impozitarea dioxidului de carbon este o chestie care trebuie si este deja prezenta in pretul carburantului la pompa. Pentru ca cu cat arzi mai mult carburant cu atat mai mult dioxid elimini. Nu a inventat nimeni un catalizator care sa transforme CO2 in O2 si carbuni fa Doino!

    Oh, ah, tocmai m-a lovit evidenta peste ochi: catalizatorul ala exista si se numeste clorofila. Este prezenta in toate plantele inclusiv in pomi, arbusti iarba.... Stii tu Doino: chestille ale care cresc pe dealuri/munti si care trebuie protejate de catre un minister, cica al mediului. La care tu esti, fa Doino, SEFA!!!!

    Frazele de mai sus sunt pentru a intelege doamna ministru ca poluarea cu CO2, la care se gandeste ea, este deja impozitata. Destul de corect. In sensul ca cine arde gazul si produce CO2 plateste in functie de cat gaz a ars.

    Ce lipseste, fa Doino, este activitatea pe care TU ar trebui sa o faci: de protectie si imbunatatire a fondului verde al Romaniei. Al nenorocitei alea de clorofila care ar trebui sustinuta din taxa aia de la pompa pe care guvernul tau o ia. In loc sa o dati pe de-a bogea unora, in schimbul voturilor, mai bine impaduriti si voi ceva. Ca de aceea sunteti Ministeriul Mediului!

    Impozitarea altor gaze rezultate din ardere, care sunt mai nocive decat CO2, este alta gasca in alta traista.
    • 0 (2 voturi)    
      randament ardere - benzina 26, diesel 72% (Marţi, 3 octombrie 2017, 19:05)

      IancuJianu [utilizator] i-a raspuns lui denvarel

      .
    • +5 (5 voturi)    
      excelent (Marţi, 3 octombrie 2017, 19:28)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui denvarel

      ce s-a enervat coana mitza ursoaica azi la nu stiu ce intrebare a unui jurnalist, dar cred ca daca ar citi postarea dvs., i-ar exploda scafarlia aia coafata stil leana lui ceausescu.
  • +6 (8 voturi)    
    Prostie sau smecherie? (Marţi, 3 octombrie 2017, 15:49)

    RaduMischie [utilizator]

    Am crezut ca scoaterea timbrului de mediu e o prostie. Dar incep sa ma gandesc, ca poate a fost o smecherie.
    Adica:
    - s-a scos timbrul, tot bizonul s-a dus sa-si ia BMW de 10-15 ani fara sa plateasca timbru
    - acum, dupa ce 350.000 bizoni si-au luat masinile, hai sa ii taxam. ca ii taxam dupa ce si-au luat masina, romanasii nu prea se uita cat vor da impozit (ci cat ii costa sa cumpere si inmatriculeze). si oricum nu prea au de gand sa isi vanda masina
  • +6 (6 voturi)    
    Ministrul mediului!! (Marţi, 3 octombrie 2017, 16:02)

    4Runner [utilizator]

    Cum poti sa spui asemenea tampenii din pozitita de ministrul mediului? Cum sa spui ca CO2 este un gaz poluant? De ce ai pune taxe mai mari pe emisiile de CO2 cand problema noastra e poluarea, care e foarte ridicata si nici macar nu ne obosim sa o masuram? Chiar nu ati invatat nimic din scandalul VW?
  • +2 (2 voturi)    
    di vs bi (Marţi, 3 octombrie 2017, 16:03)

    Ovidiu P [utilizator]

    bioxid de carbon? inteleg ca dioxidul e ok?
    • +5 (5 voturi)    
      ambele forme (Marţi, 3 octombrie 2017, 16:37)

      Francisc 1 [utilizator] i-a raspuns lui Ovidiu P

      sunt corecte
  • +6 (10 voturi)    
    pentru inceput (Marţi, 3 octombrie 2017, 16:29)

    Francisc 1 [utilizator]

    dati-mi inapoi banii pe timbrul de mediu ticalosilor!
  • +11 (11 voturi)    
    Nenorociti mai sunt bizonii romanasi... (Marţi, 3 octombrie 2017, 16:47)

    inganduratul [utilizator]

    Pai in loc sa-si cumpere niste masinute modeste la cca. 20-30.000 euro, ei sunt de-a dreptul masochisti si isi cumpara masini relativ ieftine din occident. Niste tarani, n-ai cu cine... In loc sa-si schimbe autoturismul la cca. 2-3 ani precum borfasii care ne conduc, ei prefera sa se deplaseze cu rable...
    Cum ziceam,masochisti, nu gluma!
    Bine ca n-au dat inca o lege prin care sa oblige romanii cu venituri modeste (97% din populatie) sa mearga numai pe jos ca sa nu-i mai deranjeze pe alesi poluarea masinilor mai vechi!

    Madam gavrilescu, sictir!
    • -1 (9 voturi)    
      Ha (Marţi, 3 octombrie 2017, 17:02)

      RaduMischie [utilizator] i-a raspuns lui inganduratul

      Nu e chiar asa. Romanii nu isi pot schimba masinile la 2-3 ani, e corect. Dar la multi e si fudulie, vor neaparat masina desi:
      - nu pot s-o intretina: mergem in orice cartier din orice oras si sunt sigur ca gasim masini care nu s-au miscat de ceva timp - dar omul are masina
      - vor marca germana neaparat, chiar daca e o rabla nenorocita, in loc sa-si ia una mai decenta si mai noua la acelasi pret (fara insa sa fie germana)
      • +2 (6 voturi)    
        Te inseli. (Marţi, 3 octombrie 2017, 17:52)

        inganduratul [utilizator] i-a raspuns lui RaduMischie

        Aia care sunt fuduli isi cumpara masini care sunt peste posibilitatile unuia pentru care autoturismul este strict o necesitate. De regula aia isi cumpara masini care depasesc capacitatea de 2000 de cc. Aia care nu pot s-o intretina sunt prosti din start, nu merita sa discutam despre ei.
        Exista o reputatie buna intre cost si fiabilitate cu privire la marcile germane. Orice ai spune, o marca germana cu vechime de 10 ani va ingropa un Logan (cu "greierasii" din dotare) avand 3-4 ani vechime!
      • +6 (6 voturi)    
        nope (Marţi, 3 octombrie 2017, 17:57)

        Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui RaduMischie

        Compara o masina germana cu una frantuzeasca, cu acelasi nr de km. Vei descoperi ca rabla nenorocita este aia mai noua, la acelasi pret
  • +13 (13 voturi)    
    Adica... (Marţi, 3 octombrie 2017, 17:40)

    dragos_k [utilizator]

    ...statul roman poate cumpara avioane si fregate SH, da' omul obisnuit tre' sa-si ia masina noua, ca asa vrea baietii de la APIA, nu?
    • +7 (7 voturi)    
      Ha, ha! (Marţi, 3 octombrie 2017, 17:55)

      inganduratul [utilizator] i-a raspuns lui dragos_k

      Pertinenta observatie! Felicitari!
  • +2 (2 voturi)    
    No more taxes (Miercuri, 4 octombrie 2017, 0:44)

    thedj [utilizator]

    Vad ca nimeni nu spune nimic de marii poluatori,autocamioane,autotrenuri, care sunt cumparate tocmai pt a face cat mai multi km si logic, polueaza tot atatia km. Eu am masina de 9 ani si inca nu am circulat cu ea 70.000km,deci am poluat sub 10.000km pe an,dar pt inmatriculare am platit taxa 1500e. Cei care circula 80.000km PE AN si cu consumul de autocamion cat polueaza??? Corect ar fi sa platesti cat poluezi. O masina cu motor de 3000cmc,euro 4 care circula 10.000km/an polueaza mai putin decat o masina motor 1900cmc,tot euro 4 care circula 30.000km/an. Solutia o vad in taxa (5-10bani)pe litru la pompa,iar impozitul auto sa se plateasca in functie de norma euro a masinii(tinand cont de salariile noastre), cum se taxeaza si in tarile civilizate pt a incuraja cumpararea de masini mai nepoluante. Politicienii traiesc pe alta planeta,fac calculele dupa salariile lor nesimtite si cred ca toti ne permitem masini noi. Ca sa nu mai zic ca datorita infrastructurii subdezvoltate(inclusiv lipsa centurilor ocolitoare ale oraselor)consumul de carburant si poluarea sunt mai mari.Nimeni din guvern nu da doi bani pe mediu, taiem padurile si reciclam doar 5% din gunoi, pt asta amenzile de la UE le platim din banii nostri. Dar ce conteaza,important e sa vina bani la buget pt pensii speciale si sociale,poluarea e doar pe hartie.
  • +3 (3 voturi)    
    ati votat (Miercuri, 4 octombrie 2017, 7:12)

    toxx [utilizator]

    aia aveti. unde sunt aici am un bmw 530 benzina din 2008, e cu 2 generatii in urma, dar starea tehnica e impecabila. la testul anual al masinii (ITP), amprenta de CO2 a iesit pe verde, aproape ca la o masina produsa in 2017. Pentru ca aici de cate ori pui benzina, ti se inregistreaza si numarul de inmatriculare, astfel se poate face o statistica la cati km faci in timp (in functie de frecventa alimentarii cu benzina). Si in functie de raportul ITP de CO2 , asigurarea este mai scumpa sau mai ieftina, pentru ca in tara asta nu exista taxe. Daca ar fi existat, probabil si taxele ar fi fost in functie de chestia asta. Doar pesedeii gandesc ca-n evul mediu, daca am o masina de 5.0 v10 si merg cu ea de 2 ori pe luna, de ce m-ar impozita la CC si la norma de poluare, cand sta parcata 90% din timp ? la fel si cu masina pe care am lasat-o acasa, platesc RCA degeaba la ea, desi sta in curte, ca sa nu pierd "bonusul" ala, daca intrerupi RCA-ul se ia de la zero. La fel, masina STA, cred ca mai fac socrii drumuri pe la Iasi sau Botosani odata la 3-4 luni , si atunci face 1000km dus intors. Ori punem taxa pe poluare, ori vrem bani la buget de la prosti ? Si-asa in pretul carburantilor sunt 1000 de taxe de poluare daca stai sa aduni accizele, supra accizele, si ce taxe mai sunt in pretul ala pe litru al benzineri care iese pe poarta rafinariei cu 2 lei si ceva, dar ajunge cu 5 la consumator. Toate astea n-ar fi contat daca gibonii de la putere ar fi facut autostrazi, cai ferate, aeroporturi, spitale, scoli, masuri pentru incurajarea afacerilor mici, subventii pentru irigatii la tara , etc,etc.
    • +3 (3 voturi)    
      boss (Miercuri, 4 octombrie 2017, 9:00)

      pb80tm [utilizator] i-a raspuns lui toxx

      prea multe adevaraciuni spui deodata in comentariu. nu intelege poporul roman asa ceva. el no trait in tara aia de care zici matale. nici nu vrea. nici nu crede ca exista asa ceva. trebe so iei mai incet si mai simplu. incepi cu cotizatia la psd costa 0,6 ron fara tva pe luna si poti sa complici lucrurile pana la urmariti documentare despre binom pe antena 3. atit. mai incolo pt ei e dincolo de granita cunoasterii si intelegerii. cam ca si cum ar fi sa ia un bac pe bune. lasa tratatele doctorande despre societate. aici merge treaba asa: io vot tu ulei. simplu
      • 0 (0 voturi)    
        multumesc (Joi, 5 octombrie 2017, 14:21)

        toxx [utilizator] i-a raspuns lui pb80tm

        pentru peisajul mioritic, dar nu am plecat de mult timp, stiu cum functioneaza, trist este ca in ruptul capului vreau sa ma intorc.

        eu comentasem doar ca sa-mi vars nervii , stiu ca pana sa se faca macar 10% din ce ma dat exemplu acolo mai dureaza 100 de ani...

        In rest, s-auzim numai de bine..
    • +1 (1 vot)    
      E o taxa pe aia bogati, jumuleala (Miercuri, 4 octombrie 2017, 16:21)

      Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui toxx

      Faceam un calcul pe net, sa vad cat as plati impozit pe an in tara pt un motor de 3.7l V6....6300RON, asta in vreme ce aici in Canada platesc doar numarul, 85-90CAD pe an, and that's it. Taxe de poluare, etc, is in benzina care e in zona 90centi-1$. Acum vad ca astia in tara vor si o taxa de poluare peste impozit. Spuneti-mi mie ca asta nu e Ev Mediu.
  • +1 (1 vot)    
    ceausescu ne iubea pe toti (Miercuri, 4 octombrie 2017, 8:51)

    pb80tm [utilizator]

    aveam cota 20 litri benzina pe luna. deci nici poluare nici taxe.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică