Ministrul Mediului anunta o taxa care "nu va fi o taxa sau impozit": Masinile cu norme de poluare Euro 2, 3 sau 4 ar putea fi taxate in functie de emisii

de R.M.     HotNews.ro
Marţi, 24 octombrie 2017, 17:51 Economie | Auto

Gratiela Gavrilescu
Foto: Facebook
Masinile cu o norme de poluare Euro 2, 3 sau 4 ar putea fi taxate in functie de emisii, a declarat, marti, ministrul Mediului, Gratiela Gavrilescu, citat de Agerpres.

"Cu siguranta nu va fi o taxa sau un impozit. Va fi o metoda prin care dorim foarte mult ca toate autovehiculele care circula pe drumurile patriei si care polueaza, care au o norma inferioara de poluare euro 2, 3 sau 4, sa fie taxate in functie de emisiile pe care le dau. Luam in calcul trei criterii, respectiv capacitatea cilindrica pentru care deja se plateste un impozit, dupa care luam norma de poluare a fiecarei masini si emisiile de CO2 pe care le produce fiecare masina", a spus Gavrilescu.

Ea a mai aratat ca este pusa in pericol calitatea aerului pentru ca de la inceputul anului au intrat in tara foarte multe masini poluante.

"Calitatea aerului este pusa in pericol tinand cont ca un numar foarte mare de masini au fost introduse in perioada 1 ianuarie ¬ 1 septembrie 2017, comparativ cu aceeasi perioada a anului 2016, cu o crestere de 80%. Pe de o parte acordam, prin Administratia Fondului de Mediu, bani pentru a finanta fiecare roman sa poata sa-si cumpere o masina noua, care sa nu polueze si cu care sa circule in siguranta, si pe cealalta parte e un numar mare de masini care au norma de poluare euro 2, euro 4. Noi lucram intr-un grup de lucru care are un termen de maxim 3 saptamani astfel incat forma finala sa imi fie prezentata. Noi trebuie sa facem o informare si la Comisie, iar apoi sa fie si dezbatuta", a precizat ministrul Mediului.

Timbrul de mediu pentru autovehicule este inclus in cele 102 taxe nefiscale care au fost eliminate de la 1 februarie 2017.























Jurnal din Israel

FOTOGALERIE Israel pe repede inainte: kit de informatii pentru o calatorie reusita

De la nord la sud, Israelul are putin peste 400 de kilometri, iar de la est la vest, putin peste 100. E printre putinele tari ale lumii in care, in aceeasi zi, poti face si baie in mare si ski la munte. E taramul miracolelor si al sperantelor, tara sfanta a pelerinilor, teritoriu complet liber si dezinhibat pentru hedonistii de pretutindeni. Ca vrei sa te regasesti spiritual sau ca vrei sa gasesti energia unor petreceri fantastice, mergi in Israel. O sa capeti ce cauti si, uneori, chiar mai mult decat atat.

15195 vizualizari

  • +17 (17 voturi)    
    dar sper ca emisiile masurate, nu din specificatii (Marţi, 24 octombrie 2017, 18:05)

    Doru490348 [utilizator]

    caci altfel vor scapa multe rable cu norma ioro6 dar 2-300 de mii de km la bord
    • +6 (10 voturi)    
      si cine sa le masoare? (Miercuri, 25 octombrie 2017, 0:06)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui Doru490348

      RAR-ul il faci o data cand masina e noua, cine garanteaza ca nu se strica ceva intre timp si incepe sa manance ulei si combustibil 1 la 1? Cum dracu' de vezi o gramada de cazane in trafic, nu le opreste Politie, RAR, nimic ...
      La ITP nu poti face test pentru ca ala ii da o talpa si iese ceva. Daca ai facut curatarea filtrului pe drum sau daca ai diesel VW nici nu conteaza, ar trebui retrogradate cele care nu respecta.
      O masina care e intretinuta si merge constant e mult mai buna decat una care sta toata saptamana in garaj, eventual o scoti numai pana la supermarket si in concediu.
      • 0 (0 voturi)    
        despre (Joi, 26 octombrie 2017, 15:05)

        vasilica_costica [utilizator] i-a raspuns lui jorj_bv

        cind masina este noua faci itp dupa 2 ani, noua nu faci rar, rar faci la itp expirat si prins in trafic
    • +12 (12 voturi)    
      Taxa (Miercuri, 25 octombrie 2017, 9:39)

      Calin123 [utilizator] i-a raspuns lui Doru490348

      Foarte buna ideea cu aceasta taxa care defapt nu e taxa :). Singura problema este data de faptul ca acei bani nu se duc pentru stimularea achizitiei masinilor electrice de exemplu. Acei bani se vor duce in gaurile negre create de maririle salariale facute dupa ureche...
      • 0 (2 voturi)    
        nu stiu ce sa zic (Miercuri, 25 octombrie 2017, 10:22)

        justin [utilizator] i-a raspuns lui Calin123

        ai 10000 eur bonus la rabla pentru achizitia unei masini electrice. iti iei?
        • +2 (6 voturi)    
          Da (Miercuri, 25 octombrie 2017, 11:47)

          bfc [utilizator] i-a raspuns lui justin

          Urmatoare masina pe care o intentionez sa o achizitionez este una electrica (nu hibrid) chiar daca statul nu se implica in campanie de amenajare a punctelor de incarcare.

          Nu am pretentia sa faca statul tot, dar se poate face proiect de lege ca din 2019 - 2020 toate statiile de alimentare sa aiba cel putin un post functional pentru incarcarea masinilor electrice.

          Eventual scutiri de taxe pentru cei care ofera mai mult de 3 posturi functionale de incarcare in medie pentru toate statiile de combustibile care le detin pe teritoriul tarii ... eu cred ca adoptia va fi mai usoara asa, cand ai siguranta ca nu ramai cu masina pe drum pt ca la noi nu sunt posturi de incarcare.
          • 0 (0 voturi)    
            parcare (Miercuri, 25 octombrie 2017, 12:07)

            jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui bfc

            Iti dai seama ca jumatate din statiile de combustibili sunt in orase mari? Adica unde terenul costa, la fel si parcarea. Chiar si masinile noi au nevoie de minim 30 minute de incarcare ca sa se vada ceva in nivelul bateriei, asta daca are macar 22kW putere instalata.
            Momentan nebuburuzele costa peste 40k euro.
  • +35 (35 voturi)    
    Va prezint un ministru care nu este ministru. (Marţi, 24 octombrie 2017, 18:05)

    alibaba_zeul_meu [utilizator]

    Pentru ceilalti, "o ministra care nu este ministra".

    Alte intrebar?
    • +10 (10 voturi)    
      Deci enunțul corect este: (Miercuri, 25 octombrie 2017, 10:43)

      Spiky [utilizator] i-a raspuns lui alibaba_zeul_meu

      De la guvernul care nu este guvern, ministrul care nu este ministru anunță o taxă care nu este taxă. Țara lui Tzara... Dadaismul la putere!
  • +38 (38 voturi)    
    "Masinile... ar putea fi taxate..." dar (Marţi, 24 octombrie 2017, 18:10)

    BokassaOficial [utilizator]

    In aceeasi fraza, cu gura aia ca o tartita, tot ea zice

    "Cu siguranta nu va fi o taxa"

    Masinile vor fi taxate, dar nu va fi o taxa. Ce dreaqu mai e si asta?

    Cucoana e chiar atat de proasta sau se preface, ca sa prinda un loc mai sus in ierarhia pesedista?
    • +7 (7 voturi)    
      Exact (Miercuri, 25 octombrie 2017, 11:18)

      MinDepous [utilizator] i-a raspuns lui BokassaOficial

      "Cu siguranta nu va fi o taxa sau un impozit. Va fi o metoda prin care [...] sa fie taxate in functie de emisiile pe care le dau."

      If it walks like a duck, quacks like a duck, looks like a duck, shits like a duck, it's a duck.

      Europa e inamicul!!! -> punem taxa, pentru ca e cerinta de la UE (asta, spus cu evlavie duhovniceasca)
      Soros si America ne vor raul! -> vrem sa aplicam un model american de plata a contributiilor/taxelor

      si cate si mai cate. Fanii PSD se intreaba de ce restul lumii are impresia despre ei ca-s ori cretini facuti gramada, ori bipolari/bolnavi psihic: daca disonanta intre toate cele de mai sus nu este evidenta, va dati singuri seama ca sunteti asa.
      Pai, sa vedem... nu imi platesc nici eu impozitele. Dar, nu va ingrijorati! Nu este vorba despre neplata impozitelor, nu, nu - este o metoda prin care imi doresc foarte mult sa nu platesc niste impozite, atata tot.

      What's next? "Nu-i penisul, e doar glandul"?
    • 0 (0 voturi)    
      Cu siguranta, nu! (Joi, 26 octombrie 2017, 8:44)

      iliterat_b3-a5-8c-30-58-1f [utilizator] i-a raspuns lui BokassaOficial

      "Cucoana e chiar atat de proasta " - cu siguranta, nu!
      Ea NU este proasta, dar are CERTITUDINEA ca electoratul pedesereului, cel care a pus-o acolo in functie, este extrem de naiv, si inghite ORICE!

      Atunci cand unul sau altul din ministrii lui Dracnea spun ca "taxa de solidaritate nu e o taxa noua" sau "taxa de poluare este o metoda, nu e o taxa", votantii pedesere sunt convinsi ca sa este! Ca doar asa le zice si la Latrina 3!
      Iar daca simpt pe piele lor ca o duc mai greu, ca veniturile scad, ei stiu bine ca de vina sunt: Basescu, binomul, Sorsoh, Johannis, corporatiile, bancile, etc, etc!
  • +15 (15 voturi)    
    asa da? (Marţi, 24 octombrie 2017, 18:11)

    nikita11 [utilizator]

    nu e o taxa, e o metoda de taxare? iar discutia cu fractia uscata din tomberoane. ptiu sa nu va deocheati. hrrrr ptiu!
  • +22 (22 voturi)    
    Cei care au platit taxa deja? (Marţi, 24 octombrie 2017, 18:17)

    Dan100 [utilizator]

    Iar cei care au platit taxa deja si nu si-au recuperat-o ce fac? platesc de doua ori pentru ca statul ia cu japca, asa-i?!
  • +8 (16 voturi)    
    Frumos, dar... (Marţi, 24 octombrie 2017, 18:18)

    Ion_RoaitaDA [utilizator]

    Suna bine, faza cu poluarea, dar ce facem cu cele care pretend ca-s Euro6 dar nu sunt, si asta ca producatorul WOLKSWAGEN a facut o mare manarie, smecherie, hotie, mangleala, cum vreti voi. Cand e pe tester, e EURO6, pe drum in conditii reale este Euro2 sau mai putin, mai ales la oxidul de azot(diesel).
    Pe astia nu-I ia nimeni de oua? In USA au fost constransi sa plateasca miliarde despagubiri.
    Daca tot suntem pro-americani si luam la mana 2-a F16, putem aplica si alte masuri americane, nu?
    • +2 (10 voturi)    
      documenteaza-te mai bine data viitoare (Miercuri, 25 octombrie 2017, 8:50)

      iuau [utilizator] i-a raspuns lui Ion_RoaitaDA

      Motoarele euro 6 (EA288) nu contin softul cu probleme, doar generatiile mai vechi.
    • +6 (6 voturi)    
      Calmeaza-te (Miercuri, 25 octombrie 2017, 11:24)

      MinDepous [utilizator] i-a raspuns lui Ion_RoaitaDA

      Nu doar VW a facut asta. Au masurat altii emisiile unor masini americane si sunt tot pe-acolo. Toti fac la fel, ce atata mirare?

      In alta ordine de idei, insa, sunt atatea alte surse de poluare pe care trebuie sa le atacam... asta cu poluarea auto se rezolva (si trebuie rezolvata!) rapid -> masini electrice si reactoare nucleare pe baza de thoriu, cu fisiune (inca sunt in cercetare / stabilizare; au facut niste progrese in ultima vreme, niste cercetatori din Europa si altii din China, parca). Asta, ca sursa constanta de electricitate, altfel, alternativa consta in energie eoliana/solara (care sunt mult posibil mult mai friendly cu mediul, insa nu de incredere: nu intotdeauna bate vantul, nu intotdeauna e soare si fix la unghiul optim pentru a captura lumina; friendly, in operare, ca la productia elementelor componente, s-ar putea sa fie un offset mai mare decat am vrea).
  • +23 (35 voturi)    
    Nicio taxa! (Marţi, 24 octombrie 2017, 18:27)

    Precup [utilizator]

    Nicio noua taxa, comunistilor! Din 1990 chinuiti tara noastra cu restrictii si taxe pe masini! Incetati sa ne mai chinuiti! Incetati sa ne mai furati! Destul!
  • +26 (26 voturi)    
    sa le dam idei? sau mai bine nu? (Marţi, 24 octombrie 2017, 18:28)

    AliKimiku [utilizator]

    Sinonime: acciz, acciză, bir, contribuție, cotă-parte, dare, dijmă, dijmuială, dijmuire, dijmuit, exciză, impunere, plată, taxă, tribut, vamă, vămuire, (Banat) ștaier, (învechit și regional) porție, (învechit și regional) slujbă, (Maramureș) sazolic, (popular) mirie; (învechit) adău, adet, ajutorință, capitație, cerărit, cislă, dabilă, dajdie, desetină, dijmărit, foncieră, fumărit, găleată, goștină, ierbărit, iliș, jugărit, madea, măjărit, năpastă, nevoie, obicei, oierit, orânduială, pădurărit, plocon (de nume), podărit, pogonărit, prisăcărit, rânduială, satara, seamă, tescovinărit, tutunărit, țigănărit, văcărit, vădrărit, vămuială, vărat, văratic, vinărici, vinărit, zeciuială, zeciuire.
    Eu propun ca nou taxa sa se numeasca "masinărit" sau "dioxicarbonarit"
    • +6 (6 voturi)    
      ai uitat inca 2.. (Miercuri, 25 octombrie 2017, 7:05)

      Adrian2017 [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

      tribut si haraci
    • +5 (5 voturi)    
      Definitie (Miercuri, 25 octombrie 2017, 7:23)

      Limort Nick O'Lae Darknea [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

      Bir ministretz
    • +5 (5 voturi)    
      Sunt sinonime sau exemple particulare (Miercuri, 25 octombrie 2017, 10:42)

      BokassaOficial [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

      Ori cocoana a zis - eliptico-misterios - ca nu e nici taxa, nici impozit. Probabil o sa-i spuna donatie sau contributie obligatorie. Eventual "smenuiala pesedista".
    • 0 (0 voturi)    
      Absolut genial!!! (Joi, 26 octombrie 2017, 8:47)

      iliterat_b3-a5-8c-30-58-1f [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

      Si lista lunga de sinonime, dar si propunerea denumirii pt noua "metoda"!

      bravo!
  • +23 (23 voturi)    
    cioara vopsita (Marţi, 24 octombrie 2017, 18:28)

    jorj_bv [utilizator]

    Au castigat alegerile promitand printre altele scoaterea accizei falimentare a lui Ponta, scoaterea si returnarea taxei de de mediu (declarata ilegala de CJUE) - si acum le baga la loc, ajungand probabil la exact forma propusa de tehnocratii din guvernul Ciolos.
    Nici nu conteaza daca taxarea masinilor vechi de 15 ani e necesara, tot minciuna e!
    Oricum diavolul e in detalii, daca taxezi dieselul EURO3 cu DPF bypass-at similar cu o benzinara EURO4.
  • +16 (16 voturi)    
    o taqxa cvare nu va fi o taxa?! (Marţi, 24 octombrie 2017, 18:40)

    liviu_ [utilizator]

    traim intr-un film prost?!

    taxa asta nu merge intr-o tara ca romanica....
    mai mult o masina noua are un CASCO (obligatoriu) de 1000-2000E / an... ceea ce este iar f mult...

    nu mai bine facem si noi aconokmia mai buna si reinnoirea o sa fie facuta pe bune?! ca toti vor masini mai bune, dar nu-si permit!
    • +4 (4 voturi)    
      Este o (Miercuri, 25 octombrie 2017, 12:38)

      Limort Nick O'Lae Darknea [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      Donatie pe care tu care nu iti permiti masina noua o vei da duamnei sa isi ia ferari.
  • +22 (24 voturi)    
    Taxa care nu e taxa (Marţi, 24 octombrie 2017, 18:41)

    pehash [utilizator]

    De fapt vrea sa va da dea bani, nu sa va ia.. :)
    Femeia e rupta de realitate - " dupa care luam norma de poluare a fiecarei masini si emisiile de CO2 pe care le produce fiecare masina", a spus Gavrilescu."
    Pai daca verifici efectiv ce scoate fiecare pe teava, 80% nu ar mai fi inmatriculabile, incepand cu autobuzele primariilor si terminand cu jafurile de taxiuri cu numere de IF.
  • +23 (23 voturi)    
    trosneste (Marţi, 24 octombrie 2017, 18:50)

    nahir [utilizator]

    de inteligenta.
    nu va fi o taxa, va fi o metoda.
    nu mai stiti cum sa spoliati populatia de banii pe care v-ati incapatanat sa ziceti ca-i aveti, dar de unde nu-s, cum sa-i ai. deh, mostenirea grea a guvernului anterior, nu-i asa?
    niste incompetenti hoti.
  • -6 (20 voturi)    
    DA DA (Marţi, 24 octombrie 2017, 18:52)

    falcoind [utilizator]

    pt Euro 6 10 euro/an
    Euro 5 23euro/am
    Euro 4 72 euro/an
    Euro 3 309 euro/an
    Euro 2 1772 euro/an
    Euro 1 13259 euro/an
    Non euro doar ca mașini de epoca , Taxe 0 maxim 1000-5000km/an drept de rulare
    în clipa în care apar pe piața mașini Euro7( produse în RO) începi cu acelea la 10 Euro și lași și cele Euro1 ca și mașini de epoca.
    Asa introdusa o taxa ar fi chiar ok și nu ar putea fi contestata de nimeni . Încurajând cumpărarea de mașini cat mai puțin poluante.
    • +5 (7 voturi)    
      fii tu (Miercuri, 25 octombrie 2017, 8:52)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui falcoind

      baiat destept si aplica in industria auto motorul care functioneaza cu apa.
      atat un roman cat si un japonez, separat unul de altul, au inventat acest tip de motor.
      nu mai ai poluare, nu mai ai taxe.
      ce zici? te bagi?
      • -2 (2 voturi)    
        DA DA (Miercuri, 25 octombrie 2017, 15:08)

        falcoind [utilizator] i-a raspuns lui nahir

        sigur e apa si nu Vodka ??? ,
  • +9 (9 voturi)    
    Numai " gratie " la nomenclaturista asta movulie (Marţi, 24 octombrie 2017, 18:53)

    Plagarus [utilizator]

    AFM da bani la tat leatul sa-si ia "electrice"ROLexusuri,HAudi,.....si gata pot fi parlamentari pt. tzarisoara ce sta "capra" pt. a fi mulsaaa
  • +10 (10 voturi)    
    da (Marţi, 24 octombrie 2017, 18:53)

    baronul stanganbuch [utilizator]

    va fi o taxa care nu e o taxa, ci doar inca o nemernicie pedeserista dintr-o lunga serie de nemernicii. Ca si cum altcineva ar fi desfiintat taxa de prima inmatriculare, nu leprele pedeseriste respective. Sper ca prostii care si-au adus masini din vest vor taxa la alegeri ticalosia respectiva. Doar sper.
  • +10 (10 voturi)    
    O noua taxa (Marţi, 24 octombrie 2017, 18:58)

    doru232004 [utilizator]

    Luati cu o mana o taxa si introduceti cu doua, alta.
    Credeti ca nu si-ar lua toti romanii masini noi daca ar avea cu ce?
    Si de ce nu incepeti cu cele non euro, pt inceput?
  • +10 (10 voturi)    
    Daca nu va fi taxa (Marţi, 24 octombrie 2017, 19:02)

    paonipao [utilizator]

    Atunci ce va fi?
    Dar oare cei cate au platit taxa de mediu pentru masinile noi inmatriculate?
    Acestia probabil ca vor plati taxa de mediu din nou, pentru ca de recuperat banii nu exista nici o sansa...!
    • +2 (2 voturi)    
      Dacă nu va fi taxă.... (Miercuri, 25 octombrie 2017, 10:47)

      Spiky [utilizator] i-a raspuns lui paonipao

      .... va fi HOȚIE!
  • +21 (21 voturi)    
    PSD a inventat "taxa care nu e taxa" ! (Marţi, 24 octombrie 2017, 19:09)

    Susufler0 [utilizator]

    Dar nu asta-i cea mai tare !

    Cea mai tare inventie a PSD este marirea de salarii care nu este marire !

    PS. Cu varianta exceptionala "marirea care e de fapt micsorare" !
  • +7 (7 voturi)    
    Trei criterii? (Marţi, 24 octombrie 2017, 19:18)

    gamoto [utilizator]

    Trei criterii care de fapt sunt doar unul: norma euro a motorului! (pentru capacitatea motorului se percepe deja taxa, iar norma de poluare euro inseamna emisiile de CO2 pe care le produce motorul respectiv)
    Deci ne intoarcem la vechea taxa declarata non-coforma cu legislatia europeana!
  • +11 (13 voturi)    
    DEX (Marţi, 24 octombrie 2017, 19:22)

    imi_pasa_de_romania [utilizator]

    "Cu siguranta nu va fi o taxa sau un impozit. Va fi o metoda prin care [...] autovehiculele [...] sa fie taxate [...]"

    https://dexonline.ro/definitie/taxa

    TAXÁ, taxez, vb. I. Tranz. 1. A supune unei taxe, unei impuneri; a fixa o sumă determinată (ca taxă, impozit, preț).

    Asta face parte din "nu ne atingem de pilonul 2" dar au facut deja 2 sau 3 modificari si au mai propus vreo 2-3 (daca includem si nationalizarea).

    Logica tipica PSD.
  • 0 (18 voturi)    
    Vignieta de poluare (Marţi, 24 octombrie 2017, 19:23)

    Je__ [utilizator]

    Parerea mea e ca aceasta taxa ar trebui sa fie sub forma unei vignete, achizitionata anual, indiferent daca autovehiculul e inmatriculat sau nu in Romania.

    Iar la cumparare, vigneta de mediu sa se calculeze dupa datele din talon (norma, cap cilindrica, CO2 emis). Daca cele de mai sus nu sunt prezente in certificat sau carte identitate vehicul, automat se plateste default o norma non-euro, mai mare ca pret decat restul.

    Cumpararea sa se faca prin retelele de benzinarii, iar verificarea prin camerele rovinieta CNADR, precum si politii (localte, rutiere, etc).
    Esti in trafic si nu ai stickerul pe anul in curs, BANG, amenda!

    Si da sa fie anuale, la fel ca si vignieta elvetiana. Si daca te duci in 31 decembrie, o platesti pe tot anul.

    Restul e can can!
    • +5 (19 voturi)    
      Nu inteleg minusurile (Marţi, 24 octombrie 2017, 23:23)

      dihania [utilizator] i-a raspuns lui Je__

      Eu am o masina euro 3, de 25 de ani cu care merg 3000 de km pe an, adica poluez muuuuuuult mai putin decat un euro 5 "de la firma" care face 30000 pe an, cam de vreo 10 ori mai putin. Daca tin cont de minciunile fabricantilor, de faptul ca multi merg in oras si - euro 5 este un fel de euro 4 coafat.

      Deci nu vad de ce eu sa platesc taxa fixa, la fel cu unul care face 10000 - 30000 pe an. Majoritatea taxei sa fie in benzina! Cu cat consumi mai mult, poluezi mai mult!

      Masina mea nu polueaza cat sta in garaj si o exploatez corect - sa car cu ea lucruri si sa merg in concediu - NU SA IMI ALIN LENEA!
      • +3 (3 voturi)    
        Cand o sa va intre-n cap (Miercuri, 25 octombrie 2017, 6:19)

        John M. [utilizator] i-a raspuns lui dihania

        ca nu poti rationa cu asemenea oameni?! Au facut promisiuni aberante in campanie si, cum nu au bani, inventeaza taxe si se imprumuta de la FMI.
      • +3 (7 voturi)    
        Hm (Miercuri, 25 octombrie 2017, 7:28)

        HP [utilizator] i-a raspuns lui dihania

        Cum faci diferenta la pompa ?

        Tu poluezi mai mult decat ala care are un motor Euro 5, nu ?

        Nu frate, ai masina veche, platesti de-ti sar ochii, pana scapam de ele.
        • 0 (2 voturi)    
          simplu (Miercuri, 25 octombrie 2017, 12:03)

          Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui HP

          Diferentele la 10l combustibil arsi nu sunt chiar atat de mari intre euro n si euro x. Asta cu poluarea este mai mult o bariera atat tarifara cat si netarifara pentru a face producatorii burta mare. Mergi mai mult, alimentezi mai mult, platesti mai mult.

          Omul a dat un exemplu concret, cu nr km. Poti contra-argumenta logic de ce polueaza el mai mult cu "rabla" lui in conditiile expuse si de ce ar trebui sa dea xxxxxx mii eur pe o masina pentru a merge 3000 pe an?

          Sa inteleg ca daca eu am o masina mai noua ca a ta, tu ar trebui sa platesti cat sa-ti sara ochii? Eh...
  • +23 (23 voturi)    
    nu va fi o taxa sau.. (Marţi, 24 octombrie 2017, 19:45)

    exilatul [utilizator]

    impozit...ci o "metoda...de taxare"....cind vezi o taranca ca a ajuns ministru, cred ca mai degraba ar trebui taxata PROSTIA poporului roman pt ca e multa si ar aduce cei mai multi bani la buget..
    • +15 (19 voturi)    
      sa furam mai multi bani de la saraci (Marţi, 24 octombrie 2017, 22:29)

      Ed___ [utilizator] i-a raspuns lui exilatul

      INTREBAREA NR 1)

      Oare romanii care au masini cu euro2, 3, 4 au masini cu euro 2, 3, 4 pentru ca vor ?

      sau pentru ca nu isi permit o masina cu euro 5, 6 ?

      INTREBAREA NR 2)

      Oare un SUV de 2-2,5 tone euro 6 a unui bogat care merge zilnic 200km consuma mai mult sau mai putin decat o masina de 1-1,2 tone euro 2 a unui sarac care merge doar 20 km pe zi ???

      Nu cumva acel SUV consuma de 10 ori mai mult ?


      UNDE este adevaratul poluator in kg CO2 in atmosfera ?
      • +4 (10 voturi)    
        sau un VW diesel (Marţi, 24 octombrie 2017, 22:47)

        Ed___ [utilizator] i-a raspuns lui Ed___

        un VW Tuareg diesel care are "maimuta" de pacalit sistemul de noxe, care elimina in atmosfera pana si de 10 ori oxizi de azot peste limita (asa parca era stirea, nu?)

        chiar daca e un euro 5 oare cat polueaza fata de un sh euro 3 ???

        pai cam la fel, daca nu mai mult...
      • +9 (9 voturi)    
        Corect. (Marţi, 24 octombrie 2017, 22:47)

        adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui Ed___

        Ar trebui sa ia in calcul la acesta taxa ( ca este taxa!) si numarul de km. parcursi in anul precedent.
      • +1 (3 voturi)    
        Asta e (Miercuri, 25 octombrie 2017, 10:32)

        BokassaOficial [utilizator] i-a raspuns lui Ed___

        taxa de poluare, pe principiul ca "poluatorul plateste" trebuie sa fie numai si numai in raport cu noxele emise. Iar astea depind de:
        1- norma euro
        2 - uzura motorului (un motor E4 nou polueaza mai putin decat un E 6 cu 300.000 km parcursi)
        3 - km. parcursi (un motor non-euro neutilizat polueaza mai putin decat un E6 care functioneaza zi de zi)

        O taxa care se instituie numai pe baza primului criteriu este un simplu impozit pe proprietate si asta se numeste dubla impozitare.
  • +19 (19 voturi)    
    cat de cretini (Marţi, 24 octombrie 2017, 19:48)

    gogu_milogu [utilizator]

    ne cred astia frate.... de fiecare data cand vor sa ne mai ia un ban ne spun ca nu e o taxa ci e o...... dreaq sa-i ia.... la fel si pacalicea aia de fi-rea.... nu punem taxa pe intrare in bucuresti.....
  • +18 (22 voturi)    
    Metoda populistilor (Marţi, 24 octombrie 2017, 19:53)

    Dorup [utilizator]

    Si cand ati fost populisti si ati eliminat taxa asta nu stiati? Ba da, dar va durea in cot, importante erau voturile. Ca si cu taxa radio - tv. Ati dat dupa aceea 1 miliard de lei pt a acoperi gaura de la TVR. Inclusiv din banii celor care v-au votat. Acum nu mai stiti cum sa inventati taxe. Aaaa, scuze, asta nu e taxa, e metoda...
  • +15 (15 voturi)    
    toa'sa ministru, ati putea baga o taxa (Marţi, 24 octombrie 2017, 19:55)

    kkciosuldelahamangia [utilizator]

    si la drujbe ?
    iar taxa sa creasca exponential in functie de varsta copacului taiat.
  • +14 (14 voturi)    
    Adica la fel ca inainte (Marţi, 24 octombrie 2017, 20:02)

    banel [utilizator]

    Schimbam, dar nu modificam nimic.
  • +9 (9 voturi)    
    da pensiile cand le mariti ca sa poata omu sa va (Marţi, 24 octombrie 2017, 20:04)

    ty [utilizator]

    plateasca taxele? Ca doar nu mana masinile cu emisii Dragnea.
  • +9 (15 voturi)    
    Sa asteptam legea scrisa... (Marţi, 24 octombrie 2017, 20:32)

    Ritzi Pitzi [utilizator]

    Am o masina euro3 in perfecta stare de functionare, cu un ITP trecut fara probleme sau spagi, in care bag cca. 500 Euro pe an ca sa ma misc in siguranta, fara probleme la motor, frane, directie din punctul A in punctul B, iar pentru ea voi plati mai mult decat pentru un euro5 hartanit dupa 300.000 km la bord, care pierde ulei si lasa fum dupa ea ca o locomotiva cu abur...


    Sper ca nu va fi asa legea...
    • -2 (12 voturi)    
      eh (Marţi, 24 octombrie 2017, 22:54)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

      Tu incerci sa explici desteptilor din turma eco o evidenta simpla. Nu te astepta sa inteleaga, ca ei sunt plini de masina lor, luata cheala, in rate pe 7 ani.
      • +1 (9 voturi)    
        Un motor nou (Miercuri, 25 octombrie 2017, 9:42)

        Geo6101 [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

        nu polueaza ca unul care a facut cateva sute de mii de km, indiferent ca masina e cheala (ce are lipsa dotarilor suplimentare: AC, RadioCD, geamuri electrice etc. cu poluarea?).
        Da, e de preferat sa iei o masina noua daca discutam de poluare (cine isi permite,insa?), dar sunt destui cei care prefera sa-si ia un BMW vechi sau cine stie ce SUV second hand cu motor mare (de la 2.200 cmc in sus) cu aceiasi bani cu care ar putea cumpara un LOGAN nou, sau daca au oroare de masini romanesti, una straina cu motor mic pana in 1400 cmc...
        • +1 (5 voturi)    
          zici? (Miercuri, 25 octombrie 2017, 11:13)

          Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Geo6101

          Depinde de numarul de km parcursi si de starea masinii. Partea cu cheala are legatura cu ceea ce cumperi si ce poti face cu suma x. Sa zicem ca eu prefer un apartament intr-un bloc "comunist" cu dormitoare de la 12mp in sus, intr-o zona decenta, fata de cei care care prefera constructie NOUA, cu materiale "alese", cu dimensiuni de debarale la camere si situate la cuca macaii. Sunt o gramada de guristi pe aici, care desconsidera pe altii, doar pentru ca ei si-au luat trompete noi, desi papagalii sunt ei, de multe ori inclusiv ca soferi ;)

          Revenind la discutia de fata, sunt 2 componente: itp pe bune si numarul de km parcursi. ITP pe bune nu stau sa detaliez, iar taxa in benzina rezolva destul de decent partea cu numarul de km, pentru ca 10l de combustibil arsi polueaza aprox la fel. Sunt multi care au o masina doar pentru deplasari ocazionale sau scopuri bine determinate (autorulota, de ex). Sa ingradim drepturi doar ca sa faca importatorii burta mare?

          M-am mai contrazis cu unu care zicea de cazane de 10 ani, fara sa aiba habar ce masini se faceau acum 10 ani si la ce bani/stare le poti gasi.
          • 0 (2 voturi)    
            OK. (Miercuri, 25 octombrie 2017, 11:32)

            Geo6101 [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

            Nici eu nu sunt de acord cu o noua taxa de poluare sau cum or vrea s-o mai numeasca.

            De acord si cu ceea ce spuneti acum, mai putin ultimul paragraf: intamplator am o masina din 2004 care consuma 1 litru de ulei la fiecare 2000 km (culmea, consum normat de producatorul autoturismului!) si una din 2015 la care cat ulei pun tot atata scot la schimb. Ambele sunt pe benzina, cea din 2004 cu motor 1,8 si noxe 1,48 iar cea din 2015 cu motor 1,2 si noxe 1,06 masurate la statia ITP RAR anul acesta.
            • -1 (1 vot)    
              bon (Miercuri, 25 octombrie 2017, 12:13)

              Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Geo6101

              Masini si masini, nu se poate pune egal intre ele. De asta am zis ca itp-ul pe bune ar schimba multe. Cati crezi ca vor lua sh modelul din 2004, in conditiile in care sunt sanse al naibii de mari sa nu treaca noxele daca de noua papa atat, trecand peste costul uleiului? ;) Lasa ca deja anumitor modele li s-a dus buhul chiar si printre necunoscatori. Imi vine in cap rx8.
  • +9 (9 voturi)    
    Boborul e de vina (Marţi, 24 octombrie 2017, 21:07)

    strutul [utilizator]

    Noi, politicienii am scos taxa, dar boborul polueaza si noi, politicienii sunt nevoiti sa punem taxa.
  • +9 (9 voturi)    
    CO2 (Marţi, 24 octombrie 2017, 21:26)

    paulionescu [utilizator]

    crede doamna ministru ca EURO5 e masina electrica si nu emite CO2? Numai cele cu norme 2, 3 si 4 emit CO2 cand ard combustibil, restul nu. Poate o fi si dumneaei pe podul gresit.
  • +15 (17 voturi)    
    tanti (Marţi, 24 octombrie 2017, 21:43)

    Nevermind [utilizator]

    Incearca sa gasesti o metoda prin care sunt taxate vehiculele care _circula_, ideal in functie de _cat_ circula. Altfel, este doar un altfel de impozit axat pe simpla detinere.

    @ bancheri, eco-frustrati si suferinzi de hollier than thou affliction: in Germania, euro 4 este echivalent euro5 si euro 6, dpdv poluare, acolo unde se folosesc stickerele. Dar nu ai cum sa ceri unora sa gandeasca, in momentul in care devenim mai catolici decat papa doar pentru ca foame de bani la bugetul psd/pdl/pnl/plm si exista sustinere turma eco-no-brain.
  • +11 (11 voturi)    
    .. (Marţi, 24 octombrie 2017, 21:52)

    renzor [utilizator]

    Cum vine asta .." ar putea fi taxate dar nu va fi o taxa" ?
  • +11 (11 voturi)    
    clarificare (Marţi, 24 octombrie 2017, 22:11)

    IDF [utilizator]

    Nu e o taxa sau un impozit nou, sunt doar niste bani pe care trebuie sa-i dati statului si pe care nu trebuia sa-i platiti pana acum :)
  • +18 (20 voturi)    
    strategie de "guvern" (Marţi, 24 octombrie 2017, 22:18)

    AnderT [utilizator]

    1. scoate taxa de mediu
    2. lasa talebanii sa bage in tara toate cazanele care in cel mai fericit caz ajung la euro 5
    3. baga taxa nu pentru o data cu anual

    Ne ca va f*te FSN-ul din toate pozitiile.

    BRAVO !!!
    • +11 (11 voturi)    
      Exact, nu se poate conta pe stat in niciun fel (Marţi, 24 octombrie 2017, 22:28)

      OmulNou [utilizator] i-a raspuns lui AnderT

      Se joaca de-a "uite taxa, nu e taxa" si apoi "uite taxa din nou".

      Haos total.
    • +13 (15 voturi)    
      subscriu (Marţi, 24 octombrie 2017, 22:33)

      averageJoe [utilizator] i-a raspuns lui AnderT

      Asta asa a fost planificat, nu e nicio intamplare ca s-au adus in tara jdemii de harburi. Si acuma toti din guvern fac pe surpinsi.. ca ie-te domle ce s-a'ntmaplat. Lucru dracu.. au adus masini vechi in tara. Motivele de sila la adresa PSD-ului.. se regenereaza..
      • +12 (12 voturi)    
        da, totul a fost planificat (Marţi, 24 octombrie 2017, 22:51)

        Ed___ [utilizator] i-a raspuns lui averageJoe

        motivul pentru care dau fosta taxa de prima inmatriculare inapoi populatiei, chiar fara multe elemente de birocratie (nu trebuie sa mai ai chitanta originala !!, etc !!!)

        este ca iti da inapoi o taxa platita odata, ca sa iti ia o taxa in fiecare an !

        vorba aia... puie monta
  • +11 (11 voturi)    
    misto! (Marţi, 24 octombrie 2017, 22:24)

    laurentiucat [utilizator]

    proasta asta uita ca au fost votati tocmai de aia care detin masinile astea ieftine.
  • +8 (8 voturi)    
    xxxxl (Marţi, 24 octombrie 2017, 22:25)

    vorbeste lumea [utilizator]

    deci nu va fi o taxa, dar se va taxa ... sau se va tarifa ...??? ceata si praf mult, mult prea mult ... si peste tot ...
  • +7 (7 voturi)    
    Deci Gratiela (Marţi, 24 octombrie 2017, 22:45)

    billy34 [utilizator]

    nu e gratioasa...
    • +7 (7 voturi)    
      Evident... (Miercuri, 25 octombrie 2017, 0:39)

      OmniStudio [utilizator] i-a raspuns lui billy34

      e gretoasa.
  • +8 (8 voturi)    
    E foame de bani..... băieți (Marţi, 24 octombrie 2017, 23:56)

    unTaran [utilizator]

    Pină la sfârșitul anului trebuie să plătim aproximativ 700 milioane de dolari pentru sistemul Patriot, din 4 miliarde, adică gaură adâncă pentru gașca de hoți. Cred că este doar inceputul apariției unor noi taxe, stai să treacă sărbătorile de iarnă.Dacă doreai sa rezolvi problema poluării, cumpărai laboratoare mobile pentru ITP și umpleai atelierele auto sau centrele remat. Garantat în București se circula ca la Viena în maxim 6 luni
  • +9 (9 voturi)    
    mda (Miercuri, 25 octombrie 2017, 8:33)

    SoulSearcher [utilizator]

    nu e o taxa... ci e acelasi impozit marit si calculat dupa norma de poluare si gramu` de CO2 :)))))))))))))

    tactica buna, tre` sa recunosc...

    1. scoti timbru de mediu = castigi voturi

    2. lasi prostii sa-si aduca tot felul de masini = se umple tara de masini euro2-3-4

    3. bagi inapoi taxa sub forma de impozit anual = bani mai multi de furat si de impartit la clientela politica

    4. repeta ciclul la urmatoarele alegeri

    it`s brilliant :P
  • +5 (5 voturi)    
    taxa care nu e taxa (Miercuri, 25 octombrie 2017, 10:05)

    nicnicnic [utilizator]

    Degeaba sesizati prostia femeii. Degeaba criticati prostia femeii. Degeaba aveti dreptate. Ea, fie ca e vreo carmenuta, fie e vreo olguta sau gratieluta, ea poate si face. Daca ea vrea ca taxa sa nu fie taxa , asa va fi. Impozitul nu e impozit, daca esti ministru. Prostia e inteligenta. Incompetenta e competenta. Ati uitat ca olgutele, pentru ca pot, le-au facut primarilor salarii uriase (fata de ale voastre)? Probabil din banii de investitii, din banii pentru scoli, din bursele elevilor, din banii pentru caldura, gaze, etc.(exemplu edificator pe net cu Stefan Cojocariu, primarul unei mici localitati de 1.400 de suflete din judetul Botosani, care are 14 angajati in primarie si si-au marit salariile de au acum salariul mediu de 6.000 de lei(salariul mediu!!), si nu mai au bani pentru microbuzul care ducea copii la scoala, pentru curent, pentru lemne, pentru paza, pentru profesori, si care zice ca o sa inchida primaria ca nu mai sunt bani!). Racoriti-va scriind, dar madamele au putere si fac. Noi nu.
  • +3 (3 voturi)    
    crima cu premeditare (Miercuri, 25 octombrie 2017, 10:23)

    revo [utilizator]

    Deci aveati de gand sa mariti taxele la masini, ati creat cu buna stiinta un vid legislativ ca sa creasca numarul de masini second hand, ca sa aveti motiv sa cresteti taxele!

    Mi-a placut faza cu "drumurile patrrriei".
    Si sigur tot la drumurile patrrrriei s-a gandit si Plumbuita, cand si-am luat tractor 4X4 si l-a inmatriculat in Bulgaria... Tractorul ei cum il impozitezi? Ala nu circula pe drumurile patrrriei si nu polueaza?
    FIG!
  • +3 (3 voturi)    
    Ipocrizia conduce in Romania! (Miercuri, 25 octombrie 2017, 11:36)

    Arting [utilizator]

    Orice discutie despre poluare auto devine penibila cand vezi in circulatie o multime de Dacii 1300 si chiar Solenza care nu au niciun Euro!sub privirile nepasatoare ale politistilor,fara ITP valabil sau cu unul cu spaga,care mai si ocupa din putinele locuri de parcare in orase!Pe de alta parte o masina care produce noxe peste nivelul admis de poluare ar trebui sa nu circule caci nu are ITP,indiferent de ce scrie pe talon sau in specificatie! Sunt nenumarate cu catalizatorul otravit si ca circula producand noxe,chiar daca scrie pe ea Euro 5! nu mai vorbesc de camioane si autobuze,inclusiv mercedes in Bucuresti!Dar pesedistilor se pare ca le trebuie bani nu aer curat ,caci cu impozite suplimentare nu rezolva poluarea!
  • +6 (8 voturi)    
    Singura taxa corecta e in combustibil (Miercuri, 25 octombrie 2017, 11:54)

    gv [utilizator]

    Daca eu am o masina Euro 3 cu care merg maxim 2.000 de km pe an, o sa platesc probabil triplu fata de unul care are o masina Euro 5 care merge 20.000 de km pe an si emite mult mai mult CO2 (de pana la 10 ori mai mult), nu mai vorbesc daca masina lui e diesel are emisii enorme de particule cancerigene si alte noxe.
    Emisiile sunt in primul rand functie de cat circuli, deci singura taxa ar fi una in pretul combustibilului, si care sa fie mult mai mare la motorina fata de benzina.
    Nu poluezi nimic daca nu circuli cu masina, poate sa fie si Euro 0.
    • +2 (2 voturi)    
      ? (Miercuri, 25 octombrie 2017, 12:16)

      unTaran [utilizator] i-a raspuns lui gv

      nu exista deja in pretul combustibilului aceasta taxa? (intreb ca nu stiu)
      De altfel, este corect ce spui.
    • +2 (2 voturi)    
      'oooorect! (Miercuri, 25 octombrie 2017, 12:37)

      suckthepen!!!!! [utilizator] i-a raspuns lui gv

      taxa pe flatulenta muritorului, e poluanta bre, cand se va introduce in pretul alimentelor?))))
    • 0 (6 voturi)    
      serios? (Miercuri, 25 octombrie 2017, 13:27)

      iuau [utilizator] i-a raspuns lui gv

      Pentru ca acea taxa sa fie platit da toti, inclusiv cei care nu au o masina, prin preturile crescute la produse, nu?

      Daca ai masina euro 3 si faci maxim 2000 km pe an e clar ca nu renteaza sa detii o masina si mai bine inchiriezi una in putinele momente cand ai nevoie de una. Nu vrei asta? Ia si plateste atunci!
      • +2 (2 voturi)    
        Pai aici e buba, de ce sa platesti? (Miercuri, 25 octombrie 2017, 17:40)

        Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui iuau

        Cum se poate ca la unii sa nu platesti impozit, sa nu platesti taxa de poluare, sa nu platesti taxa de autostrada, sa nu platesti taxa de pod, sa nu platesti rovigneta?????
        Nu cumva la psdeaua ii crapa maseaua dupa bani????
  • +2 (2 voturi)    
    alo tovarase suspect-viitor infractor tariceanu... (Miercuri, 25 octombrie 2017, 12:38)

    mitocanu [utilizator]

    ia-ti compañía inapoi...da, da ai inteles bine...pe tovarasa vice-prim miniona gratiela (care numai gratioasa nu este, judecand dupa talie si, mai ales, dupa minte)...deci dupa ce a dat iama in ursi, decimandu-i cu decretul de impuscare, da iama in soferi, calcandu-i in picioare cu decretul de emisie gazo-intestinala...cum singurul criteriu de angajare pe post de (vice-prim) ministru in guvern este CRASA INCOMPETENTA si INCONSTIENTA, va informez cu onor ca dansa este, de departe, cea mai buna in domeniu...
  • +2 (2 voturi)    
    Inca o taxa (Miercuri, 25 octombrie 2017, 13:10)

    doru232004 [utilizator]

    De ce oare nu se ocupa in guvern pt construirea de centuri la toate orasele ca sa se evite poluarea?
    Sau de ce se mai taie padurile intr-o veselie?
    Asta cu euro 2,3 si 4 e o gaselnita pt prosti. Macar daca zicea euro 0,1,2,3 si 4, parea mai credibila!
    Nu era mai bine daca ramanea la cratita?
    De unde ne-am pricopsit, noi romanii, cu asa oameni (ca sa nu zic prosti), sa ne conduca?
    Sa venim in fata guvernului, posesorii de euro 2-4, ca sa ne lasi cu aberatiile astea?
  • +1 (1 vot)    
    Bani de sifonat! (Miercuri, 25 octombrie 2017, 17:41)

    morometu [utilizator]

    Atat! Nu se investeste, nu se construieste, nu se dezvolta nimic. Doar isi imbraca intentiile meschine in frumoase demagogii si justificari pompoase. Apropo de poluare: unde este padurea Baneasa?
  • 0 (0 voturi)    
    despre (Joi, 26 octombrie 2017, 15:03)

    vasilica_costica [utilizator]

    am o intrebare, alea hibride cu motor pe benzina si electric ce norma de poluare (clase de emisii) or avea, si cum o sa fie incadrate la impozit/taxa sau ce o fi? si la fel alea pe ghepeleu , ce clasa de emisii o sa fie incadrate si in consecinta ce euro o fi si deci ce impozit o fi? ca uneori mergi pe benzina, dupa care schimbi pe curent sau gaz si revii pe benzina, deci cum si cit ? si daca mai sunt si din provincie si stau in bucuresti, sau tranzitezi bucurestiul ce se plateste cit unde, in functie de ce ? cam multe intrebari putine raspunsuri, foarte complicata problema si rezolvarea va fi complet aiurea si cu multe nelamuriri si scandaluri ....


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă