Toyota, pe cale sa produca o baterie care sa "schimbe regulile jocului" pe piata masinilor electrice

de G.S.     HotNews.ro
Duminică, 29 octombrie 2017, 11:27 Economie | Auto

Masina-concept Toyota
Foto: pixabay.com
Toyota Motor Corp vrea sa produca o baterie revolutionara in prima jumatate a anului 2020, ce va reduce costul producerii de masini electrice, dar mai are unele probleme tehnologice de rezolvat, potrivit Reuters.  

Acesta baterie, realizata integral din materiale solide, va fi urmatoarea generatie de stocare de inalta capacitate si va imbunatati bateriile litiu-ion inlocuind electrolitul sub forma de lichid sau gel cu un material conductor solid.  

Printre altele, noua tehnologie va oferi o capacitate mai mare de stocare a energiei electrice si o mai mare siguranta. 

“Ne zbatem sa terminam dezvoltarea acestei tehnologii, dar mai sunt cateva probleme in privinta productiei ei in masa”, a spus presedintele Toyota, Takeshi Uchiyamada.  

“Credem ca tehnologia noastra de baterii (integral) solide poate schimba regulile jocului pentru ca are potentialul de a imbunatati radical autonomia autovehiculelor”, a declarat vicepresedintele executiv Didier Leroy.


Citeste mai multe despre   






















Material sustinut de Banca Transilvania

Intreb BT. Intalnire online: Cum eficientizezi costurile cu serviciile bancare pentru afacerea ta? Doi specialisti raspund intrebarilor voastre, joi, de la ora 12.00

Doi specialisti in produse bancare pentru afaceri mici si mijlocii de la Banca Transilvania vor raspunde joi, 23 noiembrie 2017, de la ora 12.00, la intrebari puse de cititorii StartupCafe.ro, la o noua intalnire online "Intreb BT" pe tema dezvoltarii afacerilor cu ajutorul diverselor instrumente bancare. Vei primi raspunsuri la intrebarile tale, indiferent daca esti la inceput de drum cu bussinesul tau sau daca ai o afacere deja existenta.
  • Adreseaza-le intrebari prin intermediul formularului de comentarii de pe StartupCafe.ro

10816 vizualizari

  • +18 (22 voturi)    
    avantaje (Duminică, 29 octombrie 2017, 11:44)

    igorashu [utilizator]

    - incarcare in 6-10 minute cu suficienta energie pentru o autonomie de 300 km (pentru o masina din clasa compacta)
    - elimina riscul de incendiu
    - densitate energetica aproape dubla
  • +22 (28 voturi)    
    se vad frunzele de morcovi (Duminică, 29 octombrie 2017, 11:55)

    torna_fratre [utilizator]

    in dosul rusilor.
    daca autonomia bateriilor se va dubla-tripla(ce eu asta inteleg din schimbare radicala in autonomia bateriilor)atunci era benzinei si motorinei isi traieste ultimele decenii.ca de alfel exportatorii de petrol.de aceea tarile din golful persic pompeaza banii din petrol in afaceri si investitii care sa faca trecerea de la dependenta de titei la alt tip de economie.
    la o autonomie de 500-750km si o incarcare de 80% in sub o ora este un salt urias in tehnologiile verzi.
    oricum ,ca si planeta,suntem cel putin 50 ani in urma fata de ce puteam face cu tehnologiile nepoluante.Macar copii si nepotii nostrii nu vor mai inhala monoxizi de la masini.
    • -17 (25 voturi)    
      ! (Duminică, 29 octombrie 2017, 13:02)

      tudorr [utilizator] i-a raspuns lui torna_fratre

      Stii ce mai inseamna asta, nu? Razboi mondial in cazul unei crize economice... toti liderii de cand e omenirea, cand n-au mai avut ce sa le dea de mancare la sclavi le dadeau de lucru prin razboaie...
      • -11 (17 voturi)    
        Perfect adevarat... (Duminică, 29 octombrie 2017, 14:35)

        Iorgovan [utilizator] i-a raspuns lui tudorr

        ...dar nu ne convine adevarul.
      • +10 (14 voturi)    
        ... (Duminică, 29 octombrie 2017, 14:56)

        guest3 [utilizator] i-a raspuns lui tudorr

        Prin urmare ar trebui sa stopam progresul tehnologic sa nu cumva sa se vada incompetenta unor lideri din tari asa-numite "benzinarii" nu? Ca o sa fie criza economica doar in "benzinarii", in statele dezvoltate o sa fie boom economic ca or sa produca in continuare, doar ca nu masini cu motoare pe combustibili solizi ci cu motoare electrice.
      • +1 (7 voturi)    
        sa speram ca n-ai dreptate (Duminică, 29 octombrie 2017, 15:11)

        iodixit [utilizator] i-a raspuns lui tudorr

        !!!
      • +4 (10 voturi)    
        asa (Duminică, 29 octombrie 2017, 16:18)

        baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui tudorr

        ai invatat tu de la marii preoti ai pseudoreligiei tale, marx, engels si lenin. E problema ta, ma baiatule, realitatea e ceva ce fuge pe linga voi ca expresul prin halta.
  • -10 (16 voturi)    
    Deocamdata vorbe goale ! (Duminică, 29 octombrie 2017, 14:33)

    Rahan5 [utilizator]

    A depasii capacitatea de stocare / densitatea energetica la Li-Ion actuale, in mod substantial, cred ca este practic imposibil din punct de vedere fizic.
    Este de asteptat o siguranta mai mare, dar o crestere a stocarii de max. 5 %
    • +9 (11 voturi)    
      tot e bine (Duminică, 29 octombrie 2017, 15:12)

      iodixit [utilizator] i-a raspuns lui Rahan5

      ca lucrezi la toyota-n domeniu si ne mai luminezi si pe noi!
    • +9 (11 voturi)    
      Sau poate nu: (Duminică, 29 octombrie 2017, 15:17)

      guest3 [utilizator] i-a raspuns lui Rahan5

      Aia de pe la toyota(care parca au facut si ceva alianta cu BMW) zic altceva:

      "The current solid-state battery's energy density is around 400 watt-hours per liter, compared with a maximum of around 300 watt-hours per liter for lithium ion batteries, Okudaira said.

      And the energy density is still far below its potential.

      Toyota aims to increase the density to between 600 and 700 watt-hours per liter by 2025, the engineers said."

      Altfel spus aveau 33% mai mult decat litiu-ion prin 2014. Acum probabil ca stau putin mai bine... :)
      • -3 (7 voturi)    
        ,,Densitatea" pe care o asteapta (Duminică, 29 octombrie 2017, 18:16)

        Rahan5 [utilizator] i-a raspuns lui guest3

        lumea este de Watt / Kg si nu pe Litru !
        Astfel imbunatatirile vor fi utile in special pentru telefoanele mobile etc., ca sa fie mai mici, dar tot atat de grele.
        ,,Uchiyamada (Yotota) would not say how long an electric-vehicle (EV) battery should last before it needs replacing, but he dismissed a lifespan of three years. “Nobody would buy a car like that, if you had to replace the battery after just three years,” he said"
        Deci, cum e si normal, inca nu se stie cat de repede trebuie sa schimbi noua baterie.
        ,,Toyota believes solid-state battery technology can double the capacity of today’s lithium-ion battery technology, and help EVs travel further on a full charge."
        Aici nu zice nimic de Watt / kg. Ceea ce inseamna desigur, Watt / litru.
        ,,The significance of the battery’s higher capacity, or energy density, is the potential for Toyota to reduce manufacturing costs for an EV’s battery propulsion system. High battery capacity means the technology needs less lithium, cobalt, manganese, nickel or aluminum, allowing automakers to reduce the overall size of an EV propulsion system. "
        In concluzie ,,Revolutia" se lasa asteptata.
        Multe depind de noile teste de rezistenta, inaintea schimbarii bateriei. Fiind solida, la prima vedere ar avea o rezistenta in timp mai mare. Aici consider ca ar putea fi cel mai important progres. Pentru ca bateriile sunt scumpe de inlocuit : Frana principala a industriei Auto-Electrice ( fabrica iti ia inapoi bateria pentru Litiu, dar nu iti da inapoi prea multi bani compensatie).
        Daca mai scad si pretul - (Litiu mai putin) este un plus important.
        • +7 (9 voturi)    
          Daca definiti "lumea"... (Luni, 30 octombrie 2017, 1:28)

          Prostu' satului [utilizator] i-a raspuns lui Rahan5

          .. exclusiv pe baza opiniilor dvs., atunci probabil asa este.
          In realitate, ambele marimi - densitatea masica si densitatea volumetrica - sunt folosite cand se vorbeste de acest subiect, pentru simplul fapt ca fiecare se refera la aspecte diferite, dar deopotriva importante pentru bateria unei masini electrice.
          Prima se refera la cat de grea va fi bateria cu pricina (si fireste ca, la o cantitate de energie data, oricine vrea baterii cat mai usoare), a doua se refera la marimea bateriei. Si, din nou, fireste ca la o cantitate de energie data, oricine vrea baterii cat mai mici.
          De altfel, o simpla cautare pe net releva acest lucru, ca ambele marimi sunt folosite in mod uzual - si, de cele mai multe ori, impreuna, tocmai pentru ca se refera la lucruri diferite.
          Altfel, de acord ca termenul "revolutie" este exagerat pentru o dublare a densitatii de energie, indiferent de care densitate vorbim.
          Dar ar putea fi un progres important, daca pana la urma se materializeaza.
          • +4 (4 voturi)    
            ambele conteaza .. (Luni, 30 octombrie 2017, 8:25)

            math_2 [utilizator] i-a raspuns lui Prostu' satului

            ... dar numai una reprezinta inca o problema majora pentru automobile. Masa acestor baterii.
            Tesla are portbagaj si in fata si in spate. Sunt sigur ai testat-o cu atentie.... Iar camioanele ar avea VOLUM suficient sa pui o baterie daca ar avea numai 1000 kg.
            • 0 (4 voturi)    
              Ce sa mai vorbesc despre (Luni, 30 octombrie 2017, 9:52)

              Rahan5 [utilizator] i-a raspuns lui math_2

              apartae de zbor ?, drone etc. care tot niste ,,masini electrice" sunt.
              In cazul asta nu vor fi ajutate proape cu nimic. Aici, chiar ca greutatea este pe departe ceea ce conteaza.
              Repet cu ,,durabiliatea bateriei". Eu nu-mi iau masina electrica pentru frica sa nu schimb bateria. Bateria costa cat jumate din masina, sau chiar mai mult.
              Daca imparti pretul bateriei, la km parcursi pana la schimbare, puteti avea surprize extrem de neplacute.
              Ar trebuii orice producator auto, sa fie obligat sa bage aceasta carcteristica in specificatiile masiii: consumul de bani ai bateriei / pe km parcurs pana la inlocuire + cati bani se obliga compania sa-ti dea, daca duci bateria uzata inapoi.
              Chiar daca va costa tot atat de mult, dar daca va dura de 3 x sau 5 x mai mult, pentru mine va fi o ,,revolutie" suficienta.
              • 0 (4 voturi)    
                nu e chiar asa (Luni, 30 octombrie 2017, 10:38)

                math_2 [utilizator] i-a raspuns lui Rahan5

                ...bateria este deja garantata 8 ani de zile.
                Deci volumul nu mai e o problema acum am trecut la pretul de inlocuire ?
                Problema esentiala este una singura masa mare necesare pentru a inmagazina 1 1kWH de energie. Apoi vin celelalte: pret, durata de incarcare, durabilitate.....
                • +1 (3 voturi)    
                  Numai 8 ani de zile ? (Luni, 30 octombrie 2017, 14:03)

                  Rahan5 [utilizator] i-a raspuns lui math_2

                  Eu vreau sa tina 20 de ani pana scade sub 60 % din
                  capacitate.
                  ,,Deci volumul nu mai e o problema acum am trecut la pretul de inlocuire ?"
                  La o masina toate lucrurile sunt ,,probleme" !
                  • +1 (3 voturi)    
                    Pai ... (Luni, 30 octombrie 2017, 15:57)

                    Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Rahan5

                    ... o baterie de masina din China, printre cele mai proaste, tine la 1000 de cicluri complete (adica descarcare pana aproape de complet urmat de incarcare pana aproape de complet). Aia-i echivalent cu cateva sute de mii de km. Orice masina cu motor cu ardere interna de obicei ajunge sau la fier vechi sau la muzeu dupa atata calareala.

                    Drept e, la primul ciclu mergi 250 km, la al 500-lea probabil doar 200 de km cu bateria aia chinezeazca. da' inca mergi.

                    Bateriile de la Tesla tin de vreo cinci ori atat de mult. Fa matale calculul ...

                    Unu' ambitios care-a facut un test a constatat ca dupa un milion de km Tesla lui cu bagteria plina inca avea autonomie 70% din cat avea cand era bateria noua. Sa-mi zici si mie cand ajungi la un milion de km cu masina ta cu motor cu ardere interna ...
                    • +1 (3 voturi)    
                      Sper sa ai dreptate (Luni, 30 octombrie 2017, 16:45)

                      Rahan5 [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

                      Eu n-am nevoie sa merg mai mult de 50 km zilnic.
                      Cand ma duc mai departe / munti / dealuri etc. prefer sa am o a doua masina pe benzina.
                      Eu vreau sa-ti abordez altfel problema .
                      Vreau 355 (zile) cicluri / an x 20 de ani = cam 8000 cicluri ! nu doar 1000 !
                      Vad ca faci propaganda la Tesla.
                      Este absurd sa fie o diferenta asa mare fata de alte baterii Li-Ion de la altii.
                      Eu n-am vazut o asa de mare diferenta la bateriile de telefoane mobile.
                      Nici nu stiam ca Tesla face baterii proprii de la A la Z . Credeam ca doar le moduleaza pentru masina lor din elemente cumparate de la uzine speciale de baterii.
                      • +1 (3 voturi)    
                        Dupa cum gandesti... (Marţi, 31 octombrie 2017, 4:09)

                        math_2 [utilizator] i-a raspuns lui Rahan5

                        ...este o probabilitate de 100000 de ori mai mare sa conduci Logan in urmatorii 50 ani si nicidecum Tesla. Dar sa fim optimisti, Poate va face Renault un Lastun Reloaded cu baterie garantata 25 de ani sau 2 milioane de km si care se va putea inlocui cu 200 Euro (manopera si TVA incluse).
    • +3 (5 voturi)    
      pe ce te bazezi (Luni, 30 octombrie 2017, 8:27)

      math_2 [utilizator] i-a raspuns lui Rahan5

      ... cand spui asta ? Ai o carte acasa ?
    • +3 (5 voturi)    
      Si care e legea fizicii pe care o incalca (Luni, 30 octombrie 2017, 11:45)

      Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui Rahan5

      noua baterie, astfel incat e o "imposibilitate fizica". Cred ca e mai curand o "incapacitate intelectuala" de a intelege progresul
  • -14 (16 voturi)    
    Masinute electrice (Duminică, 29 octombrie 2017, 15:31)

    Irina25 [utilizator]

    Daca economia mondiala se va prabusi, cine va mai cumpara masinutele electrice, cu ce si in ce scop?!
    • +9 (11 voturi)    
      si daca nu se va prabusi? (Duminică, 29 octombrie 2017, 15:55)

      Mistrelutz [utilizator] i-a raspuns lui Irina25

      :))
    • +10 (12 voturi)    
      Nu-ti face probleme. (Duminică, 29 octombrie 2017, 16:05)

      Alius [utilizator] i-a raspuns lui Irina25

      Daca va fi (sau cand va fi) o prabusire a economiei mondiale, n-o sa ma fie nici site-uri pe care sa postezi comentarii. Probabil ca nici nu o sa ai timp de postat, ca o sa stai la coada sa-ti iei ratia zilnica de painica. Fireste, daca ai cu ce.
    • -14 (18 voturi)    
      vor (Duminică, 29 octombrie 2017, 16:20)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui Irina25

      cumpara maimutele si semecherii de la holywood, familia penala clinton, daca nu intra la puscarie intre timp, al gore, ubama si zaharberg.
      • +5 (9 voturi)    
        propaganda sovietica (Luni, 30 octombrie 2017, 8:18)

        math_2 [utilizator] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

        ... in pofida aparentelor, are si o parte pozitiva. Scoate la iveala oameni cu coeficient de inteligenta negativ pe care nici testele NASA nu ii pot depista.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri