Reuters: Tesla Motors are un numar foarte mare de masini cu defecte, fiindca merge pe ideea: construieste repede si mai apoi repara

de Vlad Barza     HotNews.ro
Miercuri, 29 noiembrie 2017, 9:52 Economie | Auto

Tesla Model X
Foto: Tesla Motors
​Tesla Motors are un numar extrem de mare de masini la care sunt descoperite diverse defecte la controlul final de calitate, fiind cazuri in care 90% dintre masini au probleme si sunt reparate dupa ce ies de pe liniile de asamblare, sustin actuali si fosti angajati ai companiei, citati de Reuters. Tesla neaga ca ar avea astfel de probleme si spune ca pune calitatea pe primul loc si ca are controale de calitate extrem de riguroase ce contin peste 500 de verificari.

Reuters a vorbit cu noua actuali si fosti angajati ai Tesla Motors care spun ca aproape toate masinile au nevoie de reparatii inainte de a iesi pe poarta fabricii din California, fiindca asamblarea este facuta in graba si angajatii sunt presati sa tina liniile de asamblare functionale chiar si cand lipsesc unele componente, pe ideea ca acestea vor fi adaugate mai tarziu.

Reuters scrie ca exista o zona de parcare speciala unde sunt puse masinile care mai au nevoie de reparatii si ca in unele momente in aceasta zona erau chiar si 2.000 de masini. Compania neaga insa ca ar exista o astfel de zona.

Sursele spun ca in unele cazuri chiar si 90% dintre masinii au probleme ce sunt descoperite la controlul final de calitate si, in consecinta, sunt apoi reparate. Ca exemple de defecte, poate fi vorba de usi care nu se inchid bine, de lipsa unor dotari, dar si de probleme cu izolatia, ceea ce face ca apa de ploaie sa patrunda in imasina. Un angajat spune ca astfel de defecte au fost gasite la Model S, masina pe care Tesla o fabrica de cinci ani.

La orice prodcator auto controlul final de calitate descopera probleme la masini, insa cei de la Reuters citeaza analisti care spun ca la Tesla ponderea masinilor care mai necesita reparatii este foarte mare, mai ales ca este vorba de o companie premium.

Reuters a vorbit cu noua oameni de la Tesla, patru dintre ei fiind concediati recent ca parte a unui "val" de cateva sute de persoane, despre care compania spunea ca au avut performante slabe. Cei patru angajati sustin ca nu se pune problema sa fi avut performante necorespunzatoare

Tesla a contrazis modul in care acesti angajati o descriu, spunand ca nici nu se pune problema sa fie adevarat ca i-ar fi aproape imposibil sa faca masini fara defecte. Compania spune ca are un proces de control de calitate extrem de riguros ce implica 500 de teste si inspectii si ca scopul este sa produca "masina perfecta pentru fiecare client in parte".

"Evaluam fiecare vehicul pentru orice mic detaliu. Majoritatea clientilor nici nu ar observa munca facuta post-productie, dar ne pasa chiar si de o fractiune de milimetru diferenta in alinierea caroseriei sau de o mica dferenta in textura vopselei. Trimitem apoi tot acest feedback in productie, in cautarea perfectiunii", precizeaza compania.

Compania mai spune ca sondajele arata ca 91% dintre cei care si-au cumparat o masina Model S sau Model X spun ca si urmatoarea masina va fi tot o Tesla, dovada ca oamenii sunt extrem de multumiti.

In ultimimii ani reviste americane pentru consumatori, dar si companii respectate care fac studii ample de calitate, cum ar fi JD Power, au spus ca Tesla Motors nu are inca experienta unui producator auto de traditie, urmaarea fiind ca masinile au probleme de calitate mult peste media companiilor auto premium.
   .


Citeste mai multe despre   




















Jurnal​ din Israel

FOTOGALERIE Tel Aviv: artistic si sofisticat

Tel Aviv e un oras nou pornit de la un port vechi si are un tip de sofisticare, nearoganta, care-l face definitiv interesant. Arhitectura lui, accentele moderne, tusele europene, aspiratiile americane, muzeele, casele memoriale permit calatorilor sa traiasca in el si o experienta culturala. Spiritul relaxat al orasului si umorul generatiei tinere din Tel Aviv se traduce uneori in mici capodopere in culoare pe ziduri. Unul dintre cele mai bune, amuzante si interesante tururi e cel din cartierul florentin, cunoscut ca partea boema a orasului.

2992 vizualizari

  • +4 (8 voturi)    
    Au nevoie de QA standards? (Miercuri, 29 noiembrie 2017, 10:02)

    lasa [utilizator]

    Ciudat, toate companiile mari , sunt certificate dupa ISO 9001 pe caliatte, ca n-ar mai intra pe piata, e altceva . Si dupa ISO 20000, calitatea serviciilor.
    in experienta stiu ca ar sari dealerii instant la gatul lor
    Metodele de scadere a defectelor au fost lansate de americani si japonezi de mult timp, Six Sigma, Kaisen, Lean, combinatii intre ele.......E foarte adevarat ca stiu sa controleze neconformitatile, probabil ca la fel de rapid ca si asambalrea. Repet: n-ar mai fi in piata!
    • +1 (1 vot)    
      Industria auto are ISOTS 16949 (Miercuri, 29 noiembrie 2017, 10:35)

      mnicku [utilizator] i-a raspuns lui lasa

      ISO 9001 e ca fundament, idem ISO 14001 la fel , germanii mai au VDA 6.3

      singurii care nu respecta ISOTS sunt renault....ca ei au alt sistem
  • +4 (6 voturi)    
    Ciudat (Miercuri, 29 noiembrie 2017, 10:33)

    Morty [utilizator]

    Acest articol imi aduce aminte de alte articole similare de acum 10 15 ani in care se vorbea despre inevitabilul faliment al energiei regenerabile. Lobby puternic facut de catre companiile petroliere, ca nah, cum sa dispara sutele de miliarde din cauza unor "ecologisti".

    Similar mi se pare cu tesla si masinile electrice. Cum sa accepte GM sau altii mari, cu zeci de ani vechime, sa vina un "nebun" si sa faca in cativa ani un produs mult superios?

    Parerea mea: in orice disputa de acest gen conteaza DOAR opinia cumparatorilor. Revistele de profil sunt, daca nu toate atunci majoritatea, captive.

    Pana una alta sa vedem clienti nemultumiti si atunci hai sa le dam in cap, pana atunci... watch and learn!
    • 0 (2 voturi)    
      Stai linistit (Miercuri, 29 noiembrie 2017, 13:04)

      ACP [utilizator] i-a raspuns lui Morty

      marii producatori au knowhow doar ca ei se adreseaza marilor mase, care isi permit o singura masina si aceea nu prea scumpa. Cand se va putea face profit din vanzarea de masini electrice catre acel segment din piata vom vedea cat de tari sunt de fapt Tesla unde problema profitului nu se pune cat timp beneficiaza de investitii masive.
    • -1 (3 voturi)    
      Numai conspiratii (Miercuri, 29 noiembrie 2017, 13:06)

      bad_apples [utilizator] i-a raspuns lui Morty

      Inainte de a spune ca este o conspiratie mondiala impotrica celor de la Tesla ar fi mai bine daca te-ai documenta macar minimal.
      Uite aici un video: https://www.youtube.com/watch?v=dKQPHC4JyAU
      Acest tip enumera toate problemele pe care le-a avut cu Tesla Model S in mai putin de un an. Mai rau este faptul ca aici vorbim de o masina de 120.000$.
      Ar trebui si sa vezi cat costa service-ul celor de la Tesla dupa ce masina a iesit din garantie.
      Cei de la Tesla incearca sa fie un fel de Apple. Si la fel ca cei de la Apple trebuie sa creeze un hype si sa genereze fanboys. Se pare ca le reuseste.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri