PSA Peugeot-Citroen, care in iulie a incheiat procesul de preluare a Opel de la General Motors ar vrea peste jumatate din bani inapoi dupa ce a descoperit cat de greu va fi ca Opel sa atinga tinta de emisii de CO2 in Europa si dupa ce a vazut ca exista riscul ca marca germana sa primeasca amenzi mari, scrie Reuters. De exemplu, planul Opel de reducere a emisiior medii de CO2 se baza pe vanzarea a 20.000 de masini electrice Ampera E, insa strategia nu este viabila pentru ca Opel pierdea 10.000 de euro la fiecare masina,

Opel-Ampera EFoto: Opel

PSA a platit 1,3 miliarde dolari pentru preluarea Opel, intr-una dintre cele mai importante tranzactii ce implica marci de volum. Reuters scrie insa acum ca dupa ce francezii au analizat bine lucrurile, au constatat ca au o problema cu emisiile de CO2 ale masinilor Opel si cu modul in care grupul german avea in plan sa le reduca pe termen lung,

Mai mult, sursele citate spun ca PSA considera ca a fost indusa in eroare si ar putea actiona General Motors in justitie, cerand sa primeasca inapoi intre 600 si 800 milioane euro.

Oficialii GM spun ca nu stiu de vreo astfel de cerere venita de la PSA si adauga ca francezii au facut o evaluare in detaliu si ca au primit o cantitate uriasa de informatii. Cei de la PSA nu au vrut sa comenteze informatiile aparute pe surse.

Tinta stabilita de oficialii UE este de 95 grame/CO2 in 2021, fata de 130 grame in prezent, iar cei de la PSA se tem ca Opel nu va putea atinge acea tinta, ceea ce ar insemna ca firma este pasibila de amenzi ce pot trece de cateva sute de milioane de euro.

Carlos Tavares, seful PSA, a spus in prima decada din noiembrie ca amenzile impuse de UE pentru emisiile poluante pot pune in pericol chiar existenta unei companii si a promis ca produsele Opel vor fi regandite din temelii.

Reuters scrie ca una dintre surprizele neplacute descoperite de Peugeot-Citroen a fost faptul ca Opel isi baza estimarile de atingere a tintelor de CO2 pe vanzarile masinii electrice cu zero-emisii Ampera E care insa nu este viabila. Opel estima ca va vinde 20.000 de unitati/an, insa compania pierde 10.000 de euro a fiecare masina,

PSA a suspendat vanzarea Ampera E in Norvegia, cea mai mare piata europeana pentru acest mode si a crescut pretul in restul Europei. Ampera E costa 33.000 de euro si este versiunea europeana a Chevrolet Bolt EV, una dintre cele mai populare masini electrice din SUA, cu peste 15.000 de unitati livrate anul acesta.