General Motors promite ca in 2019 va lansa o flota de taxiuri capabile sa se conduca singure

de Vlad Barza     HotNews.ro
Duminică, 3 decembrie 2017, 12:19 Economie | Auto

Taxi-uri in New York
Foto: Wikimedia Commons
​General Motors a anuntat ca are planuri ambitioase si ca in 2019 ar vrea sa lanseze primele flote de taxi-uri autonome in mai mule orase. Masinile autonome reprezinta pentru companii cea mai mai mare oportunitate de la aparitia internetului si pana in prezent, spune seful GM, Dan Ammann. Termenul de 2019 este insa unul greu de atins din mai multe motive si majoritatea companiilor si-au propus sa lanseze servicii cu masini autonome in intervalul 2020-2022, cu precizarea ca pentru masini 100% autonome estimarile indica in general anul 2025.

General Motors spune ca aceste servicii ar putea ajunge sa faca profit chiar si daca pretul unei calatorii pentru publicul larg ar fi de numai un dolar/mila, in timp ce la aplicatii precum Uber sau Lyft media este undeva pe la 2-3 dolari/mila.

GM nu a dat insa detalii despre modul in care aceste servicii vor fi lansate si mai ales ce rol va avea compania: va livra masinile unor parteneri, cum ar fi Lyft unde GM a investit 500 milioane dolari in 2015 sau va gestiona singura aceste servicii.

Analistii spun ca termenul de 2019 este foarte ambitios fiindca mai sunt foarte multe obstacole si autoritatile, dar nici publicul, nu s-au convins ca masinile autonome sunt sigure, In plus, jurnalistii care au mers pe distante scurte in masini autonome de test spun ca acestea sunt ezitante si ca mai trebuie sa treaca ani buni pana cand tehnologia sa fie cu adevarat sigura.

Concurenta este mare. In 2019 Uber va incepe sa cumpere masini de la Volvo pentru a lansa servicii cu automobile autonome, Waymo, divizie a Google incepe in curand testele, Ford a promis lansarea unor astfel de servicii in 2021, iar Renault-Nissan, in 2022.

Surse: AFP, Financial Times


Citeste mai multe despre   




















Intreb BT. Intalnire online: Credite pentru IMM-uri, in 2018. Doi specialisti raspund intrebarilor cititorilor, vineri, de la ora 12:00

Doi specialisti in credite pentru IMM de la Banca Transilvania raspund vineri, 15 decembrie 2017, de la ora 12.00 la intrebari puse de cititorii StartupCafe.ro si HotNews.ro, la o noua intalnire online "Intreb BT", pe tema creditelor pentru intreprinderi mici si mijlocii - IMM. Daniel Szekely si Marsela Petreus vor raspunde la intrebari pe teme precum planificarea creditarii, la inceputul unui nou an de business, tipuri de credite, in functie de nevoile afacerii, tipuri de garantii.
  • Pune intrebarile folosind formularul de comentarii de pe StartupCafe.ro

787 vizualizari

  • -3 (11 voturi)    
    Obligația legală va fi să aibă șofer la volan, (Duminică, 3 decembrie 2017, 13:18)

    Harald [utilizator]

    egal cât de autonomă e mașina respectivă.

    Nicio companie de asigurări nu va accepta să-și asume plata despăgubirilor ca responsabilitate pentru deciziile unui computer. Iar Congresul american sau parlamentele naționale nu vor accepta nici ele responsabilitatea juridică a unui computer.

    Mașini autonome există de zeci de ani, dar toate au obligația legală de a avea un posesor de permis de conducere la volan. Conducătorul poate fi eliminat doar în cazul vehiculelor care se deplasează pe șine, fiind astfel restricționate ca libertate de mișcare.

    Dar un vehicul nerestricționat de șine nu va putea circula fără un conducător uman. End of story.
    • -3 (5 voturi)    
      Da...Prost gandit. (Duminică, 3 decembrie 2017, 21:09)

      Stef_and [utilizator] i-a raspuns lui Harald

      Gandirea ta este la nivelul acelor parlamentari, parlamentari care acum mai bine de un secol au intarziat aparitia cailor ferate cu vreo 20-30 de ani.
      Prost gandit.
      • +1 (1 vot)    
        De ce nu candidezi pentru Parlament? (Duminică, 3 decembrie 2017, 23:58)

        Harald [utilizator] i-a raspuns lui Stef_and

        Locomotivele aveau mecanici, paralela e complet falsă.
    • -1 (3 voturi)    
      Fix invers (Duminică, 3 decembrie 2017, 22:11)

      micul_licurici [utilizator] i-a raspuns lui Harald

      "Nicio companie de asigurări nu va accepta să-și asume plata despăgubirilor ca responsabilitate pentru deciziile unui computer."

      Tare imi e ca peste vreo 10 ani nici-o companie nu isi va mai asuma plata despagubirilor pentru deciziile unui om la volan.

      Omul poate fi obosit, neatent, nepriceput, nervos, suparat, cu acuitate vizuala scazuta sau chiar sub influenta alcoolului ceea ce poate duce la un accident, pe cand un computer nimic din toate astea. Da, computerul poate avea un bug dar este perfectibil si va deveni din ce in ce mai performant, oamenii in schimb... nu.
      • +1 (1 vot)    
        Nu înțelegi aspectele juridice ale problemei (Duminică, 3 decembrie 2017, 23:57)

        Harald [utilizator] i-a raspuns lui micul_licurici

        Faptul că omul de la volan ”poate fi ...” oricum vrei tu nu îl face mai puțin responsabil dpdv legal. Întreabă un avocat, poate are mai multă răbdare să-ți explice.

        Chiar presupunând prin absurd că vor ieși pe stradă mașini fără șofer, primele accidente mortale vor încheia urgent aventura asta, indiferent dacă au fost sau nu viovate computerele pentru acele decese.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri