Ford Europa saluta decizia de astazi a Comisiei Europene prin care se anunta finalizarea investigatiei deschisa in cazul privatizarii Automobile Craiova si spune ca planurile sale privind fabrica nu se schimba, au spus reprezentantii companiei, intr-un comunicat remis HotNews.

"Achizitia fabricii va fi finalizata dupa adoptarea legii speciale pentru privatizarea Automobile Craiova de catre Parlamentul Romaniei. Legea speciala urmeaza sa fie adoptata in data de 4 Martie 2008" se mentioneaza in comunicat.

"Ma bucur ca investigatia Comisiei Europene s-a incheiat intr-un timp atat de scurt", a declarat John Fleming, presedinte si CEO al Ford Europa. "Am lucrat impreuna cu autoritatile romane contra cronometru, pentru a transmite toate informatiile necesare Comisiei in elaborarea deciziei sale."

"Planurile si angajamentele noastre pentru fabrica din Craiova raman neschimbate", a spus Fleming. "Acum, scopul nostru este acela de a prelua fabrica cat mai curand posibil si de a o transforma intr-un centru de productie auto de talie internationala.".

Comisia Europeana a anuntat miercuri ca Guvernul Romaniei trebuie sa recupereze 27 de milioane de euro de la Automobile Craiova, pentru a elimina denaturarea concurentei provocata de ajutorul ilegal acordat.

Comisia Europeana a finalizat investigatia privind privatizarea Automobile Craiova deschisa in 2007, iar decizia luata miercuri in Colegiul Comisarilor - ca Guvernul roman sa recupereze 27 de milioane de euro de la compania din Craiova - se bazeaza pe constatarea ca au fost acordate ajutoare de stat ilegale.

"S-a constatat că România a impus o serie de condiţii referitor la vânzare care aveau drept obiectiv asigurarea unui anumit nivel de producţie şi ocupare a forţei de muncă, acceptând în schimb un preţ de vânzare mai mic, se arata in comunicatul CE.

Realizarea unui nivel mai ridicat de productie si de ocupare a fortei de munca pentru Automobile Craiova prin vanzarea conditionata si, dimpotriva, obtinerea unor venituri mai mici de catre statul roman reprezinta ajutor de stat, mai arata Comisia, argumentand ca ajutoarele de stat se acorda in anumite conditii, care nu se aplica in cazul acestei privatizari. "Prin urmare, ajutorul este incompatibil cu piata comuna", arata sursa citata.

"Impunerea de condiţii în ceea ce priveste o privatizare duce, de regulă, la scăderea preţului de vânzare, astfel încât statul pierde venituri, iar activitatea privatizată dobândeşte un avantaj selectiv. Comisia sprijină dezvoltarea regională, însă acest lucru nu trebuie să ducă la denaturarea concurenţei”, a spus in acest context comisarul european pentru concurenta, Neelie Kroes.

Investigaţia Comisiei a arătat că impunerea unor conditii din partea statului roman a dus la scăderea preţului de vânzare. Valoarea de piaţă a participaţiei de 72,4% deţinută de statul român din activele industriale de bază, participaţie cumpărată de Ford, a fost estimată la 84 de milioane de euro.

În consecinţă, prin impunerea unei serii de condiţii de altă natură decât economică în ceea ce priveşte licitaţia, România a renunţat la venituri în valoare de 27 de milioane de euro.