Constantin Stroe, presedinte ACAROM: Statul roman ar trebui sa gaseasca cele mai elegante solutii pentru a aduce Ford la Craiova

de Vlad Barza     HotNews.ro
Miercuri, 27 februarie 2008, 16:49 Economie | Auto

Privatizarea cat mai rapida a uzinei de la Craiova e vitala pentru industria auto romaneasca, iar reluarea ei ar fi un dezastru. De aceea, statul roman trebuie sa faca tot ce e posibil pentru a aduce Ford la Craiova, a spus pentru HotNews.ro, Constantin Stroe, presedintele Asociatiei Constructorilor de Automobile din Romania (ACAROM).

"Decizia CE nu mai poate fi contestata, daca s-ar face asta s-ar pierde timp si bani  Statul ar trebui sa gaseasca cele mai elegante solutii pentru a aduce Ford la Craiova. (...) 27 de milioane de euro nu inseamna mare lucru, trebuie gasite solutii", a spus Stroe.

El a adaugat ca e vorba de o vointa a partilor, daca statul roman si Ford vor sa demareze productia pot fi gasite solutii. "Se asteapta ca Ford sa dea 27 de milioane? Poate ii va da, daca nu poate statul ar trebui sa gaseasca o solutie de a recupera acesti bani de la Ford in timp", a mai spus reprezentantul ACAROM.

El e de parere ca reluarea privatizarii uzinei de la Craiova ar fi un dezastru." Ganditi-va, cu Ford la timona uzina ar putea ajunge sa produca 300.000 de masini in 2011 (...) Daca ma intrebati pe mine, statul roman ar trebui sa se multumeasca cu un euro, e pacat ca uzina de la Craiova nu e pusa in valoare. Comparati cifra de afaceri realizata de Dacia anul trecut, peste doua miliarde euro, cu cele 200 de milioane de la Craiova. Uzina de acolo a produs doar 16.000 de masini. 27 milioane euro pot fi recuperati in sase luni", a conchis Stroe.   

Comisia Europeana a anuntat miercuri ca Guvernul Romaniei trebuie sa recupereze 27 de milioane de euro de la Automobile Craiova, pentru a elimina denaturarea concurentei provocata de ajutorul ilegal acordat.   

Comisia Europeana a finalizat investigatia privind privatizarea Automobile Craiova deschisa in 2007, iar decizia luata miercuri in Colegiul Comisarilor - ca Guvernul roman sa recupereze 27 de milioane de euro de la compania din Craiova - se bazeaza pe constatarea ca au fost acordate ajutoare de stat ilegale.

Premierul Tariceanu s-a aratat neplacut surprins de decizia CE, insa guvernul nu o va contesta. El a mai spus ca suma de 27 milioane euro va fi recuperata prin diminuarea valorii ajutoarelor de stat regionale care vor fi acordate Ford, conform contractului de privatizare.





















Intreb BT. Intalnire online: Credite pentru IMM-uri, in 2018. Doi specialisti raspund intrebarilor cititorilor, vineri, de la ora 12:00

Doi specialisti in credite pentru IMM de la Banca Transilvania raspund vineri, 15 decembrie 2017, de la ora 12.00 la intrebari puse de cititorii StartupCafe.ro si HotNews.ro, la o noua intalnire online "Intreb BT", pe tema creditelor pentru intreprinderi mici si mijlocii - IMM. Daniel Szekely si Marsela Petreus vor raspunde la intrebari pe teme precum planificarea creditarii, la inceputul unui nou an de business, tipuri de credite, in functie de nevoile afacerii, tipuri de garantii.
  • Pune intrebarile folosind formularul de comentarii de pe StartupCafe.ro

613 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Ford va veni spre dezamagirea lui Renault (Miercuri, 27 februarie 2008, 20:27)

    dana [anonim]

    Fii sigur d-le Stroe ca Ford va veni. Renault nu se va simti bine crede-ma. Vom trai si vom vedea daca am dreptate. Unii fac masini cu tabla galvanizata unii cu tabla de rugineste in 2-3 ani.
    • 0 (0 voturi)    
      traducerea DACIA este Daca Ai Cap Ia Alta (Joi, 15 ianuarie 2009, 18:19)

      andrei rep opel [anonim] i-a raspuns lui dana

      Ca un simplu cetatean al ROMANIEI am si eu o intrebare pentru dl. Stroe ;ce masina personala aveti ................?? sa fie dacia logan .....?sa fie dacia sandero .......?sau sa fie un "gunoi" din vest?
  • 0 (0 voturi)    
    dacia vs gunoaie din vest (Joi, 15 ianuarie 2009, 17:44)

    ioan d [anonim]

    Stimate Domnule Constantin Stroe,
    ati avut ocazia sa modernizati Dacia si sa o lansati pe piata ca si o masina moderna cat timp erati directorul general al fabricii.Ati avut si instrumentele necesare si mai ales banii pagubitilor prin Cec de pe vremea raposatului.Acum dupa preluarea de catre Renault ati capatat o sursa de profit mai semnificativa ca si actionar prin infuzia masiva de capital de catre francezi.
    Acum nu reprezentati altceva decat interesul strict PRIVAT al companiei si sunteti impreuna cu alti oameni de influenta icebergul care cauta sa tulbure linistea tarii si sa destabilizeze bugetele. Apropo, o analiza ar spune ca fondul acumulat este mai mare daca se formeaza din mai multi contribuabili si la o taxa suportabila decat la una restrictiva. Un "gunoi " de 14 ani de fabricatie germana are mai multa performanta decat Dacia si are acumulat mai multa experienta si feedback de-a lungul timpului. Sfarsitul vostru este pe aproape, o spune progresul.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri