Dacia a depasit la vanzari Mercedes, BMW si Audi in Franta

de Vlad Barza     HotNews.ro
Luni, 3 martie 2008, 14:23 Economie | Auto

Dacia a fost in primele doua luni marca ale carei vanzari au crescut cel mai mult pe piata franceza, ajungand la o cota de 2,6% din piata masinilor noi, peste BMW, Audi si Mercedes care anul trecut surclasau marca romana, conform datelor Comitetului Constructorilor Francezi de Automobile (CCFA).

Astfel, in inauarie si februarie s-au vandut in Hexagon peste 8.600 de masini Dacia, mai mult decat dublu fata de primele doua luni ale anului trecut. Dacia e in top zece cu o cota de 2,6% din piata, devansand marci precum Mercedes si BMW care au 2,5%, respectiv 2,2% din piata. In primele doua luni ale anului trecut situatia era inversa, Dacia avea 1,2% din piata, iar germanii erau mult peste cu 3,2% (Mercedes) si 2,3% (BMW). Insa, in timp ce vanzarile Dacia au urcat cu peste 100%, cele ale BMW au scazut cu 5%, in timp ce la Mercedes diminuarea a fost de 20%.

Si Audi a ajuns sub Dacia la vanzari, dupa ce in ianuarie si februarie si-a gasit cu 20% mai putini clienti decat in perioada similara din 2007, ajungand la o cota de 2,1%.

Per total, pe piata franceza s-au vandut peste 337.000 de masini in primele doua luni, avans de 2,4%. Marcile autohtone au 55% din piata si vanzari in crestere, in special la Citroen unde procentul se apropie de 10%. Renault e lider cu 21% din piata, in timp ce Peugeot se mentine aproape cu 19%. La marcile straine lider este Volkswagen cu 6,3%.

Franta a fost anul trecut cea mai importanta piata de export pentru Dacia, cu peste 32.000 de masini. Cu un an inainte producatorul vanduse aproape 19.000 de masini in Hexagon, dublu fata de nivelul din 2005.





















Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

3476 vizualizari

  • +1 (3 voturi)    
    Stire nestire (Luni, 3 martie 2008, 14:48)

    Stoewer [anonim]

    Vai ce stire.....Putem completa ca pe plan mondial Dacia a vandut mai mult ca Ferrari, Porsche, Maserati, Bentley, Rolls-Royce si Lamborghini la un loc.

    Chiar trebuie sa umflam asa de mult orzul patriotic?
    • +1 (3 voturi)    
      Cred ca mai incape si Bugatti (Luni, 3 martie 2008, 15:14)

      Razvan007 [utilizator] i-a raspuns lui Stoewer

      Cred ca mai incape si Bugatti pe lista ta ;)

      In rest: ai perfecta dreptate !
  • -1 (3 voturi)    
    Lungul Nasului (Luni, 3 martie 2008, 14:52)

    Dan [anonim]

    HAi sa fim realisti. Nu putem compara Dacia cu Audi: 5Dacia=1Audi
  • 0 (4 voturi)    
    Dacia (Luni, 3 martie 2008, 15:12)

    sile [anonim]

    Astia aproximativ 60.000 de francezi care au cumparat Dacia sunt probabil niste prosti (sic!).
    Habar n-aveau ei ca exista romani care critica masina asta!!
    • 0 (2 voturi)    
      e o masina foarte buna acum (Luni, 3 martie 2008, 15:41)

      sorin [anonim] i-a raspuns lui sile

      ai incercat-o?
      Pe scurt: raportul calitate/pret e cel mai bun de pe piata.
      Sau tu te-ai desteptat direct din trabant in mercedes,
      si de-altceva complexele tale nu vor sa auda.
      Si cand se mai face cate ceva bun in tara asta,
      tot sunt insi cu complexe inversate
      (din inferioritate in superioritate) care tre'sa comenteze aiurea.
      • 0 (2 voturi)    
        ptr.sorin (Luni, 3 martie 2008, 17:15)

        sile [anonim] i-a raspuns lui sorin

        Sorine cred ca nu ai inteles ironia din comentariul meu.
        Ca sa fiu mai clar,pentru ca vad ca exista unii carora trebuie sa le explici cand glumesti( desi sic-ul din paranteza era menit sa atraga atentia asupra tonului caustic folosit de mine) am sa-ti spun in clar ca mie Dacia imi place si ca incercam sa-i combat pe cei carora le pute tot ce-i romanesc.
  • -1 (3 voturi)    
    intrebare (Luni, 3 martie 2008, 15:33)

    florin [anonim]

    Chiar toti ce posteaza raspunsuri sunt snobi ? Se pare ca da.
  • +1 (1 vot)    
    super stire ! (Luni, 3 martie 2008, 15:39)

    infotrafic [anonim]

    Da, e chiar o stire buna ! De cate ori ati iesit in Europa in ultimii 2 ani ? Singurul lucru care l gasesti made in rromania sunt ciorditorii/ cersetorii si Dacia Logan (pana la urma brand romanesc by renault ) Daca mergi in Paris vezi trecand frecvent pe strada Dacii Logan.
  • 0 (2 voturi)    
    Articolul este unul eronat.... (Luni, 3 martie 2008, 15:44)

    Popa Mihail Ioan [anonim]

    Dacia a depasit firmele de renume in privinta unitatilor vandute, nu si in privinta veniturilor, pentru ca un autoturism Dacia Logan nu are aceeasi valoare de piata ca modelele BMW, Audi sau Mercedes.

    Intradevar, sa produci o masina Audi, BMW sau Mercedes costa mai mult, insa si profiturile sunt mai mari.

    De altfel, firmele in cauza se adreseaza celor cu venituri medii si peste medie, care reprezinta fara indoiala o minoritate in orice tara, de unde si faptul ca BMW, Audi si Mercedes nu au excelat niciodata prin numarul impresionant de unitati vandute ci prin veniturile obtinute.

    Deci, nu putem face o comparatie intre unitatile vandute de catre BMW, Audi sau Mercedes si unitatile vandute de catre Dacia in Franta sau pe oricare alta piata externa.
    • 0 (2 voturi)    
      te inseli (Luni, 3 martie 2008, 17:11)

      mihai [anonim] i-a raspuns lui Popa Mihail Ioan

      Daca vinzi masini scumpe nu inseamna ca ai si marja de profit mare..Dacia are o marja excelenta e printre cele mai profitabile marici din lume..mai citeste
  • +2 (2 voturi)    
    COMPARAM MERE CU PERE (Luni, 3 martie 2008, 17:05)

    GHENCEA [anonim]

    Ce legatura are Dacia cu masinile din segmentu de lux ? Normal ca s-au vindut mai multe Dacii decit BMWuri. E alta clasa, alta categorie si deci alte preturi. Deci nu inseamna nimic titlul.
  • +1 (3 voturi)    
    Dacia nu e premium, dar rezultatele inseamna ceva (Luni, 3 martie 2008, 17:34)

    adimfx [anonim]

    Sunt de acord ca Dacia nu e premium, dar numarul de unitati vandute inseamna ceva.

    Daca ar fi sa comparam vanzarile marcii noastre cu cele ale unor marci mai populare, aka Nissan si Hyundai, atunci lucrurile stau si mai bine pentru Dacia. Nissan a vandut 5.855 masini in Franta, in ianuarie si februarie, iar Hyundai abia scoate capul cu circa 2.000 de masinite.

    Din punctul meu de vedere, noi, romanii, mai avem cate ceva de lasat in urma la nivel de mentalitate. Ar trebui sa ne mandrim cu Dacia, atata timp cat nu exista alta marca romaneasca de asa mare ecou.
    • 0 (2 voturi)    
      sa ne mandrim cu dacia zici (Luni, 3 martie 2008, 20:47)

      Stefan [anonim] i-a raspuns lui adimfx

      Noi romanii sa ne mandrim cu Dacia? Pai dacia e a lui Renault , ei au proiectat modelul ei au facut posibil sa se faca aici , cu ce dracu sa ne mandrim? Ca participam cu mana de lucru ieftina ?
  • +1 (1 vot)    
    Ptr cat timp? (Luni, 3 martie 2008, 21:06)

    capcaunul [anonim]

    industria auto mondiala se apropie de un mare crah.. productia a fost absorbita in ultimii ani de tari in care furtul inca nu a fost stopat (romania, bulgaria etc). a reusit datorita pretului foarte coborat, dar productia nu se poate sustine ptr mai mult de 2-3 ani, ptr ca la invazia modelelor ieftine hibrid (reusesc astia sa le faca acum din ce in ce mai ieftine) dacia nu va avea nici o sansa. ma intreb care e strategia Reanult relativ la Dacia: o vaca buna de muls cat timp nu sunt hibride ieftine pe piata, dupa care impscatul vacii in gura? are cineva idee, pe bune, despre strategia renault? (nu-mi serviti aprecieri personale ca speculatii gasesc pe toate drumurile..
    • 0 (2 voturi)    
      ce vrei ? (Luni, 3 martie 2008, 22:35)

      de [anonim] i-a raspuns lui capcaunul

      Nemurirea sufletului ? Plan cincinal ? Asta e, nu-ti garanteaza nimeni ca Dacia va mai rezista sau nu.
      Are renault vreo obligatie explicita, contractuala ?
      Brazilia are masini pe alcool, nu ? Solutii tehnologice sunt, problema e pur comerciala.
      E pacat sa duci paharu' la rezervor, mai bine la ficatei :), dar de, bea grigore aghiazma...
      • -1 (1 vot)    
        aida hbre! (Luni, 3 martie 2008, 23:41)

        capcaunul [anonim] i-a raspuns lui de

        ce are etanolul brazilian cu vaca.. etanol poate sa-si puna toata lumea, ca nu e o tehnologie care aduce cine stie ce in plus, cum sunt hibridele.. (ma refer la un al doilea motor, electric, sau la cele cu 'fuel cell', care sunt complet nepoluante - folosesc hidrogenul obtinut din hidrocarburanti). etanolul are eficienta mai redusa ca benzina (adica consumi mai mult ptr acelasi output) si nu e mult mai curat..

        renault poa' sa aiba sau nu obligatii contractuale (ele oricum se intind pe max 5 ani probabil, timp in care piata e garla), ei vor taia robinetul la momentul oportun (probabil mai repede ca de obicei, ptr maximizarea profitului). ma intrebam doar daca renault or avea ganduri de viitor ptr noi, ori guvernul nostru trebuie sa se gandeasca deja la reprofilarea a mii de lucratori si a industriei suport, care probabil da paine la alte mii de oameni. ma intrebam daca politica renaut'ul are o tactica gen "musca si fugi", sau vom beneficia de vreo strategie de termen lung benefica ptr noi.. cam asta intrebam. nu's ce ti se pare asa facil sa arunci explicatia aia buna de adormit copiii..
        • 0 (0 voturi)    
          chiar ca haide bre (Marţi, 4 martie 2008, 11:44)

          altu [anonim] i-a raspuns lui capcaunul

          Nu te supara, dar poti sa imi spui pe ce baze afirmi ca etanolul e mai putin eficient ca benzina???

          http://journeytoforever.org/ethanol_energy.html

          Acolo se poate vedea un tabel in care se spune ca etanolul produce cu 34% mai multa energie decat benzina (cel putin asa inteleg eu).

          Din cate imi aduc aminte din diverse emisiuni, un motor care functioneaza cu etanol produce cu aproximatix 15% mai multa putere decat acelasi cu benzina (sau consuma mai putin cand nu il fortezi la limita).
          • 0 (0 voturi)    
            vax (Miercuri, 5 martie 2008, 17:10)

            capcaunul [anonim] i-a raspuns lui altu

            e mai putin eficient decat benzina, ia si mai studiaza. nu te duce la site-uri de maimutoi, citeste studii serioase care compara benzina cu etanolul in UTILIZARE, si ai sa-ti dai seama


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version