Dacia a fost in primele doua luni marca ale carei vanzari au crescut cel mai mult pe piata franceza, ajungand la o cota de 2,6% din piata masinilor noi, peste BMW, Audi si Mercedes care anul trecut surclasau marca romana, conform datelor Comitetului Constructorilor Francezi de Automobile (CCFA).

Astfel, in inauarie si februarie s-au vandut in Hexagon peste 8.600 de masini Dacia, mai mult decat dublu fata de primele doua luni ale anului trecut. Dacia e in top zece cu o cota de 2,6% din piata, devansand marci precum Mercedes si BMW care au 2,5%, respectiv 2,2% din piata. In primele doua luni ale anului trecut situatia era inversa, Dacia avea 1,2% din piata, iar germanii erau mult peste cu 3,2% (Mercedes) si 2,3% (BMW). Insa, in timp ce vanzarile Dacia au urcat cu peste 100%, cele ale BMW au scazut cu 5%, in timp ce la Mercedes diminuarea a fost de 20%.

Si Audi a ajuns sub Dacia la vanzari, dupa ce in ianuarie si februarie si-a gasit cu 20% mai putini clienti decat in perioada similara din 2007, ajungand la o cota de 2,1%.

Per total, pe piata franceza s-au vandut peste 337.000 de masini in primele doua luni, avans de 2,4%. Marcile autohtone au 55% din piata si vanzari in crestere, in special la Citroen unde procentul se apropie de 10%. Renault e lider cu 21% din piata, in timp ce Peugeot se mentine aproape cu 19%. La marcile straine lider este Volkswagen cu 6,3%.

Franta a fost anul trecut cea mai importanta piata de export pentru Dacia, cu peste 32.000 de masini. Cu un an inainte producatorul vanduse aproape 19.000 de masini in Hexagon, dublu fata de nivelul din 2005.