Dacia a prezentat oficial la Geneva berlina Sandero, al cincilea model al gamei Logan, care va fi comercializat din luna iunie in Romania, a anuntat producatorul. UPDATE Preturile modelului vor porni de la circa 7.000 de euro, insa nu vor depasi 10.000 pentru varianta cea mai echipata, a spus pentru HotNews.ro, Constantin Stroe, vicepresedinte Automobile Dacia.

Uzina de la Mioveni va produce zilnic circa 5-600 de masini Sandero in septembrie. Stroe a spus ca Dacia este flexibila la cererea pietei si in functie de aceasta va adapta productia.

"Ma tem ca o sa fure din clientii berlinei, insa in niciun caz dintre cei ai MCV. Pe noi nu ne deranjeaza, Dacia are o gama bogata", a mai spus Stroe, care a adaugat ca Sandero va fi un succes de piata "peste asteptari"



Dacia Sandero3
Foto: Dacia
Dacia Sandero va intra in productie la Mioveni in luna mai si preia motorizarile pe benzina (1.4 litri 75 CP si 1.6 litri 90 CP) si pe motorina 1.5 dCi 70 CP si 1.5 dCi 85 CP), care se gasesc pe alte modele ale gamei Dacia. Motorul diesel de 70 cai putere are emisii de dioxid de carbon de 120 g/km.

Dacia Sandero va fi introdusa treptat, incepand din iunie 2008, pe pietele din Europa, in Turcia si in Maghreb. In total va ajunge sa fie vanduta pe 40 de piete.

"Daca pretul de vanzare al modelului Dacia Sandero corespunde celui al unui vehicul de clasa mica, dimensiunile sale interioare si exterioare foarte generoase tin mai degraba de categoria superioara, a vehiculelor compacte. Cu o lungime de 4,02 mm, o latime de 1,75 m si un ampatament de 2,59 m, Dacia Sandero ofera un raport pret/ spatiu interior de neegalat", precizeaza comunicatul Dacia.

Portbagajul are o capacitate de 320 de litri. In cazul in care bancheta este complet rabatata capacitatea de incarcare maxima ajunge la 1.200 litri.

Berlina bicorp Sandero este echipata cu centuri de siguranta cu prindere in trei puncte si poate fi prevazuta cu pana la patru airbag-uri.

Etapa de industrializare a modelului Dacia Sandero in uzina de la Mioveni a inceput la sfarsitul lui octombrie 2007. Modelul este construit pe platforma B0 (platforma Logan), prin urmare fabricarea sa se realizeaza pe aceeasi linie de montaj cu celelalte modele ale gamei Dacia. Platforma industriala de la Mioveni este cea de-a doua din cadrul grupului in care este produs modelul Sandero, dupa uzina din Curitiba (Brazilia), care fabrica Renault Sandero pentru Brazilia si Argentina.

Noua sigla Dacia
Foto: Dacia
Investitia totala pentru dezvoltarea si fabricarea modelului Dacia Sandero in Europa se ridica la 147 milioane de euro: 65 milioane de euro pentru dezvoltare si 82 milioane de euro pentru investitiile specifice la uzina de la Mioveni. Cea mai mare parte a investitiilor au fost realizate in comun pentru Dacia Sandero si pentru trecerea uzinei la o cadenta de productie de peste 60 vehicule/ora, pentru care a fost nevoie de alte 100 de milioane de euro.

In 2009, aceasta berlina bicorp cu cinci usi va sosi in Africa de Sud. De la lansarea modelului Dacia Logan, uzina de la Pitesti si-a dublat capacitatea de productie, ajungand, in 2008, la o productie anuala maxima de 350 000 vehicule/an. De la 32 vehicule/ora in 2004, uzina a trecut la 42 vehicule/ora in 2006 pentru a asigura productia modelelor Logan MCV si Logan Van, si a ajuns la o cadenta de peste 60 vehicule/ora in 2008, cu Sandero.