AutoItalia ar trebui sa inceapa comercializarea automobilelor japoneze premium Inifiniti in februarie 2009, insa acestea nu vor fura din clientii Mercedes sau BMW, ci din cei ai unor modele scumpe de la Volkswagen si Toyota, crede Cristian Milea, directorul retelei de dealeri a AutoItalia.

"Vom deveni operationali in februarie 2009, locatia pentru infiniti va fi in nordul Bucurestiului, e parte a unui proiect mai amplu, un proiect AutoItalia care in prezent nu are o forma finalizata, insa e o interpretare a temei mall auto care se poate vedea si in showroom-ul nostru din bulevardul Iuliu Maniu", a spus Milea.

"Infiniti e una din diviziile de lux ale industriei auto 4X4, competitorul direct este Lexus, in mod atipic pentru piata de afara, sunt convins ca in Romania va fi o concurenta cu versiuni de top de la Toyota si Volkswagen, pentu ca asa e piata noastra, scindarea pe segmente nu se face ca-n teoria din strainatate", a adaugat Milea.

El a spus ca Infiniti nu prea va fura din clientii Audi, BMW si Mercedes, pentru ca acesti clienti sunt fideli si nu prea migreaza

Milea a mai precizat ca e prea devreme de vorbit despre tinta de vanzari, insa a precizat ca in acel "mall" auto vor fi prezentate marcile de lux din grup.

Infiniti Europe anunta la sfarsitul lui februarie ca AutoItalia va fi partenerul sau in Romania, parte a unui plan amplu prin care marca premium va fi introdusa oficial in peste 20 de state europene. Din luna octombrie a acestui an, Infiniti va patrunde, prin companii importatoare, pe noua piete europene, printre care Franta, dar si Bulgaria. Romania e in al doilea val de sase tari, iar in primavara lui 2009 vor mai urma inca sase state.

Infiniti e marca de lux a Nissan, fiind prezenta pe pietele din SUA, Canada, Mexic, Orientul Mijlociu, Coreea de Sud si Taiwan. Sunt planuri pentru introducerea marcii in China si Japonia. Numele modelelor sunt alfanumerice, coupe-urile si sedanurile avand o litera, in timp ce SUV-urile au doua. Cifrele se refera la cilindree, spre exemplu QX56 este un SUV cu motor de 5,6 litri.

Nissan a introdus marca de lux Infiniti in 1989 pe piata americana, cam in acelasi timp cu celelalte doua marci japoneze, Toyota si Honda, care si-au creat si ele branduri premium, respectiv Lexus si Acura. Niponii au decis sa apeleze la aceasta solutie pentru ca voiau sa separe masinile de volum, de cele premium. Anul trecut in SUA s-au vandut aproape 128.000 de vehicule Infiniti.

In Romania, automobilele Infiniti sunt comercializate in prezent de compania Dom Automobile care nu este reprezentanta a niciunui producator si vinde automobile premium dintre care mare parte sunt aduse din SUA.

AutoItalia este importatorul marcilor Fiat, Alfa Romeo, Maserati, Lancia si Ssangyong. Anul trecut a vandut peste 16.300 de masini, iar tinta pentru 2008 este 20.000 de masini.