Renault a format o echipa care studiaza in detaliu modul in care se produc accidentele rutiere in Romania si cauzele acestora, iar dupa ce va avea bilantul va decide, in functie de specificul pietei, ce dispozitive de securitate sa puna pe masinile sale, a spus pentru HotNews.ro Jacques-Yves Le Coz, director proiecte de securitate al grupului.

"Vrem sa adaptam cat mai bine posibil vehiculele la piata pe care le vindem si trebuie sa definim prioritatile in termn de dispozitive de securitate pe masinile noastre, in pietele est-europene, in special in Romania. Prioritatile din estul Europei nu sunt identice cu cele din Franta, spre exemplu, pentru ca drumurile nu sunt la fel si nici comportamentul utilizatorilor nu este identic", a spus Le Coz.

El a precizat ca pentru inceput exista o singura echipa, formata din doi specialisti romani, care au fost pregatiti in Franta, insa aceasta echipa urmareste sa puna bazele procedurii viitoare, iar numarul echipelor ar putea fi marit.

Pe scurt, vor exista echipe care sa tina legatura cu spitalele pentru a afla ce s-a intimplat la accidente si in ce fel au fost raniti pasagerii.

Le Coz a subliniat ca acest studiu nu va insemna ca Renault va construi alte masini in estul Europei, dar va ajuta grupul sa decida exact ce sisteme de securitate sa puna pe masini. Spre exemplu, cate airbag-uri sau daca e nevoie de sistemul de asistenta la franarea de urgenta.

Echipa va lucra in cadrul proiectului Renault Tehnologie Roumanie (RTR) in centrul de proiectare si design.

Declaratiile au fost facute la evenimentul de lansare a celei de-a treia generatii a modelului Renault Laguna, masina pentru care obiectivul de vanzari este de 600 de unitati in acest an.