Presedintele Autoritatii pentru Valorificarea Activelor Statului - AVAS, Teodor Atanasiu, a declarat, duminica, la Alba Iulia, ca privatizarea Automobile Craiova si investitia companiei Ford pot fi considerate "cea de-a doua industrializarea a Romaniei, o industrializarea pe principiile pietei libere”, relateaza Mediafax.

Atanasiu a spus, intr-o conferinta de presa, ca, prin investitia Ford, Romania devine unul dintre cei mai importanti producatori europeni in industria auto.

El a explicat ca investitia de la Craiova va atrage de patru ori mai multi angajati in fabricile furnizorilor, care vor veni odata cu compania Ford. Teodor Atanasiu a precizat ca la Craiova vor fi produse de zece ori mai multe autoturisme pentru piata europeana decat in anul de varf al productiei craiovene.

Potrivit sursei citate, contractul de privatizare cu firma Ford nu este numai o tranzactie de actiuni pe care statul le detinea la o societate comerciala, ci este cel mai mare proiect industrial pe care Romania post-decembrista l-a avut, un proiect industrial de anvergura, deoarece Ford s-a obligat sa faca peste 300.000 de automobile anual la Craiova si sa realizeze un grad de integrare al productiei in Romania de peste 60 la suta.

Presedintele AVAS a mai spus ca, alaturi de industria IT, industria de automobile este una dintre industriile cu valoarea adaugata cea mai mare, care are nevoie de forta de munca calificata, mai bine platita. Tocmai de aceea, Ford are nevoie de infrastructura scolara care sa pregateasca mana de lucru calificata, a spus Atanasiu, citat de Mediafax.

Documentele prin care compania americana Ford intra in proprietatea Automobile Craiova, cu un pachet de 72,4% din actiuni, au fost semnate, vineri, la Craiova, de catre Sebastian Vladescu, presedintele comisiei de privatizare, si Lyle Watters, negociatorul-sef al Ford Europa, directorul general al Ford Europa, John Flemming, primind din partea premierului Calin Popescu Tariceanu, ca un gest simbolic, cheia fabricii de la Craiova.