UPDATE: Angajatii de la Dacia au declansat greva generala pe termen nelimitat

de Vlad Barza     HotNews.ro
Luni, 24 martie 2008, 10:41 Economie | Auto

Negocierile dintre sindicate si patronat au esuat
Foto: Rompres
Peste zece mii de angajati ai uzinei Dacia Renault din Pitesti au intrat in greva generala pe termen nelimitat, luni dimineata, incepand cu ora 7.00, dupa ce au esuat negocierile purtate de sindicat cu patronatul fabricii privind majorarile salariale, informeaza Mediafax.
UPDATE: Reprezentantii Dacia spun ca majorarea ceruta de sindicalisti este imposibil de acordat si adauga ca la greva au participat 49% din muncitorii din schimbul I.

Liderii sindicali au decis ca greva generala este ultima solutie dupa ce toate negocierile dintre patronatul si sindicatul Dacia Renault au esuat. Conducerea companiei a inaintat o oferta de crestere salariala cu 118 lei, in conditiile in care sindicalistii au cerut o majorare de 550 lei, in doua transe: 350 de lei incepand cu 1 ianuarie 2008 si 200 de lei incepand cu 1 iunie.

Optzeci la suta din cei treisprezece mii de angajati de la uzina Dacia Renault au semnat pentru intrarea in greva generala pe termen nelimitat, au spus sindicalistii.

"Greva era inevitabila dupa modul in care patronatul a inteles sa negocieze cu noi. Greva este pe timp nelimitat, iar revendicarile noastre raman cu acelasi continut. Asteptam cresterile salariale pe care le-am cerut, asteptam cresterea cuantumului primelor de Craciun si de Paste si rezolvarea tuturor revendicarilor noastre. Noi suntem deschisi dialogului si negocierilor si le asteptam cu foarte mare interes", a declarat, luni, Ion Iordache, viceliderul sindical de la Uzina Dacia Renault.

Directorul de Comunicare al Dacia, Liviu Ion, a declarat ca adminsitratia este in continuare deschisa la negocieri si va fi si in viitor. Ion s a spus insa ca in greva au intrat 49% dintre salariati, si nu 80% din cei 13.000, cum au anuntat sindicalistii dimineata, dupa inceperea grevei la ora 7.00. Ion a spus ca s-au investit 4,6 milioane euro pentru ameliorarea conditiilor de munca pentru salariati, iar Renault a investit la Dacia 800 milioane euro, iar ritmul anual de investitii este 200 milioane euro.

Reprezentantii Dacia au anuntat ca la greva s-a inregistrat o participare de 49% (3.025 grevisti), 51% din cei prezenti (3.169 salariati) nu au fost in greva la schimbul I.

Sindicalistul Ion Iordache a declarat la Realitatea TV ca oferta adminsitratiei nu-i multumeste pe muncitori, mai ales ca peste 3.000 de anagajati castiga 600 lei/luna net "Negocierile sunt atipice. Nu vrem salarii occidentale, vrem salarii corecte", a spus Iordache,

Conducerea Dacia a aratat, vineri, intr-un comunicat de presa, ca o crestere de 550 de lei s-ar traduce printr-o majorare medie a salariilor cu 64,2%.

"Daca particularizam, aceasta inseamna o majorare cu 74% pentru nivelul minim aferent unui muncitor necalificat, de 70,7% pentru nivelul minim aferent unui muncitor calificat si o majorare cu aproximativ 27% pentru specialisti. Daca adaugam la aceasta crestere maririle induse de celelalte solicitari de majorare, adica a primelor de Paste si Craciun si a primei de vacanta, cresterea medie ar ajunge la aproximativ 64,2%", se mai arata in comunicatul de vineri.

Sindicalistii au solicitat marirea primelor de Paste si Craciun pana la 50% din salariul mediu brut si a primei de vacanta pana la echivalentul unui salariu mediu brut.

Compania a aratat ca majorarea salariului de baza cu 144 lei brut reprezinta o crestere medie de 12%, ajungand pana la 19,16% pentru angajatii care castiga salariul minim.

In plus, conducerea uzinei va acorda fiecarui angajat o prima de 1.020 lei sau echivalentul unui salariu, pentru rezultatele din 2007.

Potrivit reprezentantilor Dacia, salariul mediu brut la uzina pitesteana a fost, anul trecut, peste media pe economie, pe industrie si pe ramura.

In incheierea comunicatului de vineri, compania a anuntat ca, in cazul declansarii grevei generale, oferta salariala va fi retrasa.

Peste patru mii de angajati ai Uzinei Dacia Renault din Pitesti s-au aflat, in 14 martie, in greva de avertisment de doua ore, muncitorii cerand in principal majorarea salariilor si a primelor de Paste si de Craciun.

Cele mai importante revendicari ale sindicalistilor de la Dacia vizeaza majorarea de salariu cu 350 de lei incepand cu 1 ianuarie 2008 si cu 200 de lei incepand cu 1 iunie 2008, participarea la profit cu o cota de 5-10% din castigul net al societatii, marirea primelor de Paste si de Craciun si a primei de vacanta, majorarea primei pentru Ziua constructorului de masini, acordata in luna septembrie, cu o valoare de 200 de lei, acordarea unor facilitati pentru salariatii care achizitioneaza masini sau piese Renault, in sensul unei reduceri de 15% la facturare.

Sindicalistii mai solicita ca numarul contractelor de munca pe perioada determinata sa nu depaseasca 15% din numarul total de contracte, precum si acordarea de sporuri pentru conditii grele, zgomot si unde magnetice, pentru Departamentul Caroserie si Departamentul Presaj.

Vanzarile Dacia au urcat in primele doua luni ale anului cu 62,6%, la 40.896 de vehicule, dintre care 38.711 au fost autoturisme si 2.185 au fost vehicule comerciale usoare.

Ultima greva generala la Dacia Pitesti a avut loc in anul 2002 si s-a desfasurat pe parcursul a trei zile. 























Jurnal din Israel

FOTOGALERIE Israel pe repede inainte: kit de informatii pentru o calatorie reusita

De la nord la sud, Israelul are putin peste 400 de kilometri, iar de la est la vest, putin peste 100. E printre putinele tari ale lumii in care, in aceeasi zi, poti face si baie in mare si ski la munte. E taramul miracolelor si al sperantelor, tara sfanta a pelerinilor, teritoriu complet liber si dezinhibat pentru hedonistii de pretutindeni. Ca vrei sa te regasesti spiritual sau ca vrei sa gasesti energia unor petreceri fantastice, mergi in Israel. O sa capeti ce cauti si, uneori, chiar mai mult decat atat.

4378 vizualizari

  • -1 (1 vot)    
    Sindicatele (Luni, 24 martie 2008, 11:39)

    Horea [anonim]

    A trecut vremea lui Ceausescu, ar trebui sa inteleaga lumea ca asemenea pretentii de crestere a salariului cu 65% sunt niste glume proaste care acopera de ridicol atat sindicatele cat si pe cei care pun botul la o astfel de greva.
    Eu unul as incepe prin a-i da afara pe palmasi si a aduce altii care vor fi fericiti si cu 900 RON pentru cascat gura la liniile de productie.
    • 0 (0 voturi)    
      Tipic (Luni, 24 martie 2008, 12:06)

      Stoewer [anonim] i-a raspuns lui Horea

      Raspuns tipic al unuia care nu are grija zilei de maine si care nici pe departe nu stie ce inseamna sa lucrezi in productie. Daca tu crezi ca linia aia merge singura, sa fii preafericit. Nu poti califica un muncitor de azi pe maine.

      Nu poti face productie cu oameni nemultumiti. Daca omul se gandeste ce sa puna a doua zi pe masa, fii sigur ca numai de calitate nu-i pasa.
    • 0 (0 voturi)    
      si dupa ce incepi cu asta ce faci? (Luni, 24 martie 2008, 12:31)

      gg [anonim] i-a raspuns lui Horea

      "Eu unul as incepe prin a-i da afara pe palmasi si a aduce altii care vor fi fericiti si cu 900 RON pentru cascat gura la liniile de productie."

      daca tot ai inceput, explica-ne ce faci dup-aia... ca pe palmasii care nu fac nimic nu-i doreste nimeni iti dai seama. aducem din india, china... daca nu vor, nu? adica cum sa piarda bani ca angajatii nu mai vor sa munceasca pe salarii mizere. ar trebui sa inteleaga lumea, nu?

      traiasca globalizarea si capitalistii ca tine.
      • -1 (1 vot)    
        Palmasi - @Stowever & gg (Luni, 24 martie 2008, 13:01)

        Horea [anonim] i-a raspuns lui gg

        Nu cunosc exact situatia la Dacia, dar ca in orice firma trebuie sa existe muncitori fara calificare, care muta piese dintr-o parte in alta, dau cu matura, pun stampile de calitate, fac controale vizuale, etc.
        Daca astora nu le convine salariul minim pe economie, atunci ar trebui sa mearga sa faca agricultura si sa picheteze ministerul agriculturii, in asteptarea pomenelor de la UE.
        In ce-i priveste pe ceilalti, cu un grad mai ridicat de expertiza, aia ar trebui sa realizeze ca deocamdata nu au unde altundeva sa lucreze pe banii pe care ii vor ei, pentru ca nu prea exista alternative, si nicaieri in lume nu se acorda mariri de salariu de 65%!!! Daca salariul actual li se parea chiar atat de mic, de ce au acceptat sa lucreze pentru el? Trebuiau sa isi ia lumea in cap si sa plece sa lucreze la Volkswagen in Germania, poate aia platesc mai bine.

        Mie personal cei 19% oferiti de Dacia mi se par absolut rezonabili si in definitiv nimeni nu-i impiedica pe muncitori sa mai faca o negociere de inca 15% peste un an, etc. Totusi, nu se poate sa ai totul peste noapte, cu atat mai mult cu cat acuma Renault investeste in Rusia, Maroc, India si s-ar putea sa nu le mai convina pretentiile absurde a romanilor. Cam asa au pus-o si occidentalii, pentru ca nu au mai vrut sa lucreze la banii aceia si acuma stau la somaj.
        • 0 (0 voturi)    
          Mesaj scris in timpul programului (Luni, 24 martie 2008, 14:48)

          Alt Horia [anonim] i-a raspuns lui Horea

          Exista oameni fara calificare: aia care muta piesa, si trebe si aia sa stie de ce le muta dintr-o parte in alta si sa conduca un motostivuitor. Daca vrei oameni care pun stampile de calitate si care fac masuratorile si care sa nu aiba scoala, iti doresc din toata inima sa fii proprietarul tuturor fabricilor si marcilor de masini de pe planeta asta. Poate asa ajung si io sa cumpar vreo 3 marci dupa ce le bagi in faliment. Ca sa revin la discutie, oamenii cu stampile de calitate si controlorii sunt proaspetii absolventi de inginerie (cel putin vorbesc in cunostiinta de cauza despre Sibiu). Pentru logistica se folosesc in Sibiu tot oameni care au terminat ingineria. Cu matura nu mai da cam nimeni, pentru ca sunt angajate firme de curatenie. La paza stau oamenii de la firme de paza. Exemplele pot continua.

          PS 1: Da, scriu in timpul serviciului mesaje pe hotnews. Nu lucrez la banda, si imi e mila de cei ce lucreaza acolo, mai ales ca stiu cazuri de patroni cretini care obliga oamenii sa stea 8 ore in picioare. Nu te gandi ca au auzit de ergonomie patronii aia, ca cred ca i-ai injurat de mama.

          PS 2: Stii cat costa un John Deere, asa mai cumplex? Cam cat 50 de Golanuri. Nu cred ca isi permit nici shefii de sindicat de la Dacia, cu cat or fura ei.

          PS 3: Care e raportul dintre cati bani produce muncitorul si salariul net la Dacia? Sunt curios si eu si astept raspunsuri pertinente.
          • 0 (0 voturi)    
            asa e (Miercuri, 26 martie 2008, 18:09)

            miau [anonim] i-a raspuns lui Alt Horia

            asa e , se sta 8 ore in picioare, ergonomie :)) nu exista, sefii de UEL parca ar fi patroni...chiar daca iti faci treaba mai bine decat trebuie si produci piese mai multe decat norma stand jos tot se iau de tine, ca de ce stai jos si nu muncesti...parca ei te-ar plati!!! Sunt sigur ca si sefii astia nu isi stiu atributiile si nu stiu nici drepturile omului, se cred superiori desi nu prea sunt!!! Daca erau asa de destepti pe cat se cred ar fi stiut sa administreze productia cum trebuie si nu mas mai duce acasa sa zac in pat k la spital pt k a doua zi sa o iau de la capat....
        • 0 (0 voturi)    
          ok, si mie mi se pare rezonabil 19% (Luni, 24 martie 2008, 14:57)

          gg [anonim] i-a raspuns lui Horea

          dar asta nu inseamna ca trebuie sa li se para si lor. mai mult, sindicatele ii reprezinta pe toti, nu doar pe palmasi sau doar pe 'experti'.

          "Daca salariul actual li se parea chiar atat de mic, de ce au acceptat sa lucreze pentru el?"

          poate nu li se parea mic la inceput, dar nimeni nu vrea sa ramana cu acelasi salariu toata viata, nu? poate acum, ca au facut din logan un succes, au si ei un drept la o marire. ca cer 65% probabil urmaresc un procent de vreo 30-40%.

          "Trebuiau sa isi ia lumea in cap si sa plece sa lucreze la Volkswagen in Germania, poate aia platesc mai bine."

          sau sa faca greva, parerea mea. n-am inteles, daca semnezi un contract devii automat sclav?
    • 0 (0 voturi)    
      habar nu ai ... (Luni, 24 martie 2008, 14:24)

      X_ulescu [anonim] i-a raspuns lui Horea

      Mestere, habar nu ai cum muncesc aia la banda. Habar nu ai cat chin si durere e acolo, cum muncesc "roboteii" sambetele si duminicile pentru a pleca acasa cu 1000_1200 ron. Ai fost sa lucrezi "la banda" in uzina de la Pitesti ca sa stii ce fel este ? Cu siguranta, nu .... asa ca CIOCUL MIC SI JOC DE GLEZNE
      PS
      (oricum nu vor primi mare lucru, ca francezii sunt zgarciti si pe unde mai pui ca au venit aici SA FACA BANI NU SA DEA BANI .......)
    • 0 (0 voturi)    
      Sunt de acord cu tine (Luni, 24 martie 2008, 14:47)

      Dante [anonim] i-a raspuns lui Horea

      Cum poti sa ceri crestere salariala de 500 RON si cota din profitul firmei :O . Aia gandesc??

      O sa mai vina investitorii straini la noi din parti. Ce-s cu fazele astea bai nene? Adica daca ai salar de 1000 ron nu-i bine. Vrei de 1500 si cota din profit si logan cu 15% discount ca esti smecher....

      Bai da ce pui de smecheri mai traiesc in zona aia....
  • 0 (0 voturi)    
    Sabie cu doua taisuri (Luni, 24 martie 2008, 11:59)

    Adrian [anonim]

    Reclama intensa si exagerata despre succesul acestei masini a lovit si in imaginatia salariatilor, acum si ei "de talie internationala".
    Negativ: bietii oameni muncesc pe bani f. putini (intrebarea este daca mai fura ca inainte..)
    Pozitiv: Firme ca Ford, Mercedes si Mitsubishi su fost incantate de salariile infime pe care le da Reanult si au zis ca vin si ei.
    Rezultat: Chiar s-ar putea sa avem o piata concurentiala pe acest segment al fortei de munca si abia atunci veti avea cresteri salariale.
  • 0 (0 voturi)    
    cu voi nu ajunge nicaieri (Luni, 24 martie 2008, 12:05)

    prietene [anonim]

    De ce sa nu se creasca salariul? Foarte bine, au dreptul la protest daca nu le convine. Renaul nu-si permite sa-i dea afara, in plus un procent foarte mare din profitul grupului vine din Romania. Daca uzina este productiva, oamenii au tot dreptul la cereri salariale..Sunt convins ca salariile lor sunt mizere in comparatie cu celelalte multinationale ce activeaza in Bucuresti.

    Daca ei stau in Pitesti nu au dreptul la salariu?

    Sau ce zici tu... daca un om se uita la liniile de productie sa fie platit prost?

    Sa-i imbogatim pe cei de la ADP, ca ei dau cu sapa.. si e greu..nu?


    Halal de mentalitate de comunisti
    • -1 (1 vot)    
      pai.... (Luni, 24 martie 2008, 12:48)

      dl K [anonim] i-a raspuns lui prietene

      Poate ca anul trecut rezultatele firmei au fost bune, insa anul acesta sau la anul pot fi dezastruoase. Iar sindicatele nu vor accepta micsorari de leafa atunci cand firma va merge in jos. Nu pot cere mariri de leafa doar bazandu-se pe rezultatele firmei pe un an. Mariri de leafa de 60% sunt absurde, oricat de mici ar fi salariile acuma.

      Tu spui ca renault nu-i poate concedia, insa nu doar Renault trebuie sa se gandeasca la viitor, ci si sindicalistii. Au ei alternativa la actualul loc de munca? Pentru ca, iata, tocmai aflam ca modelul Logan va fi produs si in Rusia. Asta inseamna ca productia de la Pitesti poate fi mutata, cel putin partial, in Rusia. Iar, daca acest lucru se va intampla, parte din acesti actuali sindicalisti lacomi vor deveni someri si vor veni la bugetul de stat dupa ajutoare plangand dupa vrabia din mana pe care cineva i-a aburit ca o pot schimba pe cioara de pe gard.
    • 0 (0 voturi)    
      pai.... (Luni, 24 martie 2008, 12:49)

      dl K [anonim] i-a raspuns lui prietene

      Poate ca anul trecut rezultatele firmei au fost bune, insa anul acesta sau la anul pot fi dezastruoase. Iar sindicatele nu vor accepta micsorari de leafa atunci cand firma va merge in jos. Nu pot cere mariri de leafa doar bazandu-se pe rezultatele firmei pe un an. Mariri de leafa de 60% sunt absurde, oricat de mici ar fi salariile acuma.

      Tu spui ca renault nu-i poate concedia, insa nu doar Renault trebuie sa se gandeasca la viitor, ci si sindicalistii. Au ei alternativa la actualul loc de munca? Pentru ca, iata, tocmai aflam ca modelul Logan va fi produs si in Rusia. Asta inseamna ca productia de la Pitesti poate fi mutata, cel putin partial, in Rusia. Iar, daca acest lucru se va intampla, parte din acesti actuali sindicalisti lacomi vor deveni someri si vor veni la bugetul de stat dupa ajutoare plangand dupa vrabia din mana pe care cineva i-a aburit ca o pot schimba pe cioara de pe gard.
      • 0 (0 voturi)    
        Vezi ca vine FORD (Luni, 24 martie 2008, 14:29)

        GOGU [anonim] i-a raspuns lui dl K

        Sindicalisti lacomi!? Atentie ca vine FORD si DACIA va avea concurent. In Franta daca firma merge in jos se fac concedieri cand revine se fac angajari. Legea cererii si a ofertei pe piata de munca.
  • -2 (2 voturi)    
    Care concurenta ? (Luni, 24 martie 2008, 12:21)

    Transilvanian man [anonim]

    La preturile exorbitante la care vand coaja de logan ... ma mir ca nu au profit.Eu am opel enjoy si sunt ff multumit de el ...NU SE COMPARA CU COJA DE LOGAN.E luat din Germania second hand cu 27000km REALI la bord si am dat in 2005 pe el 12000 cu toate taxele .....motocicleanuleeeee nu prin masuri protectioniste reglezi piata fraiere CE PRIN CONCURENTA REALA .Da ce stii tu ca esti "comunist-iberal' -!!!!!
  • -1 (1 vot)    
    cum e corect ? (Luni, 24 martie 2008, 12:30)

    c [anonim]

    N-ar trebui sa le creasca salariile decat proportional cu rata inflatie. Intrucat pretul masinilor a crescut in raport cu rata inflatiei...firma ar putea suporta marirea asta. Daca le-au crescut in fiecare an salariul cu mai mult de rata inflatiei ar trebui sa nu le dea nimic. Daca le-au crescut doar partial atunci merita doar diferenta. Daca le-au cerut sa execute munca intr-un ritm mult mai alert atunci, iar trebuie sa le dea bani in plus...si sa creasca salariile in raport cu rata productivitatii in cazul asta.
  • 0 (0 voturi)    
    Si sfarsitul care e? (Luni, 24 martie 2008, 12:58)

    adimfx [anonim]

    Sunt curios cum o sa se termine povestea asta si cum o sa afecteze Dacia.

    E clar ca numa de greva nu aveau nevoie acuma inainte de lansarea lui Sandel.

    Si pentru domnu din Transilvania... Lasa-ne nene cu Astra ta cu tot. Crezi ca neamtul ala a pierdut 5.000 de euroi la revanzare doar ca sa-ti dea tie o masina buna?
  • +1 (1 vot)    
    Nu mai ganditi in procente !! (Luni, 24 martie 2008, 14:25)

    GOGU [anonim]

    Nu ami ganditi in procente ci in cresteri in valoare absoluta si o sa vedeti ca sindicalistii nu cer marea cu sarea.
    Marja de profit de la DACIA trebuie sa tina cont si de bunastarea angajatilor. In Franta se pune accent si pe bunastarea propriilor angajati si nu de dragul lor ci pentru a putea solicita productivitate. Dar probabil la negocieri se prezinta nea Stroe... crezi ca poate da dovada de intelegere in ceea ce priveste palmasul de rand.
    Orice crestere salariala trebuie sa tina cont si de pregatirea angajatului, punerea unei stampile de CTC cum spunea un antesriitor presupune pregatire, pentru care RENAULT nu cred ca a cheltuit multi bani cu toata academia lor.
    • -1 (1 vot)    
      Nu cer marea cu sarea? (Luni, 24 martie 2008, 14:39)

      sile [anonim] i-a raspuns lui GOGU

      Dar cand ai avut tu un angajat caruia sa-i dai 64% marire? Tu sau oricine altcineva care crede ca muncitorii sunt asupriti.

      Eu unul am noroc daca mi se mareste salariul cu 500RON, si eu castig mult mai mult decat un muncitor necalificat.
      • 0 (0 voturi)    
        GANDIRE IN PROCENTE (Luni, 24 martie 2008, 15:58)

        GOGU [anonim] i-a raspuns lui sile

        Tocmai am rugat sa nu mai ganditi in procente.
        Cresterea de 500 ron este taman o intretinere la 3 camere...
        Dupa gandire, cred ca ai si tu un butic unde vinzi ciunga si te crezi mare patron. Orice companie serioasa, trebuie sa se gandeasca si la proprii angajati, ca la niste colaboratori nu ca la niste sclavi.
        Avand in vedere ca 500 pare mult pentru tine... cred ca acel castig cu mult peste unul de muncitor necalificat nu exista... raman la parerea ca esti patron de butic obisnuit cu profituri derizorii.
        Gandeste la scara mai mare si o sa vinzi si bere in vara asta.
        • 0 (0 voturi)    
          Beton (Luni, 24 martie 2008, 18:45)

          sile [anonim] i-a raspuns lui GOGU

          Un rationament beton. Doar ca eu nu sunt patron. Sunt angajat la o firma, dar obisnuiesc sa gandesc totul din ambele perspective (atat ca angajat cat si ca angajator).

          Apropo de gandirea in procente: te ajuta sa calculezi ca salariul mediu actual la Dacia e in jur de 1000RON. E un salariu de mizerie cumva?
          • 0 (0 voturi)    
            normal ca 1000 ron mediu e salariu de mizerie (Miercuri, 26 martie 2008, 18:26)

            miau [anonim] i-a raspuns lui sile

            mi se pare normal ca salariu mediu de 1000 ro e de mizerie!!! 1000 ron = ~300 euro iar produsele sunt mai scumpe decat acolo unde salariul mediu e de 1000 EURO!!!!, tu nu gandesti se pare =)), ce faci cu 1000 ron ca vreo 300 dai la intretinere 200 curent, apa, gaze si alte facturi... 300 pe mancare intr-o luna si 200 raman sa mai dai pe ce?:)), tu nu te mai imbraci, nu te incalti nu mai calatoresti , nu mai faci nimik?...si pana la urma aia 1000 ron mediu nu sunt reali, ci impozabili deci ramai cu 700 - 800 ron...hai ca deja nare rost , mai abtinetiva cu commuri negandite ca sunt unii mai slabi care cred ... Doamne fereste!
  • 0 (0 voturi)    
    O chestie romaneasca (Luni, 24 martie 2008, 15:11)

    Florin [anonim]

    Romanul si cand cere, nu stie cat sa ceara. Va aduceti aminte ce au umflat preturile la pamant taranii in unele locuri, ca sa vina occidentalii intr-un sat unde pute ca balegar sa-si faca vila. Dacia are principal avantaj la vanzare pretul mic, nu calitatea exceptionala. Daca nu veneau strainii sa investeasca ce se alegea de firma dacia? Francezii au venit pt. salariile mici ale romanilor, salariati cu pretentii gaseau si in Franta.
  • 0 (0 voturi)    
    profit si salarii (Luni, 24 martie 2008, 15:20)

    hash [anonim]

    64% e o cifra absurda. Fata de inflatia de 13-15%, aia sa zica mersi daca reusesc un procent de 20%.

    Ar trebui sa fixeze renegocierea salariilor periodic, la o data fixa. Plus ca daca vor continua sa santajeze productia, s-ar putea trezi cu mici surprize. Productia s-ar putea reloca, si primul semn va fi stoparea investitiilor in fabrica de la Pitesti. Depinde cat de realisti sunt sindicalistii. De cele mai multe ori liderii de sindicat sunt niste grobieni care stiu doar sa dea cu pumnul in masa si sa-si traga turta pe spuza lor. Ar trebui sa fie o negociere personala, cu fiecare, nu 'la gramada'. Pusi fata-in-fata cu evaluarea activitatii/productivitatii personale, lucrurile se schimba.

    Oricum francezii platesc putin, iar sindicatele ar trebui sa aiba in vedere negocieri de cresteri salariale progresive. Asa, cer marea cu sarea, hop, nu li se da, ei s-au spalat pe maini si gata ..

    Nea Caisa ar trebui sa inceapa sa-si vada lungul nasului. Vrei bani multi ? Atunci apuca-te si invata , nu cere pomeni.
    • 0 (0 voturi)    
      PROFIT EXISTA (Luni, 24 martie 2008, 16:00)

      GOGU [anonim] i-a raspuns lui hash

      Profit exista salarii nu prea.
  • 0 (0 voturi)    
    Cresc salariile, scade profitul (Luni, 24 martie 2008, 17:07)

    Gheorghe [anonim]

    Facem pariu ca daca cresc aia salariile, Dacia nu mai este rentabila?
    Rentabilitatea acestei marci se bazeaza tocmai pe acest factor: SALARIUL. Cu cat creste salariul, cu atat marja de profit scade...
    Iar roboteii de la Dacia sunt nevoiti sa faca o masina in 53 de secunde. .. Isi poate imagina cineva ce inseamna asta? Inseamna ca daca ti-e rau sau trebuie sa mergi la wc, cineva trebuie sa faca munca in locul tau. Caci banda merge...
  • 0 (0 voturi)    
    stim oare sa ASCULTAM (Luni, 24 martie 2008, 17:51)

    mihai [anonim]

    Astazi am circulat cu metroul intre statiile Gara-Muncii.Desi in metrou s-a anuntat de 3 ori ca nu va fi statie la Obor,majoritatea s-au pregatit s-a coboare in acea statie.Concluzie:Romanii nu stiu sa ASCULTE,intre ei fiind si liderii de sindicat.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă