Administratia Dacia Renault Pitesti a contestat in instanta legalitatea grevei generale declansate, luni dimineata, de angajatii uzinei, depunand in acest sens o plangere la Tribunalul Agres, a anuntat directorul de comunicare al Dacia, Liviu Ion, citat de Mediafax.

Potrivit sursei citate, administratia reclama, in primul rand, faptul ca sindicatul nu a parcurs toate cele patru capitole de negociere inainte de declansarea grevei generale.

De asemenea, administratia contesta listele sindicatului privind numarul participantilor la greva, sustinand ca in primul schimb s-au aflat in greva generala doar 49% dintre angajati (3.025 de persoane), in timp ce 3.169 de salariati nu au participat la protest.

"Eu am sustinut astazi ca din schimbul intai care a intrat in greva generala din totalul de oameni care au semnat statul de plata 49% au scris ca sunt de acord cu greva, iar 51% ca nu sunt. Asta este o problema. Chestiunea principala pe care o reprosam este ca cei de la sindicat nu au parcurs toate cele patru capitole de negociere. Am negociat doar unul si normal era sa le parcurgem pe toate, iar numai dupa aceea ei puteau, conform legii, sa declanseze greva generala. O sa se judece si instanta va stabili adevarul si cine a incalcat legea", a declarat Liviu Ion.

La randul sau, viceliderul sindical Ion Iordache de la Sindicatul Dacia Renault sustine ca listele cu semnaturi atesta ca 79 la suta dintre angajati sunt in greva generala.

"Noi avem listele cu semnaturi care atesta ca peste 79% dintre salariatii nostri au semnat pentru greva generala. Am contactat avocatul care reprezinta sindicatul si ne vom prezenta in instanta ca sa prezentam probele", a declarat Iordache.

Angajatii uzinei Dacia Renault din Pitesti au intrat in greva generala pe termen nelimitat, luni dimineata, incepand cu ora 7.00, dupa ce au esuat negocierile purtate de sindicat cu patronatul fabricii privind majorarile salariale.

Administratia Dacia Pitesti a oferit o crestere de 18,5% pentru angajatii cu salariul minim si o majorare cu 12% a salariului mediu brut.

Directorul de comunicare al Dacia Pitesti, Liviu Ion, a declarat, intr-o conferinta de presa, ca administratia nu poate acorda o majorare salariala de 550 de lei, asa cum au cerut sindicalistii, si ca adunand toate cererile salariale solicitate de sindicat s-ar ajunge la o crestere de peste 70 la suta, lucru care nu poate fi luat in calcul, in conditiile in care Dacia are de recuperat in continuare pierderi de 61 de milioane de euro.

Potrivit sursei citate, patronatul ofera si o prima pentru rezultatele anului 2007, echivalenta cu un salariu de baza individual acordat intr-o singura transa, aceasta prima fiind de minimum 1.020 de lei, dar si prime de Paste si prime de vacante.

Liviu Ion a afirmat ca in perioada 2000-2004 Dacia a avut pierderi de 363 milioane de euro si totusi, aproximativ in aceeasi perioada, au fost facute investitii de 800 de milioane de euro.

Sursa citata a spus ca pentru relansarea uzinei au fost facute eforturi deosebite, pentru ameliorarea conditiilor de lucru fiind investiti, in anul 2007, 4,6 milioane de euro.

Directorul de comunicare al Dacia Pitesti a mai spus ca administratia este deschisa permanent dialogului cu sindicatele, iar aceasta disponibilitate a existat "si sambata, si duminica si astazi", patronatul asteptandu-i in continuare pe sindicalisti la negocieri.

Sindicalistii de la Dacia Renault Pitesti sustin ca noua oferta salariala a administratiei nu aduce nimic nou fata de ultima, iar in aceste conditii angajatii uzinei continua greva generala declansata luni dimineata.

"Noua oferta salariala este, de fapt, vechea oferta, schimbata din loc in loc la forma, dar nu si la fond. Practic, ei ne propun o crestere in medie cu 9% per angajat, cu care noi nu suntem de acord. Probabil ca vom fi dati in judecata, dar vom contacta si noi avocatul sindicatului si vom confrunta probele in instanta si atunci o sa vedeti ca noi nu mintim. Este o nemultumire generala in societate, altfel nu ajungeam la greva generala", a declarat Ion Iordache, viceliderul sindical de la Dacia Renault.

Iordache mai sustine ca sindicatul este deschis in continuare negocierilor, insa pana in prezent nu a fost contactat de nimeni din administratia uzinei.