Omul si masina

de Dragos Manac     HotNews.ro
Joi, 27 martie 2008, 10:31 Economie | Auto

"You always admire what you really don’t understand."

Atentie: Insemnare subiectiva, cu pareri, neinstruita si fara  scop educational.

Am vazut campania Audi pe bloguri. Inteligenta miscare. Nu stiu daca au obtinut ce-si doreau, dar a vorbit lumea.

Azi Orlando intreaba ce masini conducem?, iar raspunsurile sunt foarte variate. La fotbal si masini toata lumea se pricepe, asa ca a venit timpul sa vorbim si despre asta.

Marturisire:

Eu nu ma pricep la masini. Nici nu vreau sa ma pricep, la fel cum nu vreau ca toata lumea sa se priceapa la infrastructura IT. Experienta mea in materie auto se rezuma la vizionat Top Gear si batai de cap la service. Judec masinile dupa cum arata, ce nume poarta si cine le conduce. Da, sunt superficial (si-mi place la nebunie).

Cred ca 99.5% din cei care spun  ca prefera cutiile manuale celor automate (pentru ca ei conduc sportiv!) habar nu au ce spun. Fie nu au incercat o masina cu cutie automata, fie se supraevalueaza. Pentru ca nu sunt in topul celor mai agili decat computerele, consider ca e de 100 de ori mai comod sa ai masina automata, nu cu mestecau, cum bine ii spunea un amic.

Nu-mi plac masinile nemtesti, exceptand Wiesmann. Accept superioritatea tehnica a masinilor japoneze, dar nu ma intereseaza atat de tare. Ador masinile englezesti clasice, cu toate ca numai englezesti nu mai sunt in ziua da azi. Zilele astea aleg o Honda Accord 2.4 si mi se pare un animalut exceptional, dar nu ma face sa ma indragostesc de ea.

Acum: Am un Rover 75, desi grupul Rover a falimentat si acum este cumparat de chinezii de la Nanjing. Sper sa produca tot in Anglia versiunea noua, asa dupa cum au anuntat in ultimele luni. Pentru ca-mi place asa tare intentionez sa fac si primul site de informare romanesc despre aceasta masina.

Urmeaza: Imi doresc un Jaguar XJ, desi de azi Jaguar si Land Rover sunt  proprietatea  indienilor de la Tata. Daca asiaticii se descurca asa bine la fabricat computere ieftine, sper sa se descurce si la fabricat masini ;-)

Vise: Daca as avea suficienti bani, mi-as cumpara un Morgan, insa trebuie sa mai astept un pic. Ceva mai mult pana la un Rolls, masina absoluta dupa parerea mea. Poate ca intr-o zi nu foarte indepartata voi cumpara o limuzina stretch Lincoln, neagra. Ar da bine langa viitorul birou.

Masina e simbol al statutului social, mai ales la romani. Multi isi cumpara masini mult peste puterea lor financiara, pentru a demonstra ca au. Destul de trist. Orice reprezentanta  a unei marci de lux e plina de  masini scumpe (50.000€+) luate in leasing si aduse inapoi. Amuzant e ca exista si oameni care au masini scumpe, de status, dupa care se plang de consum sau costuri de intretinere.

Trendul e foarte important la masini. E trendy sa ai Q7, era trendy sa ai X5, iar inainte de asta ML. In ultima vreme bataia in moda este intre VW, BMW si Audi (mai putin Mercedes). Albul perlat e alt must.

Stiu ca o sa fiu injurat, dar cred ca Audi, BMW si  Mercedes  sunt marci sinonime cu  parvenit, baietas sau bulibasa. Masinile in sine sunt exceptionale, imi face placere sa conduc orice astfel de autoturism, dar mai putin in Romania.  Am mai multi prieteni care au astfel de masini, dar nu se incadreaza in  publicul general al brandurilor. Sunt convins ca cei care le vand  nu-si doresc sa fie percepute astfel, dar  adevarul e usor de vazut, la orice semafor.

Conteaza mult pentru ce iti cumperi masina. Daca vrei sa ajungi din punctul A in punctul B, un Logan/Renault sau o masinuta japoneza mica <12.000€ reprezinta cele mai bune alegeri (in opinia mea de necunoscator). Costa putin, isi fac treaba, sunt fiabile, consuma putin, nu-ti pare rau sa le faci praf pe soselele romanesti.  Daca iti place o anumita masina scumpa sau ciudata, o sa suferi: vei da in gropi zilnic, vei avea de a face cu serviceuri populate de hoti si incompetenti, va trebui sa te pricepi si sa cunosti pentru a te bucura de ea. Daca o cumperi sa fii in trend, e usor, iesi pe strada, vezi ce are toata lumea si-ti cumperi si tu. Cred ca solutia e sa ai o masina practica de zi cu zi, alaturi de o masina placuta pentru week-end-uri si vacante. Altminteri, va trebui sa asteptam pana se vor construi strazi adevarate, oamenii vor invata ce inseamna regulile si service-urile vor deveni profesioniste.

Obsesiile locale includ economia aparenta la motoare diesel si consumul mic. As vrea sa fac un calcul pe tema aceasta,  care sa ma ajute la un studiu de caz. Va rog lasati-mi informatii privind marca, motor/consum pentru masinile voastre. Fara povesti vanatoresti, nu le iau in considerare.

Rog nu dati cu pietre. Stiu ca subiectul ales e sensibil si ca gusturile nu se discuta. Nu ma astept sa fiti de acord cu mine.

Ce crezi despre subiectul propus de Dragos Manac? Comenteaza aici.























Material sustinut de Banca Transilvania

Intreb BT. Cum eficientizezi costurile cu serviciile bancare pentru afacerea ta? Doi specialisti raspund intrebarilor voastre. Intalnirea s-a incheiat

Doi specialisti in produse bancare pentru afaceri mici si mijlocii de la Banca Transilvania au raspuns joi, 23 noiembrie 2017, de la ora 12.00, la intrebari puse de cititorii StartupCafe.ro, la o noua intalnire online "Intreb BT" pe tema dezvoltarii afacerilor cu ajutorul diverselor instrumente bancare. Vei primi raspunsuri la intrebarile tale, indiferent daca esti la inceput de drum cu bussinesul tau sau daca ai o afacere deja existenta.
  • Adreseaza-le intrebari prin intermediul formularului de comentarii de pe StartupCafe.ro

1083 vizualizari

  • +1 (1 vot)    
    masini (Joi, 27 martie 2008, 11:10)

    Corneliu Toca [anonim]

    Cam in aceeasi idee, eu zic ca o masina trebuie sa fie sub 4000 de euro, sau peste 40000. Orice e intre aceste 2 valori, e irosire de bani.
  • 0 (2 voturi)    
    Dacia 1310 (Joi, 27 martie 2008, 11:34)

    Carcotasu [anonim]

    motor 1400, cutie 5 trepte, 22 de ani vechime, 6,5 in afara (100 km/h), 8,8 in oras.

    Ultima reparatie (oglinda dreapta si un semnalizator barbierite de un "meserias") a costat 28 de lei.
  • +1 (1 vot)    
    masini (Joi, 27 martie 2008, 12:47)

    ciupacabra [anonim]

    Nu ma plang. Am o masina care se apropie de 100.000 euro. ...deh, frustrari ceusiste cand aveam poze cu masini pe pereti !
    Acum ma"dau" cu metro-ul pt ca m-am saturat sa fac 7 km in 55 de min. Spuneti-mi care e diferenta intre masina mea si o Dacie din ' 80....cu "bord Canada"...cunoscatori stiu la ce ma refer !!!
  • +1 (1 vot)    
    masini sau nu? (Joi, 27 martie 2008, 13:35)

    Radu [anonim]

    Uite asta e o chestie la care nimeni nu se gandeste; eu am facut diverse teste, si de cele mai multe ori in oras ajungi din punct A in punct B cu o bicileta. Sa nu mai vorbim de motocicleta.
    Problema e ca la noi daca nu ai masina esti privit ca un intrus, ceea ce e complet anormal (dati cu ochiu la olandezi de exemplu, sau la alte tari europene). Si, in ciuda faptului ca mersul prin oras cu masina inseamna mai mult stat decat mers, inseamna nervi, injuraturi, gaz ars degeaba, majoritatea tot la masini viseaza.
    Eu asa ceva chiar nu inteleg.
  • -3 (3 voturi)    
    right (Joi, 27 martie 2008, 14:06)

    ionut popoescu [anonim]

    tehnoloie japoneza? tu te auzi macar..mi-ar placea sa faci un articol dupa ce stai chircit in masinile lor "pline de tehnologie"
    • +2 (2 voturi)    
      right right (Joi, 27 martie 2008, 15:07)

      kerry [anonim] i-a raspuns lui ionut popoescu

      Domnul anonim Ionut Popescu, in ce masina japoneza ai stat tu chircit?
      Chiar sunt foarte curios. Sa discutam de un Lexus, sau de o mazda? Sau pur si simplu de o toyota? Pentru ca eu am o toyota corolla si desi e hashback e mai spatioasa decat un golf 4. Asta ca sa ne pastram la o clasa medie? Ca daca te apuci si imi explici cat loc este intr-un a6 iti dau cu avensisul in plex pana ametesti :D
  • +1 (1 vot)    
    Audi A4 1.8T multitronic (Joi, 27 martie 2008, 14:42)

    yo [anonim]

    9L afara
    15L in oras (cluj)
  • 0 (0 voturi)    
    consum (Joi, 27 martie 2008, 15:09)

    kerry [anonim]

    benzina: media e undeva pe la
    9-10 cluj
    7-7.5 mixt
    6.5 extern
  • +2 (2 voturi)    
    bicicleta (Joi, 27 martie 2008, 15:24)

    Corneliu Toca [anonim]

    de acord cu folosirea bicicletelor, scuterelor, etc. In Bucuresti, cam 250 de zile pe an acestea sunt perfect utilizabile. Sigur, aventurierii pot sa o faca 365 de zile pe an. Ce ne facem insa cu marlania soferilor, pentru care daca nu ai 4 roti si minim 100 CP nu existi? Trec prin intersectii sau la treceri d epietoni si acestia pur si simplu ma ignora, daca sunt pe bicicleta. Parca nu exist. Nu ai nici un drept. Poti sa parasesti de ex carosabilul si sa folosesti pistele de bicicleta. Ce te faci cand de fap[t ele sunt blocate de masini parcate? Si asta nu oriunde, la "mitici" balcanici si manelisti (adica prin cartiere) - ci in fata ministerelor de la piata constitutiei. Acuma daca stau sa ma gandesc, e drept ca si soferii ministrilor, deputatilor, secretarilor de stat si directorasilor de regii autonome, sunt de fapt si ei "mitici" balcanici si manelisti care au dat o spaga sa aibe post de sofer pe leganza sau nubira. Si mai nou, pe A6. Cum d eindraznesc eu cu bicicleta mea B2 sa trec pe langa masinile lor de neam prost (pe banii nostri) A4-6-8, ML, Q7, X5 si alte combinatii uluitoare de litere si cifre????
  • +1 (1 vot)    
    bmw x5 (Joi, 27 martie 2008, 15:37)

    george [anonim]

    Mi se pare o prostie sa identifici masinile cu o anumita categorie sociala - si ea la moda la un moment dat.
    Eu folosesc alternativ un scuter Kymco si un BMW X5 in Bucuresti si in afara lui.
    Este foarte adevarat ca un Logan te duce din pct A in B, la fel cum o Toyota de 25.000 euro poate sa o faca si la fel cum un SUV poate sa o faca. Diferenta o face banii din buzunarul proprietarului si pretentiile lui. Daca vrei sa economisesti timp, poti sa circuli pe 2 roti si iar o luam de la capat. Poti s-o faci cu bicicleta, poti cu scuterul sau cu motocicleta ( care are preturi intre 3.000 si 30.000 euro ). Deci, subiectul este fara consistenta si mai degraba pentru frustrati.
  • +2 (2 voturi)    
    terapie prin metrou (Joi, 27 martie 2008, 16:19)

    andrei [anonim]

    pt ca suntem un neam de snobi si in mare parte parveniti si imbogatiti peste noapte..dupa cum bine spunea cineva la noi nu exista un "cult", o educatie a bogatiei.
    pur si simplu in tara speculatiilor si a afacerilor incheiate la colt de strada sau in diverse localuri, maghernite si bodegi, trebuie sa ai si sa arati ca ai.
    masina din pacate de la un necesar a ajuns un moft, o fita un hatar.
    pana cum cateva luni si eu eram nefericitul(chiar vorbesc la propriu) cetatean ce trebuia sa circul cu masina zi de zi de acasa la serviciu, si inapoi, basca ma mai deplasam si in interes de serviciu..si cirulam cu o dacia solenza care in mod normal consuma cam 10- 11 in oras si 8 in afara. in fine, de 2 vro doua luni si ceva am renuntat la acel job, si bineinteles la masina. am inceput sa merg foarte mult pe jos si cu metroul, culmea si am inceput sa constat ca sunt mult mai relaxat calm si chiar fericit. de ce sa imi zdrobesc creierii si tineretea in trafic cand pot foarte bine sa mai si prind o jumatate de ora de somn dimineata, sa ma sui frumos in trenul de "sub pamant " si in 20 de min sa fiu la birou. si uite asa incepi sa constati ca la momentul in care te-ai hotarat sa-ti iei masina si ai facut un sacrificiu ai facut o greseala...pt ca ea oricum sta in parcare si se conserva... intreb oare cine e mai frustrat, cel care are masina si circula zi de zi cu ea, sau cel care are masina si nu mai circula cu ea.. din fericire pt mine inca nu m-au ajuns frustrarile, dat fiind faptul ca am destule deplasari in afara bucurestiului si nu apuca "conserva sa stea prea mult pe raft" .
    in rest toate cele bune si spor la pas...
    • +1 (1 vot)    
      Respect! (Joi, 27 martie 2008, 18:39)

      Radu [anonim] i-a raspuns lui andrei

      Felicitari pentru cele spuse, si apropo de frustrare ai dreptate, domnul de mai sus cred ca e era chiar el frustrat ca nu poate sa "se dea" cum vrea cu "marele" lui X5. Dar..cum se zice ca cea mai buna aparare e atacul, ii acuza pe ceilalti de frustrare.
  • +1 (1 vot)    
    Esenta miscarii :) (Joi, 27 martie 2008, 22:42)

    Marcel Ionita [anonim]

    1 bucata Honda Accord 2.0 AT (adica automata) - evident benzina
    1 bucata bicicleta

    Bcicleta este pentru Bucuresti de cand da caldura pana toamna tarziu
    Masina este pentru afara - in afara Bucurestiului sau a Romaniei.
    Iarna folosesc metroul in bucuresti. Iar cand e nevoie critica masina.

    Vreau impozitarea masinilor pe criterii de poluare/zgomot/valoare de achizitie si NU marimea motorului. Nu sustin taxa auto - este ilegala. Astfel, s-ar reduce poluarea, s-ar reduce numarul de masini pe strazi, ar creste siguranta traficului, s-ar aduna mai multi bani la buget.

    Masinile hibride ar trebui incurajate prin gratuitate la parcare, scutire de impozit, etc.

    Numai ca la putere sunt niste cripto-liberali care se lafaie in politici sociale orchestrate de un premier care isi urmareste interesele personale si un ministru de finante incompetent.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri