Negocierile de la Dacia au esuat si in a sasea zi de greva

de Vlad Barza     HotNews.ro
Luni, 31 martie 2008, 13:09 Economie | Auto

Negocierile intre sindicatele si patronatul de la SC Dacia Automobile Pitesti s-au incheiat luni la pranz cu un nou esec, dupa ce conducerea societatii a respins ca nerealista propunerea de crestere a salariilor cu 550 de lei, astfel ca greva generala va continua, informeaza Mediafax.

Salariatii de la Dacia Automobile Pitesti, aflati in a sasea zi de greva generala, au solicitat, ca si la negocierile trecute, cresterea salariilor cu 550 de lei, propunere care a fost respinsa ca fiind nerealista, de catre patronat, care si-a mentinut oferta de crestere medie a veniturilor salariatilor cu 250 de lei.

"Greva generala de la Dacia continua, suntem in sasea zi, nu am ajuns la niciun rezultat. Au venit practic cu aceeasi oferta cu care nu am fost, bineinteles, de acord. Continuam protestul pe timp nelimitat", a declarat Nicolae Pavelescu, liderul sindical al SC Dacia Automobile.

Tribunalul Arges se va pronunta miercuri, 2 aprilie, asupra solicitarii administratiei societatii Automobile Dacia de incetare a grevei generale. Motivele invocate de patronat vizeaza numarul insuficient de semnaturi pentru greva si prezentarea de catre sindicate a unor revendicari ilegale, precum solicitarea participarii salariatilor la profit si solicitarea vanzarii catre salariati, cu o reducere de 15 la suta, a unor autoturisme care nu sunt produse sau comercializate de Dacia Automobile.

Potrivit Directiei de Comunicare a Dacia Automobile, luni au participat la greva 41,2% dintre muncitorii din schimbul I.

Vineri, directorul executiv juridic al SC Automobile Dacia SA Pitesti, Mihai Acsinte, a declarat ca greva generala a muncitorilor are "destule elemente care sa demonstreze ca este o manifestare ilegala", de la inceputul negocierilor dorindu-se prelungirea acestora pentru a se ajunge la conflict.

"Supraaprecierea problemei salariale este, in opinia noastra, un abuz de drept si vreau sa va mai spun ca am sesizat inca de la inceputul negocierilor ca se doreste prelungirea acestora pentru a se ajunge la un conflict. Iar aceasta greva, trebuie sa o spunem, a fost anuntata inca de acum doua luni, era programata de acum doua luni, de atunci de cand liderul BNS Dumitru Costin a declarat, in 12 februarie 2008, ca urmeaza sa se deplaseze la Mioveni pentru a pune la punct declansarea conflictului de munca", declara, intr-o conferinta de presa la Pitesti, directorul executiv juridic Mihai Acsinte.

Viceliderul sindicatului Dacia Automobile, Ion Iordache, considera ca reprezentantul administratiei a tinut vineri o conferinta de presa "de prost gust", care vrea sa fie "o modalitate de presiune asupra angajatilor si a sindicalistilor de la Dacia care sunt trup si suflet in greva".





















Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

2285 vizualizari

  • -3 (3 voturi)    
    oare ce vrea renault??? (Luni, 31 martie 2008, 14:51)

    uberaschung [anonim]

    adica de ce nu vin si ei cu alte oferte...de ce nu vor sa negocieze???...

    e adevarat ca in orice negociere cel care cedeaza primul, sau care face o concesie are de pierdut
    dar ce interes are renault in a continua greva??
    pentru ca totusi cel care pierde este renault
    • 0 (0 voturi)    
      ce vrea renault (Luni, 31 martie 2008, 16:22)

      hash [anonim] i-a raspuns lui uberaschung

      Renault vrea ce vrea peste tot - sa produca mult si ieftin (vezi fabrica din Turcia unde se face Renault Symbol).

      De ce crezi tu ca Renault se extinde in tari ca Turcia, Iran, Maroc, Brazilia, Rusia? Pentru ca forta de munca e acolo mult mai ieftina decat in UE...

      Legat de pierderi - cei care vor pierde vor fi in final muncitorii si eventual clientii - Renault isi va scoate cu varf si indesat paguba chiar daca aia va insemna relocarea fabricii "cu probleme" de la Mioveni...

      Legat de negocieri - parca initial oferta renault era de 156 RON - deci se pare ca sindicatele sunt cele care dau dovada de inflexibilitate.

      Parerea mea :)
      • 0 (0 voturi)    
        nu se pot muta unde e forta ieftina (Luni, 31 martie 2008, 20:17)

        leo [anonim] i-a raspuns lui hash

        pt ca UE impune taxe uriase la exportul din afara UE in tarile din interiorul UE, taxe care fac mai rentabil un salariu din Ro (fie el si marit prin greve) decat un salariu mic dinafara UE+taxe de import/export uriase
  • 0 (0 voturi)    
    sa renunte (Luni, 31 martie 2008, 15:50)

    valeriu [anonim]

    Mi se pare ca cei de la Renault au facut o oferta generoasa pana la ora actuala. Muncitorii ar trebui sa accepte si sa renunte, si asa uzina are pierderi enorme de pe urma grevei, pe care nu au cum sa le acopere decat prin cresterea pretului la automobile. o sa ajungem sa platim mai mult pentru un Logan decat pentru o masina straina.
  • 0 (0 voturi)    
    Participare la profit - ilegala? (Luni, 31 martie 2008, 16:08)

    Stoewer [anonim]

    Participarea salariatilor la profit este o cerinta ilegala? In alte tari, acest lucru este uzual.

    Referitor la cealalta "ilegalitate": ca salariatii cer (probabil) masini Renault cu 15% reducere poate fi cel mult nejustificat, dar nu ilegal.

    Stradaniile Dacia-Renault de a scoate greva ca fiind ilegala par destul de chinuite.
    • 0 (0 voturi)    
      Da, e ilegala (Luni, 31 martie 2008, 16:54)

      zorila [anonim] i-a raspuns lui Stoewer

      De unde pana unde in alte tari se practica chestia asta? Eu nu am auzit, ba mai mult, din cate stiu eu la profit nu pot avea pretentii decat investitorii, salariatii nu au motive sa ceara asa ceva pt ca nu au investit nimic in fabrica.Ca atare, cererea este ilegala.
      • 0 (0 voturi)    
        Optiuni (Luni, 31 martie 2008, 18:10)

        detzu [anonim] i-a raspuns lui zorila

        In alte parti salariatzii primesc optiuni care se cam transforma in profit in 3-5 ani . Nu are nimic cu participarea la profit asa ceva se face doar daca ai actiuni oriunde in lume.
        • 0 (0 voturi)    
          Options (Luni, 31 martie 2008, 22:26)

          marius [anonim] i-a raspuns lui detzu

          Cu participarea angajatilor la profit situatia este extrem de delicata pentru ca Dacia nu mai este o societate listata la bursa. In aceste conditii, distribuirea de optiuni implica o diminuare a participatiei actionarului majoritar. In al doilea rand valoare de rascumparare a acestor optiuni este extrem de greu de stabilit, regula cererii si ofertei nemaifiind valabila intr-o piata inchisa.

          Vanzarea de autoturisme Renault cu o reducere de 15% catre angajati este o solicitare de prost gust. De ce nu au cerut Mercedes sau Ferrari? Dacia si Renault sunt doua companii diferite din punct de vedere juridic. Daca acest lucru s-ar intampla, actionarii minoritari (pentru ca exista si acestia) ar actiona imediat in judecata actionarul majoritar pentru ca aceasta manevra nu ar fi decat o modalitate de a transfera fonduri de la Dacia catre Renault in detrimentul micilor actionari.

          Inca un aspect de retinut; grevistii nu vor cresterea salariului mediu cu 550 RON, ci a tuturor salariilor ceea ce se poate traduce prin cresteri de aproape 100% pentru unele categorii de salariati.

          Numai bine,
          http://jurnalpublic.blogspot.com/
        • 0 (0 voturi)    
          N-ai inteles (Luni, 31 martie 2008, 22:48)

          Zozo [anonim] i-a raspuns lui detzu

          Ai inteles tu ceva...

          Optiunile sunt drepturi de a cumpara actiuni la un pret preferential. Daca sunt exersate atunci salariatul care a facut-o devine proprietar al actiunilor pe care le-a cumparat dupa care poate avea un venit din ele in calitate de investitor.

          In general, in UE si in SUA, salariatul nu are o cota din profit, care este variabil, ci un venit sigur, salariul.
  • 0 (0 voturi)    
    Ce spune contractul (Luni, 31 martie 2008, 16:15)

    Dorin [anonim]

    Oamenii acestia au semnat un contract in cunostiinta de cauza si nesiliti de nimeni. Acum trebuie sa il respecte. Daca nu le plac salariile sau conditiile de la Dacia, pot foarte bine sa caute un alt loc de munca cat mai aproape de cerintele lor.
    • 0 (0 voturi)    
      Contractul de munca (Luni, 31 martie 2008, 16:30)

      Stoewer [anonim] i-a raspuns lui Dorin

      Contractul de munca la nivel de intreprindere se semneaza pe o perioada fixa de timp, si nu nelimitata. Una din cerintele Sindicatului era tocmai renegocierea lui.
      • 0 (0 voturi)    
        Daca asta spune, asta sa se faca (Luni, 31 martie 2008, 20:02)

        Dorin [anonim] i-a raspuns lui Stoewer

        Sa fie aplicat ce prevede fiecare contract. Daca el este limitat ca timp si se prevede renegocierea lui, atunci sa fie renegociat.

        Cei care il vor raman, cei care nu pleaca. Pana la urma nu este treaba mea daca Dacia nu va mai avea muncitori. Nu au decat sa propuna ceva pe care sa il acepte destui oameni cat au nevoie in fabrica.

        Si apoi e problema manifestatiei. Ce treaba am eu ca ei vor sa isi renegocieze contractul. Eu cand imi negociez contractul ies in strada sa fac sa fie problema tuturor?
  • 0 (0 voturi)    
    Nu cedati (Luni, 31 martie 2008, 16:21)

    sustinator [anonim]

    Trebuia sa se intimple si asta(se pare ca in conducere mai exista urme de comunism)
  • 0 (0 voturi)    
    La munca (Luni, 31 martie 2008, 19:36)

    mirel [anonim]

    Sindicalistii sunt lipsiti de un spirit realist, mi se pare stupid sa nu cedezi nimic din pretentiile initiale, acest lucru contravine oricarei reguli a negocierii. Din cate am observat cei de la Dacia au tot incercat sa ii multumeasca pe sindicalisti dar eforturile lor au intampinat o grea rezistenta din partea sindicatului.
  • 0 (0 voturi)    
    sa lase pretentiile (Luni, 31 martie 2008, 20:49)

    pitikk [anonim]

    Astia de la Dacia ar trebui sa fie multumiti, daca pleaca investitorii francezi or sa ramana fara serviciu. In Romania, salariile lor sunt destul de mari, un profesor sau un medic rezident are un salariu mult mai mic decat un necalificat de la Dacia. Asa ca mai bine ar lasa pretentiile si s-ar apuca de treaba
    • 0 (0 voturi)    
      apropo de pretentii (Marţi, 1 aprilie 2008, 9:25)

      adrian [anonim] i-a raspuns lui pitikk

      stiti cumva ce inseamna schimbul 3???
      ce inseamna sa lucrezi 8 ore pe zi la turnatorie , la vopsitorie unde oameni din cauza programului cad pur si simplu si isi mai revin abia peste 2 ore, in presaj unde francezi vin pur si simplu si se cred sefii pe plantaie si lovesc oamenii, ai idee ce inseamna sa vi din sch 3 in sch. 1 si sa stai 8 ore in picioare,
      nu stiu daca profesorul sta mai mult de 4 ore pe zi la servici, iar despre doctor cred ca salariul meu pe 2 luni nu reuseste sa acopere ce ia el din spaga intr-o luna
      si in plus de asta am terminat politehnica
      deci sunt si calificat
      Nu va mai da-ti cu parerea daca nu ati stat macar o zi acolo
  • 0 (0 voturi)    
    incredibil (Marţi, 1 aprilie 2008, 14:26)

    lord [anonim]

    De unde pana unde aberatia asta cu cota a profitului pentru angajatii ? Nu stiu de unde au aparut aceste idei, chiar nu inteleg. Este lipsit de normalitate. Intrebarea este, daca angajatii ar incasa dividente, in cazul in care firma ar avea pierderi, ar fi de acord sa aduca bani de acasa ? Sa plateasca din propriul buzunar cheltuielile Dacia ? Mi se pare a fi total deplasat. Muncitorii au salarii, nu sunt actionari, si nu sunt supusi riscului.
  • 0 (0 voturi)    
    idee (Marţi, 1 aprilie 2008, 14:32)

    John [anonim]

    Cea mai mare caterinca ar fi sa isi relocheze astia fabrica si sa vedem ce o sa faca mioveniul cu 9000 de someri. Pana la urma oricare dintre noi are o nemultumire la servici cauta sa isi gaseasca altceva. Protestele astea seamana cu cele din Zabrauti pentru curent. Nu iti place, iti gasesti in alta parte. Iar cei de la Dacia isi gasesc alt personal. Nu ii tine nimeni pe muncitori sa stea acolo. E deja dubios protestul asta.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi