UPDATE: Instanta a amanat cu inca o saptamana judecarea procesului privind legalitatea grevei de la Dacia

de Vlad Barza     HotNews.ro
Miercuri, 2 aprilie 2008, 13:55 Economie | Auto

Tribunalul Arges a amanat, miercuri, cu inca o saptamana, pronuntarea in procesul intentat de SC Automobile Dacia sindicatelor, iar angajatii uzinei sunt hotarati sa continue greva generala declansata la inceputul saptamanii trecute, informeaza NewsIn. UPDATE: Administratia Dacia spune ca decizia afecteaza ambele parti si a hotarat sa reinceapa negocierile numai dupa ce muncitorii reiau lucrul.

La termenul de miercuri, avocatul Sindicatului Automobile Dacia (SAD) a invocat o exceptie de neconstitutionalitate, afirmand ca cele opt zile de greva generala au decurs potrivit legii si Constitutiei. Potrivit listelor depuse de SAD la dosar, au semnat pentru greva peste 7.600 de muncitori, adica 80% si nu 49%, asa cum a afirmat administratia societatii. Completul de judecata a amanat pronuntarea asupra legalitatii grevei pana in data de 9 aprilie.

Grevistii sunt multumiti de decizia instantei, afirmand ca astfel mai au la dispozitie inca o saptamana pentru negocieri. "Ne supunem deciziei si va spun ca va urma inca o saptamana de negocieri dure, pentru ca nu suntem dispusi sa cedam. Din punctul meu de vedere, vroiam ca astazi sa se dea decizia daca greva este sau nu legala, pentru ca protestul este legal si nu avem cum sa pierdem. Foarte important in acest moment este ca cei aflati in greva sa se comporte in continuare calm, sa nu raspunda la nici o provocare, pentru ca totul a decurs bine pana acum", a afirmat viceliderul SAD, Ion Iordache.

"Cred ca aceasta hotarare va aduce prejudicii. Nu ma pot pronunta daca vom depune recurs sau nu", a declarat, la randul sau, Mihai Acsinte, director executiv juridic la societatea Dacia si totodata avocat al uzinei.

Muncitorii care au fost prezenti la tribunal s-au declarat incantati de decizia instantei, exprimandu-si speranta ca, intr-o saptamana, patronatul va ceda presiunilor sindicatului si va accepta revendicarile salariale.

Directorul de comunicare al Uzinei Dacia, Liviu Ion, si directorul executiv juridic, Mihai Acsinte, au tinut sa precizeze ca muncitorii au numai de pierdut din aceasta greva si ca, din acest moment, le retrag toate ofertele. Potrivit acestora, miercuri nu au avut loc negocieri si nici nu vor mai avea loc decat in momentul in care se va intrerupe greva.

"Se cauta prin toate metodele sa se tergiverseze decizia finala. SAD stie ca aceasta greva este ilegala si ca nu au nicio sansa de castig. Continuand aceasta greva SAD, actioneaza clar impotriva binelui muncitorilor care pierd bani importanti. Iata un exemplu, angajatii au pierdut o crestere retroactiva de 672 de lei brut pe lunile ianuarie, februarie, martie. Asta era oferta noastra inainte de greva, la care am renuntat. Amanarile se pot prelungi la nesfarsit, dar angajatii trebuie sa stie ca totul este in defavoarea lor. Noi ne respectam salariatii, dar acestia in loc sa piarda in continuare bani mai bine se opresc din greva. Ii indemnam pe toti sa vina la lucru pentru ca este spre binele tuturor. Azi nu au fost negocieri. De fapt, negocierile se vor relua doar atunci cand oamenii se vor intoarce la munca," a spus directorul de comunicare, Liviu Ion, citat de NewsIn.

"De cand a inceput greva s-au livrat peste 3.565 de masini. Nu putem vorbi de o criza. Avem destule masini pe stoc incat sa ne onoram comenzile", a mai declarat el.

Tot Liviu Ion a tinut sa evidentieze faptul ca un grevist a pierdut de cand a inceput greva o suma importanta de bani , dar si celelalte drepturi. "Un muncitor a pierdut, de la inceputul grevei si pana astazi 280 de lei net, plus bonuri plus masa calda", a afirmat el.

Administratia SC Automobile Dacia a intentat proces sindicatului in data de 26 martie, solicitand Tribunalului Arges sa dispuna incetarea grevei pentru cinci motive.

La primul termen, care a avut loc saptamana trecuta, instanta a dispus amanarea cu o saptamina a judecarii pe fond, sindicalistii motivand ca nu si-au angajat un aparator. Intre timp au avut loc mai multe runde de negocieri intre patronat si grevisti, insa nu s-a ajuns la nici un acord. Din acest motiv, greva generala, declansata la inceputul saptamanii trecute, continua, iar pierderile inregistrate de uzina sunt foarte mari.

Angajatii uzinei Dacia au intrat in greva generala pe timp nelimitat la inceputul saptamanii trecute, dupa ce au respins oferta administratiei de majorare salariala cu 12%, pretentiile lor fiind mult mai mari. Sindicatul Uzinei a intocmit o lista cu 14 revendicari, printre cele mai importante numarandu-se marirea salariala in suma fixa de 550 de lei, in doua transe, si prime de Paste si de Craciun, in valoare de 50% din salariul mediu brut total pe societate.

























[P] Camera Consultantilor Fiscali organizeaza examen de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent in Bucuresti, in data de 4 noiembrie 2017

Camera Consultantilor Fiscali este organizatia profesionala de utilitate publica care coordoneaza activitatea de consultanta fiscala din Romania si are in evidenta peste 5.500 de membri la nivel national. Inscrierile la examen se fac in perioada 2 octombrie 2017 - 20 octombrie 2017 pe site-ul http://www.ccfiscali.ro/.

764 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Amanari cu termen scurt (Miercuri, 2 aprilie 2008, 14:28)

    Stoewer [anonim]

    Vad ca Tribunalul Arges amana termenele cu 1 saptamana, ceea ce arata ca se da importanta acestui conflict. In mod uzual, la astfel de procese, intreprinderea la care lucram pe vremuri primea amanari de 4 pana la 6 saptamani. Si mai sunt posibilitati de a amana procesul, fara mare bataie de cap.
    • +1 (1 vot)    
      ilegal (Miercuri, 2 aprilie 2008, 15:09)

      ofside [anonim] i-a raspuns lui Stoewer

      Sindicalistii incearca prin orice mijloace sa saboteze avtivitatea de la Dacia. Este clar ca greva este ilegala iar sindicalistii ar trebuii sa plateasca toate pagubele
      • 0 (0 voturi)    
        Pentru ofside (Miercuri, 2 aprilie 2008, 15:53)

        Vandramas [anonim] i-a raspuns lui ofside

        Draga ofside esti in offside! De unde ti-e clar ca greva e ilegala, daca nici instanta nu s-a pronuntat inca?
  • 0 (0 voturi)    
    anormal (Miercuri, 2 aprilie 2008, 14:57)

    walter [anonim]

    Nu mi se pare normal ce se intampla la tribunal. Cred ca este un caz destul de usor, ar putea da un verdict imediat, nu sa amane cu saptamanile, asta doar daca nu vor sa-i scoata basma curata pe sindicalisti si inca nu stiu cum.
    • 0 (0 voturi)    
      litigiu de munca (Miercuri, 2 aprilie 2008, 16:52)

      andrei [anonim] i-a raspuns lui walter

      In primul rand, mie nu mi se pare un caz usor. Aici nu vorbim de un divort amarat, ci de un serios conflict de munca. Daca instanta ar da rapid o solutie, nu inseamna ca ea ar fi si buna. Asa ca, rabdare.
      In al doilea rand, termenele s-au dat atat de scurte tocmai pentru ca e un litigiu de munca. In astfel de cauze, indiferent de amploarea lor, termenele nu pot fi mai mari de 15 zile. Cel putin asa stabileste legea acum, nu stiu care era situatia cu cativa ani in urma.
  • 0 (0 voturi)    
    ce se intampla daca greva este declarata ilegala?? (Miercuri, 2 aprilie 2008, 15:58)

    nemesis [anonim]

    eu ma tot intreb?...la dacia e un conflict de munca datorat nemultumirilor salariale...
    pana la urma chiar daca instanta o sa zica ca greva este ilegala, va rezolva asta problemele muncitorilor???
    sincer eu nu inteleg ce sens are demersul administratiei dacia
    intr-adevar, daca instanta va decide asta, oamenii vor trebui sa inceteze greva si sa se intoarca la munca
    dar daca nemultumirile nu dispar poate peste o luna vor face iar greva, etc
    poate imi explica si mie cineva
  • +1 (1 vot)    
    prostie (Miercuri, 2 aprilie 2008, 16:21)

    klip [anonim]

    Sindicalistii sunt niste hoti care incearca sa opreasca prin orice mijloace munca la Dacia pentru a provoca cat mai multe pierderi si ai face pe francezi sa plece din tara.
    • -1 (1 vot)    
      cred ca gresesti (Miercuri, 2 aprilie 2008, 17:37)

      andrei [anonim] i-a raspuns lui klip

      Nu pare foarte logic ceea ce spui. Adica sindicalistii ii enerveaza pe francezi, care isi iau jucariile si pleaca iar sindicalistii raman fara loc de munca.
      Oare chiar asa prosti sa fie?
  • 0 (0 voturi)    
    nu e gresit (Miercuri, 2 aprilie 2008, 19:22)

    mitofan [anonim]

    Sindicalistii incearca prin orice mijloace sa saboteze avtivitatea de la Dacia. Este clar ca greva este ilegala iar sindicalistii ar trebuii sa plateasca toate pagubele
  • 0 (0 voturi)    
    cum se vad lucrurile din interior!!!!!!! (Miercuri, 2 aprilie 2008, 21:45)

    real [anonim]

    ar fi bine ca unii dintre noi sa nu se mai dea cu parerea daca nu stiu ce se intampla cu adevarat in interior!
    1 - tribunalul tot amana verdictul pentru ca nu vrea sa se amestece prea mult. spera ca in acest timp sa rezolve ceva, sa se ia niste masuri care sa-i multumeasca si pe unii si pe altii.
    poate va puneti intrebare de ce difera atat de mult listele pe care le aduce sa-ul fata de cele de la administratie!? pentru ca sunt angajati care semneaza pentru greva, dar apoi pleaca acasa. acesti angajati sunt trecuti de cei de la administratie pe liste de absenti.
    2 - nu sindicalistii le-au impus oamenilor sa intre in greva. a fost la aprecierea fiecaruia. sindicatul din franta a felicitat sindicatul si angajatii din romania pentru ca au avut curajul sa isi ceara drepturile. nu e normal ca un strain care lucreaza tot la renault in productie, dar intr-o alta tara, sa primeasca peste 500 de euro si un roman cu aceeasi specializare sa primeasca 200 de euro doar pentru simplul fapt ca lucreaza in romania.
    noi romanii am tacut prea mult, am inghitit prea mult! de aceea mana de lucru romaneasca este foarte ieftina.
    se mai vrea si calitate!!!
    sa zicem ca ar inceta greva pentru ca sindicalistii ar accepta o oferta mai mica, dar credeti ca oamenii ar mai lucra cu acelasi spor,avand in vedere conditiile in care lucreaza??? daca nu va mai fi calitate???
    ei nu au voie sa se duca la toaleta decat de cateva ori pe zi si daca depasesc li se spune de la obraz ca au depasit limita impusa. atunci cand se duc trebuie sa astepte sa fie inlocuiti.
    ce din administrtie nu s-au pus deloc in pielea muncitorilor sa vada cum e!!! lor le-ar convenii???????
    sunt unii oamenii care traiesc doar din salariul de la dacia!
    trebuie motivati!!!
    • +1 (1 vot)    
      gresesti prietene...oi fi tu din interior sau nu.. (Joi, 3 aprilie 2008, 13:02)

      eu [anonim] i-a raspuns lui real

      dar gresesti.
      Tu compari Romania cu Franta si zici te intrebi de ce unul din Romania nu castiga cat unul din Franta...pai ia gandeste-te tu un pic asa ...cum ai produce tu masini mai ieftine cu forta de munca scumpa? Plus - ce era Dacia pana sa fie preluata de Renault? Era cosciug pe roti. Au venit baietii au investit, au oferit conditii de munca mai bune. Ce vina are patronatul ca economia merge prost si cresc mereu preturile? Cat produce un muncitor francez in raport cu unul roman?
  • -1 (1 vot)    
    (continuare) din interior (Miercuri, 2 aprilie 2008, 21:48)

    real [anonim]

    (continuare)
    si de ce nu dau totusi marirea ceruta???
    au avut un profit foarte mare anul trecut!!!
    mai vine pe piata si noul model! vor castiga si mai mult!!!
    nu isi dau painea de la gura!!! dau banii pe care i-au castigat tot pe spinarea bietilor angajati!!!
    cam asta e in interior!!!
  • -1 (1 vot)    
    7.600 de motive pentru continuarea grevei !!! (Joi, 3 aprilie 2008, 0:47)

    Ovidiu [anonim]

    1. In Romania sunt cele mai mici salarii din Uniunea Europeana. Producatorii isi aduc sculele sa produca aici , pentru ca romanii nu cer si sunt obisnuiti sa se multumeasca si sa munceasca cu putini bani.

    2. Investitiile strainilor aici vor fi profitabile chiar si daca salriile ajung la 80% din nivelul Frantei.

    Renault ameninta cu fabricile din Rusia si Maroc?

    Rusia, Turcia si Maroc nu sunt in Uniune Europeana. Daca aduc masinile din aceste tari sa le vanda inn Europa, vor plati taxele de import ale Uniunii. Nu vor fi preturi mai competitive, Renault are tot interesul sa produca in interiorul UE.

    Nu trebuie sa fii manager sau mare inteligenta sa realizezi ca romanii sunt exploatati in acest moment.

    In momentul in care platesti un om cat sa supravietuiasca si nu cat sa traiasca decent se numeste exploatare.

    Pentur cei care spun ca greva nu e legala, incercati sa traiti cu 900 RON lunar.

    Incercati sa va faceti o familie, sa ganditi un viitor.

    Cei care vor arunca cu mizerii de genul, ca atat au fost in stare ca nu au invatat, ganditi-va ca acei oameni MUNCESC, iar lucrul in fabrica nu e nici pe departe usor iar MUNCA trebuie PLATITA.

    Renuntati la gandirea egoista si fals capitalista. Capitalism nu inseamna ca cine nu e in stare sa se descurce moare de foame, ci inseamna ca si cel care matura strazile, isi poate permite sa asigure un viitor familiei sale si sa isi scoata sotia la restaurant macar odata la doua luni.

    In Europa nu se munceste cu 200 EUR/ luna. Romania, trezirea , suntem China Europei !!!


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version