Romanii nu cumpara masini electrice pentru ca sunt mici, scumpe si au autonomie redusa

de Vlad Barza     HotNews.ro
Luni, 7 aprilie 2008, 16:56 Economie | Auto

Reva electric car
Foto: Reva
Compania care aduce in Romania masini electrice produse in India nu a vandut nici un exemplar, din cauza ca romanii le considera scumpe si mici si sunt nemultumiti de faptul ca trebuie incarcate la mai putin de 90 de kilometri parcursi, au declarat pentru HotNews.ro reprezentantii companiei.

Compania Reva Romania a adus acest tip de automobil in 2003, insa pana acum nu a vandut nici una. In acest moment exista doua modele, diferite doar prin dotari. Cel cu mai putine dotari costa 10.000 euro cu TVA, iar cel cu dotari in plus costa 15.000 de euro. Autonomia este de 80 - 90 de kilometri, masina poate transporta doi adulti si doi copii, timpul de incarcare completa este de sase ore, iar viteza maxima este de 75 km/h.

Desi la lansare publicul s-a aratat interesat de noile produse, comenzile au intarziat sa apara, iar firma nu are in prezent masini in showroom, considerand ca e prea scump sa le aduca, mai ales ca vanzarea de masini electrice e doar o activitate de nisa, cu pondere de doar cateva procente in afacerile firmei.

In plus, si timpul de livrare poate fi in jur de trei luni, iar clientii au fost descurajati si de dimensiunile masinii (2,63 metri lungime), de autonomia care nu le-ar permite deplasari consistente, dar si de pret.

Reprezentantii companiei sustin ca unul dintre avantajele acestui tip de automobil este costul redus pentru exploatare: 1 - 1,2 euro/100 kilometri. Ei adauga ca in a doua jumatate a anului ar fi posibila aducerea in tara a unui model Reva electric cu automomie de 150 - 200 km, care se incarca in doua ore si va fi cam cu 1.000 euro mai scump decat versiunile de acum.





















Jurnal din Israel​

​FOTOGALERIE Tel Aviv: plaje, muzici si trupuri

Greu sa gasesti in lume un oras care petrece mai mult, care se odihneste mai seren. Un New York pe Malul Mediteranei, un colt de Europa sofisticata in Orientul Mijlociu, o destinatie de plaja excelenta, un oras in care noptile de distractie se continua si dupa ce se crapa de ziua. Oameni pe longboard-uri colorate coboara spre faleza orasului, de multe ori purtand doar o pereche de pantaloni scurti. Esti in inima civilizatiei est-mediteraneene, cu hedonismul ei milenar, cu cultul inca pastrat al corpurilor frumoase, cu o senzualitate subtila, dar neascunsa.

7446 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    eh (Luni, 7 aprilie 2008, 17:28)

    mihai [anonim]

    nu se vrea inca,

    o masina electrica care se doreste marketa nu arata ca facuta de un copil din plastilina mov/galben.

    vezi teslamotors.com
    • 0 (0 voturi)    
      deci... (Marţi, 8 aprilie 2008, 9:51)

      iuzar [anonim] i-a raspuns lui mihai

      ai uitat sa spui ca tesla roadster costa 100.000 $
  • 0 (0 voturi)    
    Mda... (Luni, 7 aprilie 2008, 17:29)

    anonim [anonim]

    "cu automomie de 150 - 200 km/h"

    Marfa, autonomia se masoara in km/h... ce oameni.
    • +1 (1 vot)    
      mersi (Luni, 7 aprilie 2008, 17:51)

      Vlad B [anonim] i-a raspuns lui anonim

      Multumesc am modificat
    • +2 (2 voturi)    
      Autonomie (Luni, 7 aprilie 2008, 18:20)

      Phane [anonim] i-a raspuns lui anonim

      Si aia de la Tzinutul Szecuiesc cu ce isi masoara autonomia?
  • 0 (0 voturi)    
    Tesla si GM (Luni, 7 aprilie 2008, 19:29)

    Alex [anonim]

    Tesla Motors produce masini electrice serioase.Si a inceput si General Motors sa scoata niste concepte foarte interesante.Un bun exemplu ar fi Chevrolet Volt.Masina Reva din poza asta e o gluma.Indienii nu au pic de gust estetic.
    • 0 (0 voturi)    
      Tesla... roks! (Luni, 7 aprilie 2008, 20:26)

      bonanza [anonim] i-a raspuns lui Alex

      Intradevar, TESLA MOTORS au scos o masina elecrica foarte performanta (Tesla Roadster). Cei drept are un pret piperat (90.000 dolari), insa reprezentantii companiei sustin ca vor scoate pe piata si un model familiar la un pret mai accesibil. Totusi, daca tinem seama ca Tesla Roadster este o masina SPORT se pot justifica cei 90.000 dolari. Printre alte performante, masina celor de la Tesla Motors are o acceleratie de invidiat. De la 0 la 100 km/h in 3,9 secunde!!! Da, ati citit bine, 3,9 secunde.

      Am urmarit pe youtube cum se misca aceasta "masinuta" si pare sa tina piept cu brio "greilor" din categoria sport gen Ferrari, Mclaren si Corvette.

      http://www.youtube.com/watch?v=h-AWy2nBT-s

      De asemenea compania care dezvolta masinile MINI, are in lucru o masinuta electrica.

      VOLVO are de asemenea un model electric deplin functional. Cautati pe youtube.
  • 0 (0 voturi)    
    @Alex (Luni, 7 aprilie 2008, 20:19)

    Amsterdamer [anonim]

    @AlexChevrolet Volt costa 48k dolari, pe cand masina asta indiana 10-15k, adica de 4-5 ori mai putin. Mai putem vorbi de design in cazul acesta?
  • 0 (0 voturi)    
    no way! (Luni, 7 aprilie 2008, 22:54)

    daniel [anonim]

    da' cine e nebun sa iasa cu asa ceva pe strada... doar daca esti clown de meserie... si te duci la servici. Indienii astia chiar is ricicoli, vezi si cazul Tata Nano sau People's car, cu o singura oglinda retrovizoare...
  • 0 (0 voturi)    
    HAI CA E MARFA (Luni, 7 aprilie 2008, 23:38)

    Octavian [anonim]

    Am intrat pe site-ul Reva:
    http://www.revaindia.com/
    Acolo exista o mica aplicatie Java unde va puteti juca cu gama de culori. Am creat o Reva neagra cu bumper galben si tapiterie de piele neagra si galbena.
    Marturisesc sincer ca arata cel putin cool (cum spun tinerii...).
    In fine, nu prostia marketerilor idieni trebuie discutata aici (care marketeri au pus pe frontispiciul site-ului o poza cu o Reva care arata jalnic in culorile mov si galben-mustar - dar poate au ales paleta respectiva de culori in urma unori cercetari facute in randul indienilor care indiscutabil au o cu totul alta cultura).
    Trebuie sa discutam FIABILITATEA ACESTEI MASINI.
    Din experienta proprie cunosc dezastrul pe care il poate provoca investitia intr-un produs de inalta tehnologie produs de o tara emergenta.
    Cine vrea mai multe detalii este rugat sa viziteze www.fingerprint.ro si sa caute "Chinezii" sau "The Chinese"... un articol scris de cel care s-a fript urat de tot cu un printer industrial MADE IN CHINA.
    Deci chiar merita. JUR.
  • 0 (0 voturi)    
    Romanii sunt destepti si saraci (Marţi, 8 aprilie 2008, 15:20)

    adimfx [anonim]

    Eu cred ca romanii sunt prea destepti sa inghita chifteaua otravita denumita masina electrica. Sau prea saraci sa-si poata permite luxul unui automobil neconventional.

    Pe scurt:

    1. Industria auto se va comuta, treptat, pe electric pentru ca e mai profitabil, nu pentru ca e mai ecologic
    2. Industria de producere, inlocuire si casare a acelor baterii va fi mai poluanta decat producerea, repararea si casarea masinilor actuale
    3. Politicul incurajeaza tehnologiile electrice pentru ca implica multi bani si multa forta de munca (adica voturi). Altfel, cum va explicati ca in tehnologia GPL nu investeste nimeni serios, desi e dovedit ca SE POATE, iar emisiile unui motor pe benzina adaptat la GPL scad sub cele ale unei hibride? Normal, e ieftin de facut si de intretinut si nu ai nevoie de miliarde de oameni sa faca asta, deci someri si voturi putine.
    • 0 (0 voturi)    
      Loganul consuma 11% (GPL) (Marţi, 8 aprilie 2008, 17:11)

      stefan2008 [utilizator] i-a raspuns lui adimfx

      ...care, inainte sa se scumpeasca motorina, am calculat si ieseam mai scump la 100km decat cu 5.2% - motorina => am luat Diesel.
      Deci nu prea inteleg care-i avantajul GPL. In afara de faptul ca as fi avut ditamai roata de rezerva in portbagaj, pentru ca au pus butelia de gaz in locul rotii, ma gandesc de unde vine GPL-ul asta de fapt - daca de la rusi, atunci as prefera electric sau ceva cu vasle.
      • 0 (0 voturi)    
        Calculezi prost (Miercuri, 9 aprilie 2008, 12:50)

        adimfx [anonim] i-a raspuns lui stefan2008

        Daca ai un stil de mers care scoate 11% cu un Logan 1.4 GPL, atunci e imposibil sa scoti 5,2% cu un diesel, in aceleasi conditii de mers.

        Pentru consum 13% pe GPL platesti la pompa 28,6 lei. (1 L GPL - 2,2 lei)

        Pentru un consum 12% pe benzina platesti la pompa 45,6 lei (1 L benzina - 3,8 lei)

        Pentru un consum 8% diesel platesti la pompa 32,8 lei.

        Si vorbim aici de motoare cu puteri si capacitate cilindrica similare, respectiv 1.6 MPI 90 cai si 1.5 dci 85 cai.

        Povesti d-astea ca diesel consuma la jumate fata de benzina IN ACELEASI CONDITII de mers nu mai cred de mult. Si asta pentru ca am condus multe masini diesel si benzina, iar diferenta de consum intre motoare cu aceeasi capacitate cilindrica si putere este de maxim 2 litri la o suta de kilometri parcursi.

        Deci calculul meu favorizeaza oricum dieselul si oricum iese mai scump.

        Unde mai pui ca vorbeam si de ecologie, ori aici diesel-ul pute, la propriu!
  • 0 (0 voturi)    
    Mai bine va uitati aici (Sâmbătă, 23 mai 2009, 0:54)

    Dumitru Dan [anonim]

    www.e-zero.ro
  • 0 (0 voturi)    
    ... nu numai (Vineri, 9 iulie 2010, 12:31)

    defrag [anonim]

    Nu numai pretul si aspectul ii impiedica pe romani sa le cumpere, mai trebuie facuta si un pic de campanie de marketing. Daca mai aude lumea de ea poate o cumpara. Eu de exemplu cum aud ca exista in romania asaceva.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi