Productia Logan in Iran este de patru ori sub valoarea planificata

de Vlad Barza     HotNews.ro
Luni, 14 aprilie 2008, 14:23 Economie | Auto

Partenerii Renault produc in Iran de patru ori mai putine masini decat se planificase, din cauza sanctiunilor impuse de ONU tarii asiatice. Furnizorii europeni nu exporta in Iran, iar bancile occidentale nu dau credite companiilor iraniene, astfel incat toti producatorii occidentali prezenti acolo construiesc cu mult sub posibilitati, scrie Automotive News.

Joint-venture-ul format din Renault si producatorii locali Iran Khodro si Saipa produce saptamanal 1.200 de masini Logan, fata de o capacitate instalata de 5.000 de unitati. Cei de la Renault preconizau ca productia modelului Logan, vandut in Iran sub numele Tondar 90 (Tondar inseamna "tunet" in persana), va ajunge la 10.000 de masini pe saptamana. Logan a intrat pe piata din Iran acum un an, si in primele zile a primit zeci de mii de comenzi.

Productia este afectata si in uzinele altor producatori occidentali, Citroen, Peugeot si Volkswagen, care se bazeaza pe colectii de piese din import.

Furnizorii europeni au fost atentionati ca exporturile catre Iran ar putea atrage sanctiuni, iar la presiunea SUA multe banci europene au rupt legatura cu sectorul financiar iranian, astfel ca furnizorii din Iran nu mai pot lua credite si sunt in criza de bani.

Daca acum un an cei din industria auto priveau Iranul cu admiratie si spuneau ca e una din pietele cu cea mai mare crestere, acum prognozele sunt negative si se estimeaza ca vanzarile vor scadea cu 10% anul acesta.

Iranienii au cumparat anul trecut 1,1 milioane de masini noi, iar prognoza pentru anul in curs e de un milion de unitati. Piata a crescut puternic, de la 48.000 de masini vandute in 1994, in special datorita masinilor Peugeot si Citroen produse local. Se estima ca piata ar putea ajunge in curand la doua milioane de masini pe an, insa acum optimismul a disparut.

Anul trecut productia PSA Peugeot Citroen in Iran a scazut cu 22%, pana la 180.000 de masini, iar Volkswagen a produs 2.300 de masini, de aproape zece ori sub prognoze. La Fiat situatia este si mai rea, italienii anuntand inca de acum trei ani ca vor sa produca in Iran chiar 250.000 de masini anual, insa nimic nu s-a concretizat.

ONU a impus sanctiuni Iranului iar SUA face presiuni pentru ca Teheranul sa renunte la programul nuclear.

























Material sustinut de BCR

VIDEO Antreprenor StartUp Nation / Fondatorul Scolii de Bijuterie Contemporana: Eu nu vin la serviciu, eu vin in propriul meu atelier, in care imi exprim ideile. Ceea ce misca industria asta sunt ideile, nicidecum cifrele

David Sandu s-a ocupat de designul de bijuterii de cand era copil si a invatat pe cont propriu tot ceea ce stie. Assamblage - Scoala de Bijuterie Contemporana a aparut drept consecinta a acestei pasiuni. David face parte dintr-o industrie creativa emergenta, insa atat el, cat si cei care au trecut in ultimii 7 ani pe la bancurile de lucru ale scolii sale se vad adesea nevoiti sa spuna ca fac alte lucruri, pentru ca activitatea lor nu exista intr-un cadru legal.

933 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri