Foarte multi oameni sunt atrasi de scuterele chinezesti cu preturi mici, insa nu tin cont de calitatea acestora si nici de faptul ca risca sa nu beneficieze apoi de service, a spus intr-un interviu acordat HotNews.ro directorul de import si distributie al Daperom Grup Auto, importator al scuterelor Peugeot, Petre Stirbu. El spune totusi ca numarul celor care aleg mai cu atentie este in crestere, iar piata e in plin avant.

"E un fenomen ce s-a manifestat anul trecut, dar acum a luat amploare, o explozie a chinezariilor, e tendinta ochilor inchisi, cumparatorul e fascinat de pret dar uita ce se intampla dupa ce cumperi un produs. Sunt scutere la 20 de milioane, un pret imposibil, dar in schimb au garantie de 29 de zile, ca la un pachet de unt", spune reprezentantul Peugeot.

El spune ca unele companii care vand multe scutere nu declara la APIA vanzarile, insa aduc containere intregi de vehicule ieftine pentru care gasesc imediat clienti. Stirbu estimeaza ca anul acesta romanii vor cumpara circa 8.000 de scutere noi, dintre care in jurul a 1.800 vor fi Peugeot (majoritatea covarsitoare pana in 50 cc).

"Sectorul e liber, neocupat, motorizarea e slaba, cred ca 30.000 de scutere vandute anual nu ar fi departe de adevar, in viitor. Fara discutie va fi o crestere permanenta si aici vorbim si de utilizarile in scopuri profesionale", a mai spus Stirbu.

Cresterea se datoreaza scuterelor ieftine, "chinezariilor" de sub 50 cc pentru ca nu e nevoie de permis. Insa creste si numarul celor care sunt mai atenti si se uita ce servicii sunt in spatele produsului, daca au garantie, daca li se va asigura service la nevoie "Pana si pe bloguri sunt comentarii de genul "nu-l lua pe cel de 20 de milioane, nu merita, ia unul mai scump ca face banii", subliniaza reprezentantul Peugeot.

In gama marcii franceze scuterul cel mai ieftin, care costa circa 3.700 lei, a fost anul trecut de departe cel mai vandut, cu 700 - 800 de unitati, din cele 1.200. Stirbu spune insa ca si scuterele de 125 cc sau 250 cc isi vor gasi clienti in randul adultilor care se vor obisnui cu ideea ca deplasarea zilnica in oras cu scuterul este eficienta "Aceste modelele low-cost au dus la disparitia reticentei adultilor fata de scutere, adultul nu se vede pe scuter, insa daca prietenii lui se suie, va face si el asta pana la urma", a subliniat reprezentantul Daperom.

El a conchis ca, dat fiind ca acest sector creste, a aparut si meseria de vanzator de vehicule pe doua roti, meserie ce lipsea acum cativa ani si odata cu vanzatorul a aparut si nevoia de service, din moment ce sunt tot mai multe scutere pe strazi.