Guvernul intentioneaza sa elimine prin programul "Rabla" 40 de mii de masini vechi in 2008. Prima de casare ramane de 3 mii de lei

de Alina Neagu     HotNews.ro
Luni, 21 aprilie 2008, 19:03 Economie | Auto

Guvernul a decis, in sedinta de astazi, sa finanteze innoirea a 40.000 de autovehicule in cadrul programului "Rabla" si a decis pastrarea primei de casare la valoarea de 3.000 de lei pentru un autovehicul, se arata intr-un comunicat al Guvernului. Ministerul Mediului intentioneaza sa elimine din trafic 40.000 de masini vechi, in 2008, fata de aproape 16.500, in 2007. Cu toate ca Executivul stabilise, initial, sa mareasca prima de casare la 4.000 de lei, cu o mie de lei in plus fata de 2007, Guvernul a decis, in sedinta de astazi, ca prima de casare sa ramana la nivelul celei de anul trecut, adica 3.000 de lei.

"Am decis mentinerea nivelului actual al primei de casare, in conditiile in care am preferat sa extindem programul de innoire a parcului auto la 40.000 de unitati", a afirmat Attila Korodi, citat de NewsIn.

"Programul Rabla va continua si in 2008 si este posibil sa se extinda si la tractoare", declara, la mijlocul lunii decembrie, ministrul mediului, Atilla Korodi, in cadrul unei conferinte de presa. Potrivit ministrului, eliminarea din trafic a 16.444 de autovehicule vechi, in 2007, a dus la reducerea nivelului de monoxid de carbon din aer cu 400.000 de kilograme.

In ceea ce priveste sumele incasate, in 2008, din taxa de prima inmatriculare, Korodi a spus ca nu se asteapta ca acestea sa fie mai mari decat in 2007, existand chiar posibilitatea ca banii sa fie mai putini. Sumele provenite din aceasta taxa vor fi folosite pentru diverse proiecte ale Ministerului Mediului, Korodi enumerand reinnoirea parcului auto, infiintarea de parcuri si spatii verzi in localitati sau construirea de piste de biciclete.

Programul "Rabla" urmareste casarea masinilor mai vechi de 12 ani.





















Jurnal​ din Israel

FOTOGALERIE Tel Aviv: artistic si sofisticat

Tel Aviv e un oras nou pornit de la un port vechi si are un tip de sofisticare, nearoganta, care-l face definitiv interesant. Arhitectura lui, accentele moderne, tusele europene, aspiratiile americane, muzeele, casele memoriale permit calatorilor sa traiasca in el si o experienta culturala. Spiritul relaxat al orasului si umorul generatiei tinere din Tel Aviv se traduce uneori in mici capodopere in culoare pe ziduri. Unul dintre cele mai bune, amuzante si interesante tururi e cel din cartierul florentin, cunoscut ca partea boema a orasului.

6565 vizualizari

  • 0 (2 voturi)    
    Aho aho copii si frati.. (Luni, 21 aprilie 2008, 19:21)

    EccE [anonim]

    ..poftiti de cate un Citroen luati..ca va plateste boul de contribuabil cate un citroenu lu traiceanu..ce scoli la pamant, tineri fara locuinte, agricultori fara motorina, masini noi la tot rumanu..trebuie sa reinoim si noi rablele de la Guvern, pana nu ne ia Somalia din urma, daca nu ne-a luat deja..
  • 0 (0 voturi)    
    ... (Luni, 21 aprilie 2008, 19:54)

    ... [anonim]

    Daca in 2007 s-au casat doar 16.500 masini, de ce s-a extins programul la 40.000 masini?
    • 0 (0 voturi)    
      pardon, (Marţi, 22 aprilie 2008, 10:37)

      dacian MCV [anonim] i-a raspuns lui ...

      in 2007 s-au casat 16456 masini !!!
  • +1 (1 vot)    
    ... (Luni, 21 aprilie 2008, 21:24)

    vlad [anonim]

    Au extins la 40000 de masini pentru a scoate din circulatie cat mai multe , ce e asa de greu de inteles??
    Anul trecut au avut buget doar pentru 16000 si au ramas destui doritori pe dinafara. Anul acesta e si an electoral asa ca , hai baieti la paine si rable..
  • +1 (1 vot)    
    Rabla (Luni, 21 aprilie 2008, 22:34)

    Nicolae [anonim]

    Se iau banii de la proiectele de mediu (impaduriri etc)si se finanteaza afacerile cu masini noi !!!
    Sunt dupa spusele ministrului 3 milioane de masini cu probleme : impartiti trei milioane la 40 de mi si veti vedea in cat timp avem reinoirea.(75 de ani???)
    Nu se incurajeaza introducerea catalizatorului norma D3 (euro3 -Germania prin montarea catalizatorului)nu e recunoscuta de RAR.
    Evident scopul e AFACEREA CU MASINI = PD care a introdus-o si Tariceanu caruia i-a venit ca o manusa!!!!
  • 0 (0 voturi)    
    Tariceanu da clasa... (Marţi, 22 aprilie 2008, 1:26)

    zvezda [anonim]

    Practic cu bani de la buget se subventioneaza vanzarile de masini noi. Adica dl Tariceanu isi subventioneaza propria afacere! Aici se vede diferenta de clasa intre Tariceanu si Remes, cel cu caltabosii. Tariceanu si-a tras lege, nu fura ca un gainar!
    • 0 (0 voturi)    
      esti varza (Marţi, 22 aprilie 2008, 8:13)

      adimfx [anonim] i-a raspuns lui zvezda

      Da dom'le, isi subventioneaza Tariceanu afacerea...

      Tu ai habar bai poluatule cate masini vinde Citroen intr-un an? Putine, iti spun eu. Adica putin peste 4.000 de masini in 2006, iar de la jumatea anului a ramas cu 3-4 showroom-uri amarate care scad cifra de afaceri a ATS la jumate. Asta pentru ca francezii si-au deschis reprezentanta si ATS nu a mai fost importator...

      Daca te uiti la top trei, cinci, zece nu o sa vezi nicio bucsa de Citroen. Greii sunt Dacia, Volkswagen, Skoda, Ford, GM, etc...

      Daca ai fi spus ca Tariceanu ia spaga de la Dacia, poate ca as fi avut motive sa te cred.

      Cat despre taxa, e buna ba! Mergeti la bulgari sa vedeti cum arata strazile lor. Pline cu rupturi. Tot amarasteanu isi permite un BMW din 1990 si uite asa au bulgarii strazile pline de masini premium.... de acum 20 de ani....
      • 0 (0 voturi)    
        taxa de papagal (Marţi, 22 aprilie 2008, 14:07)

        zvezda [anonim] i-a raspuns lui adimfx

        Bai papagalule,
        Nici nu ma intereseaza daca ia Tariceanu si spaga de la APIA. M-as mira sa nu ia, ca le face mari servicii, dar e greu de probat, e doar o presupunere foarte probabila.
        Nu ma intereseaza nici daca Citroen vinde multe masini sau putine. Daca vinde una, subventionata de Tariceanu, e destul. Si 4000 nu-s putine deloc. La un profit mic de 1000 pe bucata, rezulta un profit anual de vreo 4 mil de euro. Care fara programul rabla poate erau 3. Ai inteles, papagalule? 1 mil de euro in plus pe an, adica mai multi bani decat o sa faci tu in toata viata ta de ciochist.
        Daca intentia era de a se scoate rablele de pe drum, nu se conditiona acordarea primei de cumpararea unei masini noi.
  • 0 (0 voturi)    
    minciuna sfruntata (Marţi, 22 aprilie 2008, 1:48)

    zvezda [anonim]

    Daca intentia guvernului era sa scoata rablele din circulatie nu se conditiona acordarea primei de casare de cumpararea unei masini noi. Taxa de prima inmatriculare pentru o rabla e mult mai mare decat prima de casare, deci nu se puteau folosi banii la importarea altei rable.
  • 0 (0 voturi)    
    si totusi?!! (Marţi, 22 aprilie 2008, 11:07)

    eu [anonim]

    cand demareaza programul?
    stie cineva o data concreta?
  • 0 (0 voturi)    
    GICU (Joi, 24 aprilie 2008, 15:42)

    marius [anonim]

    40 DE MII TARICEANU ASTA NE CREDE ASA DE NAIVI 40 MII MINUS 20 MI SPAGARI POLITISTI SECURISTI ETC SI MAI RAMINE SI OMULUI DE RIND 20 MII
    ACEST PROGRAM AR TREBUI IMPLEMENTAT LA ORICE DEALER DE MASINI NON STOP
    ASA E LA STRAINI


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri