Renault vrea sa lanseze masini electrice pana in 2012

de Vlad Barza     HotNews.ro
Joi, 24 aprilie 2008, 13:08 Economie | Auto

Renault concept Zoom
Foto: Auto Express
Francezii de la Renault au de gand sa lanseze un vehicul electric de marimea lui Twingo pana in 2012, masina ce ar putea sa dispuna de seturi diferite de baterii, unele pentru distante scurte, altele pentru weekend, scrie Auto Express.

"Daca vom fi gata, masina complet electrica va fi disponibila pentru Jocurile Olimpice de Vara din 2012. Incercam sa respectam termenul, din cauza taxelor mari, Marea Britanie va fi o piata buna pentru masina", a spus Patrick Pelata, director de dezvoltare produs la Renault.

El a adaugat ca masina ar trebui sa aiba dimensiuni asemanatoare cu Twingo si ca se discuta despre posibilitatea clientului de a alege intre doua seturi de baterii, unele mai mici, pentru calatorii scurte in timpul zilei si altele mai voluminoase, dar cu autnomie mai mare.

"Ne gandim sa inchiriem bateriile contra unui abonament lunar. va fi o taxa mai mare sa le incarci in miezul zilei si una mai mica noaptea", a mai spus Pelata.

Planurile Renault in segmentul masinilor electrice contin doua vehicule la care se lucreaza: o versiune concept de Megane ce va fi prezentata in toamna la salonul de la Paris, dezvoltata pentru piata din Israel si o varianta a utilitarei Kangoo.

Si "colega" de alianta - Nissan - a anuntat intentia de a scoate pe piata vehicule electrice in 2010, dar nimic nu a fost dat ca sigur.

Renault si-a aratat interesul pentru masinile electrice din 1992, cand a prezentat la Paris conceptul Zoom, un automobil supermini.

Masinile electrice sunt prezente in volume foarte mici si nu sunt populare din cauza autonomiei reduse, dimensiunilor mici si pretului destul de mare. O serie de producatori au construit in special in SUA vehicule electrice, insa in volume extrem de mici.

Printre companiile care vand sau au vandut masini electrice se numara Tesla Motors, Reva, Think, General Motors, Toyota sau Honda.

Una dintre cele mai cunoscute masini electrice a fost modelul EV 1 al General Motors, produs intre 1996 si 2003 intr-un numar limitat de circa 2.000 de exemplare. Masinile erau inchiriate catre utilizatori, acestia neavand posibilitatea sa le cumpere. GM a motivat intreruperea programului prin faptul ca nu obtinea profit cu ele si nici nu prea exista cerere. GM a fost acuzata de unii ca si-ar fi sabotat propriul produs, compania a retras de pe piata toate masinile EV1, chiar daca au existat clienti care au cerut insistent sa le fie oferita sansa de a le cumpara.





















Jurnal​ din Israel

FOTOGALERIE Tel Aviv: artistic si sofisticat

Tel Aviv e un oras nou pornit de la un port vechi si are un tip de sofisticare, nearoganta, care-l face definitiv interesant. Arhitectura lui, accentele moderne, tusele europene, aspiratiile americane, muzeele, casele memoriale permit calatorilor sa traiasca in el si o experienta culturala. Spiritul relaxat al orasului si umorul generatiei tinere din Tel Aviv se traduce uneori in mici capodopere in culoare pe ziduri. Unul dintre cele mai bune, amuzante si interesante tururi e cel din cartierul florentin, cunoscut ca partea boema a orasului.

2135 vizualizari

  • +1 (1 vot)    
    intrebare... (Joi, 24 aprilie 2008, 13:38)

    nevermind [anonim]

    Bateriile pentru stationare sunt moca?
  • -1 (1 vot)    
    megan pt israel (Joi, 24 aprilie 2008, 13:55)

    alecu [anonim]

    nu prea inteleg cum vine treaba cu megane pt israel...e o versiune cu turela?:)
  • +1 (1 vot)    
    Pentru Israel (Joi, 24 aprilie 2008, 14:14)

    Cornwell [anonim]

    Este o versiune circumcisa.
  • 0 (0 voturi)    
    energy by Renault (Joi, 24 aprilie 2008, 14:40)

    bob [anonim]

    Pai in afara de ulei Renault si benzina Renault, o sa mai cumparam si energie electrica Renault.

    Astia pana nu ajung la faliment nu se lasa.
  • 0 (0 voturi)    
    Investigarea este mereu buna (Joi, 24 aprilie 2008, 22:49)

    Romanul [anonim]

    In primul rand petrolul trebuie sa urce si mai mult, ca populatiei sa-i iasa din cap multi cai putere si sa accepte masini cu o putere mai modesta. O asfel de masina mai diversifica forma de a ne transporta, dar este imposibil ca miloane de masini intr-o tara sa se alimenteze in prezent de la retea. Masinile consuma mult 90 hp sunt aprozimativ 70 mii W, si reteaua nu suporta un asfel de consum. Deci pt. cine nu stie masinile personale sunt un moft, si risipesc energie aiurea. Oricum petrolul va incepe sa scada la productie mai devreme sau mai tarziu, si omenirea cea capoasa se va trezi din visare. Cautati pe google peakoil.
    • 0 (0 voturi)    
      un moft doar pt unii (Vineri, 25 aprilie 2008, 0:37)

      vdv [anonim] i-a raspuns lui Romanul

      masina nu e un moft pentru toata lumea. pentru unii e o necesitate. Daca stai la 25km de downtown si ai de ales intre 1 ora cu trenul sau 30 min cu masina ca sa te duci la lucru, incepi sa-i vezi valoarea. La fel, daca cel mai aproape supermarket e la 5km si n-ai timp sa faci cumparaturi decat in weekend (deci trebuie sa cumperi mult sa-ti ajunga pt toata saptamana), iti garantez eu ca masina e necesara.
      Moft nu e masina in sine, moft e o masina mai puternica decat iti trebuie. Moft e sa-ti iei masina 4X4 cand nu iesi niciodata de pe asfalt, sau nu intri niciodata in zapada.

      E bine ca masina asta de la renault e economica, insa e mult prea mica pentru a oferi siguranta in caz de impact. Sa nu uitam ca 75% din masinile de pe sosele sunt mult mai mari si mai puternice decat jucaria asta.
      • 0 (0 voturi)    
        r (Vineri, 25 aprilie 2008, 11:05)

        im [anonim] i-a raspuns lui vdv

        Ce spui tu este corect, mai putin partea leagata de marimea masinii. E adevarat, este mai mica, dar este cat un twingo, deci ar trebui sa ofere siguranta pe care ti-o ofera si twingo. Corect, te simti mai bine si mai intr-un tanc :), dar twingo nu s-ar vinde in Europa daca nu ar fi trecut standardele de siguranta.
        Eu vad cu ochi buni aparitia masinilor electrice, insa singura "problema" ar fi incapacitatea retelelor nationale de curent de a da atata energie cat este necesara. Dar acuma se tot dezvolta energiile alternative (multi baieti cu bani investesc in ele) si ar trebui sa se acopere necesarul.
  • 0 (0 voturi)    
    electrocar (Joi, 1 mai 2008, 3:49)

    alex [anonim]

    romanii habar nu au de ce se pregateste in culise...pana in 2015 nici o masina nu va mai fi pe benzina...la 100.000 pe litru benzina...sau ca. 3 euro/L revolutia electro se produce mai repede decat s-ar astepta unii...

    pana in 2009 se estimeaza un pret pe baril de cel putin 200 dolari...echivalent cu ca. 60-70.000 la pompa.

    totul exista deja acum...masina complet electrica poate fi produsa acum ->wikipedia.org

    dar guvernul romaniei nu face nimic pt a introduce sau subventiona automobilele electrice sau panourile solare...asta e...romania a fost si va ramane bananiera...


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi