Vanzarile totale de scutere, motociclete si motorete au crescut cu 65% in primele trei luni ale anului, pana la peste 600 de unitati, iar marcile cele mai cautate au fost Peugeot, Piaggio si Yamaha, conform statisticilor remise Hotnews.ro de Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile din Romania (APIA).

Astfel, in primul trimestru, prin traditie unul slab ca vanzari in segmentul moto, vanzarile au totalizat 640 de unitati, fata de circa 380 anul trecut. Peugeot e brandul care domina piata, cu 268 de unitati, datorita gamei de scutere de sub 50 cc care-i dau posibilitatea sa realizeze volume de vanzari superioare marcilor care au in gama doar motociclete de la cateva mii de euro in sus.

Pe locul doi se situeaza Piaggio, cu 75 de unitati vandute, urmata de Yamaha, cu 57 de unitati vandute si de Honda, cu 49 de unitati.

KTM a vandut 35 de vehicule, Aprilia si-a gasit 30 de clienti, iar Suzuki 27. Harley Davidson, care si-a deschis reprezentanta anul trecut, a vandut 24 de motociclete, in timp ce germanii de la BMW au vandut 18.

Anul trecut, conform statisticilor APIA, pe piata moto s-au vandut 3.141 de vehicule, in crestere cu 79% fata de 2006. Anul trecut, vanzarile din primul trimestru au reprezentat 12% din totalul anului.

Trebuie precizat ca datele APIA nu cuprind raportarile tuturor jucatorilor din piata, ci numai de la cei care doresc sa raporteze. In statistici nu sunt incluse nici second-hand-urile si nici vehiculele aduse pe cont propriu de diferite persoane.