Marea Britanie: Masinile 4X4 sunt tot mai populare, in ciuda taxelor si ecologistilor

de Vlad Barza     HotNews.ro
Marţi, 29 aprilie 2008, 16:09 Economie | Auto

Nimic nu pare sa poata stopa cresterea segmentului SUV
Foto: worldcarfans.com
Cei care spun ca masinile 4X4 nu mai sunt cautate se insala, vanzarile acestora cresc, pe fondul aparitiei unui numar record de modele, unele tot mai acceptabile ca pret. Asta, in ciuda faptului ca autoritatile britanice au pornit un razboi impotriva masinilor 4X4, punand taxe care sa-i descurajeze pe viitorii cumparatori. Nimic nu pare sa schimbe tendinta, masinile cu tractiune integrala vor mai fi in voga inca mult timp, scrie The Times.

Desi ecologistii se fac tot mai tare auziti, iar autoritatile cresc taxele pentru masinile care polueaza, vanzarile de masini 4X4 au crescut in primele trei luni pe piata britanica, depasind 52.000 de unitati. Cotidianul brianic scrie ca acest lucru este un soc pentru guvernantii si pentru ecologisitii, care sperau ca tendinta va fi descrescatoare. Desi alte segmente din piata auto au stagnat, la SUV-uri vanzarile au crescut, in ciuda crizei creditelor din Marea Britanie.

Marca Jeep spre exemplu a avut vanzari record in martie, la fel si Mercedes care se astepta la cifre mult mai mici. Asta se intampla deoarece aproape toate marcile au masini 4X4 in gama, dar si fiindca milioane de britanici sunt tot mai stresati din cauza traficului si enervarii creata de blocaje. Masinile 4X4 dau un sentiment de siguranta, in raport cu ceilalti soferi, iar daca pana acum un numar de ani masinile cu tractiune integrala erau un lux, acum, odata cu venirea vehiculelor "crossover", tot mai multi si le pot permite, noteaza The Times.

"Obsesia britanicilor fata de masinile 4X4 este foarte puternica si clar ca e nevoie de mai mult decat niste taxe pentru a schimba tendintele" spune Luke Bosdet, de la asociatia automobilistica AA. "Atractiile acestor masini raman aceleasi: pozitia inalta de condus, spatiul generos pentru copii dar si statutul pe care ti-l confera detinerea unor astfel de masini sunt factori la fel de valabili in prezent, ca acum doi trei - ani (...) Tendintele in ceea ce priveste gusturile britanicilor in materie de masini sunt greu de schimbat. Acum cativa ani erau la moda masinile soft-top, iar inante de ele, in anii 80', erau populare hatchback-urile cu motoare puternice. Aceste tendinte se vor mentine pana cand oamenii vor decide ca nu mai este avantajos sa cumpere astfel de masini", a mai spus el.

In acest timp, autoritatile anunta tot mai des masuri descurajante pentru cei care au in gand sa-si ia masini care consuma si polueaza mult. Primarul Londrei a spus ca soferii care conduc masini 4X4 dau dovada de idiotenie si vrea ca taxa zilnica sa ajunga la peste 30 de euro, pentru soferii care vor sa intre in centrul capitalei cu masini poluante. In plus, un orasel din comitatul Surrey, dupa ce a pus taxe de parcare mai mari pentru masinile de mari dimensiuni, vrea ca parintii care-si duc copii la scoala cu automobile de mari dimensiuni sa plateasca o taxa anuala de circa 100 de euro.

Producatorii nu sunt deloc deranjati de planurile autoritatilor si scot pe banda rulanta SUV-uri noi, dovada ca cerere exista. Citroen a lansat in UK primul sau SUV, C-Crosser, dar cel mai vandut model 4X4 a fost CR-V de la Honda. Pe de alta parte, Nissan pretinde ca modelul Qashqai, un crossover nu cu mult mai mare decat Volkswagen Golf, a avut mare succes de cand a fost lansat anul trecut, mai scrie The Times.

In acest peisaj, BMW va lansa curand modelul X6 despre care spune ca e un SUV cu aspect de coupe, in timp ce Ford reintra in segment cu modelul 4X4 Kuga, ce va costa de pe la 25.000 de euro in sus.

Pe piata britanica vor intra nu numai SUV-uri noi, dar si marci noi, cum ar fi brandul de lux al Nissan, Infiniti, care spre finalul anului va lansa modelul EX-37. SUV-ul va fi atractiv pentru ca va dispune de o tehnologie extrem de performanta, si anume va oferi soferului vedere panoramica de 360 de grade in jurul masinii sale. Totul datorita a patru camere montate pe bara din fata, oglinzile laterale si stopuri, ce vor oferi pe un ecran montat pe bord pozitia exacta a masinii in raport cu alte masini si cu obstacolele de pe drum. Sistemul va fi extrem de util si la parcari.

Si in Romania, vanzarile de SUV-uri cresc mult peste media pietei. Anul trecut s-au vandut aproape 19.000 de SUV-uri, crestere de 70% fata de anul anterior. Primele doua locuri au fost ocupate de modelele Tucson si Santa Fe de la Hyundai, care si-au gasit aproape 3.300, respectiv peste 2.500 de clienti. Pe pozitia a treia a terminat Volkswagen Touareg, cu peste 1.500 de unitati, urmat de Toyota RAV4 si Mitsubishi Outlander, care au depasit 1.000 de unitati vandute. In primele doua luni ale acestui an vanzarile de SUV-uri au avansat cu 50%.























1382 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    si Ferari face SUV (Marţi, 29 aprilie 2008, 16:43)

    adimfx [anonim]

    Atata timp cat si Ferari si Lamborghini vor sa faca SUV-uri si atata timp cat cel mai vandut Porsche este Cayenne, nimic nu ma mai mira.

    Pana una alta, eu cred ca aia care isi cumpara SUV-uri in UK "este" romani.

    Cum bine spun unii baieti destepti in vanzari de masini... Clientul care cumpara un SUV primeste mai multa masina, senzatia de siguranta, senzatia de spatiu, senzatia ca pot evada in offroad oricand, desi nu o fac niciodata si senzatia de putere...

    Cam asa se explica fenomenul SUV...
    • 0 (0 voturi)    
      depinde... (Marţi, 29 aprilie 2008, 19:08)

      Io [anonim] i-a raspuns lui adimfx

      Eu mi-am schimbat hatchback-ul pe un SUV tocmai pentru ca merg la 2-3 saptamani pe drumuri forestiere. Am pus intamplator un motor de aceeasi capacitate cilindrica... si surpriza, consuma in oras cu 1l mai putin decat hatchback-ul. (in afara cam 2l mai mult)
  • 0 (0 voturi)    
    Si totusi nu e chiar asa (Marţi, 29 aprilie 2008, 17:27)

    Lucian [anonim]

    Lumea totusi isi ia SUV-uri mici, multe dintre ele consumand mai putin decat multe sedanuri.
    • +1 (1 vot)    
      uk si suv-uri (Marţi, 29 aprilie 2008, 17:37)

      rc [anonim] i-a raspuns lui Lucian

      Toti cei pe care-i stiu din UK si au SUV-uri le iau pentru scopuri practice:

      - tractat remorci
      - tractat remorca in care isi duc calul
      - mers la camping
      - familii cu copii care au nevoie de (mai mult) spatiu pentru depozitare

      Asta spre deosebire de multi romani care isi achizitioneaza SUV pentru a-si afisa pretentiile sociale.
  • 0 (0 voturi)    
    4x4 (Marţi, 29 aprilie 2008, 18:02)

    Nautilus [anonim]

    Cei care isi cumpara SUV pentru a inlocui o berlina de dimensiuni asemanatoare (ex. isi vind un E-Class ca sa cumpere ML) dau intr-adevar dovada de idiotenie, si, in acelasi timp, dovada ca nu stiu sa conduca :)

    Ex. Audi Q7 cu motor V8 4.2 nu e mai rapid ca A8, si nici nu sufla in fata unui S4 (nu mai vorbim de RS4...), e mai putin manevrabil, riscurile de a te rasturna cu el sau de a folosi copacul drept spatiu de parcare sunt mai mari, parcarea e mai dificila, manevrele la viteze mari sunt sinucigase. In acelasi timp, designul de camion le da multor soferi (r)rom(an)i un sentiment de siguranta, se simt protejati, privesc lumea de la un nivel superior (daca ii intrebi cum sta treaba raspund "am parte de respect in trafic":))) - iar de viteza si manevrabilitate nu prea au nevoie, ei nu conduc foarte repede si nici "acrobatii" nu fac. (Se remarca si ca SUVistii sunt mai bine vazuti tocmai din acest motiv, publicul isi inchipuie ca un "supraponderal" cu SUV nu e "pusti care sa se dea la curse, e om(?) serios" :D )

    Eu apreciez faptul ca o mare parte din populatie cumpara SUV, daca nu e cerere la un model mai sport poate negociez un mic discount :)

    ~Nautilus
  • -1 (1 vot)    
    Nu pentru mult timp (Marţi, 29 aprilie 2008, 18:39)

    Scientician [anonim]

    Americanii au inceput s-o lase mai moale cu SUV-urile. GM a pus pe liber 3500 de angajati pt. ca SUV-urile si truck-urile nu mai sunt asa populare din cauza recesiunii economice si a pretului benzinei.
    Masinile astea in cel mai multe cazuri sunt o "viscoleala " a cumparatorilor si in prea putine cazuri oamenii au intr-adevar nevoie de truck-uri sau SUV-uri. Si cum dupa cum se observa e nevoie de o criza economica ca oamenii sa se trezeasca.
    hthttp://www.npr.org/templates/story/story.php?storyId=90024831&ft=1&f=1001
    • 0 (0 voturi)    
      Full size? (Marţi, 29 aprilie 2008, 19:23)

      Lucian [anonim] i-a raspuns lui Scientician

      La americani e vorba de full-size SUV si nu de tipul celor care sunt descrise in articolul asta.
  • 0 (0 voturi)    
    full size (Marţi, 29 aprilie 2008, 21:08)

    Nautilus [anonim]

    Q7 e full size, si GL-ul si ML-ul si X5-ul si Hummer H2. Toate campioane la greutate, uratenie, lipsa de manevrabilitate, consum inutil de metal, plastic si carburant

    ~Nautilus
    • 0 (0 voturi)    
      ... (Miercuri, 30 aprilie 2008, 14:24)

      range rover [anonim] i-a raspuns lui Nautilus

      eu conduc de curand un range rover sport 2/v8 274cp,sunt extrem de multumit si de manevrabilitate si de consum ca sa nu mai spun de viteza,in idea in care fac in jur de 7000/10000 km pe luna,numai saptamana trecuta am facut 4000km si crede/ma nu ii simti ca intrun xc 90 de exemplu...
      • 0 (0 voturi)    
        :D (Duminică, 4 mai 2008, 1:02)

        Nautilus [anonim] i-a raspuns lui range rover

        1. ma indoiesc ca esti multumit de consum, in afara de cazul cand nu intri niciodata in trafic de Bucuresti si mergi numai la 1500rpm pe DN. (Daca are 274 CP e TDV8)

        2. "nu mai spui de viteza" fiindca e doar 209 km/h, mult sub ceea ce poate un banal hot-hatchback

        3. nu cred ca manevrabilitatea e la nivelul unei berline mari comparabile (sa zicem un 535d E60 sau un E420CDI) si in fata unui S4 sau chiar a "micului" 330i n-ai ce comenta :D :)

        4. poate ca 4000km/saptamana e un record dar daca ii faci la viteze de camion ceva mai rapid nu e nici o distractie :)

        ~Nautilus
  • +1 (1 vot)    
    In articol era vorba despre poluare... (Marţi, 29 aprilie 2008, 23:32)

    john doe [anonim]

    ... dar vad ca discutia s-a indreptat spre dimensiuni, manevre, vizibilitate, etc. Sint posesor de SUV euro4 si sint sigur ca poluez mult mai putin decit cele peste 2 milioane de Dacii antice si riioase cu care ne intilnim in fiecare zi pe strada. Ma contrazice cineva? Situatia din Romanika nu poate fi comparata cu cea din UK, tocmai pt ca lipseste aceasta problema a rablelor care se incadreaza in categoria autoturismelor de epoca! Si apropos, ma simt confortabil in masina mea, iar daca vreau sa dau scaunul mai in spate nu risc sa rup picioarele celui din spate!
  • +1 (1 vot)    
    borduri inalte (Miercuri, 30 aprilie 2008, 8:18)

    Florin [anonim]

    Cu un SUV mai este avantajul ca treci mai usor peste gropile din asfalt sau parchezi mai usor pe o bordura mai inalta. Sau scapi cu bine daca treci peste o piatra intalnita in mijlocul drumului la 120 km/h noaptea.
    Sunt multe SUV-uri de dimensiuni mici cu care rezolvi problemele de mai sus si nici nu consuma mai mult.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version