Marea Britanie: Masinile 4X4 sunt tot mai populare, in ciuda taxelor si ecologistilor
Desi ecologistii se fac tot mai tare auziti, iar autoritatile cresc taxele pentru masinile care polueaza, vanzarile de masini 4X4 au crescut in primele trei luni pe piata britanica, depasind 52.000 de unitati. Cotidianul brianic scrie ca acest lucru este un soc pentru guvernantii si pentru ecologisitii, care sperau ca tendinta va fi descrescatoare. Desi alte segmente din piata auto au stagnat, la SUV-uri vanzarile au crescut, in ciuda crizei creditelor din Marea Britanie.
Marca Jeep spre exemplu a avut vanzari record in martie, la fel si Mercedes care se astepta la cifre mult mai mici. Asta se intampla deoarece aproape toate marcile au masini 4X4 in gama, dar si fiindca milioane de britanici sunt tot mai stresati din cauza traficului si enervarii creata de blocaje. Masinile 4X4 dau un sentiment de siguranta, in raport cu ceilalti soferi, iar daca pana acum un numar de ani masinile cu tractiune integrala erau un lux, acum, odata cu venirea vehiculelor "crossover", tot mai multi si le pot permite, noteaza The Times.
"Obsesia britanicilor fata de masinile 4X4 este foarte puternica si clar ca e nevoie de mai mult decat niste taxe pentru a schimba tendintele" spune Luke Bosdet, de la asociatia automobilistica AA. "Atractiile acestor masini raman aceleasi: pozitia inalta de condus, spatiul generos pentru copii dar si statutul pe care ti-l confera detinerea unor astfel de masini sunt factori la fel de valabili in prezent, ca acum doi trei - ani (...) Tendintele in ceea ce priveste gusturile britanicilor in materie de masini sunt greu de schimbat. Acum cativa ani erau la moda masinile soft-top, iar inante de ele, in anii 80', erau populare hatchback-urile cu motoare puternice. Aceste tendinte se vor mentine pana cand oamenii vor decide ca nu mai este avantajos sa cumpere astfel de masini", a mai spus el.
In acest timp, autoritatile anunta tot mai des masuri descurajante pentru cei care au in gand sa-si ia masini care consuma si polueaza mult. Primarul Londrei a spus ca soferii care conduc masini 4X4 dau dovada de idiotenie si vrea ca taxa zilnica sa ajunga la peste 30 de euro, pentru soferii care vor sa intre in centrul capitalei cu masini poluante. In plus, un orasel din comitatul Surrey, dupa ce a pus taxe de parcare mai mari pentru masinile de mari dimensiuni, vrea ca parintii care-si duc copii la scoala cu automobile de mari dimensiuni sa plateasca o taxa anuala de circa 100 de euro.
Producatorii nu sunt deloc deranjati de planurile autoritatilor si scot pe banda rulanta SUV-uri noi, dovada ca cerere exista. Citroen a lansat in UK primul sau SUV, C-Crosser, dar cel mai vandut model 4X4 a fost CR-V de la Honda. Pe de alta parte, Nissan pretinde ca modelul Qashqai, un crossover nu cu mult mai mare decat Volkswagen Golf, a avut mare succes de cand a fost lansat anul trecut, mai scrie The Times.
In acest peisaj, BMW va lansa curand modelul X6 despre care spune ca e un SUV cu aspect de coupe, in timp ce Ford reintra in segment cu modelul 4X4 Kuga, ce va costa de pe la 25.000 de euro in sus.
Pe piata britanica vor intra nu numai SUV-uri noi, dar si marci noi, cum ar fi brandul de lux al Nissan, Infiniti, care spre finalul anului va lansa modelul EX-37. SUV-ul va fi atractiv pentru ca va dispune de o tehnologie extrem de performanta, si anume va oferi soferului vedere panoramica de 360 de grade in jurul masinii sale. Totul datorita a patru camere montate pe bara din fata, oglinzile laterale si stopuri, ce vor oferi pe un ecran montat pe bord pozitia exacta a masinii in raport cu alte masini si cu obstacolele de pe drum. Sistemul va fi extrem de util si la parcari.
Si in Romania, vanzarile de SUV-uri cresc mult peste media pietei. Anul trecut s-au vandut aproape 19.000 de SUV-uri, crestere de 70% fata de anul anterior. Primele doua locuri au fost ocupate de modelele Tucson si Santa Fe de la Hyundai, care si-au gasit aproape 3.300, respectiv peste 2.500 de clienti. Pe pozitia a treia a terminat Volkswagen Touareg, cu peste 1.500 de unitati, urmat de Toyota RAV4 si Mitsubishi Outlander, care au depasit 1.000 de unitati vandute. In primele doua luni ale acestui an vanzarile de SUV-uri au avansat cu 50%.

Sondaj printre români despre vaccinul antiCOVID: 30% din respondenți spun că nu se vaccinează și 40% nu cred în eficacitatea vaccinurilor / 77% vor redeschiderea școlilor pe 8 februarie
O treime dintre pacienții cu Covid-19 se întorc în spital în următoarele 5 luni cu boli de inimă, de ficat sau cu diabet, iar unul din opt moare - amplu studiu britanic
Axionul ar putea să existe - Apar noi dovezi despre o particulă misterioasă a cărei poveste a început acum peste 40 de ani
Tiger, HBO Go: Un documentar despre mărirea și decăderea celui mai bun jucător de golf din toate timpurile. Dar nu numai
Experiențe personale: 5 tineri din România povestesc cum au folosit pandemia pentru a se reinventa
Pana una alta, eu cred ca aia care isi cumpara SUV-uri in UK "este" romani.
Cum bine spun unii baieti destepti in vanzari de masini... Clientul care cumpara un SUV primeste mai multa masina, senzatia de siguranta, senzatia de spatiu, senzatia ca pot evada in offroad oricand, desi nu o fac niciodata si senzatia de putere...
Cam asa se explica fenomenul SUV...
- tractat remorci
- tractat remorca in care isi duc calul
- mers la camping
- familii cu copii care au nevoie de (mai mult) spatiu pentru depozitare
Asta spre deosebire de multi romani care isi achizitioneaza SUV pentru a-si afisa pretentiile sociale.
Ex. Audi Q7 cu motor V8 4.2 nu e mai rapid ca A8, si nici nu sufla in fata unui S4 (nu mai vorbim de RS4...), e mai putin manevrabil, riscurile de a te rasturna cu el sau de a folosi copacul drept spatiu de parcare sunt mai mari, parcarea e mai dificila, manevrele la viteze mari sunt sinucigase. In acelasi timp, designul de camion le da multor soferi (r)rom(an)i un sentiment de siguranta, se simt protejati, privesc lumea de la un nivel superior (daca ii intrebi cum sta treaba raspund "am parte de respect in trafic":))) - iar de viteza si manevrabilitate nu prea au nevoie, ei nu conduc foarte repede si nici "acrobatii" nu fac. (Se remarca si ca SUVistii sunt mai bine vazuti tocmai din acest motiv, publicul isi inchipuie ca un "supraponderal" cu SUV nu e "pusti care sa se dea la curse, e om(?) serios" :D )
Eu apreciez faptul ca o mare parte din populatie cumpara SUV, daca nu e cerere la un model mai sport poate negociez un mic discount :)
~Nautilus
Masinile astea in cel mai multe cazuri sunt o "viscoleala " a cumparatorilor si in prea putine cazuri oamenii au intr-adevar nevoie de truck-uri sau SUV-uri. Si cum dupa cum se observa e nevoie de o criza economica ca oamenii sa se trezeasca.
hthttp://www.npr.org/templates/story/story.php?storyId=90024831&ft=1&f=1001
~Nautilus
2. "nu mai spui de viteza" fiindca e doar 209 km/h, mult sub ceea ce poate un banal hot-hatchback
3. nu cred ca manevrabilitatea e la nivelul unei berline mari comparabile (sa zicem un 535d E60 sau un E420CDI) si in fata unui S4 sau chiar a "micului" 330i n-ai ce comenta :D :)
4. poate ca 4000km/saptamana e un record dar daca ii faci la viteze de camion ceva mai rapid nu e nici o distractie :)
~Nautilus
Sunt multe SUV-uri de dimensiuni mici cu care rezolvi problemele de mai sus si nici nu consuma mai mult.