Producatorii auto incep sa recurga la tactici neobisnuite in SUA si Marea Britanie pentru a atrage tot mai multi clienti - benzina gratis pentru cateva luni de la cumpararea unui nou model sau posibilitatea de a alimenta la preturi mai mici, scrie Fiancial Times. Miscarea vine dupa ce cresterea pretului carburantilor a afectat vanzarile de masini in aceste tari.

Spre exxemplu, in Marea Britanie, Fiat ofera cumparatorilor modelului Grande Punto combustibil gratis timp de noua luni plus carburant in valoare de aproape 2.000 de dolari.

Peste ocean, in SUA, Chrysler va lansa o campanie prin care cei care cumpara anumite modele de Jeep, Chrysler si Dodge pot alimenta cu preturi mai mici (2,99 dolari/galon). Clientii pot avea acest avantaj timp de trei ani.

Totul vine pe fondul crizei creditelor si avansului pretului petrolului, circumstante ce au dus la scaderea pietei auto din SUA care in aprilie a inregistrat cel mai jos nivel al vanzarilor din ultima decada. Ofertele cu carburant la pret redus isi propun sa-i incurajeze pe cei care ezita sa-si ia masini din cauza pretului mare la benzinei. Chrysler, marca a carei gama americana are multe vehicule mari cu consum ridicat, este printre cele mai afectate de cresterea pretului carburantilor, mai ales ca multi clienti sunt acum fortati sa-si ia masini mai economice.

In SUA, vanzarile Chrysler au scazut cu 23% in aprilie, fata de a patra luna a anului trecut, in timp ce la General Motors vanzarile au scazut cu 16%, iar la Ford cu 12%. Si in Marea Britanie se asteapta ca vanzarile din luna a patra sa fie mai slabe.

Pe de alta parte, revista britanica WhatCar estimeaza ca in Regatul Unit cineva care isi cumpara o masina noua poate ajunge sa obtina un discount de 3.000 de dolari, cu 10% mai mult decat acum un an. Reducerile vin si sub forma de finantare, service gratuit sau la pret redus.

In SUA, in medie un client obtine un discount de circa 2.500 de dolari cand isi ia masina noua, in crestere fata de anul trecut, conform estimarilor edmunds.com. Producatorii americani incep sa reduca schimburile si chiar sa inchida fabrici care produc SUV-uri si minivan-uri, ori muta productia lor in tari low - cost.