Fiat estimeaza ca alianta sa cu guvernul sarb, legata de fabrica Zastava, va deveni operationala in trimestrul al treilea din 2008, iar italienii au renuntat la planurile de dublare a productiei pentru o fabrica din Sicilia, scrie Corriere della Sera, citat de Automotive News.

La sfarsitul lui aprilie, Fiat Auto a semnat un memorandum de intelegere cu guvernul de la Belgrad pentru infiintarea unei companii in care Fiat sa detina 70%. Scopul investitiei de 700 milioane euro - transformarea fabricii Zastava din orasul Kragujevac intr-unul din cele mai importante situri de productie a automobilelor low-cost in regiune.

"Tocmai am semnat angajamentul cu presedintele Serbiei, Boris Tadic", a spus Sergio Marchionne, CEO al Fiat, pentru ziarul italian. "Vom incepe activitatile industriale in al treilea trimestru", a adaugat el.

Seful Fiat a mai spus ca s-a incercat parafarea unei intelegeri similare la fabrica din Termini Imerese (Sicilia), pentru cresterea capacitatii de productie de la 80.000, la 200.000 de unitati, insa nu s-a reusit nimic nici dupa un an de discutii.

Corriere della Sera scrie ca discutiile au esuat in Italia din cauza autoritatilor si problemelor de infrastructura si mai putin din cauza grevelor scurte, insa dese, de la fabrica.

Presa a scris recent ca Fiat ar putea ajunge la o capacitate de 200.000 de unitati pe an in Serbia, pana la finalul lui 2009. Productia va creste in 2010 pana la 300.000 de masini pe an, dupa adaugarea gamei "B compact"

Primul model nou pe care Fiat il va produce in tara vecina ar putea fi un automobil mini poreclit "Topolino", la fel ca celebrul automobil lansat de Fiat in 1936, scria Automotive News la final de aprilie.

Uzina din orasul Kragujevac a fost afectata de bombardamentele NATO acum noua ani, iar de atunci reconstructia este lenta. Anul trecut uzina a produs 15.000 de masini, de patru ori sub capacitatea instalata, iar numarul angajatilor a scazut si el de la 11.000 in 2001, la circa 4.000. Uzina colaboreaza cu Fiat de mai bine de 50 de ani si este celebra pentru masinile Yugo care in anii 80' se vindeau si in SUA.