Honda a inceput sa produca in serie masini pe hidrogen

de Vlad Barza     HotNews.ro
Luni, 16 iunie 2008, 12:08 Economie | Auto

Japonezii de la Honda ofera o alternativa la motorul cu combustie interna si au inceput productia de masini alimentate cu hidrogen. Modelul FCX Clarity are emisii poluante zero iar Honda spune ca e mult mai eficient decat un automobil hibrid sau unul cu clasicul motor cu combustie interna.

Modelul nipon va utiliza curent electric rezultat din combinarea hidrogenului si oxigenului, intr-o celula de combustibil (fuel cell).

Sedanul cu patru locuri FCX, spune Honda, va fi nepoluant, deoarece singurele emisii vor fi de vapori de apa, iar gazele responsabile pentru incalzirea globala lipsesc.

Honda spune ca sedanul consuma mai putin decat un hibrid si decat o masina cu clasicul motor cu combustie interna.

Masina va fi disponibila din iulie in sudul Califroniei si apoi in Japonia, spre finalul anului. Planurile nu implica cifre mari. Niponii estimeaza ca intr-un an vor fi pe strazi cateva zeci de masini, iar in trei ani cam 200. Utilizatorii FCX vor plati cam 600 de dolari lunar, timp de trei ani.

Avansul tehnologiei celulei de combustibil este serios impiedicat de costurile mari cu productia si de lipsa statiilor unde masinile pe hidrogen pot fi alimentate.

Honda testeaza prototipuri FCX pe hidrogen de aproape un deceniu, iar din 2002 o serie de municipalitati din SUA au inceput sa le testeze zi de zi.

Printre companiile interesate de tehnologia fuel cell se numara BMW, Daimler, Fiat, Ford, General Motors, Mazda, Nissan, Toyota si Volkswagen.





















Material sustinut de BRD Groupe Société Générale

5 motive de cheltuit banii - electronice pentru casa. Idei de cadouri si rasfat

Decembrie este luna cadourilor si in toata nebunia asta trebuie sa mai cumperi si cate ceva pentru casa ta. Bine, sau poate vrei sa faci un cadou unor apropiati, asa ca de "casa noua". Motive de cheltuit bani se vor gasi mereu. Asadar, va propunem o lista de "motive" pentru cheltuit banii, mai ales ca acum e ocazia perfecta sa beneficiezi de ofertele de Craciun ale comerciantilor.

13295 vizualizari

  • -4 (4 voturi)    
    Hidrogen (Luni, 16 iunie 2008, 12:25)

    Alex [anonim]

    Ciudata alegere, hidrogenul.
    Consumul energetic pentru obtinerea hidrogenului este mult mai mare decit cel pentru obtinerea altui tip de combustibil.
    Apropo, ce se intimpla cu rezidurile de la obtinerea hidrogenului ?
    • +3 (3 voturi)    
      reziduuri? (Luni, 16 iunie 2008, 14:04)

      dorinteodor [anonim] i-a raspuns lui Alex

      alex, fLoreign,
      hidrogenul se obtine din descompunerea apei astfel ca reziduul se numeste oxigen. descompunerea apei se poate face cu ajutorul curentului electric. daca se face electroliza la temperaturi ridicate, consumul de curent poate fi foarte redus. o solutie industriala de viitor este de a folosi o centrala nucleara atit pentru incalzirea apei cit si pentru producerea de curent electric (nu in viitorii 20 de ani...)
    • +3 (3 voturi)    
      Hidrogen (Luni, 16 iunie 2008, 15:11)

      Nicolae [anonim] i-a raspuns lui Alex

      Hidrogenul se produce prin electroliza utilizand energia electrica din panouri solare .
      "Produs secundar " la electroliza H2O este oxigenul si nu cred ca cineva are ceva impotriva acestuia !!!
      • 0 (0 voturi)    
        iluzii (Marţi, 17 iunie 2008, 15:06)

        dorinteodor [anonim] i-a raspuns lui Nicolae

        nicolae,
        am vizitat o centrala nucleara in cehia. la intrare pe un hectar intreg erau panouri solare. era o zi normala si hectarul ala de baterii solare producea cam 100 kw. centrala producea in acelasi timp 1400000 kw. foarte instructiv. panourile alea solare au fost puse acolo de nuclearisti ca sa taie elanul celor cu fantezii legate de panouri solare sau alte gadgeturi ecologiste
  • -4 (4 voturi)    
    Model nesustenabil (Luni, 16 iunie 2008, 12:34)

    fLoreign [utilizator]

    Fuel cell, in aceasta forma, este cea mai mare teapa energetica. Cum hidrogenul nu exista in forma libera in natura, tot ceea ce face acest automobil este sa consume gazul natural intr-o zona a lumii, pe care s-o polueze, si sa arda hidrogenul intr-o alta zona, care astfel ramane curata.
    Aportul la mentinerea rezervei mondiale de petrol si gaze naturale este nul. Acest model este in mod evident un regres fata de modelele hibrid.
    • +1 (3 voturi)    
      ar putea fi sustenabil (Luni, 16 iunie 2008, 13:15)

      dorin [anonim] i-a raspuns lui fLoreign

      Hidrogenul ar putea fi produs cu ajutorul tehnologiilor actuale, folosind forme de energie alternativa (solara, eoliana, hidro). Problema cea mai mare mi se pare transportul si stocarea acestuia.
    • +3 (3 voturi)    
      totul este sustenabil. (Luni, 16 iunie 2008, 13:35)

      Liviu [anonim] i-a raspuns lui fLoreign

      Nu trebuie sa arzi numai gazul ca sa produci energie electrica. Electricitatea se produce si din alte surse (hidro, solar, eolian, mareic, etc) care sunt surse nepoluante. Costul este mai redus pt folosirea combustibililor conventionali pentru ca se folosesc la scara larga. Aceasta trecere a inceput si se va accelera in urmatorii ani. Criza aceasta pe plan mondial nu face decat sa usureze tranzitia. Eu sper sa creasca in continuare preturile la petrol ( la limita izbucnirii unui WW3 :) ).
    • 0 (2 voturi)    
      Electroliza (Luni, 16 iunie 2008, 13:44)

      Hidrogene [anonim] i-a raspuns lui fLoreign

      Producearea hidrogenului prin electroliza apei pate fi eficienta daca se foloseste energie nuclearo-electrica.
      Sunt deacord ca varianta producerii hidrogenului din gaz metan nu e o solutie decenta.
    • +1 (1 vot)    
      sa nu ne grabim (Luni, 16 iunie 2008, 14:05)

      Psycon [utilizator] i-a raspuns lui fLoreign

      Sunt multe moduri de a obtine hidrogen... unul din ele este electroliza (e adevarat ineficinet energetic). Iar hibrizii asa mult laudati de tine ce au in plus? Un motor pe benzina? Pana la urma tot curent electric produce si un fuel cell.

      Daca chiar vorbim de sustenabilitate cat timp crezi ca va trebui sa ardem diferite lucruri pentru a obtine energie? Pe de alta parte e mai eficient sa pui filtre la cosurile unei fabrici sau la tevile de esapament a miliarde de masini?
      • 0 (0 voturi)    
        Este nesustenabil (Marţi, 17 iunie 2008, 7:50)

        fLoreign [utilizator] i-a raspuns lui Psycon

        Nu stau acum sa explic ca de fapt transportul hidrogenului este si riscant, si are nevoie de volume/presiuni mai, practic curentul electic este mult mai potrivit pentru asta.
        Daca vi se pare ca e mai avantajos ca din celula fotovoltaica sa produci hidrogen in loc de curent, atunci iti spun more power to you. Eoliana si geotermala sunt resurse limitate, iar cea solara, daca socotesti cata energie cheltuiesti pentru fabricarea materialelor (repet, pe baza de tehnologie nereinnoibila), cu greu isi merita investitia. Iar energia nucleara cred ca a fost mentionata in gluma. Ref. la ars: in momentul de fata nu exista nici o metoda prin care sa se evite energia obtinuta din arderea gazului, carbunelui etc. Eventual daca se indura Harry Potter si ne da cadou fuziunea la rece, ori NASA realizeaza proiectul acela mare cu statia spatiala receptoare de energie solara.
        Nu sunt neaparat fan al Prius-urilor, insa deocamdata cam asta e tot ce avem mai bun in materie.
        Pete vreo cinci-zece ani va mai lamuriti voi cum stam cu criza energetica.
        Pana atunci mai cititi si voi chestii utile, hai, ca s-au terminat si localele. Va mai spun inca o data ca Honda (ori alte branduri) pe hidrogen nu reprezinta un progres in domeniu, ci chiar o fundatura tehnologica. Pa.
        • 0 (2 voturi)    
          mai academie (Marţi, 17 iunie 2008, 9:45)

          cristian [anonim] i-a raspuns lui fLoreign

          imi aduci aminte de academia franceza cand sustinea sus si tare ca un corp mai greu ca aerul nu poate zbura.
          calmeaza-te, iesiri din criza energetica exista chiar daca (unele) persoane de pe planeta inca nu le-au 'descoperit'. America exista inaintea lui Columb asa ca ... pana se vor trezi academicii din amorteala diplomelor si titlurilor ... solutiile la criza energetica vor sta linistite unde au stat si pana acuma....
          • 0 (0 voturi)    
            uitati de hidrogen (Marţi, 17 iunie 2008, 14:56)

            dorinteodor [anonim] i-a raspuns lui cristian

            cristian,
            singura metoda serioasa de obtinere a hidrogenului este prin electroliza. o metoda care s-a propus este folosirea centralelor nucleare. am vazut un studiu american: daca americanii ar construi 1000 de centrale nucleare (acum au cam 300) si daca toate s-ar folosi pentru producerea de hidrogen, atunci s-ar acoperi cam 20% din cererea de combustibil. cum 1000 de centrale nucleare se fac cam in 50 de ani, uita de hidrogen....
          • 0 (0 voturi)    
            Cand cheltuiesti mai multa energie decat obtii (Marţi, 17 iunie 2008, 18:02)

            fLoreign [utilizator] i-a raspuns lui cristian

            Mai greu ca aerul in acest caz inseamna daca te costa mai multa energie ca sa produci 1 l de benzina decat cat obtii din arderea acestui litru de benzina. LA inceputurile sondelor tezane se cheltuia 1 l pentru extragerea a 70 l de petrol. Acum raportul se apropie ingrijorator de unitate. Sigur, poti consuma carbune ca sa extragi petrol, sau consumi orice altceva ca sa obtii hidrogen, ca e curat, dar AI POLUAT DEJA LA LOCUL PRODUCTIEI.
            N-am zis ca nu se poate rezolva, ci ca e mai complicat decat poate sa reiasa daca-l vezi pe Arnold Schwarzenegger sofand un Hummer pe hidrogen.
            Va rog, nu ma mai invatati ce este fuel cell, o stiu mai bine decat voi, o predau semestrial studentilor americani.
            • 0 (0 voturi)    
              teoria necunoscutului ?? (Marţi, 17 iunie 2008, 21:01)

              cristian [anonim] i-a raspuns lui fLoreign

              foarte bine, nu am nimic de zis in privinta nivelului actual al capabilitatilor tehnologiei. insa sa nu uitam ca asta se bazeaza pe nivelul cunostintelor acumulate pana in prezent de civilizatia umana.
              daca dumneavoastra in prezent, pe baza informatiilor detinute puteti afirma ca nu este ... fezabil un motor pe baza de hidrogen. se prea poate ca articolul de mai sus sa fie un articol publicitar, lansat de firma cu pricina pentru a-si vedea produsul in mass media. nimic de zis.
              insa ... nu trebuie sa ne agatzam de ce stim in acest moment. se prea poate ca cineva la un moment dat sa reuseasca dezvoltarea unei surse de energie ... favorabila si mediului si umanitatii. hard to see the future is (said master Yoda). sau era hard to see the dark side is???
  • +2 (2 voturi)    
    Şi la noi? (Luni, 16 iunie 2008, 12:51)

    Wasile [utilizator]

    Hai cu un Sandero pe hidrogen. Facem testul pisicii?
    • 0 (0 voturi)    
      La noi nu (Luni, 16 iunie 2008, 13:44)

      Virgil [anonim] i-a raspuns lui Wasile

      La Sandero pe hidrogen nu se face testul pisicii, ca explodeaza pisica.
  • -1 (1 vot)    
    mai sustenabil ca petrolul (Luni, 16 iunie 2008, 13:14)

    meme [anonim]

    Hidrogenul se poate obtine din apa print electroliza.

    Iar energia electrica necesara (o gramada ce-i drept) poate veni din centrale nucleare, sau in viitor in centrale de fisiune.

    Peste 20-30 de ani, probabil asa vor fi toate masinile.
  • +3 (3 voturi)    
    transport in comun + biciclete (Luni, 16 iunie 2008, 13:20)

    pehash [utilizator]

    Orice incercare de a inlocui benzina porneste de la niste premise ciudate.. ca sa ajung din A in B am nevoie de 1000-1500kg material cu 4-5-7 locuri desi in 90% din cazuri un singur loc e ocupat. Asta indiferent daca distanta aia inseamna 1km sau 1000km. Acum hai sa cautam energie sa mutam cele 1500kg.
    • 0 (0 voturi)    
      Da (Luni, 16 iunie 2008, 13:46)

      Horia [anonim] i-a raspuns lui pehash

      Dreptate ai. De cate ori nu m-am gandit la scutere pe hidrogen (care sa fie produs in instalatii casnice si sa nu depinda de marile retele). Mai ales pentru distante scurte, 15-20 km....
    • -1 (3 voturi)    
      Alea 1500kg iti protejeaza viata (Luni, 16 iunie 2008, 14:01)

      alex [anonim] i-a raspuns lui pehash

      Pentru ca altfel vin alte 1500 kg + si de trantesc de pe minunea tehnica numita scuter sau bicicleta(vorbesc de Bucuresti)... si pe urma intri pe net de la Urgenta sau din groapa
      • 0 (0 voturi)    
        si daca ... (Marţi, 17 iunie 2008, 21:02)

        cristian [anonim] i-a raspuns lui alex

        am circula cu 30 km pe ora tot avatajos ar fi sa ai 1500 kg in plus??:))
    • +2 (2 voturi)    
      cu bicicleta sau scuterul ? (Luni, 16 iunie 2008, 14:02)

      c [anonim] i-a raspuns lui pehash

      Observatia e buna ca ne trebuie energie nu pentru 100Kg ci pentru 1500Kg.
      Eu as fi dispus sa merg si pe bicicleta de unde stau pana la servici, in celalalt capat al orasului...doar sa-mi faca primarul pista de biciclete acoperita...sa nu ma ploua/ninga si nici sa ma bata soarele. La fel pentru scuter.
      • +1 (3 voturi)    
        e o chestiune de vointa (Luni, 16 iunie 2008, 14:27)

        Psycon [utilizator] i-a raspuns lui c

        Daca vrei poti sa iti faci o tricicleta acoperita... Dar o sa fie putin mai grea :).

        Pana la urma ideea era ca nu trebuie sa iti cari casa de unde stai pana la serviciu. Este foarte confoftabil, insa e ineficient.

        Cat despre pista acoperita si cu aer conditionat deja exista in Bucuresti... se cheama metrou. Mai sunt si alte mijloace de transport in comun care nu polueaza.
        • 0 (0 voturi)    
          brişcă (Marţi, 17 iunie 2008, 12:10)

          Nykolaj [anonim] i-a raspuns lui Psycon

          Ideea cu tricicleta nu-i rea :) si se chiama brişcă ... am vazut la greu de astea in India :)).
          E okay daca ploua, sunt acoperite, insa nu garantez pentru pasageri, atunci cand e fring :)).
          • 0 (0 voturi)    
            hxdth (Joi, 12 decembrie 2013, 22:05)

            mutza [anonim] i-a raspuns lui Nykolaj

            risca se cheama domnule
  • -1 (1 vot)    
    nu am inteles.. (Luni, 16 iunie 2008, 13:57)

    mda [anonim]

    Honda a inceput sa produca in serie masini pe hidrogen (titlu) sau Honda incepe productia limitata a masinilor pe hidrogen (poza)
    • 0 (2 voturi)    
      da.. (Luni, 16 iunie 2008, 14:41)

      eu [anonim] i-a raspuns lui mda

      serii mici, de cate o masina.. :))
    • 0 (0 voturi)    
      sistemul de vot (Marţi, 17 iunie 2008, 8:57)

      mda [anonim] i-a raspuns lui mda

      Sincer acest sistem de ascundere a mesajelor ar trebui eliminat.

      Parerea fiecaruia, buna sau rea ar trebui respectata si afisata.

      Plus ca, in cazul comentariului meu, m-am referit la o greseala de redactare a articolului reala.

      Pot sa stiu de ce am primit un vot negativ? Chiar sunt curios.

      Sau poate autorul doreste sa isi ascunda greseala prin notarea negativa a comentariului meu :)
      • 0 (0 voturi)    
        de aia :) (Marţi, 17 iunie 2008, 21:03)

        cristian [anonim] i-a raspuns lui mda

        pentru ca ... cuiva nu i-a placut comentariul tau si e inregistrat :) inregistreaza-te si tu si baga-i la minus :D
  • -1 (1 vot)    
    hidrogenul (Luni, 16 iunie 2008, 14:58)

    gigi [anonim]

    Eu cred ca cea mai buna solutie ,in viitor dupa epuizarea hidrocarburilor ,vor fi acumulatorii ,pentru calatorii scurte se va icarca bateria in timpul noptii la priza din garaj,sau la cea din parcarea din fata bloculuiiar pt calatorii lungi se vor schimba acumulatorii in peco,evident masini confectionate din materiale super usoare,pt transportul public curentul electric iar pt lucrari speciale (excavatoare vapoare etc )motorina din rapita sau chiar alte plante modificate genetic cat despre hidrogen doar daca va putea fi obtinut cu costuri mici
  • -1 (1 vot)    
    efectul de sera... (Luni, 16 iunie 2008, 15:22)

    alex [anonim]

    vaporii de apa au efect de sera; ideea ca acesti vapori sunt inofensivi, iar CO2 este marele dusman este total neadevarata!
  • -2 (2 voturi)    
    cantitatea masiva a noilor reziduri "inofensive" (Luni, 16 iunie 2008, 16:17)

    im [anonim]

    e adevarat: vaporii de apa si alte reziduri specifice noii masini, emise in cantitati masive, vor produce alte efecte ecologice nebanuite acum
  • 0 (2 voturi)    
    Cu aburi (Luni, 16 iunie 2008, 17:47)

    fatmanx [utilizator]

    O solutie oarecum mai convenabila

    http://www.cyclonepower.com/
    http://www.cyclonepower.com/cyclone_engine.html

    Cost de productie similar cu un motor clasic cu combustie interna.
    Avantaje: ardere aproape completa (NOx,CO aproape inexistente) => eficienta
    Multifuel(inclusiv praf de pusca)
    Masa redusa (lipseste transmisia datorita cuplului mare la viteze mici)

    Sau optional
    http://www.cyclonepower.com/waste_heat_engine.html

    Intr-adevar, hidrogenul e cam ineficient de produs.
  • 0 (0 voturi)    
    Bomba cu hidrogen? (Marţi, 17 iunie 2008, 6:56)

    Sceptic [anonim]

    Dar cat de sigura la impact este o astfel de masina "verde"? Nu cumva devine o bomba cu hidrogen?
    • 0 (0 voturi)    
      Va mai amintiti de zeppelinele cu hidrogen arzand? (Marţi, 17 iunie 2008, 7:54)

      fLoreign [utilizator] i-a raspuns lui Sceptic

      Din pacate exista acest risc. Hidrogenul are marele pacat ca ocupa volume mult mai mari decat benzina, si in plus efectiv scapa prin difuzie cam din orice recipient. Din acelasi motiv nu poti transporta hidrogen prin conducte de tip petrolier.
      Bomba H este totusi altceva.
  • 0 (0 voturi)    
    daca se-nmultesc masinile cu hidrogen... (Marţi, 17 iunie 2008, 9:20)

    relu [anonim]

    se modifica raportul de oxigen din atmosfera(masina elimina oxigen,nu?),plantele nu mai au CO2,etc.
    • 0 (0 voturi)    
      falsa problema (Marţi, 17 iunie 2008, 10:00)

      hash [anonim] i-a raspuns lui relu

      :D asta ar trebui sa fie ultima ta problema! Gandeste-te la oxigenul consumat acum de diferite arderi (sau chiar de arderile motorului aluia cu hidrogen, fuel cell consuma oxigen si produce apa)
  • +1 (1 vot)    
    hidrogenul si fuel cells (Marţi, 17 iunie 2008, 10:04)

    tsunnami [anonim]

    1. eficienta nu este cu mult mai mare decat cea conventionala. daca-mi amintesc bine, eficienta MAXIMA era pe undeva pe la 40%
    2. pilele de combustie nu au inca o viata foarte lunga
    3. sunt scumpe (trebuie platina in placile prin care circula protonii de hidrogen)
    4. nu exista o infrastructura inca in asa fel incat sa putem avea masini pe hidrogen la scara mare in urmatorii 15-20 de ani.
    5. producerea hidrogenului din apa e foarte scumpa in comparatie cu combustibilii fosili. cea mai eficienta este din gaze naturale
    6. nu intorci cheia in contact si masina pleaca, ci ai nevoie de vreo 6-10 minute pentru "incalzire"
    7. confortul va scadea foarte mult. nu-ti permiti sa incalzesti masina electric (consum foarte ridicat de energie electrica folosita la miscat masina) si nici aer conditionat (aceeasi remarca pentru compresorul de a/c)

    am lucrat in trecut la asa ceva. mult mai tentant era scoaterea hidrogenului direct din propan la fata locului (parte din motor) si folosirea hidrogenului prin pilele de combustie pentru incarcarea bateriilor care furnizeaza energia deplasarii. din pacate compania a redus mult fondurile de cercetare si proiectul a murit

    o viata placuta
    • 0 (0 voturi)    
      bravo si multzam! (Marţi, 17 iunie 2008, 21:05)

      cristian [anonim] i-a raspuns lui tsunnami

      bine ca am primit si un feedback de la cineva care a incercat. acum stim ca trebuie sa cautam altceva. numa bine
  • 0 (0 voturi)    
    edcuk (Marţi, 17 iunie 2008, 10:45)

    sf [anonim]

    hai ca-mi place ,ca la romani.multi de aci nu stiu sa treaca strada da-i sfatuiesc pe altii cum sa construiasca rachete(i-ati gasit pe japonezi).oameni buni treceti la treaba si lasati balivernele si legile oului daca sinteti asa destepti.se pare ca prima generatie de masini ecologice apare.e un lucru beton.deci se pare ca deocamdata nu o sa-mi schimb masina
  • +1 (1 vot)    
    Intermediarii astia... (Marţi, 17 iunie 2008, 11:16)

    Lolek [anonim]

    Ceva nu e tocmai rezonabil aici. A trecut ceva vreme de la fizica din liceu, dar presupun principiile nu s-au schimbat mult.
    A scoate hidrogenul din hidrocarburi e o rezolvare falsa, oricum HC-urile sunt limitate si tot dam cu capul de tavan pana la urma. Deci doar din apa putem sa-l scoatem. Pentru asta consumam energie electrica. Pe urma "ardem" hidrogenul si obtinem iar apa. Cu alte cuvinte consumam energie sa spargem apa in doua, apoi ardem unul din produsi si obtinem iar apa si energie pe care o folosim ca sa miscam din loc masinile.

    Intrebarea mea de baraj este: de ce nu folosim energia electrica direct pentru a pune in miscare masinile si ne mai chinuim cu hidrogenul si toate cele? Io stiu ca romanul este un mare fun al intermediarilor, in special in ceea ce priveste energia, dar hidrogenul nu poa' sa-si ia Ferrari, asa ca...

    Atat la obtinerea higrogenului cat si la arderea lui avem pierderi energetice. Asa, ca hobby, putem sa facem si masini care sa mearga cu noroi (cred ca nu, dar de dragul argumentatiei...) dar nu vad in asta o solutie la criza care se cam intrevede de cand am descoperit ca rezervele de HC sunt limitate.

    Problema mare la higrogen, au zis-o si altii mai sus este stocarea si transportul. Solutii exista, dar sunt excesiv de scumpe. De ce atat bataie de cap? Hai sa ne chinuim sa gasim modalitati eficiente de stocare a energiei electrice (ce-i drept aici e buba la motoarele electrice) si pe urma facem program zilnic de la 8 la 8.30 de suflat inspre est toti odata si punem o morisca p'acolo. Problem solved.

    Next?
  • 0 (0 voturi)    
    Ford T (Marţi, 17 iunie 2008, 11:42)

    MiniTehnicus [anonim]

    Prima masina produsa in serie a fost Ford T. Caracterisitici, 933 cc, 8 CP, Vmax 60 km/h. Azi, un motor de 900 cc poate scoate pe putin 55 CP. Tehnologia a evoluat, oferind posibilitatea obtinerii unui randament mai mare pentru aceleasi caracterisitici tehnice. Nu vad de ce atatia isi exprima pesimismul atunci cand apare ceva nou, doar pentru ca in momentul de fata nu se ridica la standardele impuse de motoarele cu combustie interna. Mai asteptati putin, nimeni nu o sa scoata vechile masini de pe sosele pentru a le inlocui cu modele prototip care n-au "trasaturi" pe placul clientilor. Pe de alta parte, e clar ca motoarele ce sunt alimentate cu combustibili fosili sunt pe moarte, inclusiv hibridele. Ceva va trebui sa le inlocuiasca si asta in urmatorii 50 de ani. Iar descoperirile din ziua de azi(motoarele electrice, pe hidrogen, pe apa, etc.) sunt doar primul pas. Modelul care promite cel mai mult le va elimina pe celelalte si va evolua in timp, suficient cat sa raspunda nevoilor utilizatorilor.
  • 0 (0 voturi)    
    hibridele (Marţi, 17 iunie 2008, 12:10)

    zvezda [anonim]

    Nu stiu cat de limitate sunt rezervele de hidrocarburi si cred ca nimeni nu stie de fapt. Dar e clar ca orice reducere a consumului e un lucru bun, prin reducerea poluarii si pe termen scurt si a costurilor. De ce pe termen scurt? Pt ca daca maine si-ar injumatati toti consumul la masina, poimaine s-ar dubla pretul combustibilului.
    Un mare progres in directia asta mi se pare ca s-a facut cu hibridele. In special in conditii de trafic urban aglomerat, beneficiile sunt imense dpdv al poluarii. Cand stai la semafor motorul este complet oprit. La deplasarile cu viteza melcului in coloana se foloseste doar motorul electric. Mi se pare ca aceasta tehnologie ar trebui cel mai mult incurajata la ora asta. Cei care isi iau hibride in Romania ar trebui scutiti de orice taxe si impozite pe masina, ba chiar ar merita si o prima din partea statului.
    • 0 (0 voturi)    
      Hidrocarburile ramase (Marţi, 17 iunie 2008, 19:25)

      fLoreign [utilizator] i-a raspuns lui zvezda

      Daca chiar vrei sa afli, un simplu Google search dupa "global oil peak" ar trebui sa-ti dea suficiente rezultate ca sa citesti cateva saptamani. Gasesti inclusiv referinte la gazul naturai, ude zacamintele decad mult mai brusc, estimari privitoare la sursele alternative de energie, dar si idei despe cum sa produci energie reinnoibila in mod eficient si autonom.
      • 0 (0 voturi)    
        Re: (Miercuri, 18 iunie 2008, 12:28)

        zvezda [anonim] i-a raspuns lui fLoreign

        Am auzit si eu de google asta, cica gasesti orice cu el. Iti multumesc pt sugestie, dar ca sa nu raman dator, cauta si tu "global oil peak myth".
        Eu sunt mai sceptic si nu cred ca atita timp cat nu stie nimeni ce este petrolul, care este originea lui (teoria cu dinozaurii morti e pt prescolari), poate cineva sa spuna cat petrol mai este pe planeta. Dar sigur ca cei care au petrol vor sa scoata cat mai mult pe el, iar conjunctura actuala e perfecta pt ei.
        Si mai e un aspect pe care nu prea l-am vazut comentat. Vedem cu totii cum barilul de petrol s-a apropiat de 140 de dolari. Nu s-a dublat consumul in ultimele 6 luni. Dar a scazut dolarul. Tarile care depind de importul de petrol au mari rezerve de dolari. Vazand ca dolarul se duce in cap, vor sa scape de el si cumpara petrol si aur (in principal)... ceea ce a dus la o crestere spectaculoasa a pretului ambelor.
        Poate nu stii, dar cel mai mare pacat al Iranului este ca vrea sa vanda petrol pe euro. Tot de la sportul asta i s-a tras si lui Saddam. Ghici ce se va intampla cu dolarul daca incep tarile exportatoare de petrol sa vanda pe euro? Dar ghici ce vor face americanii in cazul ala? Hai ca iti spun eu: ORICE! In numele democratiei si al libertatii bineinteles.
  • 0 (0 voturi)    
    solutia este gasirea unei baterii mai eficiente (Marţi, 17 iunie 2008, 15:06)

    Gigel naiv [anonim]

    care sa sporeasca autonomia unei masini electrice cel putin pana la 300 km, si fireste sa fie rezonabila ca pret,dar marile firme nu sunt interesate pt ca nu ar mai avea monopol pe energie ...
  • 0 (0 voturi)    
    influenta negativa (Marţi, 17 iunie 2008, 16:46)

    Cip [anonim]

    Ganditi-va ca mai exista un factor care impiedica dezvoltarea altor solutii decat cele conventionale ... cei care castiga din petrol. Cat timp o sa mai avem resurse pt carburantii clasici, o sa fie si multe persoane interesate sa investeasca in oprirea cercetarii, si aici eu cred ca exista si guverne care fac asta. Parerea mea este ca pana nu ajugem cu resursele la un nivel critic nu o sa fie un mare progres pe cealalta ramura.
  • 0 (0 voturi)    
    abordarea dvs.e total gresita (Miercuri, 18 iunie 2008, 0:04)

    Medicalscientist [anonim]

    Noi gandim ca in Europa de Est,unde banii si procurarea lor sunt principala preocupare zilnica.
    In fapt,in vest,chiar daca tehnologiile ecologice sunt si vor fi mai scumpe intotdeauna decat hidrocarburile de la pompa-oamenii vor sa faca sacrificii serioase la "cosul zilnic" in ideea de a salva poate-ce a mai ramas-din planeta asta.Si pentru ca acolo oamenii constituie personalitati unice si nu o masa de manevra sau un numar ca in Europa de Est-fiecare gandeste ca aportul sau ecologic e important.Indiferent de cat de scump poate fi.
  • 0 (0 voturi)    
    luati de aici o adresa (Vineri, 5 iunie 2009, 23:50)

    gogu [anonim]

    apa e compusa din 2 molecule hidrogen si una de oxigen.....deci curentul electric o descompune in doua parti foarte simplu......iar gazul produs din electroliza adica hidrogenul e cel mai puternic combustibil.......cautati despre bomba cu hidrogen si veti intelege....aici aveti multe tipuri cum produceti hidrogenul mai simplu nu se poate.......va puteti instala chiar la masina eu am facuto si merg pe apa ca regii.......aruncati o privire la chestia asta http://www.youtube.com/watch?v=Yf7iheMEw4g&feature=related


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri