Mercedes a ales Ungaria in detrimentul Romaniei datorita infrastructurii rutiere

de Dragos Comache     HotNews.ro
Miercuri, 18 iunie 2008, 13:11 Economie | Auto

Grupul auto german Daimler a ales orasul Kecskemet, situat in centru Ungariei, pentru a construi o noua fabrica, in detrimentul Romaniei si Poloniei, potrivit Autonews. In aceasta fabrica, care cel mai probabil va produce noile generatii Mercedes-Benz A Klasse si B Klasse, constructorul va investi 800 milioane de euro.

Premierul maghiar: A contat infrastructura rutiera

Premierul ungar Ferenc Gyurcsany, citat de Rador, a confirmat miercuri ca Daimler va beneficia de pachetul obisnuit de sprijin care se acorda investitorilor, dar detaliile vor fi facute publice abia dupa semnarea contractului si dupa ce UE isi da acordul.

Premierul maghiar a precizat ca toate tarile aflate in cursa pentru a gazdui investitia au oferit nivelul maxim de subventie autorizat de UE, dar la alegerea Ungariei a contribuit si infrastructura rutiera moderna din zona localitatii Kecskemet, unde va fi construita uzina, si rapiditatea si exactitatea cu care autoritatile ungare au oferit informatii celor de la Daimler.

2.500 de noi locuri de munca

"Construim o noua fabrica in Ungaria pentru a ne creste competitivitatea si pentru a avea acces la potentialul ridicat al pietelor din estul Europei", a declarat Dieter Zetsche, directorul executiv al Daimler, intr-un comunicat.

Noua uzina, situata la circa 80 de kilometri de Budapesta, va sustine extinderea gamei de automobile compacte de la doua la patru modele si va crea 2.500 de locuri de munca. Noua uzina va produce peste 100.000 de masini anual.

Totodata, Daimler a anuntat ca va investi 600 milioane de euro in extinderea capacitatilor de productie la fabrica Rastatt din Germania, unde in prezent sunt fabricate modelele din gama A Klasse si B Klasse.

La sfarsitul lui mai saptamanalul Newsweek Polska a scris ca Daimler a ales Polonia pentru constructia unei fabrici de automobile si va investi 800 milioane euro, intr-o localitate de langa granita cu Germania. Reprezentantii Daimler au spus atunci ca nu s-a luat inca o decizie si ca tot ce se scrie sunt pure speculatii.

Sunt deja mai bine de patru luni de cand se scrie despre locurile unde Mercedes ar putea deschide fabrica. S-a vorbit de Cluj, de Cugir, de Campulung, iar mai nou era data ca sigura zona Timisoarei. Polonia a fost prezentata mereu ca fiind principala concurenta pentru Romania, dar au intrat in joc si alte tari, printre care si Serbia.





















Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

4187 vizualizari

  • -1 (1 vot)    
    mda (Miercuri, 18 iunie 2008, 13:28)

    liviu [anonim]

    doar nu voriau sa se sinucida alegand romania...
  • +1 (3 voturi)    
    Clasa A (Miercuri, 18 iunie 2008, 13:35)

    micra [anonim]

    Competitia pentru fabrica de mertane dintre Romania si Polonia s-a terminat cu victoria Ungariei.
    • +1 (5 voturi)    
      Romania e prima la investitii in regiune ! (Joi, 19 iunie 2008, 9:27)

      Mertzan de tziganok [anonim] i-a raspuns lui micra

      Genul asta de exagerari inutile si auto-flagelari masochiste sunt specifice "analistilor" tonomati romani :))

      Sa intelegem ca atunci cand japonezii aleg UK pt. a construi o fabrica si evita Franta sau Germania asta duce acele tari la ruina si investitorii incep sa fuga de acolo:)))))

      Mercedes a luat in calcul o problema interna de imagine dupa scandalul provocat in Germania de delocalizarea Nokia spre Romania, a preferat sa nu fie acelasi nume de tara pe tabloidele din Berlin :))

      Iar daca e chestie doar de infrastructura, inseamna ca e foarte bine, am recuperat la alte capitole decalajul fata de Ungaria ("plecata" spre economia de piata cu multi ani inainte de noi) si il vom recupera si la infrastructura, sosele se construiesc mai usor decat ingineri, forta de munca mai ieftina si piata de 21 de milioane de consumatori:)))

      Gyurcsany (amicul PSD) construieste socialiszmu cu un ritm de nici 1%/an, de 8 ori mai lent ca Romania, acum spera ca agricultura si ceva investitii straine sa aduca macar 3%.

      Oricum ii ajungem rapid pe unguri si ma bucur ca in presa romaneasca s-a abandonat comparatia repetata cu Bulgaria (pe care am depasit-o la tot) sau Turcia (care nu e in Europa de altfel) si acum ne comparam cu Ungaria, Polonia sau Cehia (ambitie "incredibila" chiar acum 3-4 ani).

      In cativa ani ne vom compara doar cu Cehia si Polonia in Europa centrala si de Est.
      • +3 (3 voturi)    
        Mama da ce optimism pe tine (Joi, 19 iunie 2008, 10:23)

        NisanFlexan [anonim] i-a raspuns lui Mertzan de tziganok

        Tu se pare ca nu ai vazut autostrazile ungare. Crezi ca Bechtel va construi autostrada ca in ungaria si ai sa te poti fuduli in 5 ani ca avem si noi infrastructura. Tzeapa dragalasule. Bechtel e doar o masina de jumulit bani. Si o face intrun mod ff profesionist in timp ce Romania ramane o varza din toate punctele de vedere.
      • +1 (1 vot)    
        prostii (Joi, 19 iunie 2008, 11:34)

        igor [anonim] i-a raspuns lui Mertzan de tziganok

        mai lasa domnule debitatiile de genul in 3-4 ani ne vom compara doar cu ungaria,cehia si polonia... ptr a ajunge la nivelul economic acestor tari, ne vor trebuii cel putin 20 de ani. de ex. gdp-ul ungariei e de 20000$ iar cea a romaniei de 12000$ pe cap de locuitor...ia calculeaza tu de cati ani o sa avem nevoie ptr. ai ajunge din urma....chiar si in cazul unei cresteri economice exceptionale de 8% pe an am avea nevoie de 10 ani, asta numai daca ungaria stagneaza...iar daca ei o sa aiba 4% crestere micsorarea diferentei ar fii minimala....deci in cel mai fericit caz o sa ajungem gdp-ul ungariei in 20-30 ani.....
        iar in cea ce priveste comparatia cu bulgaria, pe care dupa spusele tale am depasit o cu tot ....pot spune doar atat....da am depasit o cu 30 de $ la gdp....adica ei au 12250 iar noi 12280.... iar diferenta asta nici nu se poate masura cu exactitate....
        de fapt ar trebuii sa-ti raspund la toate prostiile dar probabil ca nu merita... asa ca numai bine, si pune-te pe invatat ca numai cu mandrie prosteasca nu o sa ajungem in dezvoltare tarile din europa centrala nici in 30 de ani
  • -2 (2 voturi)    
    pe-ni-bill (Miercuri, 18 iunie 2008, 13:49)

    dico [anonim]

    nokia a ales romania: yeeeeeeh
    mercedes a ales ungaria nooooo
    => penibil
    • +1 (3 voturi)    
      Nokia (Miercuri, 18 iunie 2008, 15:50)

      Gabriel din Deva [anonim] i-a raspuns lui dico

      Nokia a ales si Ungaria si se produc acolo telefoane mai performante decat cele de la Jucu.
      • +2 (2 voturi)    
        Nokia (Joi, 19 iunie 2008, 9:50)

        Nehotaratu' [anonim] i-a raspuns lui Gabriel din Deva

        Nu stiu ce parere isi vor forma cei de la Nokia: dupa ce au batut palma cu angajatii pe un salar, oricare ar fi fost el, dupa 6 luni vine un burtos de sindicalist si zice ca salarul ar trebui sa fie CEL PUTIN triplu...
        Cei ce au minte sa judece
  • -2 (2 voturi)    
    tocmai acum... (Miercuri, 18 iunie 2008, 13:54)

    un roman [anonim]

    tocmai acum cand ne laudam ca suntem pe primul loc la investitii straine atrase...Din pacate mai e mult pana cand o sa ne iubeasca nemtii ! Si altii....
  • -4 (8 voturi)    
    Calitatea-incompatibili cu ea. (Miercuri, 18 iunie 2008, 14:09)

    lucius [anonim]

    v ati intrebat de ce in RO nu se asambleaza nici macar jucariile unor firme din vest? ca in china si taiwan?

    pt. ca romanii nu pot asigura calitatea chiar cu 1 mlion de traininguri si chiar pt. 1000 euro pe luna leafa.

    romanii nu-s cu capul decit la smecherii si au figuri in cap

    de asta la iasi iulian dascalu pt. proiect palas va aduce 2000 de chinezoi (primii 1000 sunt deja).
    aia nu au figuri in cap.
    • +7 (7 voturi)    
      vorbesti prostii (Miercuri, 18 iunie 2008, 15:15)

      Mircea [anonim] i-a raspuns lui lucius

      Cum au fugit o gramada de producatori de textile in China asa s-au si intors cand au avut de-a face cu chinezii. Jale mare!
      Intra in fabricile modernizate (orice domeniu) din Ro sa vezi productie si productivitate.

      si chinezii aia nu vin ca lucreaza mai bine ci pt ca o fac pe bani mai putini. cu totul altceva fata de ce spui tu.
      din cauza asta lucreaza tot mai multi negri si chinezi in constructii in Bucuresti.
      Mai intereseaza-te inainte sa comentezi prostii!!
      • 0 (2 voturi)    
        Productivitate si Calitate in China (Joi, 19 iunie 2008, 6:56)

        yakshaver [anonim] i-a raspuns lui Mircea

        Companiile chinezesti care produc ptr occident (a nu se confunda cu jegurile de produse aduse de obicei in Romania de Romanii care for sa plateasca nimic si sa faca 500 la suta profit...) adera la standarde de calitate recunoscute international iar calitatea este comparabila azi cu Japonia (deci peste Germania, de multe ori).
        Pretul de cost este mai mic nu doar fiindca salariile sunt mai mici, ci ci pentur ca sistemul de organizare si calitate este superior si constant. Stii la ce sa te astepti de fiecare data. Nu tot asa se petrec lucrurile la noi.
  • +6 (8 voturi)    
    Mi se pare normal... (Miercuri, 18 iunie 2008, 14:15)

    Westbam [anonim]

    Mi se pare normal...Asa se intampla cand nu ai AUTOSTRAZI si infrastructura de calitate !!!
    Cum ar trebui sa transporte masinile fabricate ?
    Folosind carute pe ulite !?
    Hahahahahaha.....
    • +4 (8 voturi)    
      RE: mi se pare normal... (Miercuri, 18 iunie 2008, 16:09)

      Danu Barosanu [utilizator] i-a raspuns lui Westbam

      Nu dom'le. Pe sistemul de autostrazi care acus e gata. N-ai vazut harta care ni s-a tot aratat in 2000, 2004, 2008, ... pastele cailor?
  • +4 (6 voturi)    
    dacia & ford (Miercuri, 18 iunie 2008, 14:19)

    dacia & ford [anonim]

    Corect ar trebui sa cumparam doar Dacia si Ford(produse in Romania)...daca n-o sa-si bata joc la pret, calitate si perioada de garantie. Pentru ca astfel impozitele si alte taxe se duc in constructia de scoli si spitale romanesti, in salariile profesorilor si medicilor...si nu ajung in bugetele altor tari. La fel institutiile statului ar trebui sa prefere masini produse in Romania. Chestia asta se invata in vest din scoli...ca parte a economiei de piata. La noi insa exista acea bucurie pentru produse straine la care n-aveam aces in trecut.
    • +3 (5 voturi)    
      dacia and ford (Miercuri, 18 iunie 2008, 15:43)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui dacia & ford

      foarte corect ce spui matale da ar trebui sa cumparam orice se produce in romania sa fim mai "patrioti" uitate la unguri .. mai nimic de afara .... da noi ne furam unii pe altii cum sa ne ajutam intre noi .. nu iti dai seama ce natie de sa moara si capra vecinului suntem ?!!?!?!?
      • +3 (5 voturi)    
        nu e vb. de 'capra vecinului' (Miercuri, 18 iunie 2008, 19:07)

        dacia & ford [anonim] i-a raspuns lui anonim

        Pai am explicat ca e vorba de bani, nu de patriotism. Daca Dacia nu isi pune un profit foarte mare pe care sa-l scoata din tara, atunci cumparand o dacie iti mai platesti o parte din salariul profesorilor copiilor tai si din salariul medicilor la care mergi. Ti-am scris ca in vest se invata din scoli, si nu are nimic de a face cu 'capra vecinului'.
  • +2 (4 voturi)    
    2 se bat, al treilea cistiga (Miercuri, 18 iunie 2008, 16:39)

    Un Trecator Grabit [anonim]

    2 se bat, al treilea cistiga.
    Si mai este ceva: in Ungaria existe autostrazi
    • +2 (4 voturi)    
      si la noi... (Miercuri, 18 iunie 2008, 17:04)

      alex [anonim] i-a raspuns lui Un Trecator Grabit

      exista si la noi autostrazi... pe hartie!
      • +2 (4 voturi)    
        De ce mama naibii la unguri se poate si la noi nu? (Miercuri, 18 iunie 2008, 19:18)

        Un Trecator Grabit [anonim] i-a raspuns lui alex

        De ce mama naibii la unguri, la altzi se poate si la noi nu?

        Ma refer la seriozitate (nu inseamna sa mergi toata ziua incruntat) si a face ceeace trebuie facut pentru lucrul facut sa fie bine facut si de buna calitate.

        Exemplul devenit banal prin repetitie: aia (ungurii venitzi de la mama dracului) fac autostrazi pe bune, ai nostri (geto-dacii lu`peste prajit) se bat in borduri si in piept cu ce o sa facem noi (vai de capul nostru de papagali)

        Poate pe unguri ii ajuta si faptul ca nu au atitia mincatori de seminte, slaparii, manelisti, baietzi desptetzi care sa se laude cu `jdemi de contracte/tzepe ci chiar (culmea) fac treaba.

        Astia (ungurii) sint numai la citeva sute de km de noi, dar parca noi sintem la sute de ani in urma ca mentalitate de a munci (cinstit) si a stii a scoate profit din ceea muncim.
  • +3 (5 voturi)    
    Motivele principale... (Miercuri, 18 iunie 2008, 17:02)

    Zsolt Bodola [utilizator]

    .... sunt vreo 3:
    1. INFRASTRUCTURA - inexistenta in Romania. Ca sa ne aparam de "dusmanul" de la vest am lasat o singura linie electrificata spre Europa. Automat Cluj si Timisoara sunt scoase din ecuatie, fiindca au probleme la acest capitol. De autostrazi ce sa mai spui?
    2. LIPSA si CALITATEA fortei de munca. Inutil de comentat
    3. Sistemul de taxe si contrbutii sociale dezavantajos pentru un investitor serios.
    • +4 (4 voturi)    
      COMMENT LA PCT 2 (Miercuri, 18 iunie 2008, 18:13)

      AMERICANU [anonim] i-a raspuns lui Zsolt Bodola

      Lipsa si calitatea fortei de munca se datoreaza si faptului ca prea mult timp in Ro toti si-au batut joc din pdv salarial de muncitorii calificati, atati cati erau ei, si astfel mare parte din ei au ales de ceva timp calea Occidentului
  • +4 (6 voturi)    
    Forta de munca (Miercuri, 18 iunie 2008, 18:42)

    Stoewer [anonim]

    Desi politicienii nostri (in frunte cu premierul) freaca menta cu forta de munca calificata, sa intrebe mai bine cati tineri au invatat dupa 1990 meserii precum strungar, frezor, rectificator, sudor, programator CNC? Tineretul prefera sa fie supraveghetor sala internet, agent vanzari FMCG sau "operator cosmetica auto" (mai nou in Ejobs pentru spalator de masini)
    • +2 (6 voturi)    
      RE: Forta de munca (Miercuri, 18 iunie 2008, 19:57)

      Danu Barosanu [utilizator] i-a raspuns lui Stoewer

      Strungar sa te faci tu, ba, e vreau sa ajung politician sau macar director adjunct; dar sper sa am succesuri si sa fiu totusi director.
  • +1 (3 voturi)    
    Hai maneaua (Miercuri, 18 iunie 2008, 20:56)

    Latinii [anonim]

    Asa sunt latinii, mai frecatori de menta, distractie, chef, bauta, manele si gipaneeeee, cu munca ii lasam pe altii mai fraieri.

    Oricat de multe ar fabrica ungurii avem noi manelistii care cumpara de doua ori mai multe, si sac, ca tot or sa fie masini nemtesti in RO.
  • +3 (5 voturi)    
    okay (Miercuri, 18 iunie 2008, 21:36)

    dan [anonim]

    foarte bine au facut, doar nu erau nebuni sa faca o fabrica unei tari ce se reantoarce la comunism. trist, dar adevarat. sunt convins ca la cat de nesigura e tara asta cu politicile ei pierdute in spatiul comunist, va pierde din ce in ce mai mult, TRAIASCA PROSTIA UMANA !!!
  • -4 (4 voturi)    
    23 august.... (Joi, 19 iunie 2008, 0:32)

    Maze [anonim]

    Nu cred ca au uitat nemtii ce le-am facut... asa ca au ales pe unii care u mers pana la capat cu ei.
    • +2 (2 voturi)    
      amice.... (Joi, 19 iunie 2008, 10:44)

      Manole Buican [anonim] i-a raspuns lui Maze

      Amice, zau asa, cred ca glumesti! Daca tu-ti imaginezi ca pe cei de la Daimler ii doare mai mult ce s-a intamplat in istorie decat propria lor afacere, atunci ai carente grave in cultura.
  • +3 (5 voturi)    
    investitii in RO (Joi, 19 iunie 2008, 0:53)

    dan [anonim]

    FELICITARI POLITICIENILOR DE LA BUCURESTI PT INCA O REUSITA!!! la noi bechtel zbarnaie precum un titirez ,la constructia autostrazii, toate merg ca unse, tara infloreste, nivelul de trai se ridica simtitor in fiecare luna, ce nevoie mai aveam de 2500 locuri de munca de la mercedes, plus alte investitii ce ar fi urmat. domnilor politicieni, tinetio tot asa si veti ajunge stapani pe tara asta pt veti ramane singuri in ea!!!
  • +2 (4 voturi)    
    la asa cap, asa caciula (Joi, 19 iunie 2008, 6:15)

    zuza [anonim]

    Era 99,99% sigur ca n-o sa investeasca nemtii la noi, dat fiind faptul ca principala cauza pentru care nu mai vin aici nici macar ca turisti este starea deplorabila a drumurilor. In Ungaria s-a construit in numai 2 ani o autostrada nou-nouta care leaga Oradea de Budapesta, iar la noi inca n-au terminat de re-carpit autostrada Bucuresti - Pitesti, inceputa de nici nu mai stiu cand. Nu trebuie sa ai cine stie ce studii inalte de marketing pentru a intui ca nu vine niciun investitor serios atat timp cat nu are cum sa-si transporte marfa.
  • -1 (1 vot)    
    pai daca ai nostri nu pricep!? (Joi, 19 iunie 2008, 7:45)

    eeeuuuu [anonim]

    mercedes vrea sa fabrice autoturisme in romania, nu cauta la noi pista de incercare pentru tancuri! in rest, toate bune si frumoase, "aici sunt banii dumneavoastra/ luati picamerul si spargeti asfaltul" mai, tovarasi!
  • +2 (4 voturi)    
    Infrastructura rutiera (Joi, 19 iunie 2008, 7:59)

    v.Florea [anonim]

    Ati vazut domnule Tariceanu si domnule Orban? V-am scris acest lucru intr-un memoriu de anul trecut. Romania o sa mai piarda si alte investitii straine la fel de importante, din lipsa infrastructurii rutiere(autostrazi)Probabil ca si cei care au investit aici se gandesc sa se mute in alte tari vecine, din cauza ajungerii la saturatie a drumurilor noastre nationale spre vestul tarii, care sunt un dezastru. Pe asemenea drumuri viteza de circulatie a marfurilor descurazeaza pe orice investitor, fie el strain sau roman.
  • +1 (3 voturi)    
    Politica si iar politica (Joi, 19 iunie 2008, 8:48)

    cosmin [anonim]

    Germanii sunt un popor care planifica in avans. Ei calculeaza cu meticulozitate orice risk . Ar fi naiv sa credem ca hocus-pocus la ultimul minut Mercedes a gasit solutia minune.
    S-au plimbat putin prin Europa de est de ochii lumii si acum vor sa ne faca sa credem ca numai pe criterii economice au ale Ungaria.
    Romanii,polonezii sau sarbii lucreaza cel putin la fel de bine ca ungurii si pentru mai putin.
    Sunt destule zone in aceste tari unde infrastructura ar permite un business de succes dar ar fi problema marketing-ului. Este o realitate cruda nici romanii,nici polonezii sau sarbii nu sunt la inima cumparatorului german si a altora din Europa de west.Majoritatea germanilor ar ezita sa cumpere un Mercedes 'Assembled in Romania,Polonia,Serbia.'
    Unde vor pierde va fi in tarile arabe,Turcia pentru ca distanta de piata este mai mare si atunci vor intelege de ce ar fi fost mai profitabil sa construiasca o fabrica aproape de Marea Neagra.
    Doresc ca autoritatile romane sa se orienteze pentru business spre japonezi,americani,chinezi care nu au prejudecati.
    • +1 (1 vot)    
      Asa e (Joi, 19 iunie 2008, 13:02)

      Mircea [anonim] i-a raspuns lui cosmin

      Asa e Cosmin, ai dreptate. D-aia e plina Romania d einvestitii japoneze si americane, pentru ca n-au ei prejudecati.
  • +1 (1 vot)    
    Infrastructura (Joi, 19 iunie 2008, 8:51)

    b09d4n [utilizator]

    Motivele pentru cae infrastructura are de suferit sunt multiple. Unul simplu ar fi ca s-ar dezvolta si alte zone decat marile orase.

    Cum poti controla mai usor o tzara ? Prin subdezvoltare. Acum dati-va un pas in spate si observati cine sunt cei care s-au opus in Romania autostrazilor.
  • -1 (1 vot)    
    superfluu (Joi, 19 iunie 2008, 9:22)

    zed din Buc [anonim]

    Sunteti penibili si comentariile voastre sunt de prisos. Nu stiti decat sa vorbiti. Hai la munca mitici!
  • +1 (3 voturi)    
    Romania, tara trista, plina de umor (Joi, 19 iunie 2008, 9:28)

    zet [anonim]

    Romania a participat la un examen, un concurs, si a pierdut, Ungaria a luat potul. De ce nu suntem in stare sa batem Ungaria niciodata (si ma refer la lucruri serioase: civilizatie, dezvoltare, nu la fotbal)? Nu avem pic de ambitie, suntem incremeniti in proiect. Imi amintesc ce spunea Cioran despre "roman": romanul nu face NIMIC toata viata, dar moare obosit, extenuat. Daca am strange din dinti si am trage tare, in 10 ani am sterge pe jos cu Ungaria si cu orice alta tara din est. Nu o sa se intample.
  • 0 (2 voturi)    
    felicitari (Joi, 19 iunie 2008, 9:37)

    Nicky [anonim]

    Felicitari Mercedes, o alegere corecta!
  • -1 (3 voturi)    
    ... (Joi, 19 iunie 2008, 9:45)

    Opposite [anonim]

    Multumim domnii Basescu si Mitrea.
  • +2 (2 voturi)    
    O sa vina altii! (Joi, 19 iunie 2008, 9:46)

    Mercedes [anonim]

    Platim scump taraganarile cu autostrada! Oricum e decizia nemtilor si nu o sa fie ultima oferta de investitie in ro a unui mare constructor de masini! Cu sigurantza se vor concretiza pe viitor alte investitii in domeniul asta la fel de mari, poate mai mari! Ne-am demonstrat ca inca pe "povesti si machete" nu vom atrage investitori
  • -1 (3 voturi)    
    sti si te uiti... (Joi, 19 iunie 2008, 9:52)

    hantu [anonim]

    sunteti siguri ca numai datorita infarastucturii rutiere(superioare fata de ro.) investesc in ungaria? nu fiti naivi.....
  • +2 (2 voturi)    
    ... (Joi, 19 iunie 2008, 10:17)

    dragos [anonim]

    inca un contract ratat pt ca niste dobitoci nu sunt in stare sa faca autostrazi.
  • +1 (3 voturi)    
    Ramine cum am zis - romanul e anti-calitate. (Joi, 19 iunie 2008, 10:43)

    Lucius [anonim]

    Mama ce m-a pus Mircea la punct cind am zis ca si din cauza ethosului potrivnic calitatii a romanului nu a venit Merc in RO !

    Din fericire si altii au zis ca mine.

    Mircea ce "fabrici" sunt in RO?

    Alea de pus in PETuri zama numita Coke?
    Sau in celofane stixuri?
    Acolo nu trebuie hombre calitate.

    La jucarii si motoare trebuie ASIGURAREA CALITATII, adica nu cu teoria "las ca merge si asa".

    (Mircea tu ai sub 30 de ani, nu?)
    Eu am 44. Mai inveti tu, dont worry.
  • -2 (2 voturi)    
    Vraja (Joi, 19 iunie 2008, 10:44)

    gi [anonim]

    Dacia si mai nou Ford, vor produce mult mai multe masini, fara autostrazi "ca-n vest".

    Altele sunt motivele.
    • +4 (4 voturi)    
      Esti naiv (Joi, 19 iunie 2008, 11:11)

      Zsolt Bodola [utilizator] i-a raspuns lui gi

      Daca nu stii, Dacia lucreaza de pe stocuri si manual, fiindca e mai ieftin, decat cu roboti. La munca manuala poti angaja necalificati, la roboti ai nevoie de ingineri.... O Dacia costa 7000 EUR (media).
      Mercedes lucreaza fara stocuri si robotizat. Un Merc costa 18000 EUR (media). Deci asta cu cantitatea e o tampenie.
      Iar Ford avea nevoie urgent de fabrica, singura disponibila fiind Oltcit de la Craiova. Dar si ei au cerut infrastructura. Si daca guvernul nu le va pune la dispozitie s-ar putea sa plece si sa mai ceara si despagubiri....
      • 0 (0 voturi)    
        Eu nu zic ca esti cumva anume (Joi, 19 iunie 2008, 12:49)

        gi [anonim] i-a raspuns lui Zsolt Bodola

        Se lucreaza cu roboti pentru ca este mai IEFTIN atunci cand salariile muncitorilor sunt mari si cand firma este de renume, cu planificare pe termen lung.
        Putina lume stie cat va vinde Dacia peste 5 ani, si atunci pentru ce roboti - asta inseamna investitie prea mare.
      • +1 (1 vot)    
        ar fi bine! (Joi, 19 iunie 2008, 13:31)

        Catelu [anonim] i-a raspuns lui Zsolt Bodola

        Pretul mediu este 18000 pentru Merc poate la clasa A. Asta apropo de potentiala "piata de 21 de milioane" pe care o are Mercedes aici. In afara de manelisti, borfasii din politica si militie sunt foarte putini romani care isi permit un Mercedes.
        • 0 (0 voturi)    
          Normal! (Joi, 19 iunie 2008, 14:58)

          Zsolt Bodola [utilizator] i-a raspuns lui Catelu

          Cand am spus pret mediu 18000 eur ma refeream la clasa A, desi s-ar putea sa fie totusi mai sus.
  • +3 (3 voturi)    
    Am spus de mult... (Joi, 19 iunie 2008, 11:02)

    Zsolt Bodola [utilizator]

    ..., inca de cand se dadea ca sigura venirea Mercedes la Cluj, ca nu exista. Un producator serios nu isi permite rescurile induse de infrastructura nedezvoltata.
    Am cunostiinte la fabrica Audi din Gyor. Nu au depozit!!! Subansamblele si piesele vin cu trenul de peste tot, se descarca si se duc direct la banda de montaj. E un proces foarte exact, unde nu iti poti permite intarzieri.
    Cum furnizorii de subansamble nu sunt toti in Romania, era clar ca nu au de ce sa aleaga Clujul sau Timisoara sau Alba Iulia. Fiindca nu exista calea ferata cu doua fire si electrificata, dar nici autostrada, doar un drum national blocat foarte des. Chiar si fara blocaj, Cluj - Oradea inseamna 2 ore de mers!!!!!
    Iar de forta de munca ce sa mai spui: pretentii mari la salriu si lipsa totala de seriozitate. Tot ne mandrim ca la noi se lucreaza cel mai mult. De fapt, la noi se sta cel mai mult la locul de munca: se beau cafele, se citesc ziare, se discuta meciuri, se scriu comentarii pe forumuri.... In alte tari, daca omul a intrat in firma la 9,00, la 9,03 deja lucreaza.
    • 0 (0 voturi)    
      Adevarata cauza (Vineri, 20 iunie 2008, 11:42)

      V.Bauer [anonim] i-a raspuns lui Zsolt Bodola

      Daca ai fi lucrat in fabrica in Romania si intr-o fabrica asemanatoare din occident, n-ai mai fi facut teoria asta idealizanta cu seriozitatea incredibila a muncitorului din vest in opozitie cu "chiulangiul" de roman. Sa stii ca in Europa occidentala, in industria de automobile ca si in multe alte ramuri, majoritatea personalului este formata de turci, marocani, est europeni, "auslanderi" in general, care in comparatie cu romanii nu sunt nici mai constiinciosi, nici mai bine pregatiti. Din contra, mult mai problematici. Pe de alta parte, Dacia Logan are o presa foarte buna, chiar laudativa nu numai in Franta ci si in Germania si Austria, ceia ce a condus la o buna apreciere a calitatii mainii de lucru din Romania. Singurul motiv pertinent (cunosc bine problema din familie) si nici unul altul, cum a spus dealtfel si premierul maghiar, a fost avantajul unei infrastructuri bine desvoltate, mult mai buna decat cea din Romania. Daca ar fi avut o infrastructura asemanatoare, ar fi fost preferata Romania pentru avantajul mainii de lucru mai ieftine, de calitate verificata deja si al unei populatii de doua ori mai numeroasa (probabilitate mai buna de recrutare a personalului).
      Acum 20 de ani drumurile din Ungaria nu erau deloc mai bune decat cele din Romania, dar intre timp ungurii au facut mai bine de 1.000 km de autostrada si modernizat toate soselele. Politicienii nostrii "patrioti", in schimb au preferat sa se ocupe de campanie electorala si dupa terminarea alegerilor, sa faca campanie perpetua, sa-si comabta adversarii, presedinti, ministrii, ziua si noaptea si "evident" nu le-a mai ramas timp si (nici bani) de infrastructura. Asta-i adevarata cauza!
  • -1 (1 vot)    
    Care "intoarcere la comunism"? (Joi, 19 iunie 2008, 11:33)

    Lucius [anonim]

    Iar vad la cineva (Dan) aceasta aberatie "Romania se intoarce la comunism". Care comunism? In RO avem de 18 ani un fel de capitalism salbatic de sorginte americaneasca, de fapt liberschimbism pur, in care Statul gangster sta pe bara spectator si se uita cum corporatiile multinationale si firmele politicienilor scumpesc produsele la cote de genocid, fara sa dea un ban la Fisc.
    Si privatizarile-piratizari, ce au a face cu "comunismul"?


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version