Marcile germane si japoneze si-au impartit primele sapte locuri ale clasamentului satisfactiei in randul soferilor germani, in cel mai recent studiu J. D. Power. Honda, BMW si Toyota ocupa primele locuri in topul satisfactiei, iar pe ultimele locuri se afla Kia si Suzuki, lanterna rosie fiind Chevrolet, conform datelor publicate azi.

Studiul a ajuns in al saptelea an si masoara satisfactia detinatorilor de vehicule noi in primii doi ani de posesie. Soferilor li s-a cerut sa dea evaluari detaliate legate de vehicul si dealeri, in 77 de atribute grupate in patru categorii de satisfactie. In ordinea importantei, aceste categorii sunt: calitate si fiabilitate (30%), vehicle appeal, adica performante, design si comfort (25%), satisfactia legata de servisare (23%), costurile de posesie (22%).

Soferii au dat note pentru toate categoriile cerute, iar Honda a reusit sa se claseze pe primul loc, cu un total de 849 de puncte din 1.000 posibile, urmata de BMW cu 845 de puncte, Toyota - 844, Audi - 840 si Mazda 837.

Concluzia J D Power este ca indicele total de satisfactie a atins un maxim istoric si sunt din ce in ce mai multi clienti care sunt incantati, si nu doar multumiti de masina lor. Acest lucru va aduce avantaje financiare producatorilor, pentru ca acesti clienti multumiti foarte probabil ca vor ramane fideli marcii si la noua masina.

Interesant e ca masina pentru care satisfactia a fost cea mai mare este hibridul Toyota Prius. Printre alte castigatoare de clase, la capitolul satsifactie, se numara Toyota Aygo la supermin-uri, Honda Jazz la clasa mica, Honda Civic la clasa medie si BMW X3 la SUV-uri.

Marcile care si-au nemultumit cel mai mult clientii sunt Chevrolet (ultimul loc cu 736 de puncte), Suzuki cu 776 de puncte, Kia si Citroen cu 786 de puncte si Hyundai cu 789 de puncte. Renault, Ford, Fiat si Volkswagen sunt sub media pietei (815 puncte).