Merrill Lynch: Falimentul General Motors este posibil, daca nu se iau masuri radicale

de Vlad Barza     HotNews.ro
Miercuri, 2 iulie 2008, 18:56 Economie | Auto

General Motors trebuie sa stranga 15 miliarde de dolari, in numerar, pentru a-si creste lichiditatile, iar falimentul nu e imposibil, daca piata auto din SUA continua prabusirea, scrie Reuters, care citeaza un analist al Merrill Lynch, una dintre cele mai mari banci de investitii la nivel global.

Desi au fost si alti analisti care au atras atentia asupra nevoii de finantare a GM, pentru a face fata crizei pietei auto din 2009, totusi, predictiile Merrill Lynch au fost cele mai sumbre. In plus, si riscul de faliment a fost cel mai mare in prognozele Merrill Lynch.

Actiunile GM au coborat cu circa 7% in urma anuntului. GM nu a comentat direct raportul, insa sustine ca are suficiente lichiditati pentru 2008, iar daca va fi nevoie va mai reduce costurile, daca vanzarile continua sa scada.

Analistul John Murphy de la Merrill Lynch a retras recomandarea privind achizitia de actiuni GM, pe care le considera neperformante, si a redus tinta de pret a titlurilor la sapte dolari.

Producatorul auto a incheiat anul trecut cu pierderi de 38,7 miliarde dolari, nivel rar intalnit in randul constructorilor auto.

General Motors a terminat anul trecut cu venituri de 181 miliarde dolari, in scadere fata de cele 206 miliarde din 2006. Compania anuntase ca va propune un plan de concedieri voluntare unui numar de 74.000 de angajati.
























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

2127 vizualizari

  • -2 (4 voturi)    
    Gata cu rebuturile (Miercuri, 2 iulie 2008, 20:01)

    Gata [anonim]

    Lumea se imparte, italienii fac design-ul, nemtii masina iar japonezii le automatizeaza...gata cu mass production...romanii le fura din vest si le vand la rusi
    • 0 (0 voturi)    
      Rebuturi, pe dreaq' (Joi, 3 iulie 2008, 9:56)

      Lucian [anonim] i-a raspuns lui Gata

      Nu e vorba de rebuturi aici, americanii sunt perfect capabili sa faca masini de calitate, e vorba ca GM produce doar masini cu motoare mari si consumuri enorme de combustibil, care acum nu se mai cauta pe piata. Vor trebui sa-si reinnoiasca intreaga gama de modele (si aici vorbim de multe marci, nu doar una) si sa-si schimbe liniile de productie. Daca te gandesti ca doar dezvoltarea Loganului a durat cativa ani si a costat Renault sute de milioane de dolari, iti dai seama cu ce se confrunta acum GM. Daca da faliment sa vezi atunci disponibilizari si proteste in SUA, dar nu numai.
  • 0 (0 voturi)    
    Oil, the final frontier (Miercuri, 2 iulie 2008, 22:17)

    OZ [anonim]

    Dar pana cand ar fi trebuit sa tina rezervele de petrol? Si mai ales de cand urma sa inceapa cresterea preturilor pe baril? Semnale de alarma sa trag de cand ma stiu. Daca GM in tot timpul asta n-a stiut decat sa-si numere banii in loc sa cerceteze propulsiile alternative (electrica sau macar hibrida) o sa aiba ceva probleme.

    Dar ma intreb cine va avea dreptate: Merryll Lynch sau Deripaska? Sau am putea sa ne intrebam si cui foloseste o scadere de 7% a actiunilor GM? Mie sau lui Deripaska?

    Oricum probabil ca vom asista la niste "rearanjari" pe piata, si cand vom vedea primul Ferrari electric (brrr! horror...) vom sti ca s-a atins frontiera finala.
    • -1 (1 vot)    
      Pt. OZ (Joi, 3 iulie 2008, 9:20)

      Lord Sith [anonim] i-a raspuns lui OZ

      Ferrari electric?...Inca nu, dar cei de la Tesla au scos deja Tesla Roadster 100% electric.
  • 0 (0 voturi)    
    GM (Miercuri, 2 iulie 2008, 22:43)

    Nicolae [anonim]

    Nu si-a spus ultimul cuvant !!!
  • 0 (2 voturi)    
    Pentru OZ (Joi, 3 iulie 2008, 1:28)

    un sofer [anonim]

    GM are unul din cele mai avansate divizii de cercetare. GM are pe piata motoare hybrid care sunt foarte reusite. Nu pretul benzinei este factorul principal al declinului. Se stia ca se va ajunge odata la aceasta cretere normala de pret la titei. Problema declinului este economia americana care sufera de pe urma deciziitor "intelepte" ale guvernarii Bush. S-au rupt foarte multi bani din bugetul intern pentru vendetele fara rost ale domnului Bush in Afganistan, Iraq. De fapt in spatele lui stau unii generali si unele companii de armament care produc tehnologie dar nu au unde sa o testeze. Asa ca mai dau de unrazboi in detrimentul celorlalte ramuri ale economiei mondiale. Asa , ca speram , ca dupa preluarea puterii de catre democrati sa se aranjeze lucrurile. Si atunci ai sa vezi ca GM va fi la fel cum a fost, ba chiar mai bine.
    • 0 (0 voturi)    
      raspuns la GM (Joi, 3 iulie 2008, 9:50)

      Dani [anonim] i-a raspuns lui un sofer

      Te rog vizioneaza filmul Who Killed the Electric Car?
    • 0 (0 voturi)    
      daca (Joi, 3 iulie 2008, 21:53)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui un sofer

      nu Basescu, atunci Bush e de vina. Hai sa batem cimpii, ca tot e cald afara si avem o scuza.
  • +1 (1 vot)    
    India (Joi, 3 iulie 2008, 1:58)

    Gelu [anonim]

    Mare fas, o sa-i cumpere TATA Motors peste 3 ani si vor deveni cei mai mari fabricanti de NANO din lume , pentru o persoana evident ca nu e loc decat pentru un singur Kur bine hranit cu OGM-uri si hamburgeri.
  • 0 (2 voturi)    
    Invidiosi pe boschetari (Joi, 3 iulie 2008, 4:18)

    Gelu [anonim]

    Asa ca fapt divers : http://www.theonion.com/content/news/nations_poorest_1_now_controls_two.

    Americanii chiar au cazut in cap daca au ajuns sa se oftice pe boschetarii care le recicleaza gunoiul.Unii sunt atat de ofensati incat ar vrea sa le dea si lor ceva.
    • +1 (1 vot)    
      TheOnion (Joi, 3 iulie 2008, 8:38)

      TheOnion [anonim] i-a raspuns lui Gelu

      The Onion e cu articole parodie -- nu e pe bune.
  • +1 (1 vot)    
    GM (Vineri, 4 iulie 2008, 15:27)

    nichifor [anonim]

    Mai este mult pana departe... daca as avea bani as cumpara actiuni la GM, mai ales ca au si scazut... Poate chiar il rog pe un amic din state sa imi cumpere 1(una) actiune! GM sa dea faliment in anul cand implineste 100 de ani de existenta? Niciodata! Mai degraba vine proprietarul cu bani de acasa decat sa se intample asta, nu doar acum, vreodata! Toata povestea pleaca de la criza generalizata din USA... asta nu inseamna ca firmele emblematice americane au saracit, pentru ca asta ar insemna ca statul e sarac. D'lor, cu tot respectul cuvenit, oare aceasta nu e o mica diversiune? Oare conflictul din Golf sau Afganistan nu a ajuns cumva in planul al doilea? Daca vreti o paralela cu Romania - gazul se scumpeste cu 12%, apoi cu 20%, dar pe prima pagina la stiri Blaga a cheltuit de 8 ori mai mult decat Oprescu in campania electorala pentru Capitala - ei, hai ca trebuie sa fim si creduli, ca doar prosti suntem de mult...
    Scuzati expresiile,revenind la problema GM, mai avem de asteptat pana la "discutat'ul" faliment. Va rog sa va intrebati intotdeauna oare ce se ascunde in spatele unei petarde care scoate mult fum, fie ea, petarda, de foarte buna calitate


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică