Discutiile despre nevoia reducerii emisiilor poluante ale automobilelor incep sa aiba efect. Compania Ferrari, celebra pentru super-masinile de sute de cai, promite ca va reduce substantial emisiile poluamte, va scoate masini hibride in mai putin de un deceniu si va trece la motoare ceva mai mici, scrie MotorAuthority.

Seful Ferrari, Luca di Montezemolo, a declarat pentru publicatia germana Welt am Sonntag ca emisiile poluante ale masinilor marcii vor scadea cu 40% pana in 2012, iar automobilele vor fi mai usoare si ar putea utiliza si tehnologii hibride in viitor. "Lucram la un Ferrari care sa utilizeze surse alternative de energie si care va fi bazat pe ceea ce facem in prezent in Formula 1", a spus di Montezemolo. El s-a referit la sistemul KERS (Kinetic Energy Recycling System), care va fi folosit in Formula 1 de la anul. Sistemul perimite reducerea emisiilor poluante, datorita recuperarii energiei degajate la franare. Energia stocata prin noua tehnologie poate fi folosita pentru imbunatatirea acceleratiei sau la efectuarea virajelor

Montezemolo a tinut sa sublinieze ca un Ferrari hibrid nu va pierde nimic din caracterul sportiv specific marcii, iar primele astfel de masini hibride nu vor aparea mai repede de 2015.

Pentru a reduce emisiile, italienii ar putea alege sa treaca la motoare ceva mai mici si mai eficiente, iar motoarele V12 si V8 din prezent ar putea fi inlocuite, macar partial, de motoare V6.

Totul vine pe fondul proiectelor autoritatilor UE de a limita emisiile de CO2 ale producatorilor auto la niveluri de neconceput, mai ales pentru constructorii de masini sport care prin definitie au motoare puternice si emisii de cateva ori mai mari decat masinile de oras. Spre exemplu, daca cele mai "verzi" masini de pe piata au emisii de CO2 de sub 100 g/km, la modelul Ferrari 599 GTB Fiorano, valoarea se apropie de 500 g/km.