General Motors se straduieste sa termine cat mai repede lucrul la versiunea de serie a automobilului electric Chevrolet Volt, care ar putea fi prezentat in septembrie si va intra pe piata cel tarziu in 2010, scrie Reuters, care citeaza surse apropiate proiectului. Masina ar trebui sa aiba o autonomie de 64 km, iar pretul va fi, se pare, de peste 40.000 de dolari.

Confruntata cu o scadere puternica a vanzarilor, GM mizeaza pe Volt pentru a mai scapa de asocierea cu vehiculele care consuma extrem de mult, masini ale caror vanzari scad accelerat, pe fondul preturilor record ale benzinei.

GM se gandeste sa termine lucrul la versiunea de serie a Volt inca la inceputul lui august si ar trebui sa o prezinte oficial o luna mai tarziu, cu ocazia implinirii a 100 de ani de la fondarea companiei.

Compania nu a confirmat data cand va scoate Volt, insa cand o va anunta va da si numele furnizorului care produce bateria litiu-ion, cel mai scump element individual al masinii, crucial pentru succesul proiectului. Printre posibilii furnizori se numara coreenii de la LG Chem si nemtii de la Continental AG. Oricum, GM a spus ca este extrem de aproape de varianta de productie si spera ca masina va schimba perceptia publicului vis-a-vis de GM.

Compania a prezentat conceptul Volt in ianuarie 2007, dar versiunea de serie va fi modificata semnificativ, pentru a-i imbunatati aerodinamica. Conform planului stabilit de GM, productia masinii ar trebui sa inceapa in 2010.

Cat despre pret, intai s-a scris ca ar putea fi de circa 30.000 de dolari, dar ultimele informatii arata ca ar putea trece de 40.000 dolari. Productia anuala va fi la inceput de 10.000 de unitati, insa poate ajunge la 70.000, daca va exista cerere. Chiar si asa, Volt va reprezenta sub 1% din cat construieste GM intr-un an. Volt va putea fi incarcata acasa, iar viteza maxima a masinii va fi de 190 km/h. Va beneficia si de un motor cu combustie interna care va incarca bateriile electrice si va permite o autonomie de cateva sute de kilometri, mult superioara celei atinsa doar cu bateriile electrice.

In presa au aparut si articole extrem de critice la adresa GM despre care s-a scris ca face mare tam-tam pentru o masina care se va produce in volume mici si va fi scumpa.