General Motors se grabeste sa prezinte versiunea de serie a masinii electrice Volt

de Vlad Barza     HotNews.ro
Marţi, 8 iulie 2008, 12:04 Economie | Auto

Chevrolet Volt - una dintre solutiile pe care mizeaza Obama
Foto: Motorauthority
General Motors se straduieste sa termine cat mai repede lucrul la versiunea de serie a automobilului electric Chevrolet Volt, care ar putea fi prezentat in septembrie si va intra pe piata cel tarziu in 2010, scrie Reuters, care citeaza surse apropiate proiectului. Masina ar trebui sa aiba o autonomie de 64 km, iar pretul va fi, se pare, de peste 40.000 de dolari.

Confruntata cu o scadere puternica a vanzarilor, GM mizeaza pe Volt pentru a mai scapa de asocierea cu vehiculele care consuma extrem de mult, masini ale caror vanzari scad accelerat, pe fondul preturilor record ale benzinei.

GM se gandeste sa termine lucrul la versiunea de serie a Volt inca la inceputul lui august si ar trebui sa o prezinte oficial o luna mai tarziu, cu ocazia implinirii a 100 de ani de la fondarea companiei.

Compania nu a confirmat data cand va scoate Volt, insa cand o va anunta va da si numele furnizorului care produce bateria litiu-ion, cel mai scump element individual al masinii, crucial pentru succesul proiectului. Printre posibilii furnizori se numara coreenii de la LG Chem si nemtii de la Continental AG. Oricum, GM a spus ca este extrem de aproape de varianta de productie si spera ca masina va schimba perceptia publicului vis-a-vis de GM.

Compania a prezentat conceptul Volt in ianuarie 2007, dar versiunea de serie va fi modificata semnificativ, pentru a-i imbunatati aerodinamica. Conform planului stabilit de GM, productia masinii ar trebui sa inceapa in 2010.

Cat despre pret, intai s-a scris ca ar putea fi de circa 30.000 de dolari, dar ultimele informatii arata ca ar putea trece de 40.000 dolari. Productia anuala va fi la inceput de 10.000 de unitati, insa poate ajunge la 70.000, daca va exista cerere. Chiar si asa, Volt va reprezenta sub 1% din cat construieste GM intr-un an. Volt va putea fi incarcata acasa, iar viteza maxima a masinii va fi de 190 km/h. Va beneficia si de un motor cu combustie interna care va incarca bateriile electrice si va permite o autonomie de cateva sute de kilometri, mult superioara celei atinsa doar cu bateriile electrice.

In presa au aparut si articole extrem de critice la adresa GM despre care s-a scris ca face mare tam-tam pentru o masina care se va produce in volume mici si va fi scumpa.





















Intreb BT: Credite pentru IMM-uri, in 2018. Doi specialisti raspund intrebarilor cititorilor. Intalnirea online s-a incheiat

Doi specialisti in credite pentru IMM de la Banca Transilvania au raspuns vineri, 15 decembrie 2017, de la ora 12.00 la intrebari puse de cititorii StartupCafe.ro si HotNews.ro, la o noua intalnire online "Intreb BT", pe tema creditelor pentru intreprinderi mici si mijlocii - IMM. Daniel Szekely si Marsela Petreus vor raspunde la intrebari pe teme precum planificarea creditarii, la inceputul unui nou an de business, tipuri de credite, in functie de nevoile afacerii, tipuri de garantii.
  • Citeste raspunsurile invitatilor pe StartupCafe.ro

1699 vizualizari

  • +2 (2 voturi)    
    autonomie de 64km?!?! :) (Marţi, 8 iulie 2008, 12:26)

    em [anonim]

    mai verificati sursa :) ...sunt 650km
    • 0 (0 voturi)    
      din pacate este corect (Marţi, 8 iulie 2008, 13:19)

      Voltron [anonim] i-a raspuns lui em

      Vezi pe http://gm-volt.com/about/
      Este destinata celor care merg mai putin de 40 de km pe zi. Varianta cu motor cu combustie care incarca bateria va avea autonomie 400 de mile. Oricum pretul este mult prea mare.
  • -1 (3 voturi)    
    64 de kilometri??? (Marţi, 8 iulie 2008, 12:41)

    marius [anonim]

    40.000 de dolari pentru o masina pe care o alimentezi de 4 ori ca sa ajungi de la Bucuresti la Constanta?
    Sa o tina!
    • +1 (1 vot)    
      nope (Marţi, 8 iulie 2008, 13:07)

      Alex [anonim] i-a raspuns lui marius

      Nu gandesti bine.Mai exact masina asta te duce la munca si la supermarket fara pic de benzina, dar daca vrei sa ajungi in constanta bagi benzina si face electricitate si te duce la Constanta.Are autonomie 64km dupa o incarcare de 6 ore si se prelungeste cu inca 966km daca ii pui benzina.
  • +3 (3 voturi)    
    Am citit eu oficial.E asa (Marţi, 8 iulie 2008, 13:05)

    Alex [anonim]

    Masina merge 40 de mile, adica 64 de km pe curentul din acumulator, apoi cand se consuma foloseste benzina ca sa creeze electricitate sa incarce bateria.Asta prelungeste 600 de mile mai mult.

    Autonomia totala e de 640 de mile (1030km)
    • +1 (1 vot)    
      anonim (Marţi, 8 iulie 2008, 13:22)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui Alex

      adica e hibrid
  • -1 (1 vot)    
    Slabut foc! (Marţi, 8 iulie 2008, 14:40)

    Alin [anonim]

    Autonomia este foarte scazuta.
    Daca am de facut un drum intre Bucuresti si Mangalia de 400km o sa mearga 64 de km electric si inca 336km cu benzina. Cum consumul masinilor GM cu benzina e de 20l/100km va consuma aproape70l de benzina pe acest drum.
    Daca mergi cu un Polo TDI modelul neVolt (cu 12000E nu 30000) consumi pe acelasi drum in jur de 16l motorina.
    Deci duca-se catre faliment (si o spun cu tristete in suflet), dar in lumea de azi doar cei mai puternici supravietuiesc.
    • +1 (1 vot)    
      slabutza? nu prea cred! poate scumpa! (Marţi, 8 iulie 2008, 15:17)

      Florin [anonim] i-a raspuns lui Alin

      Autonomia totala e de 640 de mile (1030km). Asta inseamna ca merg cu un plin 1030 de km. E ceva!! Nu este deloc slbutza :D
    • +1 (1 vot)    
      20 L la suta??? (Marţi, 8 iulie 2008, 16:56)

      Lucian [anonim] i-a raspuns lui Alin

      De unde ai auzit tu asa ceva?
      Eu am un minivan GM cu motor de 3.4 L V6 si scoate sub 10 L la suta (e vechi de 10 ani de acuma). Si nu are rost sa compari masinile pe benzina cu alea pe motorina pt ca sunt 2 chestii total diferite. Motorina are putere calorica mai mare decat benzina iar randamentul motorului diesel este mai mare decat cel otto. Si compara si dimensiunile masinilor. Mai am si un Buick (GM) cu motor de 3.1L V6 si ala papa sub 8%
  • 0 (0 voturi)    
    MASINI HIBRIDE (Marţi, 8 iulie 2008, 15:45)

    cafe_mocca [anonim]

    am fost pe site-ul www.gm.com

    de-acolo pe http://www.saturn.com/saturn/ vehicles/greenline/ind ex.jsp

    2008 vue (care e suv) greenline(linia
    verde , adik ecologica) hybrid
    pret: 26.270 $
    unitatea de masura 1galon=1,78 litri

    consuma
    25 mile pe galon in citye galon in city
    32 mile pe galon highway interstate
    pret 24.500$
    2008 aura (care este berlina ) greenline hybrid
    24 mile pe galon oras
    32 mile pe galon highway interstate
    • 0 (0 voturi)    
      1 galon = 4.5461l (Marţi, 8 iulie 2008, 16:51)

      george [anonim] i-a raspuns lui cafe_mocca

      ia vezi aici cat inseamna de fapt un galon
      http://www.conversii-metrice.ro/Volum/Conversie-din-Litri-in-Galoane(UK).html
    • +1 (1 vot)    
      1 galon are 3.785 litri (Marţi, 8 iulie 2008, 16:53)

      Lucian [anonim] i-a raspuns lui cafe_mocca

      1 galon are 3.785 litri
      • 0 (0 voturi)    
        galon (Marţi, 8 iulie 2008, 17:32)

        ady [anonim] i-a raspuns lui Lucian

        aici e definitia: http://en.wikipedia.org/wiki/Gallon
        • 0 (0 voturi)    
          Era vorba de US galon, ca vb de masini americane (Marţi, 8 iulie 2008, 18:45)

          Lucian [anonim] i-a raspuns lui ady

          3.785411784 statute of 5th of Queen Anne (US wine gallon, standard US gallon)


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă