Germane vs japoneze - Un razboi vechi, dar inca nedecis pe piata auto

de Vlad Barza     HotNews.ro
Sâmbătă, 12 iulie 2008, 0:25 Economie | Auto

De ani buni, pe piata auto este un razboi rece, mai mult al orgoliilor, intre proprietarii de masini germane si cei care au japoneze. Primii spun ca nemtii fac cele mai adevarate masini, cele mai de fite, iar ceilalti spun ca japonezele sunt cele mai fiabile, iar dupa ce ai avut una, nu-ti mai trebuie masina europeana. Pana acum putin timp se parea ca nemtii vor castiga totusi razboiul popularitatii, dar asiaticii vin tare din urma iar acum poti fi trendy si intr-o masina japoneza.

Luna de luna, datele privind vanzarile de masini din Romania arata un curent cat se poate de clar: masinile marcilor japoneze inregistreaza cele mai mari cresteri procentuale, adesea de peste 200%.

Simplu, veti spune, pentru ca atunci cand vinzi patru masini in loc de doua, poti spune ca ai dublare, fara ca numarul de unitati sa insemne ceva.

Cu toate acestea, marci precum Toyota, Nissan, Mazda, Honda si Mitsubishi au inceput sa vanda destul de multe masini in Romania, suficiente incat aceste sa fie luate in seama. Vin tare din urma Suzuki, Lexus si Subaru. Asta nu inseamna ca BMW, Mercedes-Benz, Audi, Volkswagen si Opel stau mai rau.

De ce castiga japonezele teren? Simplu! Se iau niste studii gen JD Power, privind satisfactia clientilor, se ofera o masina cu dotari standard suficiente cat sa fie omul multumit si se face o campanie de promovare a fiabilitatii absolute de genul „Ai vazut tu vreo Toyota cu capota ridicata?”.

Pe de alta parte, clienti cu educatie medie-superioara, multumiti de japonezele lor, discuta pe forumuri auto despre imaginea „nepatata” a masinilor din dotare si ofera spre comparatie cazuri cu BMW, Mercedes-Benz si Audi in care manelisti si bijnitari asculta muzica specifica, mananca seminte si scuipa afara din masina cojile.

Dorinta de a epata si de a fi altfel decat turma te duce pana la urma tot intr-o turma, dar in cealalta. Nu esti in „clubul” posesorilor de germane, in schimb esti in cel al proprietarilor de japoneze. Cand te intreaba cineva ce masina ai, nu mai spui ca detii un „Passat frate!” ci o „Toyota frate!”. De ce te-ar face asta special?

E greu sa vorbesti de castigatori si de invinsi intr-o asemenea - pana la urma - falsa competitie, insa un lucru e cert: Odata cu cresterea numarului japonezelor in Romania si odata cu lansarea de SUV-uri, clientela care vrea sa epateze ia in calcul, mai nou, si Toyota Land Cruiser si Mazda CX-7, pe langa BMW X5, Volkswagen Tuareg, Porsche Cayenne, Mercedes-Benz ML, Audi Q7 si Mercedes-Benz GL.

In plus, Toyota si-a castigat o faima de masina care "nu se strica niciodata", Suzuki are fani nu foarte multi, insa fideli si entuziasti, iar Honda, desi are masini scumpe, creste puternic datorita lui Civic. Mitsubishi traieste cu SUV-urile si cu micul Colt, Subaru e celebru pentru sportiva Impreza, iar Mazda avea vanzari modeste la noi, pana la deschiderea reprezentantei oficiale. Japonezii au lansat in lupta cu nemtii si marcile premium Lexus de la Toyota, Infiniti de la Nissan si Acura a Honda, toate acestea fiind prezent si la noi, dar cu vanzari inca. Majoritatea celor care dau spre 100.000 de euro pe o masina aleg una germana, conceptul de masina japoneza de lux abia se naste.

Nu se poate nega, sunt inca multi cei care cred ca poti iesi din multime doar daca ai o masina nemteasca. Dupa BMW-uri intorc multi capul pe strada, Mercedes a avut probleme de calitate, dar pare sa le fi rezolvat, in timp ce Audi nu era premium acum un deceniu, insa scoate modele pe banda si a intrat in high-life. Pe de alta parte si Opel, o germana de volum, a tot crescut in ultimii ani, iar la capitolul second-hand e una din primele trei marci din piata.

Fanii "germanelor" or sa spune despre detinatorii de japoneze ca sunt niste "orezari" cu masini neinteresante ca design si care dupa cateva zeci de mii de kilometri pocnesc din toate incheiturile. Fanii marcilor nipone le vor spune celor cu germane ca au masini de prost gust, cu consum ridicat si costuri mari de servisare. Insa numai fanii infocati isi vor arunca vorbe grele. In rest, romanul vrea o masina la care raportul calitate -pret sa fie ok.





















Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

8643 vizualizari

  • -1 (1 vot)    
    Concluzia e... (Sâmbătă, 12 iulie 2008, 0:55)

    Tyr [anonim]

    .... "romanul vrea o masina la care raportul calitate -pret sa fie ok", deci romanul va alege DACIA. Halal articol, geniala concluzie!
  • +3 (5 voturi)    
    despre articol (Sâmbătă, 12 iulie 2008, 1:11)

    nolty [anonim]

    Domnul Barza,

    De mult nu mi-a fost dat sa citesc un articol atat de slab, chiar execrabil, superficial, nedocumentat, plin de copy/paste din prea putine surse. "Cele mai adevarate", "cele mai de fite", astea sunt expresii de jurnalist?
    In cazul multor cunoscuti de-ai mei, chiar dorinta de a nu epata i-a facut sa aleaga o japoneza, pretul acestora fiind mult sub concurenta lor nemteasca. Cat despre fiabilitate ... poate era cazul sa va documentati mai bine si sa veniti cu date concrete! Va dau un exemplu de studiu facut in UK: anul trecut, masinile care au avut nevoie de cele mai putine intrari in service pt probleme/defecte au fost, in ordine: Honda Accord, Mazda MX5, Subaru Forester.
    Mai documentati-va si va asteptam cu articole mult mai interesante si mai bine legate!
  • +1 (3 voturi)    
    masin... (Sâmbătă, 12 iulie 2008, 1:57)

    UnCapsunarCanadian [anonim]

    Perceptia generala prin America de Nord d.p.d.v al fiabilitatii e ca masinile japoneze sunt inaintea celor americane, iar cele americane sunt inaintea celor europene. Vin tare din urma cei de la Hyundai... E adevarat ca, dupa ce si-au batut joc ani de zile de consumatori, nici americanii nu se lasa prea usor si au inceput sa scoata modele mai fiablile, dar totusi daca te uiti la pretul masinilor second hand se poate vedea diferenta. Daca-ti faci temele poti lua o masina americana buna, care s-a depreciat rapid la un pret avantajos. Pe de alta parte cei de la Toyota au cam dat-o in bara cu Camry. Noul model de anul trecut a avut probleme pe la cutia de viteze.

    numai bine
    UnCapsunarCanadian cu Ford
    • +2 (2 voturi)    
      japoneze sau germane (Sâmbătă, 12 iulie 2008, 9:47)

      silviu [anonim] i-a raspuns lui UnCapsunarCanadian

      Nu cu mult timp in urma, o revista auto germana a publicat un studiu referitor la satisfactia soferilor nemti in materie de masini. Rezultatul a fost ca in primele trei locuri au fost clasate doua marci de masini japoneze. Multi dintre cei intrebati au condus toata viata o masina germana, dar in ultimul timp au incercat si concurenta japoneza. Si surpriza, probabil cel mai exigent consumator european prefera o masina japoneza.
      • 0 (0 voturi)    
        studii peste studii... (Luni, 14 iulie 2008, 12:26)

        adimfx [anonim] i-a raspuns lui silviu

        Asa va gadila orgoliul orezar cand spuneti ca "o revista germana a publicat un studiu britanic in care japonezele au top 3" de n-am pomenit.

        Asta spune si autorul. Cat despre premiile pentru Mazda de care spune cineva mai jos... ok, poate inseamna ceva, dar daca Barza scria ceva de premii in industria auto, ati fi spus ca toate sunt manarite (masina anului, cel mai bun motor, etc, etc...)

        Si uite, imi fac si eu maine organizatia "ling engines" care da premiul pentru cel mai jmecher motor, ala a lu Tata Nano sau ala al Daciei berline... ca avea distributie pe lant (nu de aur :)) )

        Asta inseamna ca acel premiu inseamna ceva?
    • +1 (1 vot)    
      americane? (Duminică, 13 iulie 2008, 10:32)

      andrei [anonim] i-a raspuns lui UnCapsunarCanadian

      nicaieri nu exista perceptia ca masinile americane ar fi mai bune decat cele europene sau japoneze
      • 0 (0 voturi)    
        masini americane (Duminică, 13 iulie 2008, 18:18)

        Viorel [anonim] i-a raspuns lui andrei

        In Orientul Mijlociu : ce masina ai avut cand ai ramas in Desert? -of..Toyota..; pai vezi,daca aveai o masina americana..
        Desi se vand ff bine masinile japoneze,cele de rezistenta deosebita raman tot masinile americane.
        Trebuie insa sa remarc faptul ca japonezii au cea mai intinsa retea de mentenanta. Asta le face si mai apreciate.
        Depinde din ce punct de vedere privesti problema.
  • 0 (2 voturi)    
    E doar ceva temporar... (Sâmbătă, 12 iulie 2008, 12:21)

    SirBDD [anonim]

    Mazda a obţinut premiul pentru „Cel mai Bun Constructor al anului 2008” (Best Carmaker of the year 2008), acordat de publicaţia organizaţiei pentru drepturile consumatorilor din Marea Britanie. Sursa:
    http://www.promotor.ro/noutati-auto-auto-diverse/articol-mazda-best-carmaker-of-the-year-2008-2769999

    Mazda3, cea mai fiabila masina second-hand. Sursa: http://www.automarket.ro/stiri/mazda3-cea-mai-fiabila-masina-second-hand-8983.html

    Si exemplele pot continua. Nu spune nimeni ca masinile japoneze sunt cele mai bune sau ca cele germane 'rulz' (ca sa pastrez nota exprimarii burenoase din articol) doar ca, in prezent, la aceasi categorie de pret si clasa, constructerii japonezi acorda mai multe atentie pe anumite puncte de interes gustate sau nu de publicul larg consumator.

    Ca fapt divers Mazda 3 facelift 2008 e facuta pe platforma de Ford Focus nou, cu elementele de securitate si siguranta de la VBolvo C40 si cu design-ul si sistemul de directir+franre japonez. Asta 'ascunde' in spate plati de licente de utilizare tehnologie + dezvoltari suplimentare samd ceea ce presupune sute si mii de omuleti care LUCREAZA.

    Pe de alta parte masinile germane au traditia, confortul, adaptarea pt drumurile de pe continentul nostru, design-ul clasic, motoarele, etc etc.

    Articolul insa pare a fi scris de un 'prieten' de-al meu de 22 ani care e broker auto, poarta pantofi lacuiti si camasa fara cravata, e dat cu gel si e trendy si jn domeniu. SLAB!

    PS: detin Skoda Fabia, Renault Clio (adus in Franta nou) si mai nou mi-am luat o Mazda 3 cu tampon frintal de absortie socuri de pana in 60km/h, habitaclu ramforsat, 6 airbag-uri si cate si mai cate... la 15 mii euro CIP.
  • 0 (2 voturi)    
    Conteaza si experienta personala (Sâmbătă, 12 iulie 2008, 12:34)

    Daniel [anonim]

    Statisticile sunt bune si ne ajuta in momentul in care trebuie sa ne alegem o masina noua. Si forumurile sunt de folos, pt. ca in felul asta eviti experientele neplacute ale altora.

    Eu am condus Opel Astra break din 2001 si la 225000 km nu avea nici o problema. Am schimbat doar consumabile. Acu 1 saptamana am avut accident, m-am dat peste cap la 110 km/h si am iesi fara nici o zdruncinatura din masina. Acum la firma luam in calcul sa cumparam tot Opel.

    In schimb, un prieten de-al meu a avut o masina asemanatoare (era cea fara fund) si de noua a avut numai probleme. A sfarsit prin a lua foc singura in parcare. Puteti fi siguri ca nu va mai pune mana niciodata pe Opel. Cred ca acum prefera Loganul in locul Opelului :-)

    Concluzie: chiar daca exista adevaruri general valabile, experienta fiecaruia va fi diferita.
  • 0 (0 voturi)    
    romanul si masina mica (Sâmbătă, 12 iulie 2008, 16:51)

    callas [anonim]

    o discutie atat de puerila si nedocumentata nu poti citi decat in romaneste. De aia e piata libera, sa conduce fiecare ce vrea si sa-si cumpere ce-i permite buzunarul. Sunt destui japonezi care conduc masini germane si vice-versa, unele ocupa un segment de piata iar celelalte altul.
  • 0 (0 voturi)    
    Suzuki si Lexus in aceeasi oala? (Sâmbătă, 12 iulie 2008, 20:21)

    1Ainshtain [anonim]

    Interesant,cam ca si BMW si Trabant
    • 0 (0 voturi)    
      ce inseamna sa nu stii (Duminică, 13 iulie 2008, 10:35)

      andrei [anonim] i-a raspuns lui 1Ainshtain

      bmw si lexus sunt fix din aceeasi clasa
  • +1 (1 vot)    
    slab (Sâmbătă, 12 iulie 2008, 23:30)

    toyo [anonim]

    sunt posesorul unei masini japoneze si intradevar, raportul pret - dotari -fiabilitate - satisfactie este in favoarea celor japoneze. cu toate astea, marcile germane inca sunt accesibile ca masini second si, din auzite (nu am avut ocazia sa vad diferenta; cu cat mai tarziu, cu atat mai bine) pretul pieselor de schimb ar fi mai mic. este o parere formata in urma discutiilor cu posesorii acestor marci. cu privire la articol, cred ca nu era rau daca se precizau niste date concrete, referitoare la vanzari, siguranta, intretinere...ptr ca cel carel-l citeste sa-si faca o idee corecta in privinta diferentelor. nu este reprezentativ pentru o marca de masina faptul ca acesta este folosita de manelisti. e traditie ca masini accesibile SH si puternice sa poata fi folosite de aceasta categorie de consumatori. macile japoneze par a fi pe gustul celor care sunt deschisi catre nou, calitate si cu un profil cultural mai ridicat.
  • 0 (2 voturi)    
    Da (Duminică, 13 iulie 2008, 2:56)

    Geo [anonim]

    Fiabilitatea masinilor japoneze este doar un concept de marketing.
    Au reusit sa promoveze aceasta idee si sa o implanteze in capul saracilor care nu au avut niciodata masini germane noi premium.
  • -1 (1 vot)    
    este de parerea fiecaruia...sa se pronunte... (Duminică, 13 iulie 2008, 16:21)

    boxxy [anonim]

    cred ca este incorect sa precizam care masini sunt mai bune??? in articolse spune,,razbouil rece,, nu este corect ..fiecare are ideia lui fixa...dar nu trebuie impusa nimanui...mie imi plac germanele...golf 4 rulezzzzzz, ,dar si japnezele sunt bune...
    inca una...de cind mercedes are probleme la calitate..mai documentativa...ele nu sunt atit de sort ca audi si bmw dar la calitatea lucrarilor si la comfort le face varza...nu mai spunem de asa,,zisele premium brand,, japonez lexux, acura,,,infiniti...ele sunt premium ,dar pentru americosii,,ei sunt cu juma de encefal,,,,,,si pentru ei este premium..dupa mine pina la cele trei adevarate premium brand: BMW AUDI MERCEDES...mai au de mincat laptica.
    asta este parerea mea...nu reese ca sa fiii de acord cu ea
  • +1 (1 vot)    
    utilitate (Duminică, 13 iulie 2008, 23:02)

    utilitate [anonim]

    O masina mai inainte sa-ti ofere placere i-ti ofera utilitate, si daca nu i-i face treaba e egala cu zero. Pentru cei care nu au ce face cu banii sau pentru cei fara personalitate s-au inventat masinile de lux ca sa le tina loc de de ce nu au in educatie si caracter(cam asta e diferenta in mare si intre japoneze si marcile de lux nemtesti:-)) SPOR LA CUMPARATURI LUXOASE!
    • -1 (1 vot)    
      utilitate... (Luni, 14 iulie 2008, 14:42)

      :) [anonim] i-a raspuns lui utilitate

      Pfeuuu... asta da comentariu. Daca tu ai avea destui bani incat sa nu te uiti pret, la consum, la costul de intretinere ai fi un nou manelist care "mananca seminte si scuipa cojile afara"

      Daca doresti utilitate pentru a ajunge din punctul A in B iti sugerez o caruta. Ea poate fi folosita si la transport marfuri voluminoase, consuma putin si nu are costuri mari de intretinere. In caz de probleme la motor, poti, sub forma de magar de schimb sa iei locul din fata.

      Tu esti clar un posesor de Dacie de prin 1970 toamna. Daca placerea de a conduce nu conteaza eu zic sa lasi permisul acasa. Nu de alta dar sunt destui inconstienti pe strada.
    • 0 (0 voturi)    
      Greseala gramaticala (Joi, 9 aprilie 2015, 20:33)

      Adi [anonim] i-a raspuns lui utilitate

      iti nu i-ti , ii nu i-i....sa vorbim romaneste nu japonezo-militaro-balta alba clubo-botezato pasareasca.
  • -1 (1 vot)    
    articol manarit (Luni, 14 iulie 2008, 10:55)

    gigi [anonim]

    puteai sa compari vanzarile in unitati, nu in procente.
    daca spuneai in unitati, numai faceai articolul, alea germane se vand de 10 ori mai bine, in procente Japonezele au inregistrat o crestere mare, pentru ca se vand cam 1.000 de unitati din fiecare marca pe an. Logic ca daca mai vind 100 in plus inregsitreaza o crestere % importanta. Pentru ca nu le vrea nimeni, le cumperi cind nu ai bani de germana.
    CUm poti sa spui ca in masinile japoneze poti fi trendy?
    Comparatia e de kkt.
    Se vede ca nu conduci. Scoti numai prostii pe gura.
  • 0 (0 voturi)    
    Articol slab - comentarii din auzite si presupuner (Luni, 14 iulie 2008, 22:41)

    razvan [anonim]

    Domnule Barza, cred ca atunci cand va plictisiti incepeti sa scrieti articole. Ar trebui sa va tratati meseria mult mai serios si pe noi la fel.
    Vad ca foarte multi sunt porniti impotriva japonezelor si cel mai probabil nu au mers niciodata cu vreuna ci doar au citit articole la gazeta de specialitate. Cam de un an de zile nu mai sunt in tara si lucrez in UAE unde numarul masinilor japoneze bate de departe numarul celor europene. Cele americane sunt putin peste cele europene(e plin de peugeot si ford doar).
    Vreau sa va spun ca Lexus bate BMW, dar cam la limita. Eu sunt utilizator de yaris, camry si 530 toate modele de anu trecut. Insa am avut okazia sa vad lexus indeaproape si vreau sa va spun ca este altceva decat masinile de lux europene. Este o diferenta f mare intre lexus si toyota desi au acelasi parinte. Toyota face masini cu putere mai mica la aceasi capacitate a motorului ca sa aiba o viata lunga si cam atat, in rest sunt masini normale.Camry imi place desi are problemele ei (AC, radio, frane) si nu o consider deloc o masina extrem de fiabila. Prferata mea este in schimb HONDA, cam la toate capitolele, sa zicem mai putin la lux pt ca nu stiu. De exemplu s2000 si type r sunt cu totul speciale, doua diamante in industria auto dpdv technologie. Civicul este iarasi exceptionala, una din cele mai cumparate masini de la honda aici impreunca cu accord. Cat am stat in tara eram si eu innebunit dupa nemtoaice, insa acum mi-am cam schimbat parerea.
    La noi inca nu sunt f populare japonezele si e normal sa nu se vanda ca si masinile europene insa nu din cauza ca ar fi mai proaste sau urate. Eu cred ca japonezii sunt peste europa nu cu f mult si cu destul de mult peste SUA. Am mersi si cu wrangler ceva vreme si nu ma pasioneaza deloc plus ca nu sunt chiar asa de rezistente cum se spune ( asta are prb cu franele, picura pe la cutia de viteze si servo - cu cateva luni inainte nu avea mai nimic)
    Cel mai bine sa le incercati si at vedeti care cum :)
  • -1 (1 vot)    
    pentru razvan (Marţi, 15 iulie 2008, 13:23)

    boxxy [anonim]

    mai lasoooo mai moale...asta este parerea ta...eu o stimez..dar bmw e peste....si mult peste lexus...japonezii au ceva ..ceva nou..cu multe it tehnologii..dar este mai proaste ca europenele...de lux..eu nu vorbesc acum de alte clase..euvorbesc de premium masini...si inca una..aceste ,,asa numite premium brebd,, lexux, acura, infiniti au fost create pentru americani..ei nu au gust dar au abani....pe ei conteaza japonezii..pentru ei au fost create ...si facasta foarte bine...americanii se dezic de mutantii lor: crysler si etc..si accepta inovatiile japoneze...dar hai sa nu incurcam cu audi bmw si mercedes...ele satisfac orice persoana, inclusiv si pe americanii cu jumatatea lor de creier...
    repet asta este parerea mea si poti sa nu fii de acord cu ea.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică