OPINIE

De ce Volvo nu ar trebui sa ajunga pe mana chinezilor ?

de Vlad Barza     HotNews.ro
Vineri, 18 iulie 2008, 19:00 Economie | Auto

Acum cateva saptamani o stire surprinzatoare a strabatut industria auto - Ford discuta cu companii chineze pentru a vinde Volvo. Stirea nu a fost confirmata de Ford, insa a starnit controverse si a nascut intrebari. Cum e posibil ca o marca cu imagine buna sa fie curtata de chinezi?. Cum de au asiaticii astfel de aspiratii?. Ce efecte ar avea un mariaj suedezo-chinez?, intrebarile sunt indreptatite, iar subiectul e de interes.

Surse precum Forbes sau Automotive News au scris ca Volvo ar valora peste patru miliarde de dolari, iar chinezii de la Chery sunt interesati sa cumpere producatorul scandinav. Insa suma este mare si doar putini producatori auto chinezi pot face rost de atatia bani. Si chiar daca ar face rost, imprumutand, se va pune problema rambursarii imprumutului. Mai este si problema legata de faptul ca marcile chineze nu au experienta pe piata europeana si le lipseste maturitatea necesara pentru a actiona ca la carte in Occident.

In plus, chinezii au ganduri mari, vin cu cifre umflate, dar cand e sa le puna in practica situatia se schimba. Au fost producatori care promiteau ca anul acesta vor vinde zeci de mii de masini in Europa, insa abia au adus cateva sute. Altii promit retele extinse de dealeri, insa fie nu-si gasesc pateneri, fie gasesc, dar vand prea putin pentru a fi rentabili. Si totul se leaga de calitatea masinilor chineze care in prezent este sub standardele de pe continent, dovada fiind si cele cateva teste de impact cu rezultate catastrofale.

Tocmai de aceea, daca Volvo - marca celebra pentru pasii facuti in domeniul sigurantei - ar ajunge la chinezi, exista pericolul ca valoarea sa i se deprecieze, iar imaginea sa aiba de suferit. Volvo incearca sa realizeze peste 12 ani masina care sa ofere totala siguranta ocupantilor, insa cu greu va reusi sa mai convinga pe cineva ca poate face asta daca va ajunge in mainile unei firme care nu trezeste incredere clientilor europeni.

Chinezii sunt celebrii si fiindca plagiaza, iar in lumea auto exista exemple de masini copiate pana la ultimul detaliu. Au fost cazuri in care companii chineze au incheiat joint - venture cu un producator de prestigiu, l-au convins sa vina in China sa produca masini sub sigla sa celebra pe plan mondial, iar apoi partea chineza a gasit motive sa rupa intelegerea si a continuat singura sa produca aceeasi masina, insa sub sigla locala.

Pe de alta parte, Ford are nevoie de bani pentru redresare, iar vanzarea Volvo i-ar ajuta in acest sens, la fel cum s-a intamplat si cu marcile Jaguar, Land Rover si Aston Martin vandute recent. Insa e foarte posibil ca Ford sa se gandeasca mai bine si sa decida ca Volvo merita pastrata, mai ales ca activitatile marcii nord-europene sunt mult mai bine integrate in cele ale Ford, decat in cazul marcilor recent vandute.





















Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

3447 vizualizari

  • 0 (2 voturi)    
    Daca ajunge Volvo pe mana la chinezi (Vineri, 18 iulie 2008, 19:15)

    Alex [anonim]

    Daca ajunge Volvo pe mana la chinezi eu emigrez pe Marte.
    • 0 (2 voturi)    
      Volvo ....Jaguar (Vineri, 18 iulie 2008, 19:40)

      gigel [anonim] i-a raspuns lui Alex

      Jaguar - o marca mai exclusivista decit Volvo a ajuns chiar mai prost : pe mina indienilor de la Tata.
      Asa ca sa nu va surprinda.
      Si apropos, oricit de proaste sint masinile chinezilor, cele ale indienilor depasesc orice imaginatie : extrem de proaste si extrem de urite.
      • +1 (1 vot)    
        Yo Gigi (Vineri, 18 iulie 2008, 19:56)

        TheMan [anonim] i-a raspuns lui gigel

        Sigur nu vorbesti tu de Land Rover acolo ? :))
        • 0 (0 voturi)    
          Are dreptate (Sâmbătă, 19 iulie 2008, 13:06)

          unul [anonim] i-a raspuns lui TheMan

          Jaguar e proprietatea indienilor. Verifica inainte de a posta.
    • 0 (0 voturi)    
      drum bun (Sâmbătă, 19 iulie 2008, 20:47)

      muky [anonim] i-a raspuns lui Alex

      cale batuta!!!
  • +1 (3 voturi)    
    volvo (Vineri, 18 iulie 2008, 19:49)

    dan [anonim]

    VOLVO-GELLY.... Ha ha ha... Cand se vor trezi cretinii de europeni si de americani din ,,politically corectness,, va fi prea tarziu... Rasa alba este sinucigasa. Aferim...
  • +2 (2 voturi)    
    doar banii conteaza (Vineri, 18 iulie 2008, 20:12)

    amad [anonim]

    Ford trebuie sa treca pe profit pana la sfarsitul lui 2009. Iar pt. asta va face orice. In capitalism fara profit nu existi. Cat despre chinezi ... invata repede si au potential. Cei care nu credeti ...uitati-va la cum arata metropolele lor. Cand credeti ca va arata asa si Bucurestiul?
    Daca trebuie sa vindeti apartamentul dintr-o zona civilizata,linistita si o familie de rrom tocmai iesiti de la Jilava va oferi 20% peste piata, il veti refuza doar de dragul vecinilor ramasi? Nu cred.
    E o vorba. Banul la ban trage iar paduchele la paduche.
  • 0 (0 voturi)    
    Si ce daca! (Vineri, 18 iulie 2008, 21:33)

    Rommel [anonim]

    cu IBM s-au descurcat, nu? (mie chiar imi plac laptopurile Lenovo)
  • 0 (0 voturi)    
    Domnule VB (Vineri, 18 iulie 2008, 21:46)

    Adrian B [anonim]

    Domnu Vlad Barza,

    Catre cine s-au vandut Jaguar si Land Rover?

    Deci nu cred ca se uita Ford la cine vinde.. Le vinde ca sa nu trebuiasca sa vanda marca Ford peste 1-2 ani.
    • 0 (0 voturi)    
      Mai vedem... (Duminică, 20 iulie 2008, 15:52)

      Horia [anonim] i-a raspuns lui Adrian B

      Peste doi ani nu va vinde marca Ford. Va fi o preluare ostila.
  • 0 (0 voturi)    
    Volvo-chinezi (Vineri, 18 iulie 2008, 22:33)

    Nicolae [anonim]

    Scopul oricarei activitati economice e profitul !
    Oricine ace altceva face hoby si acesta costa vezi Hispano Suiza -a mai auzit cineva de aceasta marca ????
    • +1 (1 vot)    
      Profitul? (Sâmbătă, 19 iulie 2008, 8:58)

      Stoewer [anonim] i-a raspuns lui Nicolae

      Din grija profitului au ajuns GM, Ford si Chrysler o umbra. Scopul afacerii este satisfactia clientului care implicat atrage dupa ea profitul. Vezi ceilalti producatori care sunt profitabili: Toyota, BMW, Porsche, etc etc.

      Hispano-Suiza facea automobile de lux iar imediat dupa razboi era cam greu sa mai vinzi asa ceva. Hispano-Suiza traieste si acum binemerci si produce componente pentru trenuri rulare avioane.
  • 0 (0 voturi)    
    Pai de unde sa faca profit? (Sâmbătă, 19 iulie 2008, 0:05)

    sile [anonim]

    In ziua de azi, in care se uita urat la tine daca conduci ceva mai mare decat un Tico, e de mirare ca nu fac toti triciclete.
    • 0 (0 voturi)    
      ca sa vezi... (Sâmbătă, 19 iulie 2008, 21:13)

      muky [anonim] i-a raspuns lui sile

      si care ar fi problema,nu sti sa te "dai" pe ele;se invata foarte usor(si nici nu iti trebuie carnet de conducere,se intretin usor,si ce e mai important nu polueaza,plus ca faci miscare)lasand gluma la o parte,uitate peste ocean(atlantic),ca americanii s-au orientat catre masini de litraj mult mai mic decat erau obisnuiti,fiindca nu-si mai permit masini puternice sau cu consum mare de carburanti;la urma urmei,cum spunea cineva(nu mai tin minte cine,dar n-are importanta),e o crima sa mergi cu o masina de cinci pers. sau mai mult pana la locul de munca(de ex.),de unul singur;cand ai putea merge cu o bicicleta (daca nu faci mai mult de 15-30')sau cu un moped cand ai mai mult de 30' pana la la locul de munca(de ex.)
  • 0 (0 voturi)    
    vai!vai! (Sâmbătă, 19 iulie 2008, 10:38)

    andrei [anonim]

    ce argumente! dar daca chinezii ar profIita de experienta si know-how-ul celor de la volvo si asa vor ajunge sa aiba si ei masini mai bune iar volvo ar profita de injectia de capital de la chinezi si ar avea bani de dezvoltare si ar trece pe profit?
  • 0 (0 voturi)    
    De ce sa nu ajunga? (Sâmbătă, 19 iulie 2008, 12:27)

    Catelu [anonim]

    Daca Mercedes vinde cu succes E-klasse "Made in China" nu vad de ce nu s-ar vinde si Volvo la fel. Ramane doar de vazut daca chinezii vor avea banii necesari pentru continuarea dezvoltarii de noi modele, pentru ca Volvo pare cam neglijat in ultima vreme.
  • 0 (0 voturi)    
    nene barza, ejti in urma rau de tot (Sâmbătă, 19 iulie 2008, 18:53)

    meh [anonim]

    "Cum e posibil ca o marca cu imagine buna sa fie curtata de chinezi?"

    in cazu asta habar nu ai ca de cel putin 2 ani chinezii de la lenovo au cumparat divizia de PC si laptops a IBM. daca casti matale ochisorii la laptop-urile ibm thinkpad o sa vezi si sigla lenovo pe ele. de fapt, eu chiar de pe un astfel de laptop scriu acum.

    "Cum de au asiaticii astfel de aspiratii?"

    ai idee care e cel mai mare creditor al US ?

    "Tocmai de aceea, daca Volvo - marca celebra pentru pasii facuti in domeniul sigurantei - ar ajunge la chinezi, exista pericolul ca valoarea sa i se deprecieze, iar imaginea sa aiba de suferit."

    rasist si xenofob cumva ?

    e la fel de stupid ca si ideea ca odata cumparata divizia de PC a IBM de catre lenovo computerele vor fi de calitate mai proasta. cind au cumparat chinezii, au cumparat cu tot cu linii de productie, R&D centers, absolut tot. nu doar marca. oricum componentele sunt cam toate produse in china. singura diferenta e doar marca sub care se vind. in rest, de la proces de fabricatie la distributie si client service, totul e la fel.

    si probabil acelasi lucru se va intimpla si cu volvo. oricum volvo nu mai e ce era acum 10-15 ani cind era cunoscuta ca cea mai sigura masina. intre timp si-a mai pierdut din prestigiu

    cum ziceam, genu asta de idei vin din XENOFOBIE. look it up. ;-)
  • 0 (0 voturi)    
    nu e nimic de mirare ... (Duminică, 20 iulie 2008, 7:44)

    bustiuci [anonim]

    Nu stiu de ce chinezii sunt luati a fi ceva de mana a 3a? Sa nu uitam ca in urmatorii ani , dupa estimarile unora, China va depasi PIB-ul SUA.

    E posibil sa fie chiar benefic pentru Volvo.
    Sa nu uitam. Globalizarea clar, duce la probleme pentru companiile ceva mai mici (de talie internationala). Suedezii nu au reusit sa cumpere Ford sau mai stiu eu ce.

    In sfarsit, ce e asa o mare scofala ca niste chinezi achizitioneaza o fabrica din Suedia?
  • 0 (0 voturi)    
    Volvo (Duminică, 20 iulie 2008, 21:15)

    Ioan [anonim]

    Nu am pierde nimic daca Volvo ar fi proprietatea chinezilor. Volvo din pacate nu a demonstrat ca poate fi o companie viabila nici macar sub umbrela Ford. Volvo este o firma care merge in pierdere de sute de milioane de euro pe an. In al doilea rand automobilele Volvo sunt prea scumpe si destul de proaste. In niciun caz nu pot fi numite masini premium. Poate doar la preturile de service. Bye bye Volvo.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi