Ford transforma fabricile americane de SUV-uri in fabrici de masini mici

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Marţi, 22 iulie 2008, 12:19 Economie | Auto

Ford, companie care s-a concentrat timp de 20 de ani pe camionete si SUV-uri pentru americani, isi muta atentia pe fabricarea de masini mici - Ford Focus si noua Ford Fiesta fiind doar doua dintre modelele care vor fi produse in fostele fabrici de camionete, anunta New York Times.

Printre schimbarile care vor fi dezvaluite de Ford joi, cand vor publica un raport trimestrial, se numara si convertirea a trei mari fabrici nord americane de camionete in linii de asamblare pentru masini de clasa medie si mica.

Ford va reorganiza fabricile pentru a construi masini mai eficiente din punctul de vedere al combustibilului si va introduce 6 din viitoarele modele europene si pe piata din State, dintre care Ford Focus si noua Ford Fiesta, scrie NYTimes.

Schimbarile care vor fi anuntatede Ford vin ca raspuns cresterea preturilor la petrol si la schimbarea gusturilor americanilor in materie de masini, care s-au reorientat de la camionete la masini mici.

Dupa ce a pierdut 15,3 miliarde de dolari in 2006 si 2007, Ford a sperat sa se stabilizeze in 2008 si sa treaca pe plus in 2009. Dar cresterea preturilor la petrol si caderea pietei de camionete a fortat Ford, al doilea mare producator de automobile din State, sa accelereze schimbarea catre masini mai mici.
























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

6705 vizualizari

  • 0 (6 voturi)    
    Orice dar nu Ford (Marţi, 22 iulie 2008, 13:20)

    Slab, foarte slab [anonim]

    Cu nivelul de calitate actual nu au nici o sansa pe piata, in comparatie cu masinile japoneze, Ford sunt mult in urma. De asemenea, este inadmisibil tratatmentul fata de clientii nemultumiti de calitatea masinilor noi, iar garantia Ford nu valoreaza nimic. Eu nu mai cumpar nici un Ford, dupa ce scap de jaful asta cu care m-au tepuit nu vreau sa mai aud de ei. Aviz amatorilor...
    • +3 (5 voturi)    
      ... (Marţi, 22 iulie 2008, 13:53)

      #DeDreapta#6Case#DinMeditatii [utilizator] i-a raspuns lui Slab, foarte slab

      Eu am un Focus nou, am putut alege Corola si nu am facut-o. Interiorul era foarte rudimentar iar motorul zgomotos, chiar si cel pe benzina.

      Cred ca am citit povesti diferite.
    • +2 (4 voturi)    
      Te inseli (Marţi, 22 iulie 2008, 14:14)

      Alex [anonim] i-a raspuns lui Slab, foarte slab

      Te inseli amice.Nu stii ce zici.
    • +3 (3 voturi)    
      Daca taceai.... (Marţi, 22 iulie 2008, 14:14)

      Surfer [anonim] i-a raspuns lui Slab, foarte slab

      Mai bine iesi de la coada vacii si ai sa vezi realitatea putin altfel! Sunt masini f fiabile, iar garantia chiar face diferenta - 4 ani fara limita de km - daca erau atat de nasoale nu dadeau garanie fara limita de km!!

      Dar poate tu ai un jaf de 20 de ani, vreun Escort sau asa ceva si de'aia esti asa de suparat, atunci s-ar intelege....
    • 0 (2 voturi)    
      Aviz amatorilor (Marţi, 22 iulie 2008, 15:01)

      Ha [anonim] i-a raspuns lui Slab, foarte slab

      E vorba de Ford USA. Cei care nu au nici o treaba cu Fordu' din Europa, in afara de faptul ca au acelasi nume si aceeasi CEO. Citeste articolul din NY Times si o sa vezi ca nu e o decizie luata de azi pe maine. Ci se lucreaza la asta de ceva timp.

      Ideea e ca nu vor investi nimic acum in cercetare, ci pur si simplu vor lua modelele din Europa si le vor produce in State. Mai sunt multe de zis...

      Uite aici... http://www.nytimes.com/2008/07/22/business/22ford.html

      Si celor de la hotnews: Traduceti tot...
    • +1 (1 vot)    
      Ntz... (Marţi, 22 iulie 2008, 18:05)

      justy [anonim] i-a raspuns lui Slab, foarte slab

      Tocmai am schimbat un Suzuki cu un Ford. Parca nici n-as fi avut masina pana acum... Deci, votez pentru Ford in defavoarea japonezelor. Cu precizarea ca inainte de Suzuki am avut Subaru. Aia parca a fost totusi masina...
  • +2 (4 voturi)    
    trezirea la realitate (Marţi, 22 iulie 2008, 13:33)

    Fun Club Skoda [anonim]

    dupa ce atatia ani au produs tancuri care consumau cate 15-20l la 100km, intr-un final apoteotic cu o firma aproape de faliment si preturi de 130-140 USD pentru barilul de petrol s-a trezit si Ford ca trebuie sa fabrice masini mai mici...greu bă, greu...
    • -3 (5 voturi)    
      Dar ... (Marţi, 22 iulie 2008, 13:57)

      Uzi [anonim] i-a raspuns lui Fun Club Skoda

      ... skoda aia ta ce motror ziceai ca are ? Cum, nu "Skoda" ... Pffff ..

      Stiam ca marcile ce se respecta au motoare precum caroseria, aceiasi firma. Sti tu, VW - VW, BMW - BMW,
      Ford-Ford, Renault - Renault ...
    • -2 (4 voturi)    
      vai de capul lor (Marţi, 22 iulie 2008, 14:02)

      kllaus [anonim] i-a raspuns lui Fun Club Skoda

      de fapt firma este de ceva vreme in faliment, dar au gasit(ajutati de stat) tot felul de solutii neortodoxe pt. a scapa fima de la pieire. Toti marii producatori americani de masini au avut o strategie catastrofala in ultimul deceniu: nu au fost capabili sa inteleaga tendintele pietei, fiind invadati de automobile japoneze si europene. Cica vor sa se trezeasca acum, dar de fapt nu o fac nici de data asta. In loc sa produca masini pe combustibili alternativi(asa cum fac japonezii), incearca sa reduca dimensiunile modelelor vechi. Cu aceeasi tehnologie invechita. Si se mai lauda ca au cele mai moderne centre de cercetare. Adevarul este ca in America un cercetator are un salariu urias fata de alte tari( nu ne includem si pe noi, ca nu are rost), dar au o productivitate foarte redusa.
      • +1 (1 vot)    
        ford cu flexi-fuel (Marţi, 22 iulie 2008, 14:46)

        vikingu [anonim] i-a raspuns lui kllaus

        Motoare flexi-fuel au cei de la Ford de multi ani, stai linistit. Si nu mor caii cand vor cainii... astia sunt mari; iaca vand Volvo la chinezi pe un munte de bani si s-au scos.
  • +2 (2 voturi)    
    Ford e o masina f buna (Marţi, 22 iulie 2008, 14:01)

    marius [anonim]

    Am Ford de peste 10 ani, focus , mondeo, am si passat, c5, etc.
    ford e masina , garantia valoreaza, dar se mai intampla si lucruri neplacute, ca la orice producator,, indiferent de nume
    aviz amatorilor
    • +3 (3 voturi)    
      subscriu la ce ai spus ! (Marţi, 22 iulie 2008, 14:10)

      Michel [anonim] i-a raspuns lui marius

      Perfect de acord cu cele scrise ! Ford e ok.
  • -1 (3 voturi)    
    masini .. (Marţi, 22 iulie 2008, 14:04)

    adi [anonim]

    eu am golf 4 din 2002 , consuma putin ,n-am avut probleme tehnice si nici nu cred ca o sa am curand.Singura problema e cu gropile din RO!! Daca noo sa faca curand sosele mai bune si fara copaci pe marginea soselelor sunt sigur ca in Ro se vor inmulti Suv-urile fantastic!!
  • +3 (3 voturi)    
    calitatea... (Marţi, 22 iulie 2008, 14:08)

    vikingu [anonim]

    Pana una alta, in statisticile ADAC cu pene in anii trecuti dex, Ford este doar putin sub marcile germane. Francezii si italienii sunt destul de la coada si japonezii nu toti in fata. In plus, cel putin in Europa, service-ul japonezelor este mult prea costisitor.

    Pana una alta eu sunt foarte multumit de Ford - am un Mondeo si o Fiesta. Nu am avut nici o problema iar reviziile sunt si ele ieftine comparativ cu concurenta. Ford are avantajul pretului. Atat in Europa cat si in US. Eu cred ca vor avea mare succes in state cu Mondeo dex, care nu are corespondent acolo. Este o diferenta mare intre modelele Ford din US si cele din afara US. Tot ce trebuie sa faca este sa importe liniile vechi de productie din Europa dex. Modele noi si bune au destule - S-Max, C-Max, Fusion, Kuga, etc.

    Lasa, ca or mai fost in rahat si mai demult si tot nu au disparut. De ce nu i-au batut japonezii mai demult? Pt ca sunt mari, au o piata imensa si cand se mobilizeaza fac multe. Nu cred ca ar trebui sa le plangem de mila - or sa ia tehnologie de pe Mazda si Volvo si o sa produca ieftin. Masinile in state nu trebuie sa fie neaparat fiabile, ca cele din Europa. Doar atat ca in ultimul timp trebuie sa fie mai economice. Ford putea in 2002 4-5l/100Km pe Fiesta si 5-7l/100Km pe Mondeo, care nu-i prea rau chiar daca compari cu ultima Toyota Prius cu 5l/100KM.
    • +1 (1 vot)    
      Si totusi Prius... (Marţi, 22 iulie 2008, 22:06)

      Lucian [anonim] i-a raspuns lui vikingu

      ...scoate 5% si in oras, ceea ce nici o alta masina de dimensiunea aia nu scoate
  • 0 (0 voturi)    
    In sfarsit! (Marţi, 22 iulie 2008, 14:33)

    Alin [anonim]

    Daca masinile mici le-ar face si hibride ar fi o veste si mai buna.
  • 0 (0 voturi)    
    Ford (Marţi, 22 iulie 2008, 14:41)

    Mda [utilizator]

    si-mi placeau suv-urile lor... dar ce sa faci, consuma mult
    • 0 (0 voturi)    
      Suv-uri si utilitare... (Marţi, 22 iulie 2008, 21:46)

      Gigi [anonim] i-a raspuns lui Mda

      Americanii n-au cumparat dintotdeauna masini din astea mari si ne-economice, trendul a aparut pe la sfarsitul anilor 80, si consumatorii au cerut din ce in ce mai multe masini de genul asta in anii 90, mai ales pe fondul unor preturi foarte mici la benzina in comparatie cu Europa. Iar cei care conduceau in vanzari de masini mari in USA la momentul respectiv erau chiar Ford. Practic au produs ce se cerea atunci pe piata... dar cum orice invat are si un dezvat, in ultimii 2 ani mai ales americanii si-au schimbat destul de radical preferintele, iar Ford incearca sa se adapteze..greu, mult mai lent decat era normal, dar mai bine mai tarziu decat deloc.
  • +1 (1 vot)    
    Ford e OK (Miercuri, 23 iulie 2008, 11:40)

    Gogu [anonim]

    Am un Mondeo de 4 ani si sunt foarte multumit, nici o problema pana acum (75000 km). Nu stiu nimic de Fiesta sau alt model dar Mondeo il recomand. Americanii ar putea da lovitura cu noul Mondeo cu motoare TDCI in SUA. Super masina.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă