General Motors ar putea construi pentru Europa masina electrica Volt intr-o uzina din Marea Britanie

de Vlad Barza     HotNews.ro
Miercuri, 23 iulie 2008, 13:36 Economie | Auto

General Motors ar putea construi vehiculul electric Chevrolet Volt la uzina din Ellesmere Port, atat sub brandul Opel cat si sub brandul Chevrolet, scrie Financial Times. Posibilitatea a aparut dupa ce seful GM Europa a discutat cu prim-ministrul Marii Britanii la salonul auto de la Londra. Guvernul britanic pune la bataie circa 200 de milioane de dolari pentru dezvoltarea de masini cu propulsie alternativa in urmatorii cinci ani.

Presedintele General Motors Europa, Carl-Peter Forster, a spus ca GM ia foarte in serios in considerare posibilitatea de a construi masina Volt la uzina din UK si ca va fi extrem de important daca Guvernul va arata bunavointa fata de proiect.

Volt va fi construit pentru inceput in America, unde ar trebui sa iasa pe piata in 2010. Compania a spus ca va alege o uzina europeana unde va construi modelul pentru a-l vinde sub marcile Chevrolet, Opel si Vauxhall (numele sub care masinile Opel se vand pe piata britanica).

Masina are o autonomie de circa 65 - 80 de km daca utilizeaza doar bateriile electrice incarcate cam patru ore, insa va dispune si de un motor diesel sau pe benzina, care va reincarca bateriile si va asigura o autonomie de cateva sute de kilometri.

Studii facute in industrie arata ca majoritatea soferilor merg cu masina sub 80 de kilometri zilnic si Volt e adresata lor. Factura de electricitate nu ar trebui sa depaseasca 300 de dolari anual, in timp ce combustibilul ar trebui sa-i coste pe soferi 200 de dolari pe an, au estimat cei de la GM.

Reprezentantii GM au spus ca masina va costa cam 40.000 de dolari, sensibil mai mult decat automobilele fara propulsie electrica, insa, spune producatorul, pretul va fi compensat de costurile mai mici de operare si de taxele reduse. In plus, emisiile de CO2 ar trebui sa fie de circa 50g/km, de doua ori mai mici decat la cele mai nepoluante hibride de azi.

Productia anuala va fi la inceput de 10.000 de unitati, insa poate ajunge la 70.000, daca va exista cerere. Chiar si asa, Volt va reprezenta sub 1% din cat construieste GM intr-un an.























1172 vizualizari

  • -2 (2 voturi)    
    hello (Miercuri, 23 iulie 2008, 14:08)

    alex [anonim]

    Guvernul roman...se aude? Daca tot aveti domeniul auto ca domeniu economic strategic, de ce nu intrati in legatura cu firmele care produc deja masini electrice? Fiti si voi odata cu un pas inaintea celorlalti...
    • +1 (1 vot)    
      pt ca '89 a trecut... (Miercuri, 23 iulie 2008, 18:03)

      vikingu [anonim] i-a raspuns lui alex

      Guvernul nu are ce sa faca in chestiunea asta. Daca romanii vor cere masini hibride, cineva le va face. Pur si simplu cerere si oferta. Pana una alta, hai sa fim seriosi, la noi conteaza doar sa fie ieftina si fitoasa. O sa mai treca ani buni pana cand romanul va tine cont de un impozit in functie de cat de mult polueaza....

      Romanul isi permite cu greu un Logan amarit de 7500 EUR si o sa dea 40.000 $ pe un hibrid care pana la urma la total o sa il coste mult mai mult pe km???
  • -1 (1 vot)    
    Laudabil. Buna pentru fitosi. (Miercuri, 23 iulie 2008, 14:28)

    Alin [anonim]

    Volt consuma astfel:

    500$*5ani=1500$*2.3lei/$=3450lei in 80Km*365zile*5=146000km

    Un diesel micut consuma:
    146000km/100km*4l/suta*5lei/litru=29200lei

    29200-3450=25750leiavantaj pt Volt in 5ani
    25750/2.3=11200$ economisiti

    Pret Volt 40000$
    Pret diesel mic 20000$

    40000$-20000$=20000$ costa Volt in plus

    20.000$-11200$= 8800$ dezavantaj pentru ca ai cumparat Volt

    Dupa 5 ani de incarcare descarcare zilnica presupun ca ar trebui schimbati acumulatorii. Acestia nu vor costa putini $.

    Cum am spus laudabil.
    • +1 (1 vot)    
      este o varianta, totusi (Miercuri, 23 iulie 2008, 15:00)

      Inginer [anonim] i-a raspuns lui Alin

      Poate ca ar fi fost mai corect sa compari Volt-ul cu o masina de dimensiuni similare.
      Si sa nu uitam ca pretul motorinei s-ar putea sa urce putin mai mult decit 5 lei.
      Dar poluarea, ce faci cu ea? Si-apoi, in orase, unde este mai stringenta problema, 4% crezi ca este un consum realist?
      Este un inceput. Singura componenta costisitoare a masinilor electrice, sint bateriile. Odata cu productia in volume cu adevarat mari, pretul masinilor electrice va fi cu mult sub cele clasice. Parerea mea.
    • +1 (1 vot)    
      Calculul tau e incorect (Miercuri, 23 iulie 2008, 15:07)

      Alex [anonim] i-a raspuns lui Alin

      Calculul tau e incorect

      Acum 2 ani benzina era mult mai ieftina.Acum e 5 lei, dar la cum evolueaza treaba pana in 2010 o sa vezi 10 lei/litru si sa vezi cum calculul tau o ia pe plus.

      Acum 1 an se discuta despre preturile imense la petrol de 60 de dolari.Acum se discuta de 140.
  • +1 (1 vot)    
    calcule gresite (Miercuri, 23 iulie 2008, 15:08)

    adimfx [anonim]

    In primul rand 500$ pe an x 5 ani = 2.500 $

    Acum fac calculele in stilul meu:

    80 km pe zi x 365 de zile = 29.200 km pe an (cu 500 de dolari sau 217 lei) cu Volt

    Diesel mic:

    29.200 km x 5% (adica un consum mic) = 1.460 litri de motorina

    1.460 litri motorina x 4,8 lei = 7.008 lei

    Rezulta ca exploatarea unui Volt e mai ieftina cu 6.791 lei pe an sau 2.952 dolari pe an.

    Economia nu e mare, insa la economia efectiva se adauga scutirile de taxe.

    Pe de alta parte ai garantia ca mergi cu o masina mai ecologica si mai performanta decat un diesel mic, care oricat de mic ar fi nu are o medie anuala de 5% decat in povestile soferilor cretini.

    Asta nu inseamna ca Volt-ul ala nu poate consuma mai mult decat declara producatorul...
    • 0 (0 voturi)    
      ei, ca ale tale sunt mai bune (Miercuri, 23 iulie 2008, 17:48)

      vikingu [anonim] i-a raspuns lui adimfx

      Ai uitat diferenta de pret dintre masina noua hibrida si ca conventionala!!! Acolo se vede diferenta!

      Si lasa ca dupa vreun an, maxim 2, bateriile alea LiIon sunt varza (cam 500 de cicluri parca tin, nu?), la fel ca cele din telefoanele mobile. Sa vezi cat te mai costa altele noi. Si sa vezi ce impact ecologic au cateva sute de kilograme de acumulatori aruncati la fiecare 1-2 ani. De ce nu zice nimeni cat te costa reciclarea lor?

      Diesel-uri sunt multe care fac 5%, nu te mai mira. Chiar si in oras! Si chiar ma indoiesc ca o sa chiar reusesti sa faci 80Km/zi ... astea sunt calcule ideale, maxime, fara sa se ia in considerare probabil faruri, clima, etc. Si apoi la rating-ul de gCO2/100KM ar tb sa se ia in calcul si poluarea generata de o centrala electrica medie.

      Nu sunt anti-hibride, dar intai tb sa ma convingi ca de fapt chiar au un impact ecologic mai mic decat niste diesel-uri moderne cu filtre de particule. Ca de costuri, deocamdata tot mult mai ieftine sunt cele conventionale. Prin urmare - masini de snobi! Altfel de ce se vand hibridele doar atunci cand arata diferit de cele conventionale - dex. Prius? Honda Civic Hybrid arata la fel ca cea conventionala si uite ca nu o cumpara nimeni... fitze...

      In plus, toate marcile astea smechere cu hibride au 1-2 modele cu consum mai bun, restul sunt mult in urma ultimelor norme de poluare si sunt duse in spate doar de aura "electrica" a marcii.
      • 0 (0 voturi)    
        Tesla Motors (Luni, 4 august 2008, 0:34)

        adrian [anonim] i-a raspuns lui vikingu

        Tesla Motors are baterii care au garantie 12 ani si asta nu inseamna ca dupa 12 ani nu vor mai functiona ci doar isi vor pierde treptat din puterea de inmagazinare. Britanicii au o masina electrica cu 1 motor electric pe fiecare roata 700CP bateriile garantate 100 mii de km si se incarca in 10 min pentru 400km ce-i drept costa 100.000 euro. Dar la 700CP 3.3 sec 100km/h te pui si cu un ferarri.
  • 0 (0 voturi)    
    costul curentului electric (Miercuri, 23 iulie 2008, 16:13)

    JohnnyBGood [anonim]

    Din pacate, articolul nu ofera informatii despre necesarul de energie pentru deplasarea cu automobilul respectiv.
    De asemenea, nu este nici o informatie despre cat costa energia electrica in SUA, fata de Romania / alte tari din Europa.
    Ca urmare, nu se poate sti pentru ce piata/tara este valabila estimarea de $300/an pentru energia electrica.

    Un alt parametru: daca petrolul se va scumpi, in mod evident se va scumpi si energia electrica, chiar daca intr-o masura mai mica.

    Este foarte bine ca se cauta solutii, dar este foarte probabil ca a avea un mijloc de transport ecologic = a plati mai mult, cel putin pentru perioada de timp imediat urmatoare.
    • 0 (0 voturi)    
      o sa creasca... (Miercuri, 23 iulie 2008, 17:56)

      vikingu [anonim] i-a raspuns lui JohnnyBGood

      Nu am date concrete, dar avand in vedere ignorarea grosolana a normelor de poluare in USA fata de Europa, cred ca energia electrica este mult mai ieftina peste ocean decat la noi.

      Iar daca o sa ne urcam toti in masini electrice, o sa creasca foarte mult pretul curentului electric. Si atunci sa vezi nemultumiri cand platesti mai mult chiar daca nu ai masina! La fel cum preturile alimentelor cresc din cauza cultivarii din ce in ce mai largi a culturilor pentru bio-combustibili.

      Cu orice combustibil, pretul/km o sa creasca pana cand cheful asta nebun sa te urci in masina o sa ne treaca: ori de foame, ori de intuneric. Deocamdata e bine...
      • 0 (0 voturi)    
        ce optimist esti... (Miercuri, 23 iulie 2008, 22:46)

        Inginer [anonim] i-a raspuns lui vikingu

        Cind estimezi tu ca ne vom urca toti in masini electrice? Cit este avansul anual al energiilor regenerabile?
        Deocamdata e bine (foarte discutabila afirmatia), dar petrolul se va termina mai devreme sau mai tirziu, pe cind sursele de electricitate, NU !
        Motorina nu pot produce acasa dar o turbina eoliana pot sa-mi fac singur. Si multi altii ar putea.
      • 0 (0 voturi)    
        ce optimist esti... (Miercuri, 23 iulie 2008, 22:46)

        Inginer [anonim] i-a raspuns lui vikingu

        Cind estimezi tu ca ne vom urca toti in masini electrice? Cit este avansul anual al energiilor regenerabile?
        Deocamdata e bine (foarte discutabila afirmatia), dar petrolul se va termina mai devreme sau mai tirziu, pe cind sursele de electricitate, NU !
        Motorina nu pot produce acasa dar o turbina eoliana pot sa-mi fac singur. Si multi altii ar putea.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică