Francezii simt in ceafa rasuflarea rece a crizei

Renault revizuieste in scadere prognozele de vanzari, creste preturile si reorganizeaza uzinele de productie

de Vlad Barza     HotNews.ro
Joi, 24 iulie 2008, 12:29 Economie | Auto

Dupa ce degradarea mediului macro-economic a depasit si cele mai pesimiste prognoze Renault, francezii au decis sa creasca preturile de vanzare, sa inghete sau sa amane unele proiecte neprioritare si sa reorganizeze unele uzine, a anuntat compania. Renault a mai decis sa revizuiasca in minus obiectivul de vanzari pentru anul viitor, de la 3,3 milioane unitati, la trei milioane. Producatorul si-a propus si reducerea costurilor de structura cu 10%, printr-un plan de plecari voluntare, in principal in Europa.

Criza economica a fost mai dura decat se asteptau cei de la Renault, cresterea pretului petrolului incetineste cresterea pietei auto si modifica mix-ul de vanzari. In plus, au crescut si preturile materiilor prime, ratele de schimb au avut o evolutie nefavorabila, criza financiara creste costul de finantare al companiilor, iar marile piete auto din Europa sunt in recul.

Pentru a putea ramane competitiva, Renault a decis sa actioneze si va creste preturile de vanzare pentru a contracara cresterea preturilor materiilor prime. Insa francezii se gandesc si la simplificarea, inghetarea sau amanarea unor proiecte considerate ca fiind neprioritare, dar si la inghetarea recrutarilor de personal in Europa.

Renault mai ia in calcul si reorganizarea uzinelor de productie, spre exemplu la uzina de la Sandouville, unde e produsa Laguna, ia in calcul trecerea la un singur schimb, dupa ce vanzarile masinii au fost sub asteptari.

Renault si-a propus si reducerea costurilor de structura cu 10%, printr-un plan de plecari voluntare, in principal in Europa.

Cifra de afaceri a Renault a crescut cu 2,3% in prima jumatate a anului, pana la 20,94 miliarde euro. Marja operationala a grupului a atins 865 milioane euro, ceea ce reprezinta 4,1% din cifra de afaceri.

Dupa lansarea a cinci noi modele de automobile, printre care si noul Logan Pick-Up, grupul Renault a vandut 1.32 milioane vehicule, cu 4,3% mai mult decat in prima jumatate a anului trecut.

Renault a anuntat ca va fi mai dificil sa atinga tinta de 4,5% pentru 2008 si cea de 6% pentru 2009, in contextul in care cresterea economica se tempereaza si increderea consumatorilor scade in Europa.

Vanzarile cumulate ale Renault si Dacia in Romania au scazut cu 16% in prima parte a anului, pana la circa 51.400. Cota de piata cumulata a marcilor din grup a scazut de la 39,1% in prima parte a anului trecut, la 33,6% in prezent.
























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

1767 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    norocul lor sunt statele sarace (Joi, 24 iulie 2008, 13:12)

    adimfx [anonim]

    "Norocul" Renault il constituie investitiile intensive in statele sarace, alaturi de productia de modele low cost.

    Prin autovehiculele dezvoltate pe platforma Logan, Renault si-a adjudecat titlul de cel mai mare producator de masini low cost la nivel mondial.

    Peste un an sau doi va intra in joc cu vehicule electrice, competitie in care are un usor avantaj tuturor producatorilor.

    In timp ce unii isi pierd timpul cu hibride, altii marseaza spre electric 100%. Acesta este viitorul. Nu stiu daca e bine sau rau.

    Orice alt producator care nu investeste masiv in cercetare pe partea electrica poate fi deja numit perdant.

    Acest Carlos Ghosn are o minte stralucita, bravo lui!
    • +1 (1 vot)    
      Nu cred ca cunosti (Joi, 24 iulie 2008, 13:47)

      Alex [anonim] i-a raspuns lui adimfx

      General Motors, Toyota, Mercedes.Astia sunt producatorii care lucreaza serios la masini electrice, au scos prototipuri, le-au prezentat in saloane, au dezvoltat tehnologii, etc.

      Nu Renault ;).Renault e in urma cu asa ceva.
      • 0 (0 voturi)    
        te asigur "cacu"nosc (Joi, 24 iulie 2008, 15:34)

        adimfx [anonim] i-a raspuns lui Alex

        GM ce face? Un Chevrolet Volt de 40.000 de dolari?

        Un Renault Megane electric va fi cam jumate.

        Toyota ce face? Porcaria de Prius care consuma cat un diesel modern sau cat un motor turbo de 0,8 litri pe benzina (Smart Roadster benzina...)?

        Mercedes ce face? A anuntat A si B Class electrice made in Ungaria... A si B Class oricum sunt sunt scumpe si cu motoarele actuale pentru ca sunt / se vor a fi premium. Deci nu pentru mase...

        Cine a mai ramas? Aaaa francezii de la Renault mana in mana cu Nissan si cu NEC. Tehnologia accesibila este secretul succesului in viitorul mediu baieti.

        Conduc o masina din familia GM, si nu mi-as cumpara in veci un Renault sau Dacia sau Nissan. Ar fi o tampenie din partea mea sa nu admit ca sunt cei care au cele mai mari sanse in batalia pentru vehicule electrice....
  • 0 (0 voturi)    
    prefer BMW (Joi, 24 iulie 2008, 13:46)

    toto [anonim]

    eu prefer BMW, skoda, ford, mazda, toyota. Francezii sunt lipsiti de imaginatie si stau prost la capitolul inovatie. Ma asteptam la asa ceva. Intr-o perioada se laudau ca masinile franceze sunt "pentru prezent"... chestia e ca acel prezent a trecut. Viitorul va fi al masinilor ecologice cu consum redus sau cu alimentare alternativa. Majoritatea producatorilor s-au adaptat din mers. Mai putin francezii. Fiecare pasare (sau imbecil) pe limba lui piere.
    • 0 (0 voturi)    
      prefer franzuzesti (Joi, 24 iulie 2008, 14:47)

      Cipri [anonim] i-a raspuns lui toto

      Eu sunt contra ceea ce ai zis; la design nemtii stau cel mai prost, nu vor sa iasa din liniile clasice nici morti; BMW sta cel mai prost la interior, bord lipsit de orice imaginatie, invechit cu multe lucruri copiate de la Mercedes sau japoneze!
      Design-ul francez este deosebit, vezi ultimele modele Peugeot, Citroen sau Renault. Dar snobii nu vad decat inainte.... "Ein ziel"
      • +1 (1 vot)    
        Ce comparatie (Joi, 24 iulie 2008, 15:07)

        Alex [anonim] i-a raspuns lui Cipri

        Tu chiar compari masinile nemtesti cu frantuzesti? Sincer acuma tu compari Mercedes si Bmw cu Renault?
        • 0 (0 voturi)    
          comparatie (Joi, 24 iulie 2008, 17:05)

          Cipri [anonim] i-a raspuns lui Alex

          Da, le compar! Masini din aceeasi clasa ce pot fi comparate, chiar daca poate parea un pic deplasata comparatia! Vezi F1 unde comparatia deplasata poate aparea in celalalt sens! Adica BMW si Mercedes se lupta de ceva timp sa atinga suprematia Renault si asta in conditiile in care nu-si fac caroseria singuri ca Renault !!!
          Dar nu trebuie sa discutam in contradictoriu, subiectul masini este tot timpul unul subiectiv!
      • 0 (0 voturi)    
        inovatie TEHNOLOGICA (Joi, 24 iulie 2008, 16:05)

        toto [anonim] i-a raspuns lui Cipri

        ma refeream la inovatie tehnologica. Motoarele design francez sunt ultra-depasite. OK, pun caroserii simpatice si scaune confortabile (desi orice marca americana e mai confortabila in interior) dar nici o noutate tehnologica... si aia costa...
    • 0 (0 voturi)    
      nu ne intereseaza preferintele tale (Joi, 24 iulie 2008, 15:18)

      gaga [anonim] i-a raspuns lui toto

      FrancezIi sunt mult inaintea japonezilor la creativitate. Sunt si mult mai bine pregatiti decat nemtii datorita gamei largi de modele mici. Nemtii se opun din toate puterile reglementarilor europene in materie de emisii si poluare, din cauza ca firmele lor produc in mare parte masini din game superiore ca marime si deci gurmande in medie (BMW, Mercedes, Audi). Cat despre Ford, GM, ce sa mai spunem. Sanatatea lor actuala spune multe despre adaptarea lor la conditiile prezente.
      Cu siguranta nu vor pieri francezii primii. Imbecillii sunt cred de cautat prin alte parti.
      • 0 (0 voturi)    
        Japan vs Renault (Joi, 24 iulie 2008, 19:51)

        dana [anonim] i-a raspuns lui gaga

        Nene daca tu spui ca Renault se afla inaintea Honda sau Toyota inseamna ca nu ai condus in viata ta vreo masina japoneza. Vezi ca unul din angajatii de la Toyota a murit de prea multa munca si era din sefi (a muncit 80 ore peste program in ultimele 2 luni). Vezi fratica ca Toyota a ajuns nr.1 mondial ? Oare de ce ?
  • 0 (0 voturi)    
    Si criza inca nu si-a aratat coltii (Joi, 24 iulie 2008, 13:46)

    John [anonim]

    Nu ar trebui sa mire pe nimeni acest lucru ... la fel se va intampla si la alti constructori ... criza financiara in curand va afecta si alte state europene ... si in plus consumul de petrol este la ora actuala aprox. 30 milioane de barili pe an, daca nu ma insel, si se proconizeaza o crestere a consumului de petrol. Se ajunge la un apogeu al numarului de masini ... dupa cresteri repetate si foarte mari ... acesta este efectul boom-ului cresterii economice
    • 0 (0 voturi)    
      consumul nu e cat zici tu (Joi, 24 iulie 2008, 14:25)

      Alex [anonim] i-a raspuns lui John

      consumul mondial e undeva la 87 milioane de barili pe ZI, deci datele tare sunt eronate.
  • 0 (0 voturi)    
    concurs (Joi, 24 iulie 2008, 21:20)

    toto [anonim]

    Masinile franceze sunt niste jucarii. Masinile de F1 sunt niste jucarii mai speciale, dar nu acolo se compara pe criterii de eficienta, ecologie, accesibilitate in trafic, siguranta, consum, etc. Masinile franceze chiar sunt niste glume proaste. (vedeti testele dacia la inceput: sareau capace, pierdeau directia in curbe etc.) (dacia=masina franceza mai nou) Dar sa mergem la Citroen sau Renault (si cam atat): sunt chestii pe 4 roti, care mai si merg. Pai e INCOMPARABIL ce tehnologie a introuds BMW pe ultimele masini. Acum, serios, n-am nimic cu francezii si sunt de acord ca este implicit un pic de mandrie nationala prin Dacia care a fost candva romaneasca, dar : daca ati castiga un concurs si ati putea alege intre un BMW, o Honda, o Toyota, un Mercedes si un Renault ce ati alege??? Haideti mai, SINCER!!!
    • 0 (0 voturi)    
      Am scapat fara nici o zgarietura dintr-un Renault (Vineri, 15 august 2008, 14:22)

      X [anonim] i-a raspuns lui toto

      Dupa ce am adormit la volan , am lovit o borna de kilometraj si m-am rasturnat cu ea, asa ca nu stiu ce nu va convine.

      Cat despre comparatii, face-ti si voi comparatii intre masini care au cat de cat acelasi pret , nu intre BMW si Renault , normal ca o masina mai scumpa e mai buna dpdv calitativ si e mai dotata.

      Totusi, nu mi-as lua BMW, dupa cum zicea "soferul de ocazie" s-a manelizat, iti trebuie ghiuluri si cd cu manele si e prea mare investitia
  • 0 (0 voturi)    
    daca as castiga un concurs ...ce bine ar fi (Vineri, 25 iulie 2008, 0:43)

    soferul de ocazie [anonim]

    as alege TOYOTA ptr FIABILITATE, HONDA ptr MOTOR si VOLVO ptr ELEGANTA. In nici un caz BMW, prea a devenit masina de manelisti!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri