Sindicalist francez: Si Sandero este de vina pentru viitoarele reduceri de personal pe care le va efectua Renault in Occident

de Vlad Barza     HotNews.ro
Vineri, 25 iulie 2008, 13:05 Economie | Auto

Sandero, gasit tap ispasitor de sindicalistii francezi
Foto: Hotnews
Si din cauza unor vehicule low-cost precum Sandero, Renault va face disponibilizari la uzinele de masini de clasa mica din Occident, a declarat Dominique Chauvin, sindicalist la CFE-CGC, citat de site-ul www.20minutes.fr. Pentru a contracara efectele crizei economice, Renault pregateste un plan de plecari voluntare care va fi gata in noiembrie si va implica suprimarea a circa 6.000 de posturi. In plus, agentia Standard&Poor's a revizuit perspectiva rating-urilor Renault de la stabil, la negativ, ca urmare a incertitudinilor grupului de a evita o inrautatire pronuntata a indicatorilor financiari.

Dominique Chauvin de la CFE-CGC, unul dintre cele mai importante cinci sindicate franceze, spune ca uzinele vestice care produc vehicule din gama I (masini de clasa mica) sunt in pericol, in special din cauza venirii pe piata a unor masini low-cost concepute de Renault, cum ar fi Sandero. Sindicalistii cred ca Renault va suprima circa 6.000 de locuri de munca in Europa si cele mai afectate vor fi uzinele franceze, cum e cea de la Sandouville unde e produs modelul Laguna, care s-a vandut sub asteptari.

Site-ul mai noteaza ca suprimarile de locuri de munca ar putea fi facute pana in iunie 2009. Chauvin crede ca Renault nu-si respecta salariatii si deplange faptul ca producatorul apeleaza la "o strategie expansionista mondiala, in detrimentul bazelor de productie din Franta".

Dupa ce degradarea mediului macro-economic a depasit si cele mai pesimiste prognoze Renault, francezii au decis sa creasca preturile de vanzare, sa inghete sau sa amane unele proiecte neprioritare si sa reorganizeze unele uzine, a anuntat compania joi. Asta pe fondul cresterii cifrei de afaceri, dar si a vanzarilor. Renault a mai decis sa revizuiasca in minus obiectivul de vanzari pentru anul viitor, de la 3,3 milioane unitati, la trei milioane.

Cifra de afaceri a Renault a crescut cu 2,3% in prima jumatate a anului, pana la 20,94 miliarde de euro. Marja operationala a grupului a atins 865 milioane de euro, ceea ce reprezinta 4,1% din cifra de afaceri.

Dupa lansarea a cinci noi modele de automobile, printre care si noul Logan Pick-Up, grupul Renault a vandut 1.32 milioane vehicule, cu 4,3% mai mult decat in prima jumatate a anului trecut.

Criza economica a fost mai dura decat se asteptau cei de la Renault, cresterea pretului petrolului incetineste cresterea pietei auto si modifica mix-ul de vanzari. In plus, au crescut si preturile materiilor prime, ratele de schimb au avut o evolutie nefavorabila, criza financiara creste costul de finantare al companiilor, iar marile piete auto din Europa sunt in recul.

Pentru a putea ramane competitiva, Renault a decis sa actioneze si va creste preturile de vanzare pentru a contracara cresterea preturilor materiilor prime. Insa francezii se gandesc si la simplificarea, inghetarea sau amanarea unor proiecte considerate ca fiind neprioritare, dar si la inghetarea recrutarilor de personal in Europa.





















Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

3105 vizualizari

  • +3 (3 voturi)    
    parere (Vineri, 25 iulie 2008, 13:58)

    p [anonim]

    Ca si cum cele cîteva zeci de mii de logan vîndute în Occident ar putea compensa cele cîteva sute de mii de renault care nu se vînd.
    • 0 (0 voturi)    
      Sovinul asta turbeaza (Vineri, 25 iulie 2008, 21:00)

      Hubertus [anonim] i-a raspuns lui p

      Sandero este o masina super reusita si numai idiotii cumpara Megane in loc de Dacii Logan sau Sandero -cat de curand numai masini in jur la 10.000 Euro vor avea piata cand din 2009 benzina va ajunge 3 Euro/litru
  • +3 (3 voturi)    
    sa faca Sandero si Logan in Franta!! (Vineri, 25 iulie 2008, 14:15)

    adimfx [anonim]

    Astia de la Dacia si Renault se tot plang, insa cu zambetul pe buze de satisfactie, ca cererea pentru Logan MCV si pentru Sandero e foarte mare si ca nu pot face fata comenzilor.

    Pai in loc sa fabrice Laguna 3, mai bine sa faca Sandero si MCV la uzinele Douai si Sandouville. Asta inseamna flexibilitate in lumea asta tot mai competitiva. Da-i omului ce cere!
  • -1 (5 voturi)    
    alti-s de vina... (Vineri, 25 iulie 2008, 14:18)

    liviu [anonim]

    ei n-au absolut nici o vina...
  • 0 (6 voturi)    
    x (Vineri, 25 iulie 2008, 14:28)

    SirRaven [utilizator]

    De fapt, noroc cu Romania si cu Dacia sa, c-au amanat inevitabilul. Noroc cu salariile romanilor, de 5-10 ori mai mici decat ale francezilor.. Noroc cu.. da' mai da-i dreq de boschetari nenorociti..
  • +1 (3 voturi)    
    industria auto e pe faras (Vineri, 25 iulie 2008, 15:06)

    eu [anonim]

    Industria auto e pe faras din cauza pretului petrolului, asta din cazua ca in ultimii 10 ani nu s-a facut nici o investitie serioasa in cercetare si in introducerea unor tehnologii nepoluante, si regenerabile, in america fordul a fost detronat de toyota, care se indreapta cu pasi timizi spre hybride, etc, renaultul, bate pasul pe loc, oricum, daca se trezesc, se trezesc prea tirziu. Si oricum, inevitabil va fii sa ajungem mai toti pe bicilete, ca in tarile normale, ( suedia , danemarca) etc, unde ca sa ai o masina, platesti 3 ( 2 se duc la taxe).
    • +2 (2 voturi)    
      Pe faras....nu cred (Vineri, 25 iulie 2008, 16:09)

      Pink Panther [anonim] i-a raspuns lui eu

      Nu cred ca vreodata industria auto va fi pe faras.
      De mobilitate avem toti nevoie.

      Poate din contra, dupa vreo 5-7 ani de cautari (sau mai putini?!) vor trebui sa inlocuiasca toate masinile poluante : Hummer, X5....Logan (sic).

      Pe mine nu inceteaza sa ma mire rapiditatea cu care se anunta noi modele. Parca solutiile (neslefuite) ar fi fost deja in sertare si asteptau un prilej. Nu vi se pare?

      Cred ca si acum 10 ani tot la fel de repede ar fi aparut.
      Problema-i ca nu exista nevoia de acum.

      Pe scurt, prize peste tot!
  • +2 (4 voturi)    
    Sandero vs Laguna? (Vineri, 25 iulie 2008, 15:30)

    Danutz Nastase [anonim]

    Vreau sa-l vad si eu pe ala care voia sa cumpere Laguna si s-a razgandit, dandu-si seama ca de fapt ceea ce dorea e Sandero.
    Omuletul de la sindicate nu stie ce vorbeste! Cred ca nu degeaba il cheama Chauvin (adica sovin, pe romaneste). Adica el chiar crede ca unul care voia sa-si ia o masina Renault scumpa, s-a razgandit si isi cumpara o Dacia ieftina? De ce nu se gandeste ca poate erau unii care voiau sa-si ia o masina coreeana ieftina si s-au reorientat catre Dacia?
    • +1 (1 vot)    
      sandel (Vineri, 25 iulie 2008, 17:21)

      fizz [anonim] i-a raspuns lui Danutz Nastase

      .. mai bine o masina mai ieftina si de restul benzina ;)
    • +1 (1 vot)    
      ce motive! (Vineri, 25 iulie 2008, 17:43)

      kllaus [anonim] i-a raspuns lui Danutz Nastase

      cei de la Renault fac mare caz de problemele pe care le au din cauza masinilor ieftine produse in Romania. Este drept ca au probleme, insa cu modelele mai scumpe care nu se vand. Acolo s-au facut investitii majore iar banii nu se vor recupera niciodata. Insa pentru asta lucreaza romanii la Dacia pe salarii mici.
  • 0 (2 voturi)    
    salarii mici (Vineri, 25 iulie 2008, 17:01)

    Johon McEnro [anonim]

    Logan si sandero, au imbogatit grupul Renault, deoarece in Romania exista fraieri care lucreaza pe 25%, salariul din Franta!Asta este tot secretul!La Pitesti salariul mediu este de 450-500 eoru, la Paris de 2000-2500 euro!
    • 0 (0 voturi)    
      Fraieri? (Sâmbătă, 26 iulie 2008, 5:12)

      Romanu fraier [anonim] i-a raspuns lui Johon McEnro

      Daca nu erau romanii fraieri se gaseau alti fraieri prin Bulgaria sau Ucraina si smecherii de romani o sugeau. Ce naiba ma, inca n-ati inteles cum functioneaza economia?
      • 0 (0 voturi)    
        Tare!!! (Sâmbătă, 26 iulie 2008, 8:31)

        Niko [anonim] i-a raspuns lui Romanu fraier

        De remarcat ca se compara Pitestiul cu Parisul.
  • 0 (0 voturi)    
    Dominique Chauvin (Vineri, 25 iulie 2008, 21:42)

    Mihai [anonim]

    Persoana care face asemenea afirmatii chiar se cheama Dominique Chauvin? Atunci si-a gasit in sfarsit vocatia :)))).
    • 0 (0 voturi)    
      liderii si sindicatele (Sâmbătă, 26 iulie 2008, 11:41)

      the [anonim] i-a raspuns lui Mihai

      Putea sa-l cheme si Temistocle Bagdasarian, situatia ar fi fost aceeasi.
      Conducerile sindicatelor mari nici nu mai sunt alese. Conducatorii si staff-urile lor, sunt "cooptati". Fara exceptie, sunt aservite unui partid politic (si nu numai socialistilor, sau "trotzkistilor"...) ; Avantajele lor materiale sunt enorme, raspunderea legala minimala, iar "transparenta" in cadrul propriului sindicat = zero.
      "Omerta" functioneaza permanent. Unele structuri sindicale, sunt pur si simplu niste aparate de spalat banii, sau rezerve de ciubucuri pentru a obtine contracte importante, in folosul firmei din care fac parte ... Mai mult, in ultima vreme lobbyurile sindicale fac presiuni pentru a avea personalitate "legala", ceeace este culmea ridicolului, într-un context de mânarii, furturi si înselaciuni.
      Cât despre "activitatea" sindicala (subventionata de cotizanti) de a "ajuta restructurarea" sindicala în bietele tari defavorizate de vreun razboi sau tsunami ... alta forma de vacante sindicale platite ... pentru reprezentantii legali.
      In conditiile astea, ce poate sa spuna nea Duminica de la Renault, fara sa iasa din continutul cadru al procesului verbal de sedinta de partid ?
  • 0 (0 voturi)    
    sandero (Sâmbătă, 25 octombrie 2008, 0:20)

    dan [anonim]

    Jegul ala de francez s-a luat de Sandero, desi putea foarte bine sa dea exemplu noul Simbol.... cred ca a dat in Sandero pt ca are sigla Dacia si nu Reanult....


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version