Nissan scoate in 2009 masini cu pedale de acceleratie care reduc consumul de combustibil

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Luni, 4 august 2008, 18:58 Economie | Auto

Pedala Eco
Foto: Nissan Romania
Nissan Motor Co, Ltd. a lansat luni pedala de acceleratie Eco, o tehnologie menita sa diminueze consumul de combustibil, care impinge inapoi piciorul celui care conduce in cazul presiunii in exces a acceleratiei, a anuntat luni producatorul. Comercilizarea vehiculelor echipate cu acest sistem va incepe in 2009, dar Nissan nu a dezvaluit despre ce fel de modele este vorba.

Sistemul, care poate fi activat sau nu in functie de alegerea soferului, aduna informatii cu privire la rata de consum a carburantului si eficientei transmisiei in timpul accelerarii cat si a rulajului constant si apoi calculeaza rata optima de acceleratie. Cand soferul exercita presiune in exces pe acceleratie, sistemul contracareaza cu mecanismul de control care impinge pedala inapoi.

De asemenea, un indicator de consum ecologic integrat in panoul de instrumente furnizeaza in timp real conducatorului auto nivelele de consum energetic, ajutandu-l astfel sa-si imbunatateasca conditiile de sofat.

Potrivit cercetarilor interne efectuate de Nissan, prin utilizarea acestui sistem, conducatorii auto isi pot diminua consumul energetic cu 5-10%, in functie de conditiile de sofat.





















Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

2099 vizualizari

  • -1 (3 voturi)    
    Oare? (Luni, 4 august 2008, 20:13)

    egos [anonim]

    De cand s-au asociat cu cretinii de fracezi de la Renault, cei de la Nissan au numai idei cretine... de ce?

    Exemplu: esti pe calea ferata plina de gropi si constati ca vine trenul. Calci pedala cat poti, dar NUUUUUUUU! masina iti impinge piciorul ... f.tare!

    Au implementat si un ras diabolic cand intra aceasta functie?
    • +1 (1 vot)    
      re: (Luni, 4 august 2008, 22:28)

      rdc [anonim] i-a raspuns lui egos

      "Sistemul, care poate fi activat sau nu in functie de alegerea soferului"
      "Cretinii de francezi" de la renault fac masini destul de bune, si le mai si vand cu milioanele pe deasupra.
    • +1 (1 vot)    
      Sau... (Marţi, 5 august 2008, 9:00)

      Lucian [anonim] i-a raspuns lui egos

      esti intr-o depasire pe o sosea interurbana cu 2 benzi si din sens contrar vine un tir. Calci acceleratia si... surpriza!
      • +1 (1 vot)    
        niste tarani (Marţi, 5 august 2008, 22:42)

        lucian romanul [anonim] i-a raspuns lui Lucian

        Masina asta nu e pentru romani, mai luciane, minca-l-ar tata de baiat destept... Pai crezi tu ca nissan s-a gindit s-o faca si pentru Romanica, unde avem din abundenta sosele "DN-uri" si nu autostrazi, avem treceri peste bariere etc etc? Nu, taticu...a u facuto pentru ai lor... N-au zis japonezii sau francezii ca taranii romani/bulgari etc care ajung acasa venind de la oras, pe soseaua DN sau pe DJ, cu traversari de cai ferate, chiar trebuie sa cumpere asemenea masini. Na, ca sint la fel de "destept" ca voi, comentatorilor! Ce ma distrez...hahaha...
    • 0 (0 voturi)    
      putina modestie (Marţi, 5 august 2008, 10:54)

      logos [anonim] i-a raspuns lui egos

      Sa spui ca francezii sunt cretini cred ca e o capcana si te pui intr-o situatie dificila. Prin comparatie, pt romani ar trebui un terment cu mult mai dur, cred ca nici nu s-ar gasi in dictionar. Putina modestie si limbaj civilizat nu strica. Gandeste-te ce ai facut tu sau romanii in comparatie cu francezii si mai vorbim.

      Nissan era in pragul falimentului atunci cand a fost salvata de alianta cu Renault. Cauza : intarzieri in dezvoltare si marketing incoerent, asta pt a raspunde si unui comentariu de mai jos.

      Trei : pt a reveni la articol, doar nu isi inchipuie cineva ca pedala se blocheaza sa nu o mai poti apasa astfel incat sa fii in pericol. Un minim de inteligenta e de ajuns sa iti dai seama ca siguranta este primul criteriu de verificare a oricarei aplicatii in aceste domenii.

      Cand trece trenul, mai prudent mi se pare sa incetinesti si sa astepti sa treaca decat sa accelerezi si sa fortezi.
  • +2 (2 voturi)    
    Parerea mea (Luni, 4 august 2008, 22:01)

    romanul [anonim]

    Mai bine ar publica pe toate mediile zeci de sfaturi soferilor cum sa economiseasca carburant. Condusul sportiv sau agresiv, aerul conditionat, ferestrele deschise strica aerodinamica, otice prostie inutila tuning deasemenea poate strica aerodinamica, cauciucurile trebuiesc bine umflate, filtrul de aer curat, peste 90 km/h consumul creste exponential, defectul soferului de a misca tot timpul volanul, adica forteaza servodirectia sa functioneze, condusul prea aproape de alt autoturism ne forteaza sa franam de multe ori, mersul cu masina intr-o treapta cat mai mare economiseste carburant, amortizoarele stricate maresc consumul, si cauciucurile consumate la fel, nu toate marcile de cauciucuri au aceiasi aderenta, rotile se pot umple in ateliere specializate cu un gaz usor (nitrogen), daca aveti nevoie sa rezolvati doua probleme ar fi bine sa le faceti pe amandoua odata, opritul acasa si racirea motorului costa carburant ( motorul rece consuma mai mult carburant, mai ales iarna), nu purtati in masina bagaje inutile, daca faceti zilnic un drum de rutina bine stabilit, ar fi bine sa mergeti mereu cu putini litrii in rezervor, una este sa ai 60 kg in masina si alta este sa ai 10 litri. Mai exista si alte trucuri dar cred ca este deajuns.
    • 0 (0 voturi)    
      acelasi (Miercuri, 19 august 2009, 7:49)

      dethave [anonim] i-a raspuns lui romanul

      Mi ai umplut capu de ginduri cu"parerea ta".Pai aer conditionat nu,ferestre deschise nu,de volan nu e voie sa misti,in cauciucuri combustibil de racheta si de restul ineptiilor n are rost sa amintesc.
      P.S.
      Pedala respectiva cred ca e o gaselnita buna:dar a inceput sa mi fie dor de vremea cind acceleram pur si simplu,nu prin potentiometre si tot felul de dispozitive care ti dau peste nas cind intreci masura.
  • 0 (2 voturi)    
    Fuziune (Luni, 4 august 2008, 22:36)

    Christian [anonim]

    Nissan figura pe locul 3 in SUA in cadrul "Consumer Reliability Report" inainte de fuziunea cu Renault.
    Asta este echivalent cu locul trei in SUA privind calitatea vehicolelor.

    Acum sunt pe locul 7 si i-au depasit aproape toti. Cauza: Marketing stupid si modele imatur intrate pe piata.
    No comment... abia astept sa ma impingapedala inapoi :)...
    • +1 (1 vot)    
      Soferie (Luni, 4 august 2008, 23:06)

      Caron [anonim] i-a raspuns lui Christian

      1.6 L benzina
      90 km/h - 7.5 - 8 %
      120 km/h - 5.5 - 6 %

      Viteza economica depinde de motor.
      Motoarele mici si "fortate" consuma mai mult decat altele mai mari (vezi 1.3 l 110 CP)

      Orice sofer stie ca se la drum drept trebie sa miste foarte usor de volan.

      Vezi "Arta de a conduce automobilul " scrisa de un nene prin '80 fost pilot.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică