Ultima uzina Ford din Marea Britanie are in fata o soarta incerta si este intr-un punct critic al istoriei sale, din cauza competitiei starnite de uzine din tari low-cost, cum ar fi Romania si Turcia, scrie cotidianul englez The Times.

Uzina de la Southampton (UK) s-a deschis in 1972 iar in prezent face 80.000 de vehicule anual cu 1.100 de angajati. Ford a dat recent tonul unei competitii interne intre fabricile din Europa, pentru constructia noii generatii a utilitarei Transit, incepand cu 2010.

The Times noteaza ca uzina britanica are o concurenta puternica din partea uzinei din Turcia dar si din partea celei romane, unde Ford va incepe la anul sa construiasca vehiiculul utilitar usor Transit Connect, iar din 2010 va face o masina de clasa mica asamblata in totalitate la Craiova.

Ford va evalua luna viitoare posibilitatile de a produce Transit in uzinele europene, iar despre situatia uzinei de la Southampton nu se stie mare lucru. Deciziile Ford vor fi greu de luat, mai ales ca americanii vor sa faca mai multe variante de Transit.

Angajatii din Marea Britanie se tem de ce e mai rau. "Uzina din Southampton este intr-un moment critic si toata lumea trebuie sa faca tot posibilul pentru a-i asigura viitorul, altfel modelul Transit va fi construit in alta parte", se precizeaza intr-o nota interna a conducerii uzinei.

Ford desfasoara un plan de restructurare si incearca sa se puna pe picioare, dupa ce trimestrul trecut a inregistrat pierderi record de aproape noua miliarde de dolari.