Bosch: Motoarele cu combustie interna vor domina piata auto inca cel putin 20 de ani

de Vlad Barza     HotNews.ro
Marţi, 12 august 2008, 10:15 Economie | Auto

Hibridele si masinile electrice vor ramane vehicule de nisa inca mult timp de acum inainte, chiar daca se fac progrese mari, cred reprezentantii companiei Bosch. Se estimeaza ca productia de hibride va ajunge la trei milioane de unitati in 2015, cam de cinci ori peste valoarea din acest an, scrie Automotive News, care citeaza reprezentanti ai companiei germane.

Bateriile litiu-ion sunt considerate a fi cea mai promitatoare varianta pentru a stoca energia la masinile electrice. Totusi, in prezent bateriile sunt scumpe si au o durata medie de viata de doi-trei ani. Hibridele si masinile electrice vor ramane un segment de nisa cam pana in 2015, cred cei de la Bosch care adauga ca ele ii vor ajuta pe producatori doar sa aiba in medie emisii poluante mai mici, pentru a se conforma standardelor tot mai dure.

"In ciuda pretului mare al petrolului, motoarele cu combustie interna vor ramane tehnologia dominanta pentru urmatorii 20 de ani", crede Wolf-Henning Scheider, directorul unei divizii a Bosch.

Compania spune ca investitiile mari in aceste tehnologii si productia redusa de astfel de masini sunt factori care stau in calea profitului. Bosch spune totusi ca, la fel ca orice investitie pentru viitor, trec cativa ani pana ce noua tehnologie penetreaza piata, dar apoi se va dovedi ca a meritat.

Se estimeaza ca anul acesta vor fi construite cam 650.000 de hibride pe plan mondial, iar peste sapte ani Bosch estimeaza ca numarul anual va ajunge la trei milioane de masini hibride si 350.000 de vehicule electrice, incluzand si hibridele ce vor putea fi incarcate la priza pentru prelungirea autonomiei.

Bosch, impreuna cu partenerul Samsung, aloca 400 de milioane de dolari in constructia unei generatii noi de baterii litiu-ion performante ce vor iesi pe piata in trei ani.
























1253 vizualizari

  • -1 (1 vot)    
    Asa credeau si cei de la Kodak (Marţi, 12 august 2008, 10:52)

    FL [anonim]

    Si cei de la Kodak ziceau ca aparatele foto digitale nu o sa penetreze piata prea curand si au mizat in continuare pe industria chimica pentru a produce filme. Un "vizionar" de genul asta aproape ca i-a adus la faliment.
  • -1 (1 vot)    
    Mai ramane electroliza. (Marţi, 12 august 2008, 10:58)

    Alin [anonim]

    Apa se poate transforma in hidrogen si oxigen prin electroliza. Daca retii hidrogenul si il combini cu oxigenul din aer rezulta apa plus energie. In felul asta nu mai depinzi de o baterie poluanta si putin durabila. Nevoia o sa creeze produsul exact cum nevoia creeaza organul in evolutia darwiniana. O sa vedeti.
  • 0 (0 voturi)    
    baga**** (Marţi, 12 august 2008, 11:01)

    ionut [anonim]

    "Bosch, impreuna cu partenerul Samsung BAGA 400 de milioane de dolari"

    mai fratilor, da unde ati facut jurnalism??
    • 0 (0 voturi)    
      eu (Marţi, 12 august 2008, 12:04)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui ionut

      vad ALOCA, nu BAGA.
      • 0 (0 voturi)    
        vezi bine (Marţi, 12 august 2008, 14:45)

        cristi [anonim] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

        Doar ca primul comentariu a fost facut cu o ora mai devreme iar autorul articolului a avut timp sa modifice cuvantul.
        • 0 (0 voturi)    
          atunci (Marţi, 12 august 2008, 17:21)

          baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui cristi

          e corect ce ai spus. Mai scapa si ei, saracii, nitica oralitate gen protv sau libertatea.
  • 0 (0 voturi)    
    hidrogen (Marţi, 12 august 2008, 11:47)

    Gabriel din Deva [anonim]

    Cei de la Honda au afirmat ca viitorul va fi al automobilelor cu hidrogen, nu al celor de hibride. Ei se concentreaza spre dezvoltatrea unor astfel de propulsoare. Eu ii cred pe cei de la Honda, pentru ca ei l-au creat si pe Asimo, un android care pur si simplu poate alerga, poate lucra si poate interactiona cu un om. Oricum cred ca va mai dura pana capacitatile de productie, transport, stocare si livrare vor fi atat de larg raspandite ca si in cazul actualelor benzinarii.Din pacate vom mai depinde mult si de marile companii petroliere.
    • -1 (1 vot)    
      Honda e pe aratura, zic eu (Marţi, 12 august 2008, 12:06)

      Inginer [anonim] i-a raspuns lui Gabriel din Deva

      Solutia cu Hidrogen este cea mai costisitoare posibila varianta, si ne tine in continuare dependenti de o pompa.
      Daca EESTOR reuseste sa produca in masa supercapacitoarele sale, prezicerile celor de la Bosch, sint bune de ... ce doriti d-vs. Mai avem putin de asteptat, pina in 2009, cind Zenn se lauda ca va scoate masina electrica folosind supercapacitoarele.

      Pe de alta parte, mai sint bateriile AltairNano, care echipeaza masinile Lightning GT si care rezista la peste 15000 cicluri incarcare/descarcare, cu toate ca au o densitate specifica mai mica decit Li-ion conventionale:
      http://www.autobloggreen.com/2007/05/07/autobloggreen-qanda-altairnano-ceo-alan-gotcher/

      Parerea mea este ca Bosch a dat oleaca cu batu-n balta, intentionat, sau neintentionat.
  • +1 (1 vot)    
    ce vrea a fi aceasta stire ? (Marţi, 12 august 2008, 16:22)

    c [anonim]

    Bosch, depinde in mare masura de motoare avand combustie interna. Marea parte a veniturilor depind de accesorii pentru aceste motoare(gen bujii,...).
    Cum s-ar putea dezvolta masini electice sau pe hidrogen ? Doar daca investitorii, gen fonduri de investitii, ar baga banii masiv pe bursa in firme care construiesc masini electrice sau care merg cu alte surse de energie. Ce fac firmele care sunt in situatia Bosch ? Raspuns: raspandesc prin presa zvonuri pentru a speria investitorii si ai face sa creada ca investitia in masini cu surse alternative de energie este extrem de riscanta. Asa merge bursa, cu zvonuri...asa au marile companii grija de viitorul lor. Cu bani se face orice, dar daca are cineva grija sa indrepte banii in directia care trebuie atunci se face ce vrea acel cineva.
    • 0 (0 voturi)    
      corect (Marţi, 12 august 2008, 18:11)

      energy [anonim] i-a raspuns lui c

      corect.bine zis.
    • 0 (0 voturi)    
      raspuns (Marţi, 12 august 2008, 18:59)

      Silviu [anonim] i-a raspuns lui c

      Nu sunt de acord cu tine.
      Bosch castiga putin din bujii (pentru ca in spatele procesului de fabricare nu exista tehnologie foarte inalta), castiga mult mai mult cu sistemele electronice de injectie (care, aici ai dreptate, ar avea de suferit).
      Dar Bosch (cel mai mare furnizor mondial pentru automobile) este implicate si in generatoare, baterii (joint venture cu Samsung), ... .Deci pe de o parte o sa piarda cu bujiile, dar pe de alta parte o sa castige cu alte componente.

      @hidrogen
      Automobilele cu hidrogen (tehnologie sustinuta de Daimler) nu sunt diferite fata de cele electrice. Hidrogenul reprezinta doar o metoda de stocare a energiei electrice, propulsorul este tot un motor electric. Din pacate aceasta metoda este inca foarte ineficienta (energia necesara crearii hidrogenului este foarte mare). Iar cea mai mare problema o sa fie cea a infrastructurii (statii cu hidrogen,...) care lipseste desavarsit. Investitiile ar fi foarte mari, de aceea cred ca aceasta metoda alternativa nu o sa se impuna.

      Cred ca odata ce tehnologia bateriilor litiu-ion o sa se dezvolte o sa apara in prima instanta masini hibride, care o sa aiba motor electric, iar in plus motoare cu combustie care nu o sa fie conectate la trenul propulsor, ci o sa aiba doar rol de generatoare de curent. (astfel se renunta la greutate).
      Si nu cred ca o sa se vanda multe masini, cel putin pana nu o sa creasca tehnologia bateriilor.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri