Americanii cu bani de cheltuit, satui sa astepte ani buni pana cand masinile electrice vor fi usor de gasit, dau mii de dolari pentru a-si transforma masinile in vehicule propulsate electric, arata CNN, intr-un material care ofera cateva exemple. Desi transformarea ajunge uneori sa coste cat un Logan nou, unii oameni o fac, fie pentru ca sunt ecologisti, fie pentru ca nu mai vor sa dea bani pe benzina. Rezultatul e oricum o masina care nu merge mai mult de 60 de kiometri cu motorul electric.

CNN da cateva exemple de oameni care si-au transformat masinile, dandu-le propulsie electrica. Larry Horsley conduce un pick-up Chevrolet din 1995, care l-a costat 12.000 de dolari, inclusiv conversia spre propulsia electrica. Camioneta merge cu 20 de baterii de sase volti, asemanatoare cu cele de la masinutele de golf. O parte sunt in spate, altele sunt in fata, de unde radiatorul a fost scos. Bateriile acid - plumb duc masina cam 65 de kilometri iar viteza maxima este 100 km/h. Horsley spune ca in patru luni a economisit 700 de dolari pe care i-ar fi dat altfel pe benzina.

Un alt exemplu este David Kennington care si-a transformat masina sport Honda Civic del Sol pentru ca e ecologist. Autonomia e de numai 30 km dar el spune ca nu e rau, fiindca o foloseste doar pentru drumuri scurte, iar pentru distante mari are alt vehicul, non-electric evident! Si masina lui are tot baterii acid - plumb, dar Kennington astepta ca bateriile de tip nichel - metal si litiu - ion sa devina mai acceptabile ca pret. Acestea sunt mai eficiente, mai usoare, iar autonmia ar creste. Insa, si pretul e prohibitiv pentru ca ajunge la 10-20.000 de dolari pe set, comparativ cu 2.000 pe set, cat costa cele plumb acid.

Conversia masinii e o idee interesanta si neobisnuita, insa pentru oamenii stransi la punga nu e o solutie. Dai cateva mii de dolari dar ai autonomie mica si nu stii cat timp vor functiona bine bateriile. O a doua masina e necesara pentru drumurile lungi. Cat despre aparitia pe scara larga a masinilor pur-electrice, vor mai trece cativa ani, iar primele nu vor fi in niciun caz low-cost.